• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mijn Auto: Alfa Romeo 156 2.5 V6 van Denian

Auteur: RubenPriest, gepost 14 augustus 2021 om 16:00 – 14 Reacties

Er was nog één variant van de Alfa Romeo 156 waar Wouter nog niet mee gereden had, namelijk de 2.5 V6. In deze Mijn Auto is het moment eindelijk daar!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
    Mijn Auto: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio van Tibor
  • collectables alfa romeo gt
    Alfa Romeo GT 3.2 V6
  • junkyard race x
    Wat je vandaag niet zag op Zandvoort tijdens Junkyardrace X
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

156, Alfa Romeo, mijn-auto, v6, Video

Vorig bericht: « Mercedes boort Amerikanen dikke V8 motor door de neus
Volgend bericht: Bizar: MotoGP winnaar geschorst vanwege overtoeren motor »

Lees Interacties

Reacties

  1. pindakoning zegt

    14 augustus 2021 om 10:22

    Wat blijf je (netjes) rustig @wouter bij 17.20min :)

    Login om te reageren
  2. tinnemans zegt

    14 augustus 2021 om 10:46

    Leuke auto, klinkt ook lekker. Ook leuk dat er niet wéér een 400pk+ kanon gekozen is, maar een ‘gewone’ liefhebbersauto. 👍
    Ik vind t verbruik wel een tikje tegenvallen; ik heb een Chrysler Stratus gehad, ook met een dwarsgeplaatste 2.5V6 24 klepper, maar die liep toch zuiniger, die haalde de 1 op 12 best weleens.
    Die Chrysler ligt al jaren op de sloop overigens, want wat ze zeggen over Italiaanse bouwkwaliteit, nou, daar deed Chrysler niet voor onder. 😁

    Login om te reageren
  3. ericd zegt

    14 augustus 2021 om 12:26

    Mee eens, goeie exemplaren zulllen denk ik in prijs stijgen. kHeb in de 1.8, 2.0 en de 2.5 V6 gereden. Laatste was lekker crêmig qua vermogen, maar overduidelijk nose heavy. De complexere 2 liter had met z’n 150 pk niet zo veel meer vermogen dan de 1.8 liter met z’n 140 pk, terwijl de 2.0 meer verbruikt. Maakt de laatste m.i. de keus voor de 156, liefst de sportwagon versie.

    Login om te reageren
  4. pa045 zegt

    14 augustus 2021 om 14:12

    Wat een BS over de kwaliteit van Italiaanse auto’s. Deze auto is 18 jaar oud. Alsof die duitsers dan nog allemaal perfect zijn..

    Login om te reageren
    • nietcreatief zegt

      14 augustus 2021 om 15:43

      Nou ehh.. niet om vervelend te doen hoor maar de paar duizend overgebleven exemplaren van enkele miljoenen geproduceerd zijn geen argument tegen een slechte bouwkwaliteit.

      Als je een goede 156 wil hebben moet je er eentje vinden die tijdens een van de stakingen net uit het zuurbad maar nog niet in het vertinbad zat.

      Login om te reageren
      • pa045 zegt

        14 augustus 2021 om 19:11

        @nietcreatief: Die Alfa is goed verkocht, maar miljoenen exemplaren? En van al die miljoenen Golfjes en passaatjes uit die tijd zijn er procentueel gezien ook niet veel meer over. Een auto van 10 plus jaar komt meestal in handen van iemand die een oude auto niet uit luxe rijdt. Wanneer een Alfa dan stuk gaat is het slechte kwaliteit. Bij een VW of BMW zeggen we: hij is op. Kwestie van perceptie.

        Login om te reageren
  5. Alfonso_Alfist zegt

    14 augustus 2021 om 14:45

    Jeugdsentiment 10 jaar geleden ook een 2.5 V6 gereden. Was een heerlijke wagen met deze motor, ook beter gebouwd als mijn eerste 156 1.6 TS. Motor is bulletproof, wel hoge kosten voor distributie wissel +€1000, deze is met de wissel uit 2016 ook wel weet aan de beurt. En verder de draagarmen regelmatig vervangen als je geen geklapper wil horen.
    Heb aardig wat dikke diesels en elektro auto’s gereden, toch was mijn eerste V6 wat bijzonders

    Login om te reageren
  6. Ikhebhemzelfook zegt

    14 augustus 2021 om 17:19

    Mooi exemplaar, heb zelf een facelift 2.5 Ti met een berg kilometer. Motoren zijn inderdaad redelijk bulletproof. Verbruik kan wel wat beter dan genoemd, het is inderdaad in de stad geen zuinigheidswonder. Op de snelweg kan je met een beetje normaal doen wel ergens tussen 1 op 11-13 halen. Bij het rijden als een bejaarde kan je zelfs zelfs 1 op 14 halen. Ik heb ook nog een 1.8 twin spark en volgens mij verbruikt de 2.5 op de snelweg ongeveer hetzelfde tot beter met dank aan de 6 bak. Tijdens de eerste kilometers krijg je je boekhouder pas echt aan het huilen want dan is het verbruik hoe zuinig je ook rijdt vaak tussen de 1 op 5 a 1 op 7

    Login om te reageren
  7. Nanning zegt

    14 augustus 2021 om 23:36

    Heerlijke Alfa en wat bromt die V6 lekker zeg! Alleen die eare Selespeed velgen kunnen nog wel 25 jaar de kast in voordat ze mooi zijn. 😊

    Login om te reageren
  8. rrk147 zegt

    15 augustus 2021 om 01:01

    Mooi ding! Idd leuk om ook zo’n auto te laten zien, ipv van de zoveelste exoot van meer dan een ton. Voor Wouter lijkt mij t ook lastig, dus is ook veel gewend door de rijimpressie’s. Nog ff een andere set velgen eronder, de teledials passen mooi, of de 17 inch GT velgen, die mogen op de facelift ook gewoon. En dan koesteren en bijhouden.

    Login om te reageren
  9. 6bakkie zegt

    15 augustus 2021 om 08:38

    Zelf een sw v6 gehad. Donkerblauw met cognac leder. TI velgen. Mooie auto en heerlijk geluid. Niet vrij van problemen. Maar genot voor het oog en oor.

    Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    15 augustus 2021 om 09:28

    Heb een 2.0 Verde Amazonia met cognac lederen interieur. Staat al paar jaar “stil”. 1 a 2 keer per jaar even laten lopen om alles even door te smeren. Tegen de tijd dat ik weer een auto kan betalen is het wel weer de moeite hem te laten lassen.Technisch is hij verder perfect.Met doorsmeerrun alles even testen he .Ramen voor en achter open en dicht net als het zonnedakje,etc.

    Login om te reageren
  11. kniesoor zegt

    15 augustus 2021 om 14:50

    Zo’n V6 was de eerste oto, die ik nieuw kocht. Ondanks, dat-ie wat zwaar(der) in de neus was (dan een Twinspark) stuurde-ie een stuk beter dan de Golf III VR6, die er aan vooraf ging. Bovendien was het de eerste oto in die prijscategorie met een 6-bak en drive-by-wire. Sprak wel aan. Afijn, wilde op een gegeven moment graag RWD en meer vermogen. Dus heb ‘m maar een dikke drie jaar gehad. Maar mooi was-ie wel, daar hoefde-ie niet voor weg. Heel mooi zelfs.

    Login om te reageren
  12. lavoro zegt

    26 augustus 2021 om 20:19

    2016 distributie voor het laatst?? Dan rij je in een goede tijdbom, zou zonde zijn. Max 3 jaar.
    Snel laten vernieuwen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North