• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes E krijgt gewone remmen

Auteur: Wouter, gepost 13 december 2005 om 20:20 – 12 Reacties

" align=

Mercedes heeft al aardig wat incidenten met remmen achter de rug: een heleboel auto’s moesten terug naar de fabriek en ook een test op TV ging niet echt lekker. Al in mei 2004 werden 680.000 Benzen teruggeroepen vanwege problemen met het geavanceerde brake-by-wiresysteem SBC (Sensotronic Brake Control).

Sensotronic Brake Control is een bijna volledig elektronisch geregeld remsysteem. Alleen als de electronica faalt, wordt er gebruikt van het fail safe systeem waarbij wel een mechanische verbinding tussen voet van de bestuurder en hoofdremcilinder wordt gebruikt.

Vanaf medio volgend jaar worden de E-klasse en de CLS-coupé daarom geleverd zonder SBC en weer uitgerust met een conventioneel remsysteem. Het elektronisch gestuurde remsysteem veroorzaakt zoveel storingen en klachten van klanten, dat Mercedes SBC niet langer wil aanbieden op de volumemodellen. De SL, SLR en Maybach blijven standaard wel uitgerust met het brake-by-wiresysteem (via zibb.nl).

Ook interessant!

  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe
  • Mercedes-Maybach S680
    Alles over de Mercedes-Maybach S680 V12 sloep

Nieuwste artikelen

  • De configurator voor de Bugatti Tourbillon is beschikbaar
  • Gloednieuwe hypercar van €3 miljoen blijkt rampenbak
  • Jij raadt nooit welke legende 60 kaarsjes uitblaast…
  • Verkeerde autobanden kosten 1 miljard euro per jaar
FacebookTweetPinLinkedIn

Maybach, Mercedes, slr, Techniek

Vorig bericht: « Alfa Romeo 159 door Madeno Racing
Volgend bericht: Oldskool Volvo sneeuwdriften »

Lees Interacties

Reacties

  1. William zegt

    13 december 2005 om 21:33

    Wat een nieuws… reeds in april dit jaar bekend: http://www.autoscoops.net/index.php?misc=search&subaction=showfull&id=1114527897&archive=1121794549&cnshow=news&ucat=40&start_from=&fullstory=on&only_active=true

    Login om te reageren
  2. Mercedes-Killer zegt

    13 december 2005 om 23:11

    Tja een E-klasse blijft een glazenwassers mobiel zet er een ladder op en Jan de glazenwasser is weer mobiel.

    Login om te reageren
  3. N-V zegt

    13 december 2005 om 23:12

    mercedes is en blijft kut….
    doe mij maar een audi :D

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    14 december 2005 om 08:20

    William, dank voor je reactie. Het is echter weer wat actueler, autoweek.com schreef erover en ook ivm met de recente problemen van de Merc is dit misschien een interessant bericht. Meer info op: http://www.autoweek.com/news.cms?newsId=103739
    Maar wel leuk dat autoscoops ook een keer een “scoop” heeft;)

    Login om te reageren
  5. Jan zegt

    14 december 2005 om 12:26

    Dan kunnen die taxi’s binnekort weer trg goed remmen, want wie koopt er anders een mercedes e

    Login om te reageren
  6. Marnix zegt

    14 december 2005 om 21:28

    Wacht tot je met zo eentje rijd…
    Ik ben een fan van duitse wagens behalve opel.

    Login om te reageren
  7. M H zegt

    28 maart 2006 om 23:29

    Wie wat uitvind maakt soms ook fouten
    andere merken (BMW Audi)
    wachten altijd af met uit vindingen

    Login om te reageren
  8. rik guyot zegt

    30 maart 2007 om 09:28

    Inderdaad problemen met de remmen, bij veelvuldig gebruik of zeer warme buitentemperatuur is de kracht op de beide voorwielen onevenredig, zodoende trekt de wagen steeds naar rechts. Frequentie is steeds verschillend.
    Ik denk dat het een moeilijk kluifje is voor de Mercedes ingenieurs, daar zij geen oplossing vinden voor het probleem.

    Login om te reageren
  9. marianne zegt

    5 november 2007 om 17:15

    heb vandaag probleem gehad met nog geen 2 jr oude CLS. Totaal geen remmen meer, je computer vertelt je wel dat je moet stoppen met veel piep geluiden maar daar ben je goed mee als je op de snelweg zit met 6 vrachtwagens en auto’s rond je heen. ben me kapot geschrokken en met moeite tot stilstand gekomen op de vluchtstrook. voor Mercedes een kleinigheid kennelijk want als er een storing is met een “kleinigheid” als je airbagsysteem kunnen ook je remmen uitvallen! heb je ooit zo iets doms gehoord?! heeft dit bedrijf geen reputatie meer hoog te houden? Ik durf m’n spookauto niet meer in met m’n twee kinderen! wat nu? nog iemand dit met een CLS gehad? In Amerika is er op een advocaten website al overgesproken in maart 2005! ging over 204.000 auto’s! morgen hoor ik meer, ze hebben haar/hem een nachtje gehouden………

    Login om te reageren
  10. salih zegt

    11 oktober 2009 om 19:38

    wat een zever allemaal hey je kan toch niet verwachten toch niet dat je een unieke wagen hebt gekocht het is tenslotte maar een cls’ke wat op het chassis van een E klasse is opgebouwd waarom zou daar niets mogen aankomen je hoeft met dat gezever de andere mensen niet bang te maken voor die merk staat het je niet aan gaat dan een ander merk halen eender welk dan staat jij weer als eerste op een nadere topic met je geklaag kinderziektes in de nieuwere wagens zeker met de nieuwste snufjes gaan er altijd bestaan eender welke merk dus verwacht niet dat er een wagen is die geen problemen heeft en zeker audi niet…..mercedes zal zie probleem wel oplossen …………………………….

    Login om te reageren
  11. Cees zegt

    17 januari 2010 om 09:54

    Hallo allemaal
    Het kan nog gekker,afgelopen zomer sta ik in klagenfurt
    oostenrijk,,piep piep,dan staat er op de displee werk-
    statten anroeffen,oke,via anwb geregeld,de oostenrijkse
    anwb komt maar kan niets doen,,mercedes klagenfurt komt
    niet,oke dan komt er een afsleepwagen,want dat piep piep
    houd in dat je de automaat niet meer kan bewegen.
    Ja zei deze man,er moet een andere sleepwagen komen,want
    de wagen moet op rollen geplaatst worden,oke,allemaal
    gebeurd in de takel naar mercedes,dan op de pc ja hoor
    stoplichtschakelaartje kapot,het is niet te geloven,maar
    geloof het maar wel.
    Maar ik heb er nog wel een paar ,mijn E is 7jaar oud
    begon in de wielkasten flink te roesten,dan praat je over
    een auto van boven de 50000€,ok naar mercedes lakmeting
    Daar werd al gezegd,de mal van dit type is te lang ge-
    bruikt,dus dacht ik goede kans,mooi 0 op rakest,
    Mijnheer wij kunnen hem in delen spuiten,de kosten voor U
    zijn 2450€ en dan gaat mercedes er dat zelfde bedrag bij
    doen,heb ik gemaild,dat vind ik veel,omdat het mijn schuld
    niet is,wagen staat notabene in een goed geventileerde
    garage,dus stelde ik voor dat zij hun bedrag maar naar
    mijn rekening moesten overmaken,hoe haalde ik dat nu in mijn hoofd,mercedes betaald nooit zeiden ze,en ze hebben
    dit raport ook naar de inporteur gestuurd,van vorig jaar
    sep ,nog niets gehoord,ben naar een focwa bedrijf gegaan
    binnenschermen en alles er uit flink en zeer goed behandeld
    En als er wat is mijnheer gelijk terugkomen kosten 1300€
    Geef daar U mening maar eens op.
    Ik heb er nog wel meer,maar een daarvan wil ik U niet
    onthouden.
    Vijf jaar geleden kocht ik ook bij mercedes een c220 cdi
    daar ook al mijm ondehoud laten plegen b v b grote beurd
    1740€ wand dan moesten er weer pakkingen in want de wagen
    zwete,ik sta op een betonnen vloer en er is nog nooit een
    druppel olie op gevallen,maar als mercedes dat zegt geloof
    je dat.
    Dan wil opeens mijn raam niet dicht,ik woon nog geen 2 km
    van mercedes liam,dus bel ik ja oke sevicewagen komt uit
    boskoop ik stuur hem even door,deze man kon het niet vin-
    den,rij maar even achter mij aan prima,in de garage hebben
    ze de accuklem even los gemaakt en er weer op klaar is cees
    kan zomaar zijn dat U er van af bent,heeft vier dagen goed
    gegaan,de rekening van de servicewagen was al binnen 95€
    Dus weer terug,ja dan moeten wij een diagnose maken oke
    bijna 6 uur later,mijnheer U kontactslot is stuk,dan moet
    er een nieuwe in 745€,3 dagen nadien weer terug niets
    geholpen,ja mijnheer wij weten ook niet meer wat het is.
    nog geen excuus,toen dacht ik hier kom ik nooit meer.
    Ik heb hem met storing ingeruild voor wat ik nu heb,ik
    denk er hard over na om nooit meer bij mercedes binnen te
    komen,en ik geloof dat het dan niet aan mij ligt.
    Maar dit is mijn ervaring,met rekeningen zijn ze bij
    mercedes zeer goed en snel.
    Het vreemde is dat ik het een geweldige auto vind om mee
    te rijden hele maat top,ja ik ga ook over een audi denken
    maar wel gebruikt.

    Cees

    Login om te reageren
  12. PaulB zegt

    27 oktober 2010 om 15:25

    Kijk! Heb ik er toch goed aan gedaan gelijk een echte auto te nemen! De E-klasse is een mooie en goede auto maar ja bijna iedere taxi is een E dus dan gaat die lol er zowat gelijk af..

    Ik heb deze S (420 CDI) nu drie maanden, en dacht dat het echt een goede auto is, maar nee hoor al 2 keer moest de auto terug naar de garage,
    -probleem met de motor, geen idee wat maar ze hebben het gemaakt.
    -navigatie die niks meer doet, en snelheid + toeren meter bleef gewoon bij 0 hangen..

    Mercedes verliest een beetje z’n kwaliteit en betrouwbaarheid geloof ik! Ik ga misschien voor m’n vrouw een G420 CDI uit de USA halen, maar dan mag Mercedes Benz eerst wel eens bewijzen dat het goede auto’s kan maken!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North