• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granaten

Auteur: MrBrown, gepost 23 juli 2014 om 15:00 – 16 Reacties

Afbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granatenAfbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granatenAfbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granatenAfbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granatenAfbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granatenAfbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granatenAfbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granatenAfbeelding Met deze Mercedes G63 AMG rij je veilig over granaten

INKAS' gepantserde G63 AMG
Wie zich op straat niet veilig voelt maar zich toch snel en opzichtig wil voortbewegen, kan nu bij Inkas terecht. Hun G63 AMG is bestand tegen kogels en granaten.

Het bepantserbedrijf dat ook de droombus van het Nederlands elftal bouwde, heeft de snelle Géé letterlijk van alle kanten aangepakt. In alle carrosseriepanelen van de 544 pk sterke Benz zijn dikke matten van kogelwerend materiaal aangebracht. Uiteraard werd ook het glas van de G63 vervangen door wat zwaarder spul. Inkas zegt dat je daardoor niet meer bang hoeft te zijn voor ​​7,62 mm 308 Winchester FMJ munitie. Geen idee hoe heftig dat is, maar schietgrage mensen zegt het vast meer.

Om te voorkomen dat deuren bij een aanval in z’n geheel loskomen van de auto of door kogels ontwrichten, zijn de scharnieren verstevigd. De bodem van de G-Klasse is ook niet vergeten en zou bestand zijn tegen twee granaten die tegelijkertijd ontploffen. De accu, belangrijke elektronicacomponenten en de benzinetank hebben een extra beschermingscover gekregen. Gaten en kieren werden voorzien van zogenaamde kogelcatchers.

Motorisch heeft Inkas de G63 AMG met rust gelaten. Dat betekend dat door het flink toegenomen gewicht, de prestaties waarschijnlijk niet meer heel AMG-waardig zullen zijn. Maar in ieder geval wel sneller dan Mercedes’ eigen G-Klasse Guard. Wie de standaard G wat krap vindt of nóg meer wil op opvallen, gaat natuurlijk voor de gepantserde G63 AMG 6×6. Baas boven baas.

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-klasse, g63, gepantserd, INKAS, Mercedes, SUV

Vorig bericht: « Is Jon Olsson’s RS6 de snelste matrassenbezorger ooit?
Volgend bericht: Komt BMW in 2016 met een i9? »

Lees Interacties

Reacties

  1. supersim200 zegt

    23 juli 2014 om 15:07

    Best wel tof!

    Login om te reageren
  2. GerbenN zegt

    23 juli 2014 om 15:23

    Apart artikel op een dag van nationale rouw om een (zinloze) aanslag…

    Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      23 juli 2014 om 15:37

      @breitling1993: Om heel eerlijk te zijn vind ik deze ‘nationale rouwdag’ een tikkeltje te veel. Maar begrijp me niet verkeerd hoor, Ik vind en het is heel erg wat er gebeurd is.

      Login om te reageren
    • martijnh zegt

      23 juli 2014 om 15:49

      @Breitling1993: HuilieHuilie. Ja ik ben ook stil om 16:00, kende ook mensen aan boord. Beetje reeel blijven. Zo kunnen we alles wel relateren aan de ramp. Dit soort dingen horen nu eenmaal bij het leven. Risico nemen heet dat. Misschiern dat je een keertje achter je computer wegmoet en het ervaren.

      Login om te reageren
      • bbroek zegt

        23 juli 2014 om 16:35

        @martijnh: overdreven en zinloze reactie.

        Login om te reageren
        • martijnh zegt

          23 juli 2014 om 16:49

          @bbroek: Absoluut niet, vandaag was er een tweet van een niet zo bekende Bn’er. Deze jongen tweette vrolijk dat hij naar Eindhoven had en zin in de dag had. Maar dat mag vandaag ineens niet meer. Waarom? Juist hij was onderweg naar Eindhoven. Het is om te schamen hoe mensen anderen proberen om iedereen in een slecht daglicht te zetten. En kom jij dan maar eens met een onderbouwde reactie terug waarom mijn reactie zo zinloos is.
          Nogmaals, ook ik vind het ontzettend erg wat er is gebeurd!

          Login om te reageren
          • bbroek zegt

            23 juli 2014 om 17:02

            @martijnh: het ‘huiliehuilie’ en dat hij een keertje achter de computer moet komen en het ervaren vind ik overdreven en zinloos, er zijn mensen die er anders mee omgaan dan jij en dat moet je respecteren. Voor de rest begrijp ik je reacties wel.

            Login om te reageren
    • 1audi1 zegt

      24 juli 2014 om 10:30

      @breitling1993: ik kan geen verband leggen, als het nou over vliegtuigen oid ging..

      Login om te reageren
  3. Entwicklung88 zegt

    23 juli 2014 om 15:32

    7,62 mm.. Dat wordt vaak door de NAVO gebruikt dacht ik. Goei spul.

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      23 juli 2014 om 18:24

      @entwicklung88: Yep serieus kaliber waarmee je dwars door de reguliere politievesten of autoportieren schiet.. Hoewel er voor dat laatste niet zoveel nodig is.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        23 juli 2014 om 18:48

        @audir8v10: ideaal vervoer dus voor die politiemacht die we naar de Oekraïne willen sturen…

        Login om te reageren
      • Kvgorp zegt

        23 juli 2014 om 21:37

        @audir8v10: pak ik toch .300 winmag. Stukkie zwaarder.

        Login om te reageren
  4. rammillius zegt

    23 juli 2014 om 15:45

    Maar door de ontploffing van een granaat gaan de banden toch aan stukken? Of zijn de banden ook verstevigd? Anders ben je een makkelijk doelwit.

    Login om te reageren
  5. Jantje_555 zegt

    23 juli 2014 om 15:50

    hadden ze om dat extra gewicht te compenseren toch beter een G65 gebruikt

    Login om te reageren
  6. Benny_Weisz zegt

    24 juli 2014 om 09:16

    @autoblog
    Hoezo, met deze?

    Login om te reageren
  7. heer zegt

    26 juli 2014 om 01:26

    Zet maar neer, in een land vol olie.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North