Voor wie de M550d een té anoniem uiterlijk vind hebben, deze Poolse tuner stuct hem naar een hoger plan.
MM-Performance speelde leentjebuur bij een aantal grote tuningnamen, en creëerden daarmee een M550d met een bumperlip, kofferklepspoiler, raamspoiler en diffuser van Vorsteiner. Prima uitgangsbasis dachten we zo, want het blijft binnen de grenzen van het betamelijke (lees: niet ordinair). Ook de 21-inch velgen komen er vandaan, evenals de koolstofvezel grille nieren. Voor de spiegelbehuizing en de stickerset werd vervolgens een greep gedaan in het magazijn van M-Performance GmbH. Een verenset van H&R zorgt voor de obligate verlaging van 35 millimeter voor en achter.
Met een 3,0-liter zes-in-lijn die 381 pk levert en een koppel van 740 Newtonmeter genereert zit je om vermogen nooit verlegen, maar voor de twijfelaars werd een powerbox van Hartge ingeplugd, zodat het blok met drie (3) turbo’s voortaan 430 pk en 850 Nm loslaat op de Continental ContiSportContact5-banden.
Diesel, soms best leuk.
430pk?! Ziek hoor! Heb ook eens van Drive (of Motortrend?) Een wedstrijd van Amerikaanse diesels gezien… Je neemt een v8 en gooit er een moddervette turbo in, en 600+pk krijgen die dingen!
Dat carbon op de grille is echt te lelijk voor woorden.
@gedwongenleaser: Ja, maar die ///M kleur stepen zijn wel een mooi geraffineerd idee…
Dikke jongen ja! Gruwelijke wielen!
@3246cm252kw: Gruwelijk = Als iets afschuw opwekt…
@3246cm252kw: Die velgen zijn inderdaad heel dik!
Whoaa wat een beest, maar dan denk ik waarom een 550 tunen, als je ook een m5 kunt kopen?!
@YSF42:
Want dan issie lekker zuunig!
@faalhaas: zuinig zal dit blok niet meer zijn heb ik het op.. 1 op 6?
@baap: dat is wel erg veel voor een diesel.
@baap: Autocar heeft de M5 en de D5 biturbo (kleine broertje van deze) eens tesamen getest, op dezelfde wegen aan hetzelfde tempo, en het verbruik was exact de helft van de Diesel. M5 is leuker ja, maar als je een lange rit in korte tijd wilt doen op de Autobahn, dan maakt dat lagere verbruik wel dat je sneller aankomt gewoon omdat je niet ieder goed uur hoeft te gaan tanken…
@YSF42: Een M5 is nog steeds een stuk duurder dan een M550d
@YSF42: omdat KOPPEL.
@YSF42: Misschien vanwege 4WD?
@YSF42: Omdat de m5 na de e60 een gedownsized ecohok geworden is.
@danielj: Jij hebt duidelijk nog nooit in een F10 M5 gereden…
@straatpiraat: Klopt, wat wil je daarmee zeggen? Toch niet dat de M5 niet gedownsized is vanwege milieueisen?
@danielj: Maar wel een dot sneller dan de E60!!
Waarom zou ik geld betalen aan een tuner voor spullen van een andere tuner? Lijkt me dan voordeliger om gewoon naar die tuner te gaan.
@Donstil: Nou inderdaad! Wat een onzin! Viel mij ook al op..
Oftewel, de ’tuner’ pronkt met andermans veren?
Wel een mooi auto, ik vind de M kleurtjes bij de nieren wel leuk detail.
‘Deze Poolse tuner stuct hem naar een hoger plan’ hahaha! Briljant
Enige gave detail vind ik de spijltjes van de linker nier die in M kleuren is uitgevoerd
Zelfs Als mercedes fan geef ik toe dat de m kleuren in de gril echt heel erg cool staan! De huidige m3, zonder badges, black on black met “m” kleuren in de gril. Waarom zou je dan nog een c63 kopen?
Ongelofelijk dik! Dit ziet er naar mijn mening beter uit dan een M5, deze is wat aggressiever en uitbundiger.