• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI meest waardevaste nieuwe auto evar, in 2012

Auteur: Alwood, gepost 13 december 2011 om 20:07 – 66 Reacties

MINI is meest waardevast


Beleggen in auto’s? Ik zou het niet doen maar je geld zou de komende jaren zomaar veiliger in een auto zitten dan op de bank staan. De Oosterburen zijn zo vriendelijk geweest een lijst samen te stellen van de meest waardevaste nieuwe auto’s voor komend jaar. MINI Cooper 2’s, Dacia Logan MCV‘s, Audi Q5-en en Porsche Panamera Turbo’s heersen.

Waar hebben we het over? Nieuw aan te schaffen auto’s voor 2012. Auto Bild en EurotaxSchwacke hebben per ‘klasse’ voor een periode van 4 jaar uitgerekend welke restwaarde je kan verwachten.

De ‘berekening’ is natuurlijk primair van toepassing op Duitsland en dan nog is het speculatie. Toch zitten wij Nederlanders dichtbij de Duitsers qua auto-cultuur. Hier rijden in verhouding iets meer benzine-auto’s rond, daar hebben de auto’s iets meer opties. Duitse prijzen liggen over het algemeen iets lager. Toch verschillen de prijs-verhoudingen tussen ‘ons’ en ‘hun’ maar amper. We kijken allemaal ongeveer hetzelfde naar merkwaarde en design. We geilen onwijs op Duitse bolides en wie geen echte auto kan betalen rijdt Volkswagen.

Afijn, de lijst. Tussen de auto’s die relatief gezien hun waarde het beste vast houden veel BMW-producten. De tijdloze MINI Cooper spant de kroon. Zelfs met het nieuwe model in aantocht waardevast. Bij de auto’s die absoluut gezien het minste afschrijven natuurlijk veel goedkopere modellen. Als je weinig wil afschrijven zit je met een Dacia gebeiteld. Wil je ‘waardevast’ rijden en alle luxe comfort en vermogen van de wereld hebben dan is de Porsche Panamera Turbo (S) de beste keus.

Met Duitse prijzen en afschrijving de twee lijsten:

Waardevastheid auto's 2012

Natuurlijk betalen we in Nederland iets meer voor de auto’s. De koplopers? Een Porsche Panamera Turbo (PDK) kost hier minimaal €185.000,-, Een Dacia Logan MCV gaat niet weg voor minder dan €9990,- en voor een nieuwe Cooper wil MINI hier €22.000,- hebben. De lijst is natuurlijk geen garantie, voor de economisch bewuste autoblogger een leuke richtlijn. (bron: schwackepro.de)

Ook interessant!

  • Video: idioot in BMW 5 Serie rijdt Mini en bomen aan
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
    Mijn Auto: BMW 633 CSI van Alexander
  • Mijn Auto: BMW M135i van Stefan
    Mijn Auto: BMW M135i van Stefan

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 5-serie, 500, a4, a6, A7, Audi, autoverkoop, BMW, cooper, Dacia, duster, Fiat, Hyundai, Kia, logan, MINI, panamera, Porsche, q5, sandero, turbo, veloster, venga, X5, z4

Vorig bericht: « Techart lanceert ’tuningkit’ Porsche 911 (991)
Volgend bericht: Audi schopt Mercedes aan de kant, mikt nu op BMW »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    13 december 2011 om 20:08

    Gek hier is het de Suzuki Swift .

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      13 december 2011 om 20:11

      @norge: ik dacht aygo c1 107 daarna mini en Peugeot 207

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 december 2011 om 20:12

        @Benjamin1: Nee de Swift heeft hier standaard 4×4.

        Login om te reageren
        • Renesis zegt

          13 december 2011 om 20:18

          @norge: standaard 4×4? …

          Login om te reageren
          • norge zegt

            13 december 2011 om 20:20

            @Renesis: Yup ,en is daardoor hier populair en waardevast.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              13 december 2011 om 20:43

              @norge:

              whaha .. een 1.2 4×4 .. had er nog nooit van vernomen ..
              dan nog van Suzuki ook ..

              veel handiger/praktischer/betrouwbaarder gaat het niet worden ..

              Login om te reageren
              • norge zegt

                13 december 2011 om 20:56

                @lincoln: Nee hoor de Liana heeft ook standaard 4X4 hier ,is nog meer praktisch.

        • Donstil zegt

          13 december 2011 om 20:42

          @norge: Standaard 4X4 op een Swift? Waar woon jij dan wel niet.
          In Nederland en Belgie (Doelgroep van deze site) is hij gewoon fwd namelijk.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            13 december 2011 om 20:54

            @Donstil:

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              13 december 2011 om 21:08

              @norge:

              had @rechercheur toch gelijk toen hij zei dat je op een sperma-cel woont ..

              Login om te reageren
              • kaasboerin zegt

                14 december 2011 om 10:00

                @lincoln: Hahahaha.

          • amazinglaurent zegt

            13 december 2011 om 20:54

            @Donstil: Waar zou Norge wonen? (Tip: Norge)

            Login om te reageren
          • dennisr zegt

            13 december 2011 om 21:11

            @Donstil: norge woont in norge :D

            Login om te reageren
          • masterstig zegt

            13 december 2011 om 21:30

            @Donstil: Misschien even op z’n naam klikken, staat precies waar hij woont :D

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              14 december 2011 om 10:01

              @masterstig: “Autofiel die geinteresseerd is in alle auto’s van alle merken.” ..Niet dus.. :D

              Login om te reageren
              • masterstig zegt

                14 december 2011 om 13:02

                @kaasboerin: Nee idd, ik zie hem totaal niet in een Duits premium (! :D) merk rijden, zoals bijvoorbeeld een Audi (:D). @norge: Pas dat eens heel snel aan! :D

              • norge zegt

                14 december 2011 om 16:32

                @kaasboerin: Nou ja ! Ik vind BMW ook wel aardig hoor ,ik noem het alleen geen premium.

        • E34M5Touring zegt

          14 december 2011 om 10:48

          @norge: Zwitserland is het zelfde verhaal. Zie je er megaveel met 4×4. Net als de SX4 en Subaru Justy.

          Login om te reageren
  2. sdk16420 zegt

    13 december 2011 om 20:12

    “Oberklasse” dan ben je echt een baas.

    Login om te reageren
    • mrbones zegt

      13 december 2011 om 20:25

      @sdk16420: mwoa, de bazen rijden in de ‘luxusklasse’

      Login om te reageren
      • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

        13 december 2011 om 20:35

        @mrbones: juist, de obers zijn dat dus niet ;)

        Login om te reageren
  3. tuning zegt

    13 december 2011 om 20:13

    Na 4 jaar een auto kopen die waardevast is, dat is een dubbele win.

    Login om te reageren
    • undifined1 zegt

      13 december 2011 om 20:41

      @tuning: gewoon een van 15 jaar kopen, kost niets en wordt dus ook niet nog veel minder waard en als het mme zit, stijgt hij ook nog in waarde.
      je moet gene oldtimer kopen, die zijn al veel te duur.

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 december 2011 om 21:02

      @tuning: Is ‘ ie weer… Na 4 jaar een waardevaste auto kopen dubbel win????? Dubbel dom bedoel je. Dan betaal je dus nog het meeste, pannekoek!

      Login om te reageren
  4. six-trey zegt

    13 december 2011 om 20:30

    Koop een oldtimer (een gewild exemplaar), die stijgen in waarde. Nieuwe auto’s worden toch enkel maar geleased.

    Login om te reageren
  5. minifan zegt

    13 december 2011 om 20:33

    MINI!!!! WOEHOE!

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    13 december 2011 om 20:35

    Niet geheel ontoevallig zitten er ook vrij weinig boeiende autos tussen, net een Z4 is wel leuk speelgoed.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    13 december 2011 om 20:37

    koop een Mazda 323 uit 1990 voor 350 euro .. gaat nog 10 jaar probleemloos mee ..

    je kan voor dat geld ook 2 weekjes een bmwtje leasen ..

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      13 december 2011 om 20:42

      @lincoln: Liever voor 350,- 2weken in een Bmw dan 10jaar in een Mazda 323.

      Ik haat mezelf niet hoor ;)

      Login om te reageren
      • undifined1 zegt

        13 december 2011 om 20:45

        @Donstil: WAarom niet voor 350 euro 10 jaar in een oude bmw?

        Login om te reageren
    • anakiet zegt

      13 december 2011 om 20:46

      @lincoln:

      Dat kan niet. Dat wordt huren, kom je helemaal ver met 350 euro :)

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 december 2011 om 21:12

      @lincoln: als ik er morgen 1 koop voor die prijs, en hij weigert na 3 maanden.. kan ik dan bij jou terecht voor garantie ? :P

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 december 2011 om 21:30

        @dennisr:

        heb je ook niet op school geleerd ..
        maar als zo,n ding weigert geef je met een koevoet effe een tik op de startmotor ..

        da,s dan ook het enige dat er mis kan gaan met zo,n ding ..

        Login om te reageren
        • dennisr zegt

          13 december 2011 om 21:44

          @lincoln: niet op school geleerd, maar wel op stage :D moest een keer iemand met startproblemen helpen.. hoefde van mijn baas alleen een hamer mee te nemen :lol:

          zelf een 323 gehad ? dan geloof ik je op je woord, maar er kan natuurlijk van alles stuk gaan :P

          Login om te reageren
  8. meneersander zegt

    13 december 2011 om 20:47

    De Audi A7 doet het niet helemaal goed..

    Login om te reageren
  9. norge zegt

    13 december 2011 om 21:03

    Aarrgh die prijzen ! Zo,n Veloster kost 40 000 Euro hier ,mazzelpikken zijn jullie toch in Nederland ;)

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      13 december 2011 om 21:13

      @norge: zijn wel Duitse prijzen he.. het zal wel niet ver bij de 40 vandaan zitten hier..

      Login om te reageren
  10. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 december 2011 om 21:06

    Onzin dat je de NL en de Duitse markt naast elkaar kan leggen wat dit betreft!! Heb je de meest recente NL lijstjes überhaupt gezien??? Is echt behoorlijk anders! Kia scoort bijvoorbeeld in elke klasse laagste afschrijving in euri. En de Pixo komt helemaal niet in de top 10 voor. Echt een onzinbericht… Pak gewoon de NL lijst!

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    13 december 2011 om 21:15

    oldtimers blijven de beste wat betreft waardevastheid.. maar goed, leuk om te weten voor mini eigenaren.. nu nog iemand vinden die hem koopt in deze tijd..

    Login om te reageren
    • masterstig zegt

      13 december 2011 om 21:30

      @dennisr: In deze tijd?

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        13 december 2011 om 21:41

        @masterstig: ja, zitten vandaag toch officieel in de crisis hier in Nederland ? was op het nieuws in elk geval.. en volgens mij kopen de meeste momenteel liever een oud gebakje van 1000 dan een mini cooper van 30000..

        Login om te reageren
        • masterstig zegt

          13 december 2011 om 21:53

          @dennisr: Sorry, dan ben ik nog niet helemaal bij de tijd. Even nu.nl checken :D

          Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    13 december 2011 om 21:48

    wel mooi zo’n kenteken, John CooperWorks 785

    Login om te reageren
  13. minifan zegt

    13 december 2011 om 22:21

    Mini: best forever

    Login om te reageren
  14. 964rs zegt

    13 december 2011 om 22:32

    In het 2de lijstje staat bij sportwagen: hyundai veloster…. Niet echt wat je noemt een sportwagen

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      13 december 2011 om 22:41

      @964rs:
      veloster, velo is frans/vlaams voor fiets
      fietsen = sport
      dus veloster = sport wagen

      Login om te reageren
      • 964rs zegt

        13 december 2011 om 23:23

        @six-trey: ja zo kan ik het ook. Sinds wanneer is zon fiets eigenlijk zo duur dan?!

        Login om te reageren
  15. niekloog zegt

    14 december 2011 om 00:30

    Dus de x5 is meest en minst waardevast tegelijk?
    Geloofwaardige lijst zo…

    Login om te reageren
    • niekloog zegt

      14 december 2011 om 00:32

      @niekloog: excuses
      Volgende keer eerst goed lezen..

      Login om te reageren
    • ericc zegt

      14 december 2011 om 07:52

      @niekloog: Wat eerst goed lezen. X5 staat er 2x in.

      Login om te reageren
  16. E34M5Touring zegt

    14 december 2011 om 10:57

    “Hier rijden in verhouding iets meer benzine-auto’s rond, daar hebben de auto’s iets meer opties”. Is dat echt zo?
    Ik zie namelijk maar al te vaak Bmw’s staan (bijv. een 335i)
    die zo kaal zijn als maar kan. Geen leer, handbediende airco, fuckwieltjes, geen xenon, geen navi etc. Hier kom je dat nooit tegen, als ie dik is (grote motor etc) zit ie vaak ook vol. Zelfs dikke 5 series met handbediende airco. X5 met handbak en stof!

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 december 2011 om 11:04

      @E34M5Touring: +1

      Login om te reageren
    • jzaero zegt

      14 december 2011 om 11:16

      @E34M5Touring: We hadden een 525i uit 2004 die flink volgehangen was. Dakraam, Climate Control, Navi Professional met 2007 versie, Xenon, Adaptive Lightning, Ipod Connectivity, Automatisch Dimmende Binnenspiegel, Zomer en Wintervelgen, zonnescherm, bekerhouders, PDC, stoelverwarming.

      Nu ingeruild voor een 530i met Climate Control, Navi Prof 2008, Xenon, Adaptive lightning, Ipod Connectivity met hardeschijf, Zomer 350M 18″ M-velgen, Winter 17 inch, zonneschermen achter en achterruit, PDC, bekerhouders, leer, comfortstoelen, stoelverwarming, bluetooth connectivity. We missen alleen dakraam van de vorige 5.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 december 2011 om 12:34

        @jzaero: Kwamen die ook uit Duitsland? het zal ook vast niet altijd opgaan, maar kijk maar is op mobile.de daar vind je uitvoeringen die je hier gewoon niet ziet. En dan vooral hele dikke motoren met 0 opties.

        Login om te reageren
        • jzaero zegt

          14 december 2011 om 13:21

          @E34M5Touring: Nee, BMW huisselectie Nederland, dus ik ga inderdaad mee met jouw mening (als ik je punt heb begrepen) dat in Nederland hogere segmenten vaak vol zitten met opties.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            14 december 2011 om 13:30

            @jzaero: U heeft mijn punt volledig begrepen waarvoor dank ;)

            Nice car BTW zo’n laatste serie 530 is erg fraai en kwalitatief ook top, zo aan het einde vd cyclus.

            Login om te reageren
            • kaasboerin zegt

              14 december 2011 om 13:35

              @E34M5Touring: Inderdaad, prachtbak.. Alle ‘kinderziektes’ e.d. gefixt. Touring, dat klopt ook, die duitsers zijn gek.. Maar goed, daar sterft ’t dan ook van de BMW’s. Zie inderdaad 330’s met stof zonder iDrive etc. Zo zonde, NL’ers zijn meer van als ik ’t doe, doe ik ’t goed. :)

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                14 december 2011 om 13:48

                @kaasboerin: Exact, in NL zie je ze misschien minder met dikke motor, maar die zijn altijd wel afgeladen.

            • jzaero zegt

              14 december 2011 om 13:40

              @E34M5Touring: Heerlijk, 272pk bij 7000 toeren, maar nog belangrijker, waar de 525i 192pk pas bij 6500 toeren haalde, heeft deze 530i de 192pktjes al bij 3750-4000 toeren beschikbaar. Zo soepel, ze makkelijk met het verkeer meekomen. 6 seconden naar 100, top motor! Laatst naar Duitsland gereden ermee. 210 lukte prima en hij had nog veel over. De Mercedes E240 waar ik die dag ook in reed had er beduidend meer moeite mee toen ik de 530i probeerde bij te houden (niet vergelijkbaar natuurlijk, maar toch). In het interieur zitten nu overigens echte aluminium strips, in plaats van de kunststof strips met aluminium look in de oude 525i.

              Login om te reageren
            • jzaero zegt

              14 december 2011 om 13:41

              @E34M5Touring: Maar jij bent natuurlijk een 340pk 3.8 liter 6 cil gewend ;)?

              Login om te reageren
              • E34M5Touring zegt

                14 december 2011 om 13:47

                @jzaero: Ah het toerenverhaal ken ik maar al te goed. Onder de 4000 gebeurt er niet heel veel bij mij, maar daarna komt ie echt los. Zelfs de 400Nm koppel gooit ie er pas bij 3750 in dus daar moet je serieuze halen maken. Ik heb dan ook nog de 5 bak dus moet je echt tot 6500 doortrekken om in de volgende versnelling in het goede toerengebied uit te komen.
                Wel leuk hoor, laatst nog 270+ aangetikt op de Autobahn (A31 FTW) dan loopt ie wel in het rood dus dat kan je niet te lang doen. Had een A6 3.0TDI op de staart maar die kwam er niet bij.

              • jzaero zegt

                14 december 2011 om 14:11

                @E34M5Touring: Heerlijk zo’n E34. We hadden een 520i E34, met Alpina uitlaat, chip en Throwing Star M5 velgen. 175-180pk toendertijd. Wat een prachtige auto. Ik ben hierin opgegroeid, toen ik net geboren was tot mijn 3-4de hadden we een E klasse, maar deze E34 maakte zoveel indruk op mij dat de BMW liefde nooit weg is gegaan. De 530i is wat soepelheid betreft wel ok. De auto is onderin heerlijk rustig te rijden door de 6-automaat. Vraagt niet meteen om doortrappen, maar in sequentieel modus is het toch nog heerlijk direct!

              • E34M5Touring zegt

                14 december 2011 om 14:16

                @jzaero: De mijne gaat nooit meer weg. I’ll live in it before i sell it.

              • Benjamin1 zegt

                15 december 2011 om 13:40

                @E34M5Touring: haha mooi!

              • undifined1 zegt

                14 december 2011 om 16:03

                @E34M5Touring: is de begrenzer er af gehaald dan? of heeft een e34 nog geen begrenzer, de 850csi had wel een namelijk (nu niet meer :))

              • E34M5Touring zegt

                14 december 2011 om 16:06

                @undifined1: Geen idee, hij is van begin 1993. Ik weet dat ze met de E36 begonnen in 1993 met begrenzen. Mede door de introductie van de 321pk 3.2l motor. Misschien dat mijne nog net daarvoor valt ofzo. Ik heb het op film, die 270+

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North