• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moderne Bugatti: Delahaye Bella Figura Type 57S

Auteur: autoblogger, gepost 27 juli 2011 om 23:11 – 46 Reacties

Delahaye Bella Figura Type 57S
Meer dan een replica…

Na drie jaar werken is Delahaye USA zeer trots om hun carbon fiber eerbetoon aan Jean Bugatti en zijn elegante Type 57S te presenteren, als vervolg op de Bugnotti Coupe. De kunstzinnig gestileerde en uitgerekte coupe oogt lekker retro en moet ruim plek bieden aan twee personen. Uiteraard is de auto te bestellen met diverse “nieuwe” opties zoals airconditioning en elektrische ramen. De Delahaye Bella Figura Type 57S is ontworpen en gebouwd in de Verenigde Staten (gepolijst aluminium body komt uit het Verenigd Koninkrijk) en is verkrijgbaar als left-hand drive en right-hand drive. Men is nog niet zeker van de exacte prijs, maar je kunt alvast uitgaan van minimaal 450.000 dollar.

Ook interessant!

  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Bugatti scheermes
    Bugatti scheermes is vlijmscherp en peperduur
  • Autoverzamelaar koopt Bugatti met Dogecoin winst
  • Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn
    Video: onboard 417 km/u Bugatti Chiron op autobahn

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, delahaye, Retro

Vorig bericht: « De Knight XV wordt nog wat groter!
Volgend bericht: Eindelijk duidelijkheid: “Opel is niet te koop!!1!” »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimmm zegt

    27 juli 2011 om 23:16

    Wauw! Ziet r niet verkeerd uit, doe mij maar één!

    Login om te reageren
  2. tvrspeedsix zegt

    27 juli 2011 om 23:17

    Jammer van de ielige bandjes, op welk platform staat dit brouwsel btw? Een Morgan Aero perhaps?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 juli 2011 om 23:21

      @tvrspeedsix:

      platform ?? zoiets bouw je toch gewoon op een panther chassis ..

      Login om te reageren
      • tvrspeedsix zegt

        27 juli 2011 om 23:32

        @lincoln: Whaha, ja of een Excalibur(dturt)

        Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    27 juli 2011 om 23:18

    daar gaat de emotie ..

    geen gloeiend hete kabine ..
    geen onbekrachtigde remmen ..
    geen onbekachtigde stuur inrichting ..
    geen aanzwengelen ..
    geen dubbelklutsen ..

    want dat willen echte mannen ..
    en meisjes kunnen bij BMW/MB/Audi terecht ..

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      27 juli 2011 om 23:41

      @lincoln: Ja leuk dat aanzwengelen, ik denk dat iedere eigenaar van zo’n bolide in die tijd zijn pols op z’n minst 1 keer gebroken heeft.

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        28 juli 2011 om 08:56

        @SimonMc:
        Of overreden is geweest :)

        Login om te reageren
    • MrSkyline zegt

      27 juli 2011 om 23:59

      @lincoln: Komt nog eens bij dat hij in de verste verte niet op een bugatti type 57S lijkt :/
      Ik vind het niets.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        28 juli 2011 om 10:36

        @MrSkyline:

        o.k. .. op welke auto lijkt ie dan wel ??

        Login om te reageren
        • MrSkyline zegt

          28 juli 2011 om 14:22

          @lincoln: Moet hij ergens op lijken dan? Hij lijkt niet op een Type 57S, die heeft namelijk een mooie ronde kont, en ze hebben de complete lijn van de 57s verpest, ze hadden een stuk beter werk kunnen leveren als ze de vorm van de zijruit hadden aangepast, en de auto een split achterruit hadden gegeven, een ronde achterkant, en dan had het er wel op geleken, maar nu dus niet.
          Ik vind hem dan ook niet mooi.

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      28 juli 2011 om 08:01

      @lincoln: Ik dubbelkluts in iedere auto met een handbak…

      Login om te reageren
  4. C220AMG zegt

    27 juli 2011 om 23:22

    Zo kan het dus ook. Wat een heerlijkheid, vindt het persoonlijk wel jammer dat de “vin” niet het raam in tweeën splits. Verder ziet het er super uit met de subtiele uitlaten, achterlichten en velgen. Ook de kleurstelling wit met carbon ziet er gelikt uit. Ik zeg, laat maar komen!

    Login om te reageren
  5. midasracer zegt

    27 juli 2011 om 23:37

    Mooi, had van Chip Foose kunnen zijn.

    Login om te reageren
  6. Jesper zegt

    27 juli 2011 om 23:39

    Sowieso jammer dat de vin niet over de auto heen loopt, zogenaamd gepopnageld i.v.m. de stevigheid van de carrosserie. Het blijft echter coachbuilding, dus misschien op aanvraag ;)

    Verder is dit écht goud. Heerlijk dat dit nog gedaan wordt! Ik bestel ‘m graag à la lincoln, zonder al het bovenstaande dus :)

    Login om te reageren
  7. rechercheur zegt

    27 juli 2011 om 23:39

    mmm, Bugatti Atlantic …

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      27 juli 2011 om 23:47

      @rechercheur: Daar had ik als kind een schaalmodel van gekregen. Sinds dan wou ik altijd een oude Bugatti bezitten. I know, maar alsof ik toen enig begrip had van de waarde van zo’n prachtige wagen :-p

      OT: Ziet er wel fantastisch uit. Ze hebben zeker geen half werk afgeleverd.

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        27 juli 2011 om 23:59

        @adyton:

        Egon Zweimuller in Ennsdorf (Oostenrijk) heeft er eentje (chassisnummer 57453), en is handelaar, dus je kunt er eens een belletje aan wagen. Dit betreft overigens wel een gerestaureerd exemplaar, en is niet volledig meer origineel.

        Ralph Lauren heeft er ook eentje (origineel), echter onbetaalbaar …

        Login om te reageren
        • adyton zegt

          28 juli 2011 om 00:25

          @rechercheur: Dat is de trip zeker waard. Ziet er prachtig uit. Restauratie is zeker niet erg. Enkele onderdelen zullen wel wat betrouwbaarder zijn nu. Hoe risicovol het ook is, hiermee moet je af en toe toch eens buitenkomen he. En dan wil ik niet aan de rand van de weg staan :-)
          Maar mijn bank zal de lening niet goedkeuren vrees ik ^^
          Ik ga ook wat polotjes beginnen verkopen. Dan is het maar een kwestie van tijd…

          Login om te reageren
        • adyton zegt

          28 juli 2011 om 00:28

          @rechercheur: http://www.youtube.com/watch?v=_G1V9RdqjfE
          Dit is een held voor mij! Gewoon een tourtje maken :-D
          In België dan nog!

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            28 juli 2011 om 00:32

            @adyton:

            Dat filmpje had ik ook gezien, maar is niet door te linken …. :-)

            Vraag is of het één van de twee volledig originele exemplaren is, of één van de vele replica’s. Desalniettemin, blijft stoer om met zo’n bak door een stad als Brussel te rijden!

            Login om te reageren
          • solz zegt

            28 juli 2011 om 22:14

            @adyton: en dan nog door de rosse buurt van brussel! dan ben je pas echt ’the daddy’ ! :)

            Login om te reageren
            • adyton zegt

              30 juli 2011 om 00:43

              @solz: Ik dacht eerder een cafe binnenstappen in ware Al Capone stijl en mijn afpersgeld gaan vragen :p
              Neen met deze wagen ben je echt een held. Wat een stijl als je hierin rijdt!!
              Maar ik denk toch dat die van het filmpje een replica is. Het zou me verbazen dat een landgenoot 1 van de 2 wagens zou hebben die nog origineel zijn.

              Login om te reageren
  8. robskilov zegt

    27 juli 2011 om 23:39

    Dit is net zo iets als een Rembrandt naschilderen en verkopen. Het resultaat komt ruwweg overeen maar dat is ook alles..

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      27 juli 2011 om 23:46

      @robskilov: Daarnaast ben je ook totaal gestoord als je een echte rembrandt koopt, kost je een vermogen!

      Maar het ziet er wel helemaal top uit, dit model. Inclusief de vintage wielen, dunne banden, gigantische wielkasten en de verhouding exterieur ruimte/interieur ruimte is helemaal zoek.

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        27 juli 2011 om 23:57

        @joosthoeve: Dat is zo voor mensen die het niet kunnen betalen. Maar als je toch genoeg geld hebt dan neem je geen genoegen met een replica. Dan wil je het origineel, zoals iedereen zou willen hebben, maar jij mee kan uitpakken. Net als bij dit. Je trekt de aandacht met dit ook, maar de echte aandacht gaat nog steeds naar de Bugatti 57S.

        Login om te reageren
        • joosthoeve zegt

          27 juli 2011 om 23:59

          @adyton: Misschien wel ja, maar gezien ik zulk soort geld niet bezit (en waarschijnlijk nooit zal bezitten) bekijk ik het rationeel. Zolang het mooi is, wil ik het. Ookal is dit een replica of is het een Rembrant replica. Maargoed, ik heb dan op dit moment ook geen status waar ik op moet letten!

          Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    27 juli 2011 om 23:50

    Leuk bedrijf. Bouwt oude coachbuild-legends na op aanvraag. Die Bugnotti van hen heeft nog een tijd als mijn wallpaper gefunctioneerd.

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    27 juli 2011 om 23:55

    Tja mooi is anders ,wel opvallend .

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    28 juli 2011 om 00:10

    opzich wel vet, maar niet echt mooi.. en hij lijkt eigenlijk helemaal niet op die 57S.. denk niet dat het een groot succes word.. maar zullen ook wel niet veel gemaakt worden.

    Login om te reageren
  12. norge zegt

    28 juli 2011 om 00:14

    http://www.instablogsimages.com/images/2009/01/02/1937-bugatti-type-57s-atalante_Cxw2y_5965.jpg Deze is ook niet echt mooi.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      28 juli 2011 om 00:19

      Deze anders ook beslist niet …. :-)

      Login om te reageren
      • amateur zegt

        28 juli 2011 om 01:03

        @rechercheur: is dat een BMW 325 Touring?

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          28 juli 2011 om 08:31

          @amateur:

          Precies, daarom ben jij de amateur en blijkt nu wederom dat je geen bal verstand hebt van auto’s. Misschien is de website kantklosblog.nl wat beter geschikt voor je ….

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            28 juli 2011 om 08:38

            @rechercheur:

            donder eens lekker op joh ..
            met je sneue gedrag om op elk topic Hyundai plaatje te plakken ..

            Login om te reageren
            • mout zegt

              28 juli 2011 om 15:21

              @rechercheur @lincoln: Bovendien mocht BMW willen dat ze zo’n mooie touring hadden.

              Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              28 juli 2011 om 16:24

              @lincoln:

              Begin je nu alweer te schreeuwen !? …..

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                28 juli 2011 om 19:18

                @rechercheur:

                ssssstttt .. doe jij maar eventjes stil zijn tegen mij ..

    • Freewarefreak zegt

      28 juli 2011 om 11:32

      @norge: Volgens mij is het exemplaar wat jij laat zien geen Atlantic maar een Atalante. Wel een type 57 dus, maar wel een stuk minder sierlijk.

      Login om te reageren
      • norge zegt

        28 juli 2011 om 16:26

        @Freewarefreak: Dat was ook de reden dat ik die liet zien ,niet elke Bugatti was mooi ;)

        Login om te reageren
  13. amateur zegt

    28 juli 2011 om 01:01

    Laat maar komen, het fleurt tenminste het huidige wagen park op.
    Overigens zijn er nog 3 orginele exemplaren, die van Ralph, eentje is onlangs geveild voor circa 35 miljoen, en er is er nog 1, maar niemand wil zeggen waar deze is….
    Bij mij in de buurt rijd er ook 1, maar dat zal wel een replica zijn.

    Login om te reageren
  14. jerome zegt

    28 juli 2011 om 01:34

    Mooi hoor! Niet zo smakeloos als een excalibur oid. Dit is écht een chique verschijning. Wel had ik graag geïntegreerde lichten gezien. Wat modernere features zodat het minder een replica is maar meer een moderne interpretatie. Beetje à la Aeromax of een PGO.

    Login om te reageren
  15. E34M5Touring zegt

    28 juli 2011 om 09:07

    ik weet dat die wielen zo horen, maar vind het echt geen gezicht, voorwielen lijken wel van een Top Fuel Dragster.
    De body vind ik wel erg mooi, wel een hoop geld voor een Replica, zoals als wel meer gezegd wordt hierboven, waarom geef je zoveel uit voor een Replica zoek dan wat harder een koop een echte.

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      28 juli 2011 om 12:09

      @E34M5Touring: omdat je het dan over miljoenen hebt en niet over tonnen

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        28 juli 2011 om 14:49

        @chrispothast: als je een paar ton stuk kunt slaan op een speeltje, want dat is het, moet een echte ook geen probleem zijn. voor dat geld zijn zoveel andere auto’s te koop dat je deze niet gaat gebruiken als daily driver.

        Login om te reageren
  16. chrispothast zegt

    28 juli 2011 om 12:10

    Ik kan hier wel iets mee, nicely done!

    Login om te reageren
  17. mout zegt

    28 juli 2011 om 15:19

    Wel Amerikaans: 5.70 meter voor 2 zitplaatsen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North