• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi ASX compact crossover

Auteur: CasperH, gepost 19 januari 2010 om 10:31 – 30 Reacties

Mitsubishi ASX compact crossover
Dit is de nieuwste “compact crossover” van Mitsubishi, de ASX, die geïntroduceerd gaat worden op de autosalon van Genève. Het gaat hier om de Europese uitvoering van de Japanse RVR die in februari in Japan al te verkrijgen is. De ASX zal in het voorjaar van 2010 in fases geïntroduceerd worden in Europa.

Een jaar of 9 geleden, in 2001, kwam deze ASX al eens voorbij als de ASX concept op de International Autoshow in Detroit. De ASX zal beschikbaar worden met een geheel nieuwe 1.8 liter direct ingespoten turbodieselmotor. Dit is een krachtbron met start- en stopsysteem, bij Mitsubishi beter bekend als ASG. In combinatie met een handgeschakelde zesbak claimt Mitsubishi dat deze viercilinder efficiënt zal zijn in haar gebruik en dat hij voldoet aan de Euro 5 norm. Later worden ook andere motoren beschikbaar.

Ook interessant!

  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Video: crossover versus vrachtwagen
  • Nieuwe Mitsubishi Outlander
    Nieuwe Mitsubishi Outlander heeft beeldschoon interieur
  • Komt er weer een écht coole Mitsubishi?

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

ASX, crossover, geneve-2010, Mitsubishi

Vorig bericht: « Honda HSV-010 GT racer: specs en pics
Volgend bericht: Lorinser doet de E coupé »

Lees Interacties

Reacties

  1. Flapkees zegt

    19 januari 2010 om 10:41

    Auto is goedgekeurd! Vooral mooie voorkant en koplampen..

    Login om te reageren
  2. HDM zegt

    19 januari 2010 om 10:42

    Mogen wel wat stoerdere wielen van misschien een inch extra onder. Maar de body is geslaagd.

    Login om te reageren
  3. mrp zegt

    19 januari 2010 om 10:46

    Wat een ontzettend lompe grill zeg…

    Login om te reageren
  4. DRU zegt

    19 januari 2010 om 10:46

    Dat is niet de meest subtiele mond die ik ooit heb gezien.

    Login om te reageren
  5. IksEm zegt

    19 januari 2010 om 10:47

    Men neme een Evo X muil, men rekke het wat uit en ziehier, de afzichtelijke voorkant is geboren.
    Peugeot kan er alleen maar van dromen.

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      19 januari 2010 om 11:31

      @IksEm:

      ik denk dat het wel een beetje mee valt, het ligt ook wat aan het perspectief denk ik, iets vertekend door het lage shot, en de kunstmatige lens.

      btw, dat gare vage randje om de afbeeldingen vind ik echt té pauper voor woorden.
      in de tweede foto, lijkt het rechter achterwiel niet helemaal op de grond te staan, het is allemaal niet helemaal netjes gedaan, stagiaire maar even ontslaan ofzo..

      Login om te reageren
  6. NLBUURMAN zegt

    19 januari 2010 om 10:54

    en waarom zouden wij dit nodig hebben? hij is mooi, maar we hebben de outlander al…

    Login om te reageren
  7. Martin zegt

    19 januari 2010 om 10:59

    Ziet er goed uit :)

    Login om te reageren
  8. Laue zegt

    19 januari 2010 om 11:01

    mooi karretje,
    @NLBUURMAN.
    zal we een stuk kleiner zijn dan de outlander. alleen zien je dat er niet van af!

    Login om te reageren
  9. John zegt

    19 januari 2010 om 11:24

    Wel slim dit, zo’n grote gril scheelt een hope designwerk aan de voorkant.. Verbaast me dat de achterkant niet 1 grote nummerbordhouder is maar dat terzijde..

    Login om te reageren
  10. seeq zegt

    19 januari 2010 om 11:31

    Die grill lijkt te groot. Al hadden ze dat tussenstuk in de carrosseriekleur gedaan was er niks aan de hand geweest. Maar dan ben je natuurlijk weer de familielooks kwijt.

    De zijkant is een nissan qashqai

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    19 januari 2010 om 12:03

    Gezien de foto’s krijgen wij in vergelijking met de Japanners de versie met minder verf. Omdat wij dat blijkbaar ‘stoer’ vinden… Gekke Europeanen.

    Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    19 januari 2010 om 12:04

    Bij een normale auto tref je weleens een musje of een duif in de grille, maar ik durf erom te wedden dat hier nog wel een struisvogel in past.

    Login om te reageren
  13. dopje zegt

    19 januari 2010 om 12:09

    Tja….zoals dertien in een dozijn….

    Login om te reageren
  14. Apache zegt

    19 januari 2010 om 12:13

    Mijn favoriete nieuwe SUV, die RVR. Zeer geslaagd.

    Login om te reageren
  15. Potver7 zegt

    19 januari 2010 om 13:44

    Ik zie alleen een nogal lelijke mega-neus. Waar is de rest van de auto? O wacht, die zit er aan vast geplakt!

    Login om te reageren
  16. Patrick zegt

    19 januari 2010 om 13:55

    Ugh.. Wat een lelijk ding!!

    Login om te reageren
  17. GielMK1 zegt

    19 januari 2010 om 14:34

    Gekke naam ASX
    Die ASX-concept is een iets opgeleukte Oude outlander die in Japan Airtrek heette

    De nieuwe ASX is gebaseerd op de Lancer bodemplaat en dus ietsje kleiner dan de Outlander
    Met veel minder moeite hadden ze beter de Lancer kunnen opleuken.

    De ASX had best wat meer op de Concept-X kunnen lijken die is veel minder lomp

    De RVR in Japan heette bij ons in Europa de Space Runner
    Die was er daar zelfs met de 250 pk 2.0 Lancer Evo motor en 4wd.
    Leuk! een MPV achtige ‘gezinsauto’met 250pk
    Google maar eens op RVR N23WG
    Laatste versie

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      19 januari 2010 om 17:03

      @GielMK1: wat is je punt dan? ;) Dat ASX alleen is voor een bestaande Mitsubishi maar wat aangepast..? Nette auto maar dat is ie dan ook alleen maar. Afgezien van de neus vind ik er niks eigens aan. Alleen Mazda’s en Toyota’s herken je over het algemeen wel goed van de zijkanten

      Login om te reageren
  18. sjazz zegt

    19 januari 2010 om 14:52

    @GielMK1… De nieuwe ASX staat zoals je al aangeeft op het Lancer/Outlander platform. Dit platform is echter een generatie verder dan dat van de oude outlander/airtrek. De Space Runner/(Japanse oude RVR) is volgens mij ook nog van die oude generatie en daarom niet een op een te vergelijken met de nieuwe ASX/RVR. Je zult de ASX qua techniek en handling waarschijnlijk moeten bekijken als een mix tussen huidige outlander en huidige lancer. Dat is denk ik geen straf.

    OT: ik vind dat de ASX een zeer geslaagde compact crossover is geworden. Laten we hopen dat dit voor Mitsubishi succesvol kan worden.

    Login om te reageren
  19. GielMK1 zegt

    19 januari 2010 om 16:27

    @sjazz
    Ja, ik weet dat de SpaceRunner/RVR een andere auto op een andere oudere bodemplaat is.
    De nieuwe ASX staat op het GS-platform.
    Outlander2 = GS45X
    Lancer = GS41
    Lancer Sportback = GS44
    Delica D:5 = GS-X
    Huidige Outlander en huidige Lancer zijn inderdaad goed rijdende auto’s.

    Login om te reageren
  20. Simpson zegt

    19 januari 2010 om 17:19

    ruimte genoeg voor alle hoefijzers en anwb plaatjes.
    Maar het kan me wel bekoren. Leuk voor caravannend NL

    Login om te reageren
  21. Yeelen zegt

    19 januari 2010 om 17:33

    De voorkant lijkt me eerder een BMW X1 (sorry voor de BMW-fans ;) )

    Login om te reageren
  22. zdev zegt

    19 januari 2010 om 18:54

    Wat een black hole in de voorkant!

    Login om te reageren
  23. Thijsj zegt

    19 januari 2010 om 20:33

    achterkant kan beter, maar voorkant is gewoon super:)

    Login om te reageren
  24. sjazz zegt

    20 januari 2010 om 10:48

    @gielMK1,

    Ik ken de autocodes van de Mitsubishi modellen prima hoor. Zo is de colt: de ZM24 en de ZM44X. Maar volgens mij hebben we beiden een link met Mitsubishi.

    Mijn punt is echter dat dit een nieuwe auto op een relatief nieuw GS platform ongeacht hoe oude codes van auto’s waren.

    OT: ik vind de ASX geslaagd.

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    24 januari 2010 om 17:45

    Ziet er gewoon prima uit!

    Login om te reageren
  26. christiaen zegt

    18 februari 2010 om 09:13

    ziet er goed uit voor een mitshibits
    i

    Login om te reageren
  27. Henk zegt

    26 juni 2010 om 14:15

    Hallo,
    ik heb een proefrit gemaakt in de Mitsubishi ASX en ik moet zeggen dat het een geweldige auto is om er in te rijden, hij heeft een mooie uitstraling, en is erg luxe van binnen hij rijdt erg stabiel en de prijs van z’on luxe auto valt erg mee, dus ben ik er maar verder op in gegaan om een Mitsubishi ASX te bestellen.
    Als cijfer voor deze auto geef ik een 9.

    Login om te reageren
  28. Kelly zegt

    11 oktober 2010 om 09:20

    Ik heb mijn ASX al gekocht en was tijdens de proefrit enorm onder de indruk. Veel luxe voor niet al te veel geld. Nu woensdag mag ik hem gaan afhalen, dus ik hoop dat het een goede auto blijkt te zijn, waar ik een paar jaar van mag genieten

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North