• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MINI Rocketman komt er toch

Auteur: CasperH, gepost 16 september 2014 om 08:39 – 33 Reacties

MINI Rocketman


De Rocketman leek dood maar het tegendeel blijkt waar!

Het was in 2011 in Genève dat MINI voor het eerst de Rocketman Concept liet zien aan het publiek. Een MINI die weer écht MINI was, namelijk net zo groot als de classic Mini waarop de aan obesitas lijdende huidige incarnatie op gebaseerd is.

Een kleine stadsauto met een unieke 1+3 configuratie voor de inzittenden, eindelijk iets om enthousiast van te worden. Maar MINI zette het idee in de ijskast. Tot nu, want in een interview laat designchef Anders Warming weten dat MINI nog steeds werkt aan een kleine stadsauto. “De schetsen liggen nog steeds op tafel, maar we onthullen niets voordat we een levensvatbaar design hebben.” Ook laat Warming weten dat de basis van koolstofvezel waarschijnlijk niet haalbaar is voor de mini-MINI en dat er veel aluminium en bestaande onderdelen gebruikt zullen moeten worden voor een sluitende businesscase.

De nieuwe kleine MINI zou de concurrentie aan moeten gaan met kleine auto’s als de Smart en de Toyota IQ. En over de IQ gesproken: er zijn warme banden met Toyota nu de merken een samenwerking op sportwagengebied zijn aangegaan. Wellicht kan MINI ook het onderstel van de IQ gebruiken voor haar stadsauto om de ontwikkelingskosten te drukken.

De MINI Rocketman, zijn jullie voor of tegen?



Ook interessant!

  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

MINI, Rocketman

Vorig bericht: « EU-Commissaris noemt Duitse tolplannen discriminatie
Volgend bericht: “250% stijging diefstal jonge personenauto’s in 3 jaar” »

Lees Interacties

Reacties

  1. jurdespotter zegt

    16 september 2014 om 08:52

    Mn ogen doen pijn

    Login om te reageren
  2. sydney zegt

    16 september 2014 om 08:53

    Zeker voor! Zijn we meteen van dat gezeik af van mensen die roepen dat Mini niet meer mini is,want te groot en te duur.Ik hoop wel dat ze het concept niet teveel zullen afzwakken.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      16 september 2014 om 13:32

      @sydney: Ten eerste: Dit lijkt me een geweldige Mini!
      En ja – ik hoor bij de groep die kromme tenen krijgt als hij een Mini One boven een 7-serie ziet uittorenen.
      Maar als ik het goed lees wordt ie wel klein, maar zeker niet goedkoop: Ook zonder veel koolstofvezel wordt het een feestje van lichtgewicht technieken.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 september 2014 om 19:29

      @sydney:
      Fijn dat deze er komt, eindelijk een echte Mini..
      De rest blijft wat mij betreft Mini onwaardig, zeker de laatste generatie vind ik een mislukkeling eerste klas..

      Login om te reageren
  3. mobieler zegt

    16 september 2014 om 08:57

    Unieke configuratie? Zelfde indeling als de Toyota IQ

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      16 september 2014 om 14:30

      @mobieler:
      Ho ho! De IQ heeft een 3+1 configuratie…

      Login om te reageren
  4. 1audi1 zegt

    16 september 2014 om 09:09

    Dat begint weer een beetje op een mini te lijken

    Login om te reageren
  5. maxtuio zegt

    16 september 2014 om 09:09

    Absoluut voor!

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    16 september 2014 om 09:11

    beter .. begon Mini inmiddels met Scania te vergelijken ..

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      16 september 2014 om 11:32

      @lincoln: wat is er met Scania dan?

      Login om te reageren
      • mikehaans zegt

        16 september 2014 om 13:21

        @MAB: de grootte;)

        Login om te reageren
      • gieltj zegt

        16 september 2014 om 13:26

        @mab: iets met groot

        Login om te reageren
  7. kakhead zegt

    16 september 2014 om 09:14

    Yes yes yes, laat maar komen! :D

    Login om te reageren
  8. Vanquish zegt

    16 september 2014 om 09:21

    Leuk karretje, ik ben voor!

    Login om te reageren
  9. Jochempie zegt

    16 september 2014 om 09:23

    Yes! Eindelijk een Mini!!

    Login om te reageren
  10. imaginenl zegt

    16 september 2014 om 09:26

    Erg voor! Sterker nog: als ze de prijs onder de 15 mille weten te houden bestel ik m direct

    Login om te reageren
  11. DRU zegt

    16 september 2014 om 09:36

    Hoe kun je hier nou tegen zijn?

    Login om te reageren
  12. monk zegt

    16 september 2014 om 09:48

    Voor! Hopelijk komt er een beetje een pittig motortje in, ideale stadskart

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    16 september 2014 om 09:48

    Man man man, wat lelijk. Maar ben er wel voor dat ze weer een echte kleine auto gaan bouwen.

    Login om te reageren
  14. LaLancia zegt

    16 september 2014 om 10:35

    Zo uniek is ‘ie eigenlijk niet. Zelfde configuratie als de Fiat Trepiuno (die er nog voor de iQ was) en dubbele scharnieren a la Avantime. Maar goed, die kenmerken zullen het productiestadium waarschijnlijk toch niet gaan halen.

    Login om te reageren
    • KoenvanD zegt

      16 september 2014 om 15:30

      @lalancia: Dubbele schanieren ala avantime ja. Of zijn ze heeeeeel misschien geïnspireerd door de mini mk1?

      Login om te reageren
  15. geengehoorisrechtdoor zegt

    16 september 2014 om 11:37

    Eindelijk weer een echte mini!

    Login om te reageren
  16. cuprani zegt

    16 september 2014 om 12:30

    Als de prijs normaal is, dus ~20.000 of zelfs minder, dan kan dit wel eens een erg groot succes worden. Ik hoop alleen niet op een IQ onderstel, maar een onderstel ontwikkeld door BMW, laag gewicht, en een enorm gooi en smijt gehalte meegeven.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 september 2014 om 19:32

      @cuprani:
      Misschien moet je dan toch eens met de IQ gaan rijden, het ganse autojournaille was er destijds erg enthousiast over.
      Qua rijden stond hij ver boven de ToyoPSA drieling.

      Login om te reageren
  17. mikehaans zegt

    16 september 2014 om 13:19

    Waarschijnlijk zal het wel aanslaan als ze hem daadwerkelijk uitbrengen want Mini… Vind Mini verder al lange tijd niet meer zoals Mini hoort te zijn en dat is wel jammer. Wie weet komt Toyota dan gelijk met een nieuwe IQ?

    Login om te reageren
  18. jaapiyo zegt

    16 september 2014 om 14:42

    Wat me wel aanspreekt zijn de voorwielen helemaal op de hoek van de auto ipv een overhang zoals de new new new MINI heeft…maar volgens mij kan dat niet meer in combinatie met FWD in verband met de voetgangersveiligheid, helaas.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      16 september 2014 om 19:40

      @jaapiyo:
      Als ze de basis van de IQ gebruiken is dat geen enkel probleem, die heeft de motor en de bak namelijk dwars achter de vooras staan. Bijna geheel onder de voorruit, het differentieel zit voor het blok ipv zoals gebruikelijk erachter.

      Login om te reageren
  19. lucvinckx zegt

    16 september 2014 om 14:47

    Helemaal voor ! Blij te horen dat erover gedacht wordt om het Toyota IQ platform te gebruiken. Dat is dan net geen 3 meter, echt klein, en met toegang tot de allerkleinste parkeeruimtes. Beter dan het halfslachtige prototype dat toch nog 3,4 meter meet.
    Maar ook de IQ vertoont het euvel dat hij enkel te verkrijgen is met kabouterzeteltjes achteraan, waardoor de voorzetels niet voldoende verstelbaar zijn voor chauffeurs boven de 1,8 meter. Graag een pure tweezitter, met dan een redelijke bagageruimte en max lengte van 3 meter, en de premium afwerking en stijl van MINI. Met bv zuinige 3 cyl (turbo). Daar is toch een markt voor, zowel bij junioren als senioren.

    Login om te reageren
    • cuprani zegt

      16 september 2014 om 16:47

      @lucvinckx:
      Doe mij maar een 4 cilinder turbo. 1.2 of desnoods gewoon de oude 1.6 turbo maar dan zonder de technische problemen.. En als het even kan net als de Twingo achterwielaandijving. Is wel niet echt mini, maar wel meer fun…

      Maar uiteindelijk zal het inderdaad wel weer zo’n trutteschudder 3 cilinder worden wat dan wel een beetje jammer is.

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        17 september 2014 om 12:13

        @cuprani: Niet waarschijnlijk. Ze gebruiken die 3 cilinder blokken nu toch ook al in de niet-zo-Mini

        Login om te reageren
  20. xyrrath zegt

    16 september 2014 om 16:41

    De MINI zoals hij had moeten zijn! EINDELIJK

    Login om te reageren
  21. thedammer zegt

    16 september 2014 om 17:36

    Eindelijk weer een echte “mini”

    Login om te reageren
  22. bimmerboy zegt

    16 september 2014 om 21:53

    JA !!! Een echte mini.
    Stond vandaag naast een countryman en een X3, die zijn zowat even groot!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North