Fenice en Castagna Milano kenden we wel, maar heb jij wel eens van de Milan Abarth gehoord? Deze exclusieve supercar komt uit handen van de beroemde familie van Karl Abarth, en belooft een hoop!
Zeven exemplaren moeten er van deze Milan komen, allemaal Bespoke natuurlijk. En hoewel zijn vorm in eerste instantie anders doet vermoeden, zou deze gestroomlijnde bolide gewoon op de openbare weg kunnen. Het gewicht moet tussen de 900 en 1.100 kg uitkomen en er worden vermogens beloofd van tussen de 600 en 1.700 pk, allemaal afhankelijk van hoe de klant het wil.
Het prototype dat je hier ziet is gisteren in Monaco onthuld, en de officiële onthulling staat ingepland voor februari 2013. Hierbij is Raphael Abarth, de kleinzoon van Karl, betrokken. De prijs begint bij 300.000 euro, en verdere details ontbreken. Is het vaporware en blijft het bij alleen een exoskelet, of gaan we nog meer van deze Milan Abarth horen?
Ik krijg er zelf een aardige Mosler-vibe van.. Een wilde video van de onthullings-party vind je hier. (City out Monaco, via Unica Strada)
Net een gesmolten Ultima GTR.
@alcantara: of een Prosport LM3000 ofzo. In ieder geval een heeeeel hoog kitkar gehalte
@imdoctorbob: kit car gehalte valt wel mee, het blijft abarth
Nou, ik vind hem gewoon lelijk.
Ziet er redelijk goedkoop uit voor een exclusieve supercar, kitcar deluxe?
@norge: goedkoop is het nieuwe duurkoop.
@norge: tjah… maar 1700 pk op 1000 kilo…
@darrock:
Een deathtrap dus….
Om iets van 900 kg te kunnen bouwen, moet je compromissen sluiten op het uiterlijk.
@mout: dan weet Lotus een beter compromis te sluiten.
@awesome: Klopt. Dat deden ze errug knap. Maar ook bij hen is elke volgende generatie zwaarder. Vooral wat er nu aan zit te komen…
@mout: onzin, je hebt toch een complete body en die wat mooiere lijnen meegeven weegt niets. Net als de spoiler, dat hoeft ook niet met een bouw-stellage maar kan ook eleganter op de auto zonder dat het extra weegt
Best wel gaaf ding! vast ook heel bruut :)
Op kenteken in de UK, importeren naar hier en het genieten kan beginnen!
@ej20g: hoe wil je hier rijden met iets dat niet over een drempel kan?!
@gerritdriessen: dat is een zorg voor dan. Lift systeempje op de vooras?
Het gewicht moet tussen de 900 en 1.100 kg uitkomen en er worden vermogens beloofd van tussen de 600 en 1.700 pk, allemaal afhankelijk van hoe de klant het wil.
900 kilo en 1700 pk graag!
Volgens mij rijd het voor geen meter, maar wat zal ik babbels hebben aan de bar.
@awesome: hahahahha
Beetje afgeleid van de Toyota GT-One vind ik…
@reobnednab:

Twee druppelswater….als je blind bent.
Zoals @alcantara al schreef, gewoon een Ultima met een ander neusje.
@reobnednab:
Vond ik ook al, redelijk le mans prototype achtig uiterlijk.. :P
En nu maar hopen dat ze ook last hebben van brandende wielkuipen
Deze is momenteel te bewonderen in club Zest in Monaco :)
@mylvan: bedankt voor de tip maar ik heb niet echt de tijd of zin om helemaal naar Monaco te rijden om naar een auto te kijken :)
Ziet er uit als een Koenigsegg, maar dan eentje die uit het verkeerde ei gekropen is.
@moveyourmind: Jij hebt wel heel veel fantasie. Alleen is het nu wat op hol geslagen. Hoe zie je hier nu een Koenigsegg in?
@adyton: woordgrapje kerel…gewoon een goed woordgrapje..
@moveyourmind: grinnik !
Voor de liefhebber, vanaf 300.000€ bouw ik ook een auto voor je. Mag je zelf bepalen hoeveel koplampen ie heeft en hoeveel ruitenwissers.
Djeez….have you evarrr seen such a dull party ???
@jrk68: *zucht* leer eens lezen!
Mooi speelgoed maar het is gewoon weer TE.
Veel te veel vermogen in zo’n wagen.
mooie sneeuwschuiver voor in de winter hier
Voor iets minder, twee ton? ongeveer minder, doe ik een Saker GT kopen en kan die twee ton gebruiken om een paar seizoenen met een Saker GT in hun cup te rijden.
Ik vind zo’n ultima gtr toch vetter, zo’n ding staat soms bij ons in de straat, die zijn zo vet, zo laag, zo snel, en dan blaast hij door de straat met dat ding, echt niet normaal haha
Weer zo’n autobouwertje met dollar of eurotekens in de ogen…3 ton moet dit kosten, terwijl je voor nog geen 60.000 euro een brute Ultima hebt met een dikke V8 uit de USA…
En dat de achterachterkleinkind van Abarth zich hiermee inlaat, zal mij worst zijn. Ik koop geen auto omdat ‘de juiste naam’ gedropt wordt…