• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mitsubishi Lancer Prototype-S Concept

Auteur: autoblogger, gepost 23 februari 2008 om 20:52 – 61 Reacties

Mitsubishi Lancer Proto-S conceptWe hadden de schetsen al gezien, nu hebben we ook foto’s en een naam. Het gaat om de “Mitsubishi Prototype-S Concept”, een voorbode van de Lancer Sportback. Dit prototype van de vijfdeurs hatchback zal officieel onthuld worden op autoshow van Genève en wordt uiteindelijk de tweede variant binnen het Lancer-gamma.

De Prototype-S heeft een gedowntunede versie van de 2.0-liter Turbo uit de EVO X. Deze levert 240 pk en 343 Nm koppel, wellicht als vooruitzicht op de Ralliart-versie? Een Evo-uitvoering van deze hatch staat overigens niet gepland (via motorpasion.com).

Mitsubishi Lancer Concept-S
Mitsubishi Lancer Concept-S
Mitsubishi Lancer Concept-S
Mitsubishi Lancer Concept-S
Mitsubishi Lancer Concept-S
Mitsubishi Lancer Concept-S

Ook interessant!

  • Evo winnaar crasht Evo in recordtempo. Uiteraard.
  • Tiff Needell veilt unieke Mitsubishi Evo's en rallyauto's
  • Video: Mitsubishi overschat terreincapaciteiten
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, geneve-2008, lancer, Mitsubishi

Vorig bericht: « BMW introduceert 5-serie Exclusive, Lifestyle & Sport
Volgend bericht: Autoblog-Video: Opel Agila en Chevrolet Aveo »

Lees Interacties

Reacties

  1. hans_peter zegt

    23 februari 2008 om 20:52

    zier er goed uit

    Login om te reageren
  2. Mr. Reddingius zegt

    23 februari 2008 om 20:54

    Van het enige wezelijke verschil met de sedan versie – de achterkant – is weer geen duidelijke foto. handig.
    naar mijn mening is de kont te lang.

    Login om te reageren
  3. D3N zegt

    23 februari 2008 om 20:55

    Vind die achterkant heel erg op nieuwe focus lijken (en das niet positief bedoeld).
    T lijkt nu een enorme reet zo …
    Verder is die voorkant heeel mooi!

    Login om te reageren
  4. Arodin zegt

    23 februari 2008 om 20:56

    Ik krijg een beetje het Rivella gevoel: een beetje vreemd, maar wel lekker.

    Login om te reageren
  5. Armada zegt

    23 februari 2008 om 21:00

    Volgens mij hadden ze flinke ruzie op de design afdeling.

    “het is een hatchback!!”

    “nietes. Het is een estate!!”

    enz enz

    Login om te reageren
  6. Jos zegt

    23 februari 2008 om 21:03

    Wow, erg onder de indruk. mooie bak!

    Login om te reageren
  7. Esprit_de_Flandre zegt

    23 februari 2008 om 21:03

    Geen foto van de achterkant. Schamen ze zich misschien? Ziet er niet slecht uit.

    Login om te reageren
  8. RenJie zegt

    23 februari 2008 om 21:03

    waarom nou weer een hatchback… -.-

    Login om te reageren
  9. danny zegt

    23 februari 2008 om 21:07

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  10. jonas zegt

    23 februari 2008 om 21:10

    Mixed feelings, niet mooi niet lelijk…
    Sedan is in elk geval veel mooier

    Login om te reageren
  11. werner zegt

    23 februari 2008 om 21:11

    @ Mr. Reddingius:
    http://img254.imageshack.us/img254/2797/52428211174decfd17sw1.jpg

    Login om te reageren
  12. jonas zegt

    23 februari 2008 om 21:11

    http://img.motorpasion.com/2008/02/Mitsubishi_Lancer_Prototype-S_Concept-2.jpg

    de achterkant :)

    Login om te reageren
  13. Martijn zegt

    23 februari 2008 om 21:12

    Ja de knik doet je denken aan de huidige focus, maar vind het een mooie auto toch. Ook een klein beetje brera al komt dat misschien vooral door de wat alfa achtige looks die de lancer toch al heeft. Mooie auto! Ben vooral benieuwd naar de achterkant nog. In mijn ogen leuker dan de EVO, maar of hij ook beter rijd?

    Login om te reageren
  14. opelfreak zegt

    23 februari 2008 om 21:21

    ik mis het uiterlijk van de concept x, die was veel mooier met die 3e zijraam na de c stijl, snap niet dat ze die niet zo gehouden hebben, scheelt een dooie hoek

    Login om te reageren
  15. Berbertjes zegt

    23 februari 2008 om 21:26

    Achterkant lijkt beetje op de subaru

    Login om te reageren
  16. Bruce zegt

    23 februari 2008 om 21:34

    Ik vond de sedan al gaaf, nu word het nog beterderderderder ;-)

    Login om te reageren
  17. René zegt

    23 februari 2008 om 21:52

    Mooie auto alleen vind ik dat enorme zwarte gat niet mooi maar dat zal smaak zijn….

    Login om te reageren
  18. Cemro zegt

    23 februari 2008 om 21:54

    Belooft veel

    Login om te reageren
  19. derooie zegt

    23 februari 2008 om 21:59

    hij is altijd nog mooier dan de subaru

    Login om te reageren
  20. f1l1p zegt

    23 februari 2008 om 22:07

    De nieuwe Impreza gaat sportback dus moet de Lancer volgen…
    Heeft wel iets, die sportback rage ;)

    Login om te reageren
  21. ry0 zegt

    23 februari 2008 om 22:25

    dat is de geilste voorkant wat ik ooit heb mogen zien!

    Login om te reageren
  22. mashell zegt

    23 februari 2008 om 22:29

    “vind die achterkant heel erg op nieuwe focus lijken”
    Huh? De Focus is strak en vooral zo gestileerd dat de al erg brede Focus nog breder lijkt. Bij de Mitsu is het juist rond, meer “booty style”. Een signaal aan Subaru van kijk het kan nog lelijker. Om ook wat positiefs te zeggen: een front met wilde koplampen, een groot zwart gat en ook nog rare ledjes slangen, daarmee troeven ze Audi toch wel af.

    Komt het nog goed met Mitsubishi of kunnen we het merk afschrijven?

    Login om te reageren
  23. ELB zegt

    23 februari 2008 om 22:37

    Ik ga wel weer kwijlen op de fotos van de concept..

    Login om te reageren
  24. DJD zegt

    23 februari 2008 om 22:42

    ehh okeej…. denken ze dat het nodig is de impreza concurrentie te geven??? ik weet het niet hoor, de impreza is nu al geen groot succes, en dat zal met dit ding heus niet beter worden. zit ziet er wel beter uit dan de subaru, maar ik heb het hier alleen over de voorkant. de achterkant is bij beide lelijk…

    Login om te reageren
  25. bob zegt

    23 februari 2008 om 22:46

    Walgelijk lelijke bak. Ze willen de Subaru na apen en laat dat nou na wat BMWs net een van de lelijkste ontwerpen zijn van de laatste paar jaar …

    Login om te reageren
  26. Patrick zegt

    23 februari 2008 om 23:04

    Een uitzonderlijke auto die duidelijk niet bestemd is voor het mainstraim gepeupel, maar die kunnen nog steeds terecht bij minder risicovolle (lees saaie) Duitse modellen.

    Login om te reageren
  27. jeroen zegt

    23 februari 2008 om 23:11

    Ik houd meer van wagens waaraan je niet kunt zien dat ze heel hard gaan. MUV echte sportwagens als lamborghini’s en ferrari’s enz. Ik wil bij het stoplicht staan en van die Honda Civic lui helemaal zoek rijden, en dan wil ik natuurlijk verbaasde gezichten. Ik vind die Jappen te extreem, laat ik het zo maar noemen, ik wil een auto waarmee ik niet meteen mijn hele imago verpest. Een auto moet goed niet alleen maar snel zijn, en er zo uitzien, maar ook zakelijk. Met een Golf, Astra en een A3 kun je prima op je werk komen. Maar met deze auto krijg je meteen en protserig imago. Ik zeg niet dat ik ‘m niet mooi vind, ik vind hem zeker mooi, maar zijn design is gewoon niet handig. Ze hadden hem meer moeten maken als een S3 of een GTI of R34, want met die auto’s kun je tenminste nog komen voorrijden. Kortom ze lopen een hele doelgroep mis, alleen omdat er een paar gaten in de motorkap moeten, en er een enorme spoiler achterop moet.

    Login om te reageren
  28. STJ zegt

    23 februari 2008 om 23:11

    Ziet er echt goed uit, dit is wel de mooiste hatchback die er is.

    Login om te reageren
  29. Patrick zegt

    23 februari 2008 om 23:20

    Jeroen, een mooi pleidooi voor saaiheid, Ooops……zakelijk. Gelukkig is er meer in de wereld dan jouw bekrompen kleinburgerlijke gedachtengang.

    Login om te reageren
  30. speedlimit zegt

    23 februari 2008 om 23:22

    Ziet er bijzonder goed uit…mitsubishi is weer goed bezig zo :)

    Login om te reageren
  31. jeroen zegt

    23 februari 2008 om 23:23

    Patrick, vind ik het toch leuk dat je de tijd hebt genomen om jouw mening weer te geven geheel gebaseerd op allerlei gegevens en feiten.

    Login om te reageren
  32. jeroen zegt

    23 februari 2008 om 23:26

    En je begrijpend lezen is ook niet de je van het. Want ik zeg namelijk helemaal niet dat ik het een saaie auto vind, maar wel dat je met zo’n standaard versie een hele doelgroep misloopt….

    Login om te reageren
  33. speedlimit zegt

    23 februari 2008 om 23:28

    @ jeroen

    Stel dat jij met ’n S3,GTI of R32 komt voorrijden dan lach ik je alleen maar uit.
    Ik neem aan dat je met je “R34” de golf R32 bedoelde en anders zou ’t de nissan GT-R34 kunnen zijn natuurlijk ;)

    Login om te reageren
  34. dekster zegt

    24 februari 2008 om 00:30

    Het ziet er…euhm… het ziet er eigenlijk naar uit dat dit prototype nog ver van af is, het is alsof een deel van de neusontbreekt.
    Of ligt dat aan mij?

    Login om te reageren
  35. Adnan Sabir zegt

    24 februari 2008 om 00:37

    Ik vind de Lancer Sportback Concept mooier, jammer dat ze het gewijzigd hebben. De achterkant van de sedan vond ik ook al minder, met name de achterlichten.

    Login om te reageren
  36. M5 lover zegt

    24 februari 2008 om 03:06

    de gril lijkt net van audi alleen omgekeerd!

    Login om te reageren
  37. Patrick zegt

    24 februari 2008 om 03:09

    Als die grill hetzelfde is als bij audi, dan zal het wel mooi zijn voor de burgerij.

    Login om te reageren
  38. Bertram zegt

    24 februari 2008 om 07:31

    Achterkant is beetje focus/astra achtig. Naja deze hatch is in ieder geval mooier dan de Impreza.

    Login om te reageren
  39. Heerlijk Eerlijk zegt

    24 februari 2008 om 10:52

    voorkant is uber vet… achterkant valt me een beetje tegen

    Login om te reageren
  40. jurrian zegt

    24 februari 2008 om 11:17

    wat een hoop overhang voor en achter, zo zal de wielbasis lekker klein zijn, maar ik vind het er niet erg mooi uitzien, en de wielen lijken zo heel klein. doe mij in ieder geval de sedan maar. hatchbacks zijn toch voor yuppen en petjes :P

    Login om te reageren
  41. M Freak zegt

    24 februari 2008 om 11:55

    –edit: dank u, is gefixt!–

    Login om te reageren
  42. N!SS@N zegt

    24 februari 2008 om 12:22

    -kwijl-
    *Scheurt z’n Subaru Impreza WRX STi poster doormidden*

    Login om te reageren
  43. Patrick zegt

    24 februari 2008 om 12:27

    Vermits autoblogger er niet in slaagt om een foto van de achterzijde te laten zien is ie hier op algemeen verzoek:

    Login om te reageren
  44. jeroen zegt

    24 februari 2008 om 12:35

    @ Speedlimit

    Jep, typfoutje ik bedoel natuurlijk R32. Waarom zou je me dan uitlachen als ik vragen mag?

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    24 februari 2008 om 12:39

    @Patrick: dank u, hij staat erbij…

    Login om te reageren
  46. Sam zegt

    24 februari 2008 om 12:50

    Ik vind het wel wat hebben hoor, zit wel leuk motortje in ook

    Login om te reageren
  47. eric zegt

    24 februari 2008 om 14:25

    Deze mag bij mij op de oprit staan.

    Login om te reageren
  48. Tombnolz zegt

    24 februari 2008 om 14:56

    Zalig, de Lancer en de Subaru waren jarenlang elkaars grootste concurrenten. En hop, de Subaru wordt een hatchback. Wat doe je dan met die Lancer? Natuurlijk, er ook een hatchback van maken!

    ’t Is niet moeders mooiste, maar ’t ziet er toch lekker straf uit. Machtige omgekeerde-Aud-grille ook. Achterkant toch wel zeer plomp uitgevallen.

    Login om te reageren
  49. speedlimit zegt

    24 februari 2008 om 15:58

    @ jeroen

    Omdat je voor de prijs die je bij die duitsers betaald genaaid wordt waar je bij staat vind ik.
    Simpel gezegd: je krijgt minder terwijl je meer betaald dan bij de concurrenten ;)

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    24 februari 2008 om 17:20

    En juist de foto van de achterkant is onscherp. XD

    Maar het ziet er wel leuk uit… Veel beter dan zijn directe concurrent de Impreza iig.

    Login om te reageren
  51. StormRAM zegt

    24 februari 2008 om 19:45

    Zelfde mening als citrofiel: ziet er beter uit dan de Impreza. Dat chromen randje rond de grill staat ‘m erg goed.

    Login om te reageren
  52. René zegt

    24 februari 2008 om 20:47

    @Patrick en Speedlimit, vertel eens, wat voor auto kun je vergelijken met een Golf R32 DSG voor het bedrag van nog geen 42000 euro? Ik kan met een r32 inderdaad gewoon zakelijk rijden. Een Impreza of een Evo oid echt niet. Een S3 en Golf r32 zijn sobere auto’s maar wel lekker snel en dus geschikt voor mensen die wel een goeie baan hebben en dus niet in een Sjonnie auto op hun werk of bij klanten kunnen komen.

    Login om te reageren
  53. René zegt

    24 februari 2008 om 20:53

    ik heb het even uitgezocht. Zoekopdracht, acceleratie van 0-100

    Login om te reageren
  54. René zegt

    24 februari 2008 om 20:54

    En nu het hele tekstje: Zoekopdracht, acceleratie van 0-100

    Login om te reageren
  55. René zegt

    24 februari 2008 om 20:55

    Hmmm, alleen de eerste regel wordt getoond…..

    Login om te reageren
  56. Patrick zegt

    24 februari 2008 om 22:06

    Rene, dus jij koopt een auto die in de smaak moet vallen van de personen die jij bezoekt? Als die mensen jou beoordelen aan de hand van de auto waar je mee rijdt, dan moet je jezelf dringend vragen stelen over de mentaliteit van die mensen. Over kleinburgelijkheid gesproken, jij geeft hier een demonstratie weg.

    Login om te reageren
  57. jack zegt

    25 februari 2008 om 09:21

    @patrick,

    als jij vertegenwoordiger bent of wat dan ook, dan is de eerste indruk die ze over je hebben wel degelijk belangrijk. En dan kun je heel naief zijn om te gaan denken van wat zijn dat dan voor sukkels die mensen. Maar niet om het een of het ander. Maar iedereen heeft vooroordelen. Dat kan gaan over wat voor auto dat ze rijden, kleding die ze dragen of in feite hoe ze hun haar hebben zitten.

    Verder jeroen, ben het iig volledig met je eens op de GTI na. Gti is namelijk nogal bekend. Iedereen maar dan ook echt iedereen weet waar de drie letters voor staan. Denk dat als je idd met een R32 of S3 aan komt gereden, weer net wat beter zou zijn dan een GTI. Verder is het rijgedrag van de R32 een stuk aanvankelijker omdat de motor een stuk minder nerveus is als van de GTI.

    Login om te reageren
  58. QuattroPorte zegt

    26 februari 2008 om 15:41

    die achter kant ? en van de gewone die achter kan is ook niet egt geweldig maar die voor kant die is gwn echt stoer (H)

    Login om te reageren
  59. Patrick zegt

    26 februari 2008 om 18:46

    QuattroPorte: in elk geval stoerder dan jouw taalmisbruik.

    Login om te reageren
  60. Aston Martin zegt

    24 maart 2008 om 20:33

    Ziet er toch damn goed uit, beter of de nieuwe Subaru Impreza hatchback, vindt ik toch.

    Login om te reageren
  61. Mitsubishiman zegt

    8 december 2008 om 18:30

    ik vind het niet echt een mooie auto want ze hebben een beetje de nieuwe subaru impreza naa geappt en dat vind ik jammer als mitsubishi fan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North