• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Milieuvignet bepaalt hoogte parkeertarief

Auteur: autoblogger, gepost 23 december 2005 om 13:40 – 2 Reacties

Dont even think of parking here...

Weer een fantastisch idee uit het brein van onze staatssecretaris van Milieu (Van Geel). Eerder werd al bekend dat de man graag onderscheid maakt op basis van vervuiling en gratis parkeren voor hybride auto’s wil invoeren. In de BovagKrant is nu te lezen dat van Geel het onderscheid wil gebruiken bij de parkeertarieven. Gemeenten die dat willen, kunnen op basis van een landelijke milieuclassificatie hun parkeertarieven differentiëren. Het Van Geel-vignet moet bepalen hoeveel euri’s er in de gleuf moeten…

Om gemeenten te helpen in hun strijd voor een betere luchtkwaliteit, en om een eind te maken aan de oeverloze discussie over de mogelijkheid of onmogelijkheid om vaak als ‘PC Hooft-trekkers’ aangeduide voertuigen uit de stad te weren, komt staatssecretaris Van Geel met instrumentarium waarmee gemeenten gebruik van de meest vervuilende auto’s kunnen ontmoedigen en het gebruik van relatief schone auto’s kunnen bevorderen. Dat heeft een woordvoerder van het ministerie van VROM tegenover de BOVAGkrant bevestigd.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?
  • Kinderen naar school brengen met de auto is not done

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

milieu, Verkeer

Vorig bericht: « Adverteren op autoblog.nl?
Volgend bericht: Ultima Can-Am, snelste sportwagen ter wereld »

Lees Interacties

Reacties

  1. Zoef zegt

    23 december 2005 om 13:49

    Jongens, nog eens: als we willen blijven autorijden moeten we ons politiek organiseren. Als wij niet geïnteresseerd zijn in politiek, dan de politiek wel in ons.

    Login om te reageren
  2. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    23 december 2005 om 18:22

    Hahaha die gast heeft wel humor…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North