• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MG3 Hybrid+: 194 pk en 425 Nm voor petrolheads

Auteur: willeme, gepost 26 februari 2024 om 11:55 – 3 Reacties

MG3 Hybrid+

De MG3 Hybrid+ kan weleens een leuke verrassing zijn.

Voor de purist blijft het eventjes wennen. Die kennen MG als een fabrikant van kleine, betaalbare en uiterst vermakelijke sportwagens. Das war einmal. Na het MG Rover debacle aan het begin van dit millennium is het merk in Chinese handen terecht gekomen. En weet je, eigenlijk is dat zo erg nog niet. Er zijn meer MG’s dan ooit en het is duidelijk wel gedeelte van de markt ze willen bedienen: de onderkant.

MG’s zijn eigenlijk zonder uitzondering echte prijspakkers. De MG ZS EV was de eerste MG in Nederland die je een bescheiden hitje zou mogen noemen. De geheel elektrische MG4 EV heeft goede papieren om hier te scoren en voor nu is daar de MG3 Hybrid+.

MG3 Hybrid+
MG3 Hybrid+

MG3 Hybrid+

De auto was al aangekondigd voor het Verenigd Koninkrijk, maar nu mogen ook EU-landen ‘m ontvangen. Het idee van de MG3 is niet heel anders dan dat van de Dacia Sandero: veel voor weinig.

Bijzonder aan de MG3 Hybrid+ is diens aandrijflijn. Het is een conventionele hybride, geen plug-in of milde hybride. De 1.5 liter grote benzinemotor is goed voor 75 kW (102 pk) en de elektromotor lever 100 kW (136 pk).

MG3 Hybrid+

Die twee vermogens kun je niet zomaar bij elkaar optellen (helaas). Dat komt omdat de motoren op een ander moment hun maximum vermogen en maximumkoppel afgeven. Het systeemvermogen bedraagt 143 kW (194 pk), het systeemkoppel is 425 Nm.

Volgens MG is het de snelste hybride van het B-segment, want het apparaat knalt in 8 nauwelijks te bevatten seconden seconden de 100 km/u. De sprint van 80 naar 120 km/u tart alle wetten van de natuurkunde met een tijd van 5 seconden. 5! De topsnelheid bedraagt 170 km/u, waarschijnlijk begrensd.

Prijs van belang

Zonder gekheid, dat zijn gewoon prima cijfers. Van een B-segment auto met 194 pk verwacht je onwillekeurig iets hetere prestaties, maar het is meer dan goed als je het vergelijkt met een Toyota Yaris Hybrid of Honda Jazz.

Daarmee hebben we twee concurrenten benoemd van de MG 3 Hybrid+. Verder vind je in dit segment ook nog auto’s als de Renault Clio Hybrid 145 en de identieke Mitsubishi Colt HEV. De grootste concurrent zal echter de Dacia Sandero gaan worden.

MG3 Hybrid+
MG3 Hybrid+
MG3 Hybrid+

Dat is namelijk de goedkoopste B-segment auto van dit moment als je kiest voor de TCe 100 bi-Fuel in Essential-trim, die tegenwoordig 17.200 euro kost. Als MG in de buurt kan komen van die prijs, dan hebben ze een winnaar in huis. Met de geringere uitstoot (slechts 100 gram,) van een hybride-setup zou de BPM mee moeten vallen (en dus de nieuwprijs ook).

De MG3 Hybrid+ komt sowieso naar Nederland. Over prijzen en dergelijke laat MG zich ter zijner tijd uit.

Ook interessant!

  • goedkoopste auto van Nederland
    Gaat dit de goedkoopste auto van Nederland worden?
  • MG 4 XPower wordt hot hatch met 435 pk
  • Mijn Auto: Camaro ZL575 (700 pk) van Leo
  • Is de MG 4 Electric zo wel af?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Geneve-2024, MG, mg3

Vorig bericht: « Ford superboos op Red Bull, EISEN opheldering
Volgend bericht: Politie in Audi A4 rijdt fietser aan »

Lees Interacties

Reacties

  1. lekkerlinksrijden zegt

    26 februari 2024 om 12:24

    194 pk en 425 koppel en dan in 8 sec naar de 100 is niet echt snel, daar zal nog wel wat meer in het vat zitten met de hulp van een tuningboer

    Login om te reageren
  2. Anonieme zegt

    26 februari 2024 om 15:24

    Een aandrijflijn met zulke prestaties zal niet goedkoop (te produceren) zijn, en ik ontwaar ventilatieroosters achterin (wat erg zeldzaam is in het B-segment en in het C-segment zelfs geen standaard). En dit moet concurreren met de goedkoopste nieuwe auto van NL (de Sandero dus)? Chinese auto’s zijn vaak prijspakkers (tov de niet-Chinese concurrentie), maar wordt dit toch niet de uitzondering die de regel bevestigt?

    Login om te reageren
  3. mc96 zegt

    26 februari 2024 om 17:47

    Dit moeten wel 194 hele slome paarden zijn. Een 1700 kg wegende BMW 420i gaat bijvoorbeeld met 184 pk in 7,9 seconden naar de 100 km/u. En dat is nog conservatief ingeschat BMW kennende. 😀

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North