• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes CLK DTM AMG Cabriolet

Auteur: Wouter, gepost 10 augustus 2005 om 20:28 – 47 Reacties

" align=

AMG, huistuner van Mercedes-Benz, komt met een nog bijzonderdere variant van de CLK DTM AMG. De tamelijk dure Benzo voor wannabee streetracers komt op de IAA in Frankfurt in open variant te staan. Het wordt eerst een demonstratiemodel om de reacties te peilen, maar wellicht verschijnt straks toch een CLK DTM AMG Cabriolet in de prijslijsten van Mercedes-Benz.

Leuk plan zou je denken, maar een beetje raar is het ook wel. In de DTM raceserie rijden geen cabrio’s, dus de link daarmee is dan wel erg dun. Exclusiviteit is geborgd, want er wordt een een productierun van 75 exemplaren gepland en maximaal worden het 100 stuks zoals bij de Coupé. Als de CLK DTM AMG Cabriolet er komt, start de productie in 2006.

Lees meer op Autotelegraaf.

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld

Nieuwste artikelen

  • Video: Maserati geeft een hard kusje
  • Van alle streamingsdiensten is Viaplay de eerste die mensen opzeggen
  • Officieel: dit is de nieuwe Renault… eh… Nissan Micra
  • Britse koning koopt Chinese auto (en dat is logisch)
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Cabrio, clk, dtm, Mercedes

Vorig bericht: « Verkopen Aston Martin 4,5x over de kop
Volgend bericht: Nieuw productieproces voor waterstof »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nick zegt

    11 augustus 2005 om 07:51

    Ik blijf die spoiler achterop een verschrikkelijk ding vinden.

    Login om te reageren
  2. Fransesca zegt

    11 augustus 2005 om 08:26

    Klopt! het is net zoiets als een fietsenrekje achter op een Mercedes….

    Login om te reageren
  3. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 08:41

    Daarentegen helpt de spoiler wel bij de….wat? De downforce (??). Naast het feit dat het er serieus niet uitziet is het ook totaal nutteloos voor de gemiddelde aanschaffer van deze huis-tuin-en keuken wagens.

    Login om te reageren
  4. Mandelbaum zegt

    11 augustus 2005 om 08:58

    Het helpt wel als je een fietsenrekje hebt hangen, dan zorgt de spoiler voor een goeie airflow langs je fietsen %-)

    Login om te reageren
  5. mongoose zegt

    11 augustus 2005 om 09:35

    hallo! zonder een beetje spowler kom je het kamp niet op, past dus prima bij de Mercedes doelgroep. dit wordt een hit!

    Login om te reageren
  6. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 09:45

    LOL..

    @mongoose: zeg, wat is die Mercedes-doelgroep eigenlijk?

    Even alle gekheid op een stokje. Vind het compleet afbreuk doen aan de wagen. Zal qua snelheid niets afdoen/opleveren (puur omdat die snelheden, waarbij het wel verschil maakt, in NLD keihard worden afgestraft) en qua looks..??? Nee, ik begrijp het niet zo.

    Login om te reageren
  7. Dennis zegt

    11 augustus 2005 om 10:06

    Ik heb een déjà vu… Zou werd de Audi TT indertijd voorzien van een spoiler omdat de auto bij snelheden boven de 200 km/h voor de wat minder ervaren bestuurder ietwat licht aanvoelde. Audi heeft toen gelukkig gekozen voor een bescheiden “randje” en niet zo’n achterlijke vleugel die je eigenlijk alleen maar ziet op de auto’s van “Sjonnies en Sjaakies”. (No offence if your name is Sjon or Sjaak)

    Login om te reageren
  8. Sjaak zegt

    11 augustus 2005 om 10:23

    None taken!

    Login om te reageren
  9. Pieter zegt

    11 augustus 2005 om 12:30

    Vind die spoiler wel vet staan eigenlijk. het puntje op de i zeg maar.

    Login om te reageren
  10. Nick zegt

    11 augustus 2005 om 12:36

    En je weet zeker dat je Pieter heet… >-)

    Login om te reageren
  11. Wouter zegt

    11 augustus 2005 om 13:04

    De topsnelheid van de CLK DTM AMG coupe is begrensd op 320 km/u!. Met dat soort snelheden heb je spoilers nodig om de auto nog een beetje op de weg te houden. De spoiler is dus absoluut functioneel, net als de diffusors in de achterbumper.

    http://www.rsportscars.com/eng/cars/m_clk_dtm.asp

    Login om te reageren
  12. Mandelbaum zegt

    11 augustus 2005 om 13:23

    Wouter hoe hard mag je ook alweer in Nederland?

    Login om te reageren
  13. Wouter zegt

    11 augustus 2005 om 13:26

    Nederland is klein, denk groot.

    Ik mag 170 van mijzelf en als ik echt opstandig ben harder. Er wordt nooit geflitst in bochten, dus daar kan je hard doorheen. Maar ja dan heb je wel die spoiler nodig voor de downforce, anders vlieg je eruit.

    Login om te reageren
  14. Mandelbaum zegt

    11 augustus 2005 om 13:31

    Ik zal wel weer te realistisch zijn.

    Login om te reageren
  15. Wouter zegt

    11 augustus 2005 om 13:40

    De realiteit is dat je in Nederland best hard kan rijden. Niet overal en niet altijd, maar vaker dan je denkt. Duitsland is ook nog eens dichtbij, dus als je wilt knallen dan kan dat daar ook.

    Als je dat niet wilt, koop je een leuke Kia Carnaval of Panda. Gaan hard zat.

    Login om te reageren
  16. Mandelbaum zegt

    11 augustus 2005 om 13:59

    De realiteit is dat ik dat ding helemaal niet kan betalen.

    En ik denk niet dat het echt heel netjes is om iemand een Kia Carnaval toe te wensen!

    Login om te reageren
  17. Lotte zegt

    11 augustus 2005 om 14:21

    @Wouter-Mandelbaum Hahaha! Sorry hoor ik moet even kenbaar maken dat ik de virtuele slappe lach krijg van jullie gesprek ! :-D

    Login om te reageren
  18. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 14:42

    @Mandelbaum: Staatslotje een idee? Of een rijke partner/een royale WG.

    @Wouter: Alles kan. Jij lijkt mij dan ook een uitgesproken type voor de Baby Benzo. Iets hipper dan de Carnaval en toch de illusie van snelheid die gepaard gaat met het Benzo imago.
    PS: ook op de Baby kan een spoiler worden gezet voor je downforce in de bochten.

    Login om te reageren
  19. Fransesca zegt

    11 augustus 2005 om 14:45

    @Mandelbaum, niet KAN of niet WIlT betalen. Laten we eerlijk zijn het blijft een Mercedes met of zonder die downforce-shit

    Login om te reageren
  20. Wouter zegt

    11 augustus 2005 om 14:49

    Ik zit regelmatig in Benzo’s…. als ik met de taxi ga. Dat is dus al meer dan genoeg. Bovendien roestten die dingen als gekken, zijn echt snelle versies alleen met automaat leverbaar en kan ESP op geen enkele Benz helemaal uit.

    Nee geen Benzo voor mij.

    Login om te reageren
  21. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 14:49

    Maar Fransesca, ook deze wagens hebben een positief punt met of zonder vleugels. (Dat moet wel anders worden er niet zoveel gereden.)

    Maar het is ook niet mijn cup of tea, cabrio of niet.

    Login om te reageren
  22. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 14:50

    @ Wouter: Jij ‘rijdt’ toch Alfa? Dan zit je zeker vaak in ‘die’ taxi?
    LOL

    Login om te reageren
  23. Fransesca zegt

    11 augustus 2005 om 14:51

    @Nicklien en dat positieve punt is? Dat de Mercedes het enorm goed doet onder de taxichaufeurs? ;)

    Login om te reageren
  24. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 14:53

    @Franscesca: LOL, geloof dat jij en Wouter dezelfde mening zijn toegedaan!

    Waar is Sacha?! Dat is een AMG Lover, die kan ons vast uitleggen wat de charme is van deze wagen.

    Login om te reageren
  25. Wouter zegt

    11 augustus 2005 om 14:55

    @Nicklien: Nee ;-)

    Login om te reageren
  26. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 14:59

    Misschien geldt ook hier: ‘Don’t shoot it until you’ve driven and experienced it in all it’s glory.’

    Kan een Benzo rijder ons verbaal een inzicht geven in het weggedrag van de Merc? Anyone? Anyone?

    Login om te reageren
  27. Mandelbaum zegt

    11 augustus 2005 om 15:02

    Ik zal mijn opa eens bellen ;)

    Login om te reageren
  28. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 15:04

    Ah, en ziedaar het antwoord op mijn vraag: ‘wat is verder nog de doelgroep van Merc?’

    @Mandelbaum: dank U voor dit antwoord. ;-)

    Login om te reageren
  29. mongoose zegt

    11 augustus 2005 om 16:26

    nog meer doelgroep? raar, er staan geen Mercs..
    http://www.tuningteamlimburg.nl/Fotoalbum/Meetings/2005/Tuning%20Day%205/Tuning%20Day%205.htm

    Login om te reageren
  30. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 16:47

    Mea culpa, mongoose.

    Maar er moeten toch meer doelgroepen zijn dan taxi’s en bejaarden?

    Login om te reageren
  31. Mandelbaum zegt

    11 augustus 2005 om 17:19

    Kennen jullie de mercedes fanclub al:
    http://www.mfc-04.com/index.htm

    Login om te reageren
  32. SL55 zegt

    11 augustus 2005 om 19:07

    Ik heb er zo één. Wil je weten hoe het weggedrag is? Dat is best OK.

    Login om te reageren
  33. Sacha zegt

    11 augustus 2005 om 19:09

    Een SL55 dus. Ik denk dat deze CLK DTM de SLR net niet bij kan houden op het cirquit. Maar misschien is het net omgekeerd, omdat die DTM een echte raceauto is. Niet echt een taxi. Voor de liefhebbers, er staat er één te koop bij http://www.asv.nl/ (360.000 euri geloof ik)

    Login om te reageren
  34. Wouter zegt

    11 augustus 2005 om 19:31

    SL 55 is natuurlijk niet vervelend. Daar plakken we graag een Autoblog sticker op ;-)

    Vroeg me ook even af hoe veel het nu zou schelen met SLR. SLR heeft 40 pk extra en is maar 20 kg zwaarder. Wegligging van de SLR schijnt niet verkeerd te zijn(helaas zelf nog niet ingereden), dus ze zullen aardig aan elkaar gewaagd zijn.

    Wel vind ik het belachelijk dat de CLK DTM AMG dik 1700 kg is, een lichtvoetige racer is het dus niet.

    Login om te reageren
  35. Sacha zegt

    11 augustus 2005 om 19:44

    1.700Kg is idd niet echt lichtvoetig. Mercedes let niet op een onsje meer of minder. Dat lossen ze dan wel weer op met wat extra Nm en Pk.

    Login om te reageren
  36. Wouter zegt

    11 augustus 2005 om 22:18

    Voor acceleratie en een gezellige topsnelheid is dat wel een oplossing. Op bochtige bergweggetjes is wat minder, handling lijdt er wel onder, hoe goed het onderstel ook is. Extremer voorbeeld is de Bentley Continental GT, 2300 kg schoon aan de haak. Daar kun je het circuit niet mee op, omdat de remmen dat niet trekken.

    Login om te reageren
  37. Sir Smokalot zegt

    11 augustus 2005 om 22:27

    Maar als je je een Conti-GT kan veroorloven, kan er ook vast wel een setje race-stoppers vanaf…
    Mijn ervaring is dat Mercedessen wat rustiger rijden dan BMW’s, die vind ik zelf wat nerveus en een tikkie minder stabiel.
    Mercedes handelskenmerk is comfort, dus ook de meest dikke en snelle modellen zijn nog erg comfortabel, wat uiteraard wel weer gevolgen heeft voor het gewicht, zoals hierboven al wel vermeld…

    Login om te reageren
  38. Sacha zegt

    11 augustus 2005 om 22:47

    Voor de liefhebbers, AMG heeft recentelijk haar site alleraardigst vernieuwd (kweetnie of dat hier al vermeld is geweest): http://www.mercedes-amg.com/

    Login om te reageren
  39. Nicklien zegt

    11 augustus 2005 om 22:55

    En toen was Sacha er voor het nodige Merc-gevoel! ;-)

    *@Sir S.: Even off-topic, als je BMW als wat nerveus vindt rijden dan is Alfa helemaal misschien niet echt iets voor jou? Ik vind de BMW qua rijgedrag nl. net een tikkeltje ‘volwassener’ dan de Alfa. Sorry voor de off-topic, heren.*

    Login om te reageren
  40. autoblogger zegt

    15 augustus 2005 om 21:38

    Auto Motor und Sport heeft een (geretoucheerde) afbeelding van de Cabrio: http://www.auto-motor-und-sport.de/d/88806/d_ams_fotoshow_detail?skip=3

    Login om te reageren
  41. Mercedes1987 zegt

    20 oktober 2005 om 19:38

    whahah ik heb effe een paar van die dingen gelezen! weten jullie wel waar jullie over praten? ik citeer huis-tuin-en-keuken wagens.. wtf noob dat is een amg dtm .. heb je enig idee hoe hard dat gaat? zeker dat dat help ! anders zetten ze het er echt niet op! zo ongelovelijk onnozel… zelfde met een porche en bv. corrado… bij een snelheid van rond de 100 km/h gaat de spoiler omhoog.. dat heeft ook geen zin.. deze mercedes rijdt die autos er 100 % cker weten uit.. dus doe niet onnozel over die spoiler want het heeft wel zin! laterrrr

    Login om te reageren
  42. Speedfreak zegt

    30 oktober 2005 om 15:34

    Amen Mercedes 1987,
    Dat was inderdaad ook het eerste waar ik op wou reageren. Huis tuin en keuken wagens???? En dan al die zever over doelgroepen van Mercedes. Das nochtans heel simpel. De gemiddelde man zal deze wagen met jaloezie blijven bekijken zich steeds afvragend waarom hij er niet mee rijd. En ieder ander dat van eender welk merk overstapt naar Mercedes zal vanaf dan weten dat elk ander merk eigenlijk ni meer is dan een stukske matchbox uit de speelgoedwinkel. De wegligging, de ophanging, het stuurcomfort, reactiesnelheid tijdens extreme prestaties, enzo. Ik heb mijn deel auto’s al gehad (heb ook al een deel bijeen gereden) En vanalles waar ik al mee heb gereden vind ik voorlopig nog altijd den E 55 AMG het beste waar ik al heb ingezeten, natuurlijk heb ik dit nieuwe model nog niet getest wat eigenlijk mijn hoofdmotivatie was om hier te reageren. Iemand een idee waar ik prijs kan vinden van dit monster en hem bestellen, want ik heb al gehoord dat er niet meer dan 100 van zullen gemaakt worden

    Login om te reageren
  43. Speedfreak zegt

    30 oktober 2005 om 15:37

    En dan nog een klein ietsje vergeten. Al da gemekker over in nederland moogt ge maar zo snel. Hier in België ist al ni veel beter maar bon. Ge moogt ook ni vloeken waar kinderen bij zijn he :d Ik vraag mij nog steeds af wat er mis is als ik om half 5 ’s ochtends (nuchter btw) van een dancing terug kom daarbij op 120 km rijden maximum 5 auto’s tegen kom en dit dan dus ook tegen 230 per uur doe. Echt gevaarlijk kan je dit toch niet noemen.

    Login om te reageren
  44. Sacha zegt

    30 oktober 2005 om 17:36

    Hé Speedfreak, als je een CLK DTM wilt hebben, de laatste keer dat ik bij ASV in Veghel was (niet te ver van de grens) hadden ze er 2 staan (niet de cabrio) waarvan één volgens mij nieuw voor de verkoop was. Ga eens kijken, en als je een proefrit gaat maken dan wil ik mee.

    http://www.asv.nl/

    Login om te reageren
  45. Mercedes1987 zegt

    30 oktober 2005 om 18:10

    speedfreak, gelukkig is er nog iemand die weet waar hij over praat.. worden er serieus maar 100 van gemaakt..? dat is niet veel, hopen dat er nog een te krijgen is als ik zover ben. zit er btw vorlopig nog niet aan te komen, en tegen die tijd is er vast wel een nieuwere versie, al kan ik nu al bijna niet geloven dat die nóg mooier word.

    Login om te reageren
  46. Speedfreak zegt

    31 oktober 2005 om 01:15

    Dank je voor die link Sacha maar ik vind em er niet op. Ik heb wel reeds een mailtje gestuurd voor een testrit :d en met de vraag wat de prijs zou zijn in leasing dan kan ik hem in de zaak steken :d ik moet toch altijd snel bij men klanten zijn :d Ik hoop het in ieder geval te kunnen waarmaken. Ik ben ondertussen nog eens alle flitspalen en -plaatsen die er zijn goed in men geheugen te graveren :d Greetz

    Login om te reageren
  47. dtm freak zegt

    10 augustus 2006 om 00:52

    dıt ıs echt mıjn droom auto!!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North