• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI Clubman specs (updated)

Auteur: autoblogger, gepost 27 juli 2007 om 08:28 – 26 Reacties

MINI Clubman


We hadden reeds wat officiële foto’s van de Clubman (zelfde kenteken), maar MINI heeft besloten om alles stap voor stap te lekken. Nu hebben we wat specs voor je…

De Clubman Cooper S krijgt een 1,6-liter turbocharged viercilinder met 175 pk en 240 Nm. De instapper heeft een normale 1,6 met 120 pk en 160 Nm. In Europa komt er natuurlijk ook een diesel met 1,6-liter common-rail, deze is goed voor 110 pk en 240 Nm.

De MINI Clubman zal worden aangeboden met zesbak en optionele automaat.

MINI Clubman
MINI Clubman

Update – Langzaamaan zijn de officiële afbeeldingen nu ook binnengedruppeld (via):

Mini Clubman

Mini Clubman

Mini Clubman

Mini Clubman

Mini Clubman

Mini Clubman

Mini Clubman

Mini Clubman

Mini Clubman

Ook interessant!

  • MINI nu te voorzien met een dak van drie kleuren
    MINI verzint iets nieuws, een dak met drie kleuren
  • Gefacelifte MINI
    BMW wil van MINI een volledig elektrisch merk maken
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

clubman, MINI

Vorig bericht: « Autoblog 2007 Flashback: week 30
Volgend bericht: Arden Range Rover met vleugeldeuren »

Lees Interacties

Reacties

  1. W!d zegt

    27 juli 2007 om 08:30

    ik wil wel eens zien hoe die suicide deuren in de praktijk werken.. net zoals bij de rx8?

    Login om te reageren
  2. JLJ zegt

    27 juli 2007 om 08:41

    Wellicht ben ik wat te nostalgisch ingesteld. Ik vind het een schande dat men de naam Clubman voor de stationwagon gebruikt, zoals reeds (heel) vaak gezegd.
    Daarbij vind ik het ook onbegrijpelijk dat een Engelse auto de enige extra deur aan de verkeerde kant (voor de Engelsen dan) heeft zitten. Willen ze geen Clubmans in Engeland verkopen?? Waarom niet aan beide kanten zo’n deur zoals de RX8??

    Laat maar zitten dus, deze uitvoering.

    Login om te reageren
  3. vinox zegt

    27 juli 2007 om 08:43

    Dat zijn geen suicides hoor ;-) Driedeurs, kijk maar naar de kleppen op de schouders van de stoelen. Wel lame eigenlijk, ik had toch wel 4 deuren verwacht.

    Login om te reageren
  4. M Freak zegt

    27 juli 2007 om 08:45

    120 pk uit een 1,6….Vind ik wat weinig eerlijk gezegd. Liever die supercharged versie :)

    Login om te reageren
  5. Turbopaultje zegt

    27 juli 2007 om 08:48

    pffffffffffff………….wat een miskleun. Daar hadden ze bij BMW toch iets leukers van kunnen maken.

    Tjsa, het MINI concept hebben ze destijds gekocht………..

    Login om te reageren
  6. JLJ zegt

    27 juli 2007 om 09:05

    @Vinox
    Die zitten er ook bij de RX8, de instapopening is groter, maar het naar voren schuiven van de stoel blijft noodzakelijk voor een goede instap.

    Aan de andere kant heb ik nooit foto’s van een geopende deur gezien, je ziet alleen een extra stijl, en een carrosserienaad. Ik vind het nog steeds vreemd dat men voor asymetrische zijkanten heeft gekozen.

    Login om te reageren
  7. wimbers zegt

    27 juli 2007 om 09:15

    Wat erg jammer is, is hoe mini zo’n clubman positioneert. Ik heb een presentatie bijgewoond waar een vertegenwoordigster van mini tot vervelens toe herhaalde dat deze mini absoluut niet voor mensen met kinderen is bedoeld, maar voor de hippe tweeverdiener. God verhoede dat iemand met kinderen in deze mini gezien wordt. Dat zou toch het hele imago naar de knoppen helpen.
    Dit terwijl ook de hippe jonge moeder wel in een toffe kar wil rijden, maar een gewone mini is te onhandig (met instap).
    Daar komt nog bij dat deze clubman geen enkele centimeter meer achterbankruimte heeft dan de gewone mini. hij is wat langer door meer overhang, maar de rest is optisch.

    om echt praktisch te zijn zouden ze beter de markt kunnen bekijken en hem aanleveren met inderdaad 4 deuren, 4 wielaandrijving, bmw’s technologie met twin turbo’s op kleinere motoren om zo aan de 200 pk te komen en een beetje binnenruimte want geef toe, iedereen die er wel eens in heeft gezeten kan beamen dat je enorm veel geld voor enorm weinig auto betaald.

    Ik heb deze week nog in een mini cooper gereden (auto van een vriendin) en vond de prestaties vies tegenvallen. om een beetje leuk te rijden heb je echt die cooper S nodig. tel daarbij dat de clubman nog zwaarder is ook en je kunt wel wat nm’s en pk’s gebruiken.

    Login om te reageren
  8. asha zegt

    27 juli 2007 om 09:19

    toch echt mottig zo ne mini-break. ik vraag me af wie nu zoiets lelijk zou kopen. tis dan ook nog verschrikkelijk duur..

    Login om te reageren
  9. STEEFGTI zegt

    27 juli 2007 om 09:43

    DE NIEUWE Lichaamelijke gehandicapte Mini….

    Neej, toch maar niet…….

    Login om te reageren
  10. vinox zegt

    27 juli 2007 om 09:55

    @ JLJ: Azoooooo! Da wistek ni :-) Maar dan nog, ik zie om eerlijk te zijn echt geen deur vanachter. Bij de RX8 is dat veel duidelijker zichtbaar. Strange. :?

    Login om te reageren
  11. JLJ zegt

    27 juli 2007 om 10:03

    Op de rechterflank zie ik een duidelijke naad, even groot als van de voordeur. Maar, zoals reeds gezegd, alléén aan de rechterkant (=besturrderskant voor de Engelsen)

    Login om te reageren
  12. vinox zegt

    27 juli 2007 om 10:09

    :? DA is DOM. ’t Is al zo lelijk, die deur, en dan zetten ze hem nog maar aan ene kant… Deze auto is ZO nutteloos, moest hij nu nog mooi zijn…

    Login om te reageren
  13. vinox zegt

    27 juli 2007 om 10:10

    Btw thanks voor het geduld met mijn fridaymorning sleepy headed brain ;-)

    Login om te reageren
  14. cl600 zegt

    27 juli 2007 om 10:16

    de achterkant twijfel ik nog een beetje aan, maar dat zal wel ff wennen zijn denk ik. verder is het wel een orginele leuke auto dit :) ohh btw, niet echt iets nieuws dus wat de motorblokken aangaat, word dus gewoon overgelepeld van de cooper (s)

    Login om te reageren
  15. Solstice zegt

    27 juli 2007 om 11:19

    Ik vind ‘m mooi en die derde deur is best origineel. Het past goed binnen de hele filosofie achter de Mini, die toch meer een soort van lifestyle item is dan een vervoermiddel alleen.

    Bewijs wat betreft die suicide door:

    http://www.motoringfile.com/2007/07/25/initial-us-clubmans-to-be-pre-specced/

    Login om te reageren
  16. Pieter-Jan zegt

    27 juli 2007 om 12:45

    Lelijke auto, achterkant slaat nergens op.

    Login om te reageren
  17. Rick dos zegt

    27 juli 2007 om 13:20

    Tsja, tsja, tsja. Wat moet je hier nou van maken? De normale MINI vind ik een leuke auto. Begrijp ook wel waaromhet een succes is, want het is hip en trendy, het is een lifestyle product etc. etc..

    Maar waarom deze auto dan? Ik zie even niet waarom dit ook een succes zal worden. M.a.w. welke markt gaat deze auto bedienen? Jonge succesvolle mensen c.q stelletjes. Nee, daar is de normale al voor. Moeder met kinderen? Nee, daar is die te klein voor. Welke markt dan? Het enige wat ik me kan bedenken zijn de bedrijven die hip en trendy willen overkomen en dus dit ipv de usual combi autootjes hebben rondrijden. Maar is die markt dan wel groot genoeg om er een succes er van te maken? Als ik alles bij elkaar optel, aftrek, door elkaar deel en vermenigvuldig. Dan kom ik op een negatieve waarde uit en dus DENK ik dat dit niet een succes gaat worden.

    Wat ik overigens wel mooi vind zijn de details, zoals achterdeuren die over de achterlichten heen klappen en het derde deurtje is ook apart. En zo moet je dat deurtje ook zien eerder als een gimmick dan een nuttig iets.

    Login om te reageren
  18. Henk zegt

    27 juli 2007 om 14:02

    Wiki:
    Hoewel er nooit een vervolg is gemaakt op de originele Italian Job uit 1969, komt er wel een vervolg op de remake uit 2003. Al in september 2005 is er gestart met de productie van The Brazilian Job. Ergens in 2008 zal deze film in de bioscopen verschijnen.

    Hopelijk speelt de Clubman hierin de hoofdrol :P

    Login om te reageren
  19. smoke zegt

    27 juli 2007 om 20:56

    Update: meer foto’s toegevoegd.

    Login om te reageren
  20. robbie zegt

    30 juli 2007 om 11:45

    @wimbers, de wielbasis is 8 cm langer en die ruimte komt ten goede aan de achterpassagiers…

    Login om te reageren
  21. j zegt

    30 juli 2007 om 16:06

    ik vind hem persoonlijk niet zo leuk, een beetje rare auto, vlees nog vis, want echt praktisch zal die toch niet worden dus daar hoef je hem niet voor te kopen en dan is een gewone mini toch veel blitser als het praktische wegvalt

    Login om te reageren
  22. John Cooper Works zegt

    31 augustus 2007 om 14:40

    @ Wimbers

    ” en een beetje binnenruimte want geef toe, iedereen die er wel eens in heeft gezeten kan beamen dat je enorm veel geld voor enorm weinig auto betaald.”

    Een autojournalist op niveau zou toch op z’n minst moeten weten dat men een MINI niet koopt vanwege z’n ruimte…..

    pffff…

    Login om te reageren
  23. ilona zegt

    12 september 2007 om 19:25

    ik wil heel erg graag de maxi mini cooper hebben
    voor mij moet ie dan om gebouwd worden want ik heb een handicap en mag dan alleen mar in een 45 kilometer auto rijden en ik heb een linkszijdige verlamig
    ik wil hen zo graag hebben
    ik wil weten waar ie word verkocht welke autobedrijf word ie verkocht???
    en hoe veel gaat ie kosten ?????????
    groetjes ilona

    Login om te reageren
  24. Carl zegt

    15 oktober 2007 om 19:58

    Tja,

    veel goeie kritiek zie je hier niet. Ik vraag me af wat voor nut het heeft om een auto af te breken? De keuze voor een wagen is immers individueel. Sommigen vinden dit lelijk, anderen vinden dit juist hip. Ikzelf rij met een BMW 5 Touring, en zou dit een leuke 2de auto vinden voor mijn vrouw. Al is het maar om naar de bakker te gaan of de kinderen naar school te brengen. En noem ons dan maar een snob, ik vind dat helemaal niet. Ik rij graag met BMW omdat dat gewoonweg goed rijdt, en hetzelfde vind ik van een Smart en een Mini Cooper.

    Dat de Mini klein is, en dat je voor hetzelfde geld een veel grotere en meer praktische auto vindt, dat zal wel kloppen. Maar daar gaat het helemaal niet over. Je koopt een Mini omdat je dat een toffe auto vindt, waar je graag mee gezien zou worden.

    En dan spreken ze hier van 200Pk… geef toe, alles boven de 150Pk is pure verspilling, tenzij je op een circuit wil gaan rijden. Onze wegen zijn niet gemaakt om dergelijke PK’s te gebruiken. Voor een mini lijkt mij een 110Pk 1.6d zoals ze in een 407SW steken overigens meer dan genoeg.

    Ik kan wel de Engelsen begrijpen dat daar niet meteen aan gedacht is. Maar goed, misschien overwegen ze dat toch ooit, als dit toch een succes zou worden. Voor mij lijkt 1 deur overigens voldoende. Dergelijke deuren zijn kennelijk niet goed voor de stijfheid van het cassis, vandaar dat ze voor 1 deur gekozen hebben.

    Kortom, het lijkt me een auto die erg subjectief beoordeeld wordt. Erop of eronder !

    Login om te reageren
  25. perry smit zegt

    16 januari 2009 om 19:01

    We hebben de clubman aangeschaft. wat een stoer karretje. Mensen geloof mij alle 39.000 eurotjes waard. Wat een ruimte achterin en wat een fun.

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    16 januari 2009 om 19:15

    @perry smit .. gefeliciteerd volstrekt onbekende ..
    absoluut een goede keuze .. verkoop em nooit .. rij em lekker helemaal op .. en veel veilige kilometers ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North