• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Debonair 3000 Royal is de ergste AMG ooit

Auteur: sir_smokalot, gepost 16 augustus 2014 om 12:47 – 21 Reacties

Afbeelding Mitsubishi Debonair 3000 Royal is de ergste AMG ooitAfbeelding Mitsubishi Debonair 3000 Royal is de ergste AMG ooitAfbeelding Mitsubishi Debonair 3000 Royal is de ergste AMG ooitAfbeelding Mitsubishi Debonair 3000 Royal is de ergste AMG ooitAfbeelding Mitsubishi Debonair 3000 Royal is de ergste AMG ooit

Boxy....
Voor de AMG-puristen die de komst van viercilinders en de te introduceren AMG Sport-lijn als de ondergang van de Duisters zien: kijk eens naar de AMG Debonair. Deze zwarte bladzijde in de AMG-geschiedenis is het bedrijf ook weer te boven gekomen.

De Debonair was in vervlogen tijden de meest luxueuze Mitsubishi die er te krijgen was, en dat het ding er uit zag als een telefooncel met wielen moeten we maar voor lief nemen. Het is per slot van rekening een product uit de jaren ’80, toen aerodynamica en design nog iets minder vergevorderd waren dan nu. Aan de andere kant: ook hoekige designs kunnen een hoge pimp-factor hebben, kijk maar naar de SEC’s van die tijd. De Mitsubishi Debonair 3000 Royal AMG (1986) ontbeert deze echter compleet.

Maar goed, uiterlijk is één ding, het is een AMG, dus er zal wel een hele dikke Dampfhammer-V8 onder de kap liggen, right? Wrong. Het product waar AMG zijn naam aan verleende had gewoon een standaard Mitsubishi-aandrijflijn, wat je er als klant bij kreeg was een bodykit, een ander stuurwiel en AMG-badges. Niet bepaald AMG’s finest hour, maar gelukkig maakten ze het een beetje goed met de AMG-Galant die begin jaren ’90 volgde.

De tweede generatie Debonair met AMG-pakket was zowel in standaardtrim als met 15 cm langere wielbasis verkrijgbaar. Onder de kap lag een 3 liter V6 die zijn 200 pk via dikke 205/60R15-wielen op het asfalt bracht. Opdat wij nooit vergeten, hieronder een gallery van het sell-out-pakketje.

Met dank aan JCA voor de suggestie!

Ook interessant!

  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG GT 73 voor het eerst officieel op beeld
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mitsubishi, youngtimer

Vorig bericht: « Tesla geeft nu onbeperkte kilometergarantie op aandrijflijn
Volgend bericht: Max Verstappen wint eerste F3-race Nürburgring [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hupke zegt

    16 augustus 2014 om 13:01

    Je kan gaan racen, maar er moet ook brood op de plank komen. Ik zou het eerder een jeugdzonde noemen als je het al een zonde kan noemen.

    Login om te reageren
  2. 850t5r zegt

    16 augustus 2014 om 13:03

    Tja euhm… Euhm… Dit is zoiets als een hele lelijke baby daar zeg je dan maar tegen dat het lief is, mooi durf ik niet uit te spreken eigenlijk

    Login om te reageren
  3. volvo-s60-adept zegt

    16 augustus 2014 om 13:21

    Werd dit model niet ook ge-rebadged als Hyundai? Ben al wat ouder, dus type weet ik niet meer, zal wel iets als ‘Excel’ of ‘Grandeur’ geweest zijn…

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      16 augustus 2014 om 13:47

      @volvo-s60-adept: Volgens het ‘alwetende’ Wikipedia werd het idd omgekat als Hyundai Grandeur tussen 86 en 98.

      OT: Hoe hoekig wil je het hebben… Erg 80s. Leuk stukje geschiedenis. @rotarypowah: is jij rotorhead van het gelinkte artikel bij AMG-Galant?

      Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        16 augustus 2014 om 13:49

        @toyotafortuner: ja. Niet verder vertellen hoor ;)

        Login om te reageren
  4. Frankypanky zegt

    16 augustus 2014 om 13:26

    Jaren 80-hoekig!
    Benieuwd wat een gaaf exemplaar van zo’n Debonair 3000 AMG tegenwoordig opbrengt.

    Login om te reageren
    • heer zegt

      16 augustus 2014 om 14:34

      @FrankypankyV8: ja, zal wel wat opleveren.

      Login om te reageren
      • desalen zegt

        16 augustus 2014 om 15:21

        @heer: oa chronisch hoofdpijn

        Login om te reageren
  5. rotarypowah zegt

    16 augustus 2014 om 13:42

    Grappig om weer eens een oud artikel van mezelf te lezen.

    Login om te reageren
  6. damrakker zegt

    16 augustus 2014 om 13:46

    Instant De-Boner

    Login om te reageren
    • 888natan zegt

      16 augustus 2014 om 13:56

      @damrakker: waarom had je een boner dan? Niet zomaar switchen van genre.

      Login om te reageren
  7. moveyourmind zegt

    16 augustus 2014 om 14:08

    Best wel cool!

    Juist omdat onder het pretentieloze uiterlijk er alles aan doet om niet cool te zijn. Maar ondertussen wel de crème de la crème van de toenmalige techniek aan boord. Climate control, hifisysteem met cassettedeck, equalizer en cd-speler, én electronisch instelbare schokdemping. En dat alles voortbewogen door een soepele drieliter die fijntjes door AMG onder handen genomen is.

    Login om te reageren
    • heer zegt

      16 augustus 2014 om 14:33

      @moveyourmind: juist!!

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      16 augustus 2014 om 22:08

      @moveyourmind: Volledig mee eens. Naar Europese en/of huidige maatstaven zal de overgrote meerderheid dit een lelijke bak vinden, maar ik vind dit echt een heel bijzonder ding om te zien. Noem het maar ‘mooi van lelijkheid’, zo je wilt. En qua uitrusting e.d. was dit superieur aan menige jaren ’80 power sedan van Duitse, Franse of Italiaanse huize.

      Login om te reageren
  8. jawi94 zegt

    16 augustus 2014 om 14:27

    Haha wat een hok XD

    Login om te reageren
  9. JaxDryke zegt

    16 augustus 2014 om 18:29

    In Borne staat er een stationwagen van deze lelijke bak. Spotters?

    Login om te reageren
  10. roppp zegt

    16 augustus 2014 om 20:25

    Ital Design???

    Login om te reageren
  11. series2 zegt

    17 augustus 2014 om 00:16

    Wat moet er in het hoofd zijn omgegaan van de idioot die die velgen heeft ontworpen?…

    Login om te reageren
  12. gerjan zegt

    17 augustus 2014 om 02:14

    Doe mij die amg galant maar !

    Login om te reageren
  13. parker zegt

    17 augustus 2014 om 09:57

    Nog altijd beter dan een Outlandert

    Login om te reageren
  14. super zegt

    17 augustus 2014 om 14:50

    vette bak! en je valt er meer in op dan in een willekeurige penisverlenger…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North