• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Met deze Mercedes kom je ver in het leven

Auteur: jaapiyo, gepost 11 maart 2017 om 16:58 – 18 Reacties

Afbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het levenAfbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het levenAfbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het levenAfbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het levenAfbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het levenAfbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het levenAfbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het levenAfbeelding Met deze Mercedes kom je ver in het leven

Mercedes-W124
Of in ieder geval ver in de blubber.

Als we de G-Klasse even buiten beschouwing laten, was de Mercedes W124 misschien wel de laatste ouderwets onverwoestbare Mercedes. Oké, de W140 S-Klasse en R129 SL behoorden ongeveer tot dezelfde generatie, in ieder geval optisch. Het waren de laatste Mercs met geribbelde achterlichten. Die topmodellen waren echter, wellicht mede door complexere technieken, al flink wat storingsgevoeliger dan hun modalere broer.

Wat ook bijdraagt aan het imago van de W124, is dat opvolger W210 juist relatief slecht was. Bij deze opmerking moet ik even wegduiken voor @willeme die boos zijn autoblog-mok naar mijn hoofd slingert. Volgens hem kan je zo’n W210 met een goede historie namelijk prima inzetten als puike gezinsbak, als je maar weet waar je op moet letten. Desalniettemin kent de W210 niet de beste reputatie. Het was één van de eerste Mercs die uitkwam na een grote kostenbesparingsronde bij het merk en dat vertaalde zich naar enkele problemen, zoals roest.

Een auto die tegen een stootje kan dus, die W124. Maar het kan altijd robuuster, ook binnen het Mercedes concern. Niet alleen met een oude G-wagon, maar vooral met een Unimog. Mensen rijden Le Dakar met zo’n UNIversal-MOtor-Gerät. Anabolen Arnold had er ook een. Alleen dat koetswerk, daar kan je eigenlijk niet mee komen aanzetten bij de club. Tenzij je naar een club gaat waar je niet dood gevonden wil worden.

Dus je wilt een andere koets, maar wel de noestheid van de auto bewaren. De oplossing zie je in de gallery hierboven. Het goede nieuws: het ding is te koop en nog voor weinâg ook. Maar 5.000 Euro bedraagt de vraagprijs. Het slechte nieuws: het ding staat in Litouwen. We hebben geen idee hoe je de tocht naar deze achtertuin van Putin kan overleven. De terugweg daarentegen moet geen problemen opleveren.

Ook interessant!

  • De meest bizarre Mercedes Unimog in actie [video]
  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

fugazi, grijs, Mercedes, occasion, offroad, unimog, W124

Vorig bericht: « BMW neemt de rol van Audi over op Le Mans
Volgend bericht: Special: MG ZT 260 »

Lees Interacties

Reacties

  1. 560pkferrari zegt

    11 maart 2017 om 17:11

    De ideale auto voor het auto-advies van vanmiddag.

    Login om te reageren
  2. rob5nismo zegt

    11 maart 2017 om 17:16

    En misschien nog 5000 er tegenaan gooien om de auto hier straat legaal te krijgen

    Login om te reageren
  3. mercedesclk350 zegt

    11 maart 2017 om 17:21

    De achter overhang klopt niet, die van de W124 is langer. Ik kan niet echt bevatten waarom deze anders is want de daklijn klopt wel.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      11 maart 2017 om 17:23

      @mercedesclk350: ze hebben ruimte gemaakt voor de grotere wielen, en ze hebben alleen naar achteren weg geslepen. Bij de achterdeur is de ronding ook anders omdat dat gedeelte nog origineel is.

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        11 maart 2017 om 17:25

        @lekbak: Ik zie wat je bedoelt. Ik vind het er helaas niet echt bij passen zo. Mooi is natuurlijk geen goede term voor een dergelijke auto maar de proporties kloppen zo niet echt meer, als je het mij vraagt.

        Login om te reageren
      • benzinehoofd zegt

        11 maart 2017 om 18:30

        @lekbak: Dat gaas oogt korter dan de achterruit van een W124 T-Modell dus ik vermoed dat ze met die slijptol ook even door het dak zijn gegaan.

        Login om te reageren
        • benzinehoofd zegt

          11 maart 2017 om 18:31

          @benzinehoofd: Achterruit moet natuurlijk zijn: achterste zijruit.

          Login om te reageren
        • lekbak zegt

          11 maart 2017 om 18:36

          @benzinehoofd: nou je het zegt, dat hoort inderdaad langer te zijn…

          Login om te reageren
  4. lekbak zegt

    11 maart 2017 om 17:21

    Ik denk dat ik maar eens met mevrouw moet praten over een vakantie richting het oosten…

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      12 maart 2017 om 10:25

      @lekbak: oosten?

      Login om te reageren
  5. focusrs1 zegt

    11 maart 2017 om 17:25

    Ladder nodig om in te stappen en hier in NL heb je er helemaal niets aan.

    Login om te reageren
    • bisazza zegt

      11 maart 2017 om 17:57

      @focusrs1: “In Nederland heb je er niets aan” vind ik altijd van dat verjaardagengeklets… net zo erg als “tsja mooie velgen… maar als ik er in zit zie je ze niet” of ” in Nederland mag je toch maar 100″ Kom op!!! Doe eens iets geks in leven!

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        11 maart 2017 om 19:00

        @bisazza: onzin natuurlijk hier kun je ook 300 rijden als je wilt maar aan deze auto heb je niets in dit platte land.

        Login om te reageren
        • bisazza zegt

          11 maart 2017 om 19:11

          @focusrs1: een mooie modderpoel opzoeken en lekker modderen kan toch! Neem aan dat deze Benz geen daily driver is.

          Login om te reageren
      • fj272 zegt

        12 maart 2017 om 08:35

        @bisazza: Hier heb je wel iets aan.. deze kun je als land/bosbouw voertuig laten inschrijven.. ??

        Login om te reageren
  6. gerjan zegt

    11 maart 2017 om 17:34

    Mooie carbagerun auto !

    Login om te reageren
  7. yipikaye zegt

    12 maart 2017 om 11:16

    Goed voor Amsterdam.
    Kan je die gehate paaltjes eruit rammen.

    Login om te reageren
  8. mrrallycross zegt

    12 maart 2017 om 13:52

    Wat een debiel apparaat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North