• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MG-ZT herleeft in de MG7

Auteur: Dennis, gepost 28 september 2007 om 22:22 – 24 Reacties

MG7

De MG-ZT was de sportieve uitvoering van de Rover 75, toen deze nog onder de vleugels van moederbedrijf BMW werd geproduceerd. De rechten van MG zijn zoals we weten in handen van het Chinese Nanjing en die hebben in China nu officieel de MG 7 series, of verkort MG7 gelanceerd.

De Chinezen kunnen kiezen uit drie varianten van een 1,8 liter turbomotor goed voor 160 pk en een 2,5 liter V6 die 240 pk produceert. Het 2,5 liter blok komt echter alleen in de 20 cm langere verlengde versie, de MG7L. Chinezen kunnen immers niet zonder LWB modellen, want voor wie daar zo’n auto kan betalen, kost een chauffeur relatief bijna niets. De prijzen in China variëren van van 18.000 tot 33.000 euro.

Met de MG7 brengt Nanjing een stukje Britse Automotive Cultuur naar China, aldus MG’s verkoopdirecteur tijdens de presentatie. Hij voegde er aan toe dat tot nu toe geen enkel ander Brits merk in China wordt gebouwd én verkocht. Chinese klanten worden steeds veeleisender en met de MG7 kan hier invulling aan worden gegeven (via carscoop).

MG7

MG7

MG7

Ook interessant!

  • Gespot - Retezeldzame MG XPower op Nederlands kenteken
  • MG Cyberster wil écht heel graag Brits zijn
  • MG Cyberster is de ster van de show
  • MG doet Brits met nieuwe roadster

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

China, MG, mg7

Vorig bericht: « Politie in Manchester vernietigt 500 auto’s per maand
Volgend bericht: Volkswagen op diesel promotietour door VS »

Lees Interacties

Reacties

  1. hubbu zegt

    28 september 2007 om 22:25

    Lekkere ruime bak vn binne ..

    Login om te reageren
  2. PieterA zegt

    28 september 2007 om 22:28

    Ze mogen het ding er ook houden, bah!

    Login om te reageren
  3. Gerrit zegt

    28 september 2007 om 22:35

    off topic !! Ze , TOP GEAR, beginnen weer : ik citeer..
    Oh, and talking of telly, keep an eye on TopGear.com all next week as we build up to the new series of Top Gear on BBC Two from next Sunday. We’ll have exclusive clips and behind-the-scenes lowdown that you won’t find anywhere else on the web.
    Jihaa……

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    28 september 2007 om 23:02

    enneh..? welke derde motor is dan leverbaar in deze wagen :P de wagen zelf is nog wel aardig maar dat interieur :?

    Login om te reageren
  5. Dennis zegt

    28 september 2007 om 23:13

    @Alwood: Lees de zin nog eens goed.

    De Chinezen kunnen kiezen uit drie varianten van een 1,8 liter turbomotor goed voor 160 pk en een 2,5 liter V6 die 240 pk produceert.

    Dus varianten van een een 1,8 liter turbomotor en een V6.

    Login om te reageren
  6. autogekkk zegt

    28 september 2007 om 23:15

    wat is er mis met de interieur dan? Als er zou staan dat het BMW zouden jullie het geweldig vinden. Jullie overdrijven wel met Chineze merken bashen :S

    Login om te reageren
  7. Hubert zegt

    28 september 2007 om 23:18

    Blijft gewoon een mooie smaakvolle reisauto.
    Alleen de gedachte dat hij nu in China in elkaar gezet wordt….

    Login om te reageren
  8. Hubert zegt

    28 september 2007 om 23:34

    Ach, en het interieur is gewoon exact een copie van de Sterling uitvoering destijds.
    Dus ook niets mis mee.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    28 september 2007 om 23:37

    De kleuren zijn een beetje te, want het is niet echt een geheel zo. Iets meer in één kleur”groep” zou denk ik mooier zijn, maar de vormen zijn niet verkeerd.

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    28 september 2007 om 23:56

    Waarom een afbeelding van het oude type?

    Login om te reageren
  11. Dennis zegt

    28 september 2007 om 23:57

    Oh en de derde variant wordt weer de V8 (ZT 260 voorheen) ?

    Login om te reageren
  12. Francis zegt

    29 september 2007 om 00:14

    Sublieme afwerking binnenin . . . straalt gewoon klasse uit . . . niks chinees hoor, dit is de echte engelse stijl!

    Login om te reageren
  13. Zoef zegt

    29 september 2007 om 04:37

    Helemaal niet slecht … neig stuurke zeg!

    Login om te reageren
  14. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 10:03

    Het interieur ziet er na al die jaren nog steeds goed uit. Het exterieur daarentegen….

    Login om te reageren
  15. Peugeot407coupe zegt

    29 september 2007 om 10:54

    Benieuwd hoe die gaat scoren in de crashtest…

    Login om te reageren
  16. floryn zegt

    29 september 2007 om 12:16

    ik heb dit nooit helemaal kunnen kauwen

    beetje te veel kleuren wat mij betreft , beetje te nineties rond, zacht en plastic.

    maar beter dan een brilliance

    Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    29 september 2007 om 12:27

    dit is werkelijk de ENIGE auto die alle kleuren kan hebben .. altijd al een klasse bak gevonden .. goeie zaak dat de mallen nog niet weggegooit zijn.

    Login om te reageren
  18. Mikeee zegt

    29 september 2007 om 18:45

    Poosje terug was er hier ook een foto van een rode MG7 Coupé. Kijk, dát zag er nog eens behoorlijk geil uit.

    Login om te reageren
  19. R Verschelden zegt

    29 september 2007 om 21:56

    De auto heeft de buitenkant van de MG ZT van voor de facelift in 2004 en het interieur van een Rover 75. Een unieke combinatie.
    Ik heb zelf een Rover 75 2.0 V6 Club, een geweldige auto om in te rijden.
    Hij overtreft qua uitstraling, luxe, rijgedrag en vooral comfort bv een Mercedes C of Audi A4 ruimschoots. Bovendien is het kwaliteitsniveau erg hoog. De auto is immers door BMW gebouwd.

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    29 september 2007 om 22:43

    @ Dennis; Nu mag jij nog eens lezen: “drie varianten van een 1,8 liter turbomotor goed voor 160 pk”. Dus drie varianten, allemaal met 160 pk? ;)

    Login om te reageren
  21. N!SS@N zegt

    30 september 2007 om 11:02

    Heeft en stijl en klasse (kun je toch zien had t origineel niett uit china komt).
    Hoop wel dat ook de kwaliteit zijn behouden. Als dat zo is zouden zw evt. best voet aan de grond kunnen krijgen.

    Login om te reageren
  22. je oma zegt

    30 september 2007 om 11:33

    @ N!ss@n:
    De kwaliteit kan niet slechter worden dan het eerst was..

    Login om te reageren
  23. R Verschelden zegt

    30 september 2007 om 17:45

    Iemand die beweerd dat een 75 of ZT een slechte kwaliteit heeft, heeft weinig kennis van zake en basseert zich enkel maar op ongegronde vooroordelen.

    Login om te reageren
  24. henno zegt

    4 november 2007 om 21:23

    eindelijk een geweldige auto die behouden blijft, geen duits gebak maar een echt chinees toetje.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North