• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Moeten verkeerskloothommels de cel in?

Auteur: ricardo, gepost 13 maart 2012 om 19:03 – 55 Reacties

Lekker origineel Autoblog, wéér een plaatje van New Kids bij een verkeershuftersartikel

Proefballonnetje van het CDA waar de ANWB zich achter geschaard heeft. Deelnemers aan het verkeer die jaarlijks tientallen bekeuringen verzamelen moeten harder aangepakt worden. Met een celstraf als ultiem middel.

Al krijg je duizend keer per jaar post van het CJIB met betrekking tot verkeersovertredingen, wie zijn boetes netjes betaalt (of aanvecht) hoeft niet te vrezen voor celstraf. En dat zint CDA-Kamerlid Sander de Rouwe maar niets. Want er zijn dus sujetten die zich niks van dergelijke boetes aantrekken en bij wie de enveloppenregen totaal geen effect sorteert, behalve de positieve impuls voor de schatkist dan. Audi- en BMW- Asorijders die geen lering trekken uit verkeersboetes moeten daarom “harder worden aangepakt”, aldus De Rouwe in de Telegraaf.

Denk hierbij aan taakstraffen of zelfs een Ga Direct Naar De Gevangenis-kaart. Tenminste, dat wil het CDA (regeringsparnter VVD heeft bij monde van Charlie Aptroot al laten weten dat ze het een rukplan vinden), de ANWB wil liever dat de wijkagent wordt ingeschakeld om met de betreffende verkeersaso te converseren.

Nu kunnen we natuurlijk van mening wisselen over de definitie van een verkeersaso. De Teleraaf bombardeert het liefst iedere notoire bonnenverzamelaars direct tot verkeershufters, maar het zijn toch echt dit soort staatsdebielen die we niet meer in de vrij ruimte zouden moeten blieven (die gast loopt trouwens alweer vrij rond).

Enfin, roept u maar. Moeten verkeershufters, rechterpedaalridders en boeteverzamelaars daadwerkelijk harder aangepakt worden middels een celstraf? Donderdag wordt het plan in de Tweede Kamer besproken.

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Lezersvraag: wat doe jij bij irritatie in het verkeer?

Nieuwste artikelen

  • Zou jij deze gewaagde optie op je Porsche 911 willen?
  • Hier, een 911 Dakar-alternatief voor de kleine portemonnee
  • EV-pionier wordt na 16 jaar uit productie gehaald
  • Gespot – Brabus gaat volledig op de Mansory-tour
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, politie, sander-de-rouwe, Verkeer

Vorig bericht: « Verlengde badkuip, Dodge Viper Cabrio-style
Volgend bericht: Belg is leven beu, rijdt op 8 motoragenten in [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. martino zegt

    13 maart 2012 om 19:09

    Dit lijkt mij een erg goed plan om de verkeersveiligheid in Nederland te verhogen. Je pakt nu ook de rijke ‘veelplegers’ aan. Zelfs Nederlands meest bekende ‘Verkeershufter’ Giel Beelen was het met De Rouwe eens, en stelde ook nog voor om misschien een eventuele EMA cursus toe te voegen. Iets wat volgens mij inderdaad best aan het plan mag worden toegevoegd.

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    13 maart 2012 om 19:11

    ja, echt supergoed plan.. hop meteen die hele bevolking criminaliseren!

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    13 maart 2012 om 19:13

    keihard aanpakken .. gewoon keihard aanpakken ..

    waarom moet ik altijd lachen als een politicus dat zegt ??

    Login om te reageren
    • james125 zegt

      13 maart 2012 om 19:30

      @lincoln: helemaal met je eens, het zijn zelf van die slappe lummels die alleen praten de enige die daarmee ooit geloofwaardig was, was Pim Fortuyn.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        13 maart 2012 om 19:38

        @james125:

        idd .. nou ik er over nadenk ..
        die kale nicht blijkt de eerste niet verwijfde echte man in de NL politiek ooit ..

        bijna te ironisch ..

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          14 maart 2012 om 09:13

          @lincoln: Inderdaad!

          Login om te reageren
  4. robinio zegt

    13 maart 2012 om 19:13

    Als parkeerboetes meetellen ben ik keihard de lul.

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      14 maart 2012 om 10:52

      @robinio: vrouw zeker?

      Login om te reageren
  5. Rik3 zegt

    13 maart 2012 om 19:18

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
    • mitch306 zegt

      13 maart 2012 om 19:59

      @Rik3: Ah gut..

      Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    13 maart 2012 om 19:22

    moet dan wel een uitzondering gemaakt worden voor mensen waar bij het cultureel bepaald is dat ze verkeershufter moeten zijn ..

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      13 maart 2012 om 19:28

      @lincoln: ja, want volgens deze groep mensen staat geloofsovertuiging boven de wet

      Login om te reageren
  7. 535d zegt

    13 maart 2012 om 19:23

    Tuurlijk, mensen die vaak minder dan 5 km/h te hard rijden zijn ook aso’s, die moet je gewoon keihard aanpakken! Eerst de verkeersboetes verdubbelen, waarbij “onnodig toeteren” twee keer zo duur is als “gordels niet dragen” (ik bedoel, je zou maar iemand laten schrikken als je de buurman even begroet), en daarna iedereen de cel ingooien die even snelheid maakt om in te halen.

    In plaats van verkeershufters aan te pakken die veel te hard rijden in woonwijken en bij scholen (lees: actieve kinderen) gaan we mensen die “illegaal parkeren” keihard aanpakken. Wat is onze regering toch top…

    Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    13 maart 2012 om 19:29

    Prima, maar snelheidsovertredingen t/m 50km/h te hard moeten niet meetellen.. Anders zat ik nu allang vast vrees ik.

    Login om te reageren
  9. fean zegt

    13 maart 2012 om 19:35

    laat ze boeven vangen dan die 8% pakken die té hard rijdt. Tegenwoordig is een bekeuring hoger dan dat je een bank beroofd, van de zotte af. Spuug hekel aan die mensen die zeggen dat je crimineel bent.. ik zou zeggen maak het eens mee.. een mes op je keel en je geld wordt afgepakt.

    Die A2 kan ’s avond makkelijk 160km, overigens met een kleine auto 160 is wat anders dan een grote jongen 160kmph.. levensgevaarlijk die kleine auto’s, laat ze verplicht rechts rijden en niet meer op de linker baan komen;-)). Woonwijken daar hebben ze gelijk in maar die snelwegen.. rijden en laten rijden.

    Login om te reageren
  10. dennisr zegt

    13 maart 2012 om 19:36

    die optie bestaat toch al? gewoon niet betalen kan je na lange tijd vanzelf beslissen om een aantal nachtjes te verblijven in het NSH..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 maart 2012 om 19:42

      @dennisr:

      als je voor 15.000 euro aan verkeersboetes heb liggen moet je echt jezelf aangeven of perongeluk aangehouden worden voordat er consequenties aan verbonden worden ..

      die altijd uitmonden in verjaring of procedure foutjes ..

      Login om te reageren
  11. norge zegt

    13 maart 2012 om 19:39

    De cel? Ja hoor ook nog eens het hotel voor die jongens betalen !
    Nee gewoon rijbewijs afpakken is hard genoeg .

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 maart 2012 om 19:43

      @norge:

      is zonder rijbewijs strafbaar in Noorwegen ??

      hier niet echt namelijk ..

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 maart 2012 om 19:49

        @lincoln: Dat niet alleen ,als je meer als 30 te hard rijdt ga je gewoon de bak in.Rijk of niet ,en als je meer als twintig te hard rijdt je rijbewijs weg.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          13 maart 2012 om 20:12

          @norge:

          stelletje racisten daar bij jouw ..

          Login om te reageren
        • Hupke zegt

          13 maart 2012 om 20:25

          @norge:

          Het Noorwegen dat ik ken komt dat toch zo nauw niet. Alleen in de dorpjes en op de snelweg kijkt men naar de snelheid, voor de rest rijd men sneller (en soms ook wel gekker) dan een troep Italianen op weg naar de kerk.

          Login om te reageren
          • norge zegt

            13 maart 2012 om 20:29

            @Hupke: Het mooie is dat ze op de leukste wegen niet controleren ,alleen maar op de doorgaande wegen .Dat geeft mij lekker de ruimte op de meest fantastische slingerwegen van Europa beginnende bijna bij mijn voordeur :)

            Login om te reageren
  12. awesome zegt

    13 maart 2012 om 20:04

    “Deelnemers aan het verkeer die jaarlijks tientallen bekeuringen verzamelen moeten harder aangepakt worden.”

    Login om te reageren
  13. awesome zegt

    13 maart 2012 om 20:34

    Goed gedrag moet dan wel weer beloond worden!

    http://www.nu.nl/algemeen/2762686/zuid-afrikaan-80-krijgt-prijs-rijgedrag-.html

    Login om te reageren
  14. Stopwearingpants zegt

    13 maart 2012 om 20:37

    Ik rijd altijd te hard, maar op een veilige manier, waarom zou ik in godesnaam harder moeten worden aangepakt?

    Login om te reageren
  15. cesarestevao zegt

    13 maart 2012 om 20:44

    Als ze deze belachelijke idee in gaan voeren, dan ben ik binnen paar maanden in de gevagenis!!
    Ik denk dat ik maar eens moet gaan emmigreren, Stomme regels allemaal tffuuu!!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 maart 2012 om 20:56

      @cesarestevao:

      je schrijfstijl verteld me dat je helemaal nergens heen gaat .. jammer genoeg ..

      Login om te reageren
      • cesarestevao zegt

        13 maart 2012 om 21:01

        -=edit: even dimmen. Eerste en tevens laatste waarschuwing.=-

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          13 maart 2012 om 21:10

          wat is dat met die rare tokkies de laatste tijd op autoblog.nl ..

          krijgen jullie subsidie op dat volk ofzo ??

          Login om te reageren
          • desoper zegt

            13 maart 2012 om 21:16

            @lincoln: blijft het nog een beetje vermakelijk hier. Reacties van mensen zoals: “mooie auto” of “VAG-rommel” kennen we onderhand wel

            Login om te reageren
  16. Tonnie zegt

    13 maart 2012 om 20:47

    Haha krijg je een envelop van het cjib, zit er een monopoly kaartje in “ga direct naar de gevangenis, zonder langs start te gaan.”

    Login om te reageren
  17. zakar36 zegt

    13 maart 2012 om 21:17

    Slaat helemaaal nergens op, laat ze eens ECHTE CRIMINELEN aanpakken dan zien we wel verder. Die gasten daar moeten eerst helder leren nadenken over belangrijk dingen voor ze weer zulke onzin uitkramen.

    Login om te reageren
  18. p924 zegt

    13 maart 2012 om 21:26

    Laten ze om te beginnen eens een huftercursus geven aan degenen die de wet moeten handhaven. Als rij-instructeur zijnde zeg ik wel eens tegen m’n leerlingen: “Als je wilt weten hoe het NIET moet, rij dan maar eens een half uurtje achter zo’n witte auto met oranje en blauwe strepen aan.”

    Dan heb ik het niet over die snelweggasten, die kunnen wel rijden. Maar over die aso’s met die golfjes, astra’s en busjes in de stad.

    Login om te reageren
    • robinio zegt

      13 maart 2012 om 21:31

      @p924: Lachen, dan zijn de eersten die naar opgesloten moeten worden de agenten :-) Maar je hebt gelijk, hier op de Blaak zie ik ook dagelijks over het fietspad rijden, door rood rijden, over de trambaan of andere idiote zaken.

      Login om te reageren
      • robinio zegt

        13 maart 2012 om 21:31

        @robinio: +ze

        Login om te reageren
  19. tarquesh zegt

    13 maart 2012 om 21:34

    Ten eerste, het is een zeer kleine groep op 6 miljoen rijbewijs b bezitters. Ten tweede is het gewoon handiger om na 10 boetes die uit Leeuwarden komen van cjib automatisch het rijbewijs van de overtreder nietig te verklaren. Gaat iemand daarna toch rijden is het gelijk een misdrijf en is de man of vrouw daarmee niet eens kan naar de rechter gaan. Na de 10 keer wordt men automatisch gedachvaard. Ten derde dit hoeft niet eens in de tweedekamer besproken te worden. Mag wel.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      13 maart 2012 om 21:37

      @tarquesh:

      smart and doeltreffend thinking dude ..

      Login om te reageren
  20. tarquesh zegt

    13 maart 2012 om 21:51

    P924, je hoeft niet een vriendje te zijn van de politie, maar ik raad wel iedereen af les bij jou te nemen.
    De politie die een rood verkeerslicht meepikt doet dat niet omdat hij of zij een politiepet draagt maar altijd daarvoor toestemming heeft gevraagd i.v.m. een spoedgeval. Er kan iets zijn wat spoed eist.
    Ook zou iemand zich kunnen afgeven op vrachtwagen chauffeurs terwijl een enkeling een fout maakt elke vrachtwagen chauffeur niet bij de les is.

    Login om te reageren
    • mrs250 zegt

      14 maart 2012 om 08:57

      @tarquesh: of je wel of geen les bij hem moet nemen weet ik niet, maar hij heeft wel een punt. De gasten van de KLPD kunnen echt wel een potje sturen, daar hoor je mij niet over.

      Maar de types die hij aanhaalt, in de Golfjes, Tourans en Astra’s, die zijn echt levensgevaarlijk. Krijgen een paar dagen per jaar rijtraining op Lelystad en in de leswagen (hoop ik dan..) en vinden daarna dat hun rijkunsten superieur zijn aan alles wat er verder op de weg rondrijdt. Trust me, 1 stuurbeweging van ze zien en ik weet meestal genoeg; 9 van de 10 keer is het een drama. Als ze echt verantwoord willen rijden op de manier waarop de meesten rijden, dan gaat daar jaren oefenen op een circuit en op de weg overheen, uren die de meesten niet maken.

      Login om te reageren
  21. Griffin zegt

    13 maart 2012 om 22:05

    In plaats hier van een puntenrijbewijs zou helemaal niet gek zijn. Overigens, als je ieder jaar voor duizenden euro’s aan snelheidsovertredingen hebt gescoord, dan heb je het toch best bont gemaakt.

    Geniale mouse-over tekst trouwens bij dat plaatje :D.

    Login om te reageren
  22. autogek123 zegt

    13 maart 2012 om 23:13

    Ik begrijp niet dat er over veelplegers gesproken wordt bij 50 a 60 bekeuringen per jaar. Je bent al een veelpleger bij 5 a 6 bekeuringen per jaar.

    Gewoon 6 maand onvoorwaardelijk de cel in na 5 bekeuringen en rijbewijs “echt” innemen. Dan is iedereen ineens bang voor wat hun omgeving van hun denkt ( familie, vrienden, baas) en gaat men zich wel eens een keertje aan de wetgeving houden.

    Login om te reageren
  23. jeanclaude zegt

    13 maart 2012 om 23:27

    Het is maar wat je onder verkeerskloothommels rekent, ik bijvoorbeeld reken 14% bijtellers die constant met 160/170 over de linkerbaan racen er ook bij, ik vind het zelfs bijna crimineel, maarja in Nederland maken ze zich meer zorgen over jonge jochies die een keertje rechts inhalen en een keertje zonder gordel rijden. Daarnaast de mensen die roepen rijbewijs afpakken, als jullie een keer de fout in gaan op je werk word je zeker ook gelijk ontslagen of niet.

    Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      14 maart 2012 om 01:46

      @jeanclaude: Ze hebben het niet over 1 keertje. (Lezen onder de jonge jochies blijkt ook moeilijk.) Ze hebben het over mensen die 50 a 60 boetes per jaar krijgen. En daar zitten vast ook linkerbaan rijders met 160/170 bij met of zonder 14% bijtelling.

      Login om te reageren
    • luuktb zegt

      14 maart 2012 om 08:34

      @jeanclaude: Maar die jonge jochies worden ook groot, 1x raden hoe dat die gaan rijden als je ze niet straft als ze jong zijn.

      Login om te reageren
  24. bozewolf zegt

    13 maart 2012 om 23:33

    Hoeveel van jullie heeft de tweede zin niet gelezen?

    “Deelnemers aan het verkeer die jaarlijks tientallen bekeuringen verzamelen moeten harder aangepakt worden.”

    Eerlijk zeggen…moeten er minstens 50% zijn, gezien de reacties hier.

    Login om te reageren
  25. cesarestevao zegt

    14 maart 2012 om 00:44

    -=edit: even dimmen. Eerste en tevens laatste waarschuwing.=-
    En wat gebeurt er dan als ik verder ga, moet ik bang worden hahahahaha

    Login om te reageren
  26. lambohenkie zegt

    14 maart 2012 om 08:35

    @autoblog
    hoeveel eerste waarschuwingen kun je hier krijgen ?

    Login om te reageren
    • cesarestevao zegt

      14 maart 2012 om 10:36

      @lambohenkie: Heb gisteren mn eerste en laatste waarschuwing gekregen hahaha, wil weten wat ze dan doen!!

      Login om te reageren
  27. jeanclaude zegt

    14 maart 2012 om 13:37

    @autogek123 graag voor klein jochie uitgemaakt worden vind ik niet zo leuk, want je kent me niet. Ik heb zelf ook wel gelezen dat het om de zogenaamde veelpleger gaat. maar stel nou dat je 20 boetes per jaar binnenkrigt, waarbij je steeds 5 tot 10 km te hard reed, moet je dan ook als crimineel worden gezien en zijn rijbewijs innemen? is toch totaal belachelijk, typisch nederlands weer iedereen over een kam scheren en in hokjes douwen. Over de echte verkeershufter zoals mensen van de weg afduwen en constant met 180km per uur rijden ben ik het natuurlijk wel eens.

    Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      14 maart 2012 om 23:06

      @jeanclaude: “Stel dat je 20 boetes krijgt voor kleine vergrijpen!” NATUURLIJK ben je dan gewoon een (top)crimineel. Dan hoor je niet meer op de weg en inderdaad in de cel.

      Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat mensen zoals jij het normaal vinden dat iemand 20 boetes per jaar kunnen krijgen zonder dat hij/zij zich dan schuldig over hoeft te voelen. En dat ze dus voor dit soort aso-gedrag dan niet hard aangepakt mogen worden.

      Dan die houding ernaast van: “Maar hun doen het erger dan ik met hun harder rijden dan ik!”. SCHANDE!!!

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        14 maart 2012 om 23:12

        @autogek123: PS: Ik rij al 16 jaar (rond de 20.000km per jaar) en heb in die tijd maar 1 bekeuring gehad. Dat was voor 100km rijden op een 80km weg omdat ik dacht dat die 100km was. Dus geen opzettelijk te hard rijden (zoals vele doen). Gewoon een foutje en zonder zeuren betaald. :P

        Login om te reageren
  28. maxx1 zegt

    14 maart 2012 om 14:49

    Verkeersovertredingen zijn hard genoeg. De idioten houden 2.5 maand je rijbewijs in voor 33 km/h te hard. Belachelijk, je wordt beschouwd als crimineel. Ze moeten met plannen komen om echte boefjes aan te pakken. Als je een tas steelt sta je binnen paar uur weer vrolijk op straat om de volgende te jatten…

    Login om te reageren
  29. spykerboy zegt

    14 maart 2012 om 15:25

    en ik dacht nederland niet erger meer kon worden… had ik het toch mis… tering jantje volgens mij is nl al het veiligste land ter wereld met auto’s…. die boetes zijn allang niet meer voor de veiligheid dus waarom in ene doen alsof het wel zo is?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      14 maart 2012 om 15:32

      @spykerboy: ‘S called Populismuhhhh..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North