• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mijn Auto video: BMW 530d van Mark

Auteur: RubenPriest, gepost 2 augustus 2022 om 16:00 – 27 Reacties

Een zescilinder diesel in een comfortabele verpakking. Dat is de BMW 530d van Autoblog-lezer van Mark. We gaan er een blokje mee om in deze Mijn Auto!

Ook interessant!

  • Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
    Mijn Auto: BMW i8 van Ruben
  • Mijn Auto: BMW M4 Cabrio van Daniel
    Mijn Auto: BMW M4 Cabrio van Daniel
  • Mijn Auto: BMW Z4 Roadster van Toon
    Mijn Auto: BMW Z4 Roadster van Toon
  • Mijn Auto: BMW M4 Cabrio van Carin
    Mijn Auto: BMW M4 Cabrio van Carin

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

5-serie, BMW, Diesel, mijn-auto, Video

Vorig bericht: « Elon Musk jaagt klanten weg, schijnbaar ‘een last’
Volgend bericht: Deze man wordt het obstakel voor Double Dutch op de F1 grid »

Lees Interacties

Reacties

  1. willeme zegt

    2 augustus 2022 om 16:26

    Gaaf man, zo’n dikke diesel!! Zo’n M57 klinkt als een Leopard tank, lekker man!

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      2 augustus 2022 om 21:24

      Als oud tanker deel ik niet uw mening. Wel een mooie auto.

      Login om te reageren
  2. joki zegt

    2 augustus 2022 om 16:44

    Blijf ik een hele mooie wagen om te zien. Ziet er bijlange zo gedateerd niet uit als zowel zijn voorganger als opvolger.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      2 augustus 2022 om 16:59

      De E39 en F10 zien er gedateerd uit ja? Voor het eerst dat ik dat hoor.

      Login om te reageren
      • mp014 zegt

        2 augustus 2022 om 21:11

        Ik begrijp joki wel denk ik. Ik heb deze ook gehad maar dan een 535d en touring variant, heerlijke motor, bijzondere wagen! En de looks zijn blijvend mooi volgens mij. De F11 heb ik daarna ook gehad maar vind ik persoonlijk minder mooi oud worden. Als ik er vandaag eentje moest kopen dan zou ik de E39 nemen, een M5 welteverstaan met 10 cilinder als ik me niet vergis 😬

        Login om te reageren
        • rrk147 zegt

          2 augustus 2022 om 21:55

          Maar de E39 m5 heeft een V8, de E60 heeft een V10.

          Login om te reageren
        • Johanneke zegt

          3 augustus 2022 om 09:06

          Zijn extreem dure auto’s om te rijden. Moeten ook een fix ondergaan anders is de motor een tijdbom.

          Login om te reageren
      • mp014 zegt

        2 augustus 2022 om 21:14

        Ik bedoel natuurlijk de e61 sorry

        Login om te reageren
  3. Diesel Rocks zegt

    2 augustus 2022 om 17:12

    Heel herkenbaar. Mijn 435d is een van de laatste ‘dikke diesels’, met bijna alle mogelijke opties. Nog betrekkelijk weinig gereden. Ik denk er niet aan op deze in te ruilen of te verkopen, dan zou ik toch weer op zoek gaan naar eenzelfde auto. En die zijn gewoon niet te vinden in Nederland. Er rijdt echt niets fijner dan een diesel met een flink koppel, ik heb alles gehad behalve op gas. Ik heb nu een 380 pk tuning erop en xHP automaat, met roetfilter er nog in en EGR standaard. Uitlaat blijft brandschoon. Meer heb je toch niet nodig.

    Login om te reageren
    • isleofman zegt

      2 augustus 2022 om 17:40

      Helemaal mee eens hoor. Ik heb ook een aantal dikke diesels gereden. Erg prettig. Maar dat koppel verhaal gaat nu met die
      Geblazen benzine motoren niet echt meer op toch? Blijft over een berg wegenbelasting en een maar mijn mening iets minder mooi geluid.

      Login om te reageren
      • Diesel Rocks zegt

        2 augustus 2022 om 21:32

        Heb ook een 335i gehad, die vond ik zelfs na een tuning nog ondermaats voelen tov de diesel. Dus na een half jaar weer weggedaan. Wel mooi geluid met performance uitlaat. Gewoon te weinig koppel en te nerveus, maar niet door trekken. Met benzine moet je echt trappen, bij diesel heb je meer het gevoel dat de auto met jou ervandoor gaat. Dat vind ik persoonlijk prettiger, dat elastische acceleratie gevoel.

        Login om te reageren
    • deeeef zegt

      3 augustus 2022 om 09:37

      ook al electrisch gereden? je wil niet anders meer

      Login om te reageren
      • wessel94 zegt

        3 augustus 2022 om 09:58

        Ik heb veel elektrisch gereden en heb veel liever benzine of diesel. Bij elektrisch ontbreekt iedere vorm van karakter.

        Login om te reageren
  4. Homer55 zegt

    2 augustus 2022 om 17:12

    3,5 jaar hetzelfde auto rijden is toch niet lang?
    Zo zijn er ook mensen die een auto van 10-15 jaar heel oud vinden…
    Onveilig en veel onkosten etc etc…. Een auto is toch niet zo snel afgeschreven?

    Login om te reageren
    • O plaat zegt

      2 augustus 2022 om 17:54

      Dat zijn de zelfde soort mensen die een auto met 150k km afgeschreven vinden terwijl je waarschijnlijk minder problemen zal hebben met een 530d met 200k zou kopen dan een nieuwe Renault. Ze denken nieuw is beter en weten niets van autos…

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 augustus 2022 om 19:49

        Toch zullen de onderhoudskosten van die Renault (hoe slecht ook) lager zijn dan die van de 530d. Daar staat natuurlijk wel enorm veel rijplezier tegenover.

        Login om te reageren
        • Diesel Rocks zegt

          2 augustus 2022 om 21:35

          Of die Renault vliegt spontaan in de fik terwijl je ernaar staat te kijken en je afvraagt waar dat gekke geluid vandaan komt. Alwaar ik drie keer live getuige van ben geweest toen ik naast een Renault garage woonde. Zelfs bij een nagelnieuwe auto die net terugkwam van een proefrit. Ik zou ook eerder een BMW diesel kopen met 200.000 km op de teller dan een Renault met 10.000 km op de klok.

          Login om te reageren
          • O plaat zegt

            2 augustus 2022 om 22:45

            Bij het bedrijf waar ik werk krijg ik elke 4 jaar een nieuwe traffic. Ik kan een waslijst maken met dingen die kapot gaan, van 2x een nieuwe turbo moeten steken onder de 150k km tot een versnellingspook afbreken bij een nieuwe met 700km. Dat laatste trouwens ook al 2 keer voor gevallen. Oh ja en als het meer dan 10 graden vriest scheuren al je leidingen.

            Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    2 augustus 2022 om 19:46

    Fijne wagen wel. Maar zet je roetfilter gewoon terug. Kost nauwelijks vermogen of verbruik en scheelt bizar veel roet en fijnstof uitstoot. Precies de reden waarom de diesel zo in de ban is.

    Login om te reageren
    • Diesel Rocks zegt

      2 augustus 2022 om 21:40

      Zonder roetfilter trekt de I6 diesel vooral bij de hogere toeren goed door, je krijgt na de gebruikelijke duw in de rug daarna nog een extra duw. Dat is een groot verschil, hoeveel dat exact in PK’s scheelt weet ik niet maar het gedrag is dus totaal anders. Minder snel buiten adem. Dit ervoer ik met een vorige auto. Nu ben ik blij dat ik toch weer een roetfilter heb, en deze goed werkt. Want je hebt gelijk, zonder filter is het een smeerboel, buiten de auto. Met roetfilter en EGR is het een smeerboel in de auto (motor).

      Login om te reageren
  6. mtber zegt

    2 augustus 2022 om 22:23

    530D fijne auto, rij zelf 330D E91, heerlijk om te rijden, zit bijna op 4 ton km. Helaas rijd ik te weinig en zijn de onderhoud en reparatie kosten wel hoog. Heb er al veel geld aan uitgegeven. Nu moet hij echt weg, bouwjaar 2008. Wat is dat nog waard? Hij is compleet in de uitvoering High Executive M sport uitvoering. Liefhebbers laat maar weten.

    Login om te reageren
    • Groninger zegt

      2 augustus 2022 om 23:52

      €1500 euro. Groetjes Jet-Cars.

      Login om te reageren
    • ronaldotour zegt

      3 augustus 2022 om 06:23

      Adverteren als youngtimer en zwarte nummerplaten er op met een logo en doen alsof je een exclusieve dealer bent, dan kun je er 15K voor vragen.

      Login om te reageren
  7. lexis zegt

    2 augustus 2022 om 22:26

    Tja dikke diezels. Deze waren nog echt goed, behoorlijk betrouwbaar maar veel ervan rijden idd rond zonder dpf of egr want dat zijn wel de achillespees van de moderne diezel bij korte ritten. Ik ben overgestapt naar de zes cyl benzine en dan vind ik toch stukken fijner rijden. Geen diezel geratel en toch ook 400 a 500nm naargelang de uitvoering. En dat traktorkoppel is misschien indrukwekkend maar het laat geen spiritual rijden toe, motoren hebben een heel beperkt toerental bereik . Idd cruisen gaat lekker en eens doortrekken tot 4000 rpm. Maar met een benzine begint het pas bij 4000 en wordt de soundtrack alleen maar beter. Ik wil toch niet meer terug naar dezelfontbrander maar goed een 15tal jaat terug was dit de referentie entie.

    Login om te reageren
  8. lexis zegt

    3 augustus 2022 om 06:52

    Kwa formaat was dit nog de ideale combo. Iets ruimer dan de 3 maar nog steeds geen slagschipafmetingen die in de buurt van 5m komen zoals bij de f en g serie 5. Kwa bouwkwaliteit is de 5 eigenlijk de BMW die je wilt (interieur, lederkwaliteit etc) ook het onderstel is een stukje geavanceerder tov bv de 3 serie.

    Login om te reageren
    • karhengst zegt

      3 augustus 2022 om 15:09

      Afgaande op deze video is deze BMW nu ook niet bepaald het toppunt van stilte en bouwkwaliteit. Het kraakt en suist dat het een lieve lust is. Wellicht de leeftijd, of de generatie?

      De huidige 3 is overigens wat later op de markt gekomen dan de 5 en werd daarom als vrijwel even stil beoordeeld. Qua ruimte zit je er eigenlijk ook gewoon goed mee. Qua onderstel en luxe zal er uiteraard nog wel een flink verschil zijn.

      Login om te reageren
      • lexis zegt

        3 augustus 2022 om 19:37

        Zou dat de camera die op voorruit plakt niet zijn die zijn al dit kabaal maakt is me al dikwijls opgevallen in AB filmpjes. (Toch wel meestal met BMW’S :). )

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North