• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Monza 2000: Schumi emotioneel na evenaren Senna

Auteur: JordyS, gepost 5 september 2014 om 22:22 – 30 Reacties

Schumacher in Monza


Michael Schumacher veroverde het ene na het andere record in zijn tijd bij Ferrari. Hoeveel dat voor hem betekent, liet hij in 2000 zien in Monza.

De Formule 1-coureurs denderen dit weekend weer door de Curva Parabolica, de bekendste bocht van Autodromo Nazionale Monza. Nergens zul je zoveel passie tegenkomen voor Ferrari als rond deze legendarische strook asfalt. De fans raakten verwend in de gouden periode van Michael Schumacher, maar wachten alweer sinds 2010 op een zege van het Italiaanse team.

Schumacher mocht liefst vijfmaal de hoogste trede van het podium beklimmen, maar vooral zijn overwinning in 2000 zal de fans voor altijd bijblijven. De Duitser was op weg naar zijn eerste wereldtitel voor Ferrari en bekroonde zijn succesjaar door in Monza op gelijke hoogte te komen met Ayrton Senna. Schumi boekte in Italië namelijk zijn 41e GP-zege, genoeg om de Braziliaan te evenaren.

Daar, op 10 september 2000, zagen we Schumacher zoals we hem tijdens zijn loopbaan niet vaak zagen. (mirror)

Ook interessant!

  • Video: Schumacher crasht, RODE vlag!
  • Bugatti van Schumacher
    Video: Netflix trailer Schumacher documentaire
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd
  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Lekker uitgevoerde Revuelto, vers op kenteken
  • Porsche 718 Cayman
    Officieel: het doek valt voor de kleinste Porsche
  • Perfecte accessoire voor je klassieker of youngtimer is hier
  • Fiat brengt Italiaans icoon terug naar het heden
FacebookTweetPinLinkedIn

crash, Ferrari, Formule 1, Michael Schumacher, Mika Häkkinen, monza, Racing, Ralf Schumacher, record, Video

Vorig bericht: « De 7 meest iconische Ferrari’s uit de jaren ’90
Volgend bericht: Steel de show met een gifgroene Bentley Continental GTC V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. marikoelolo zegt

    5 september 2014 om 22:25

    Curva parabolica, ik moest even aan wat anders denken

    Login om te reageren
    • drugsrunner zegt

      5 september 2014 om 23:25

      @marikoelolo: Ja aan een Poolse hoer die wiskundeles geeft en even uitleg hoe je een parabool berekent?

      Login om te reageren
      • fmgarcia zegt

        6 september 2014 om 13:11

        @drugsrunner: kijk das humor!

        Login om te reageren
  2. knipperlichtje zegt

    5 september 2014 om 22:26

    Ronduit prachtig. Hoeveel je ook kunt zeuren over regulering, de extreme budgetten en (recent) de nieuwe motoren, de formule 1 draait bij de coureurs nog altijd 100% om de passie voor de sport, geld is slechts een leuke bijkomstigheid

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      6 september 2014 om 00:30

      @knipperlichtje: draaide…

      Login om te reageren
  3. exotic zegt

    5 september 2014 om 22:31

    Ik ben niet al te bekend in F1, weet uiteraard wel wie al deze mannen zijn, maar zou iemand Schumi’s reactie kunnen verklaren. Ik begrijp het namelijk niet.

    Is hij emotionieel, omdat hij heeft gewonnen? Of heeft dit iets met Senna te maken?

    Login om te reageren
    • marussia zegt

      5 september 2014 om 22:36

      @exotic: titel, tekst en filmpje bekeken?

      Login om te reageren
    • SDM zegt

      5 september 2014 om 23:27

      @exotic: Ayrton Senna = God in de Fromule 1, punt. Er waren bijna geen veiligheidszaken toen, zeker vergeleken met nu. 1200 PK in een handgeschakelde race auto zonder veel downforce, ik zeg succes. Dus als je meer wint dan Senna is dat dus wel een momentje. Een aanrader is de film over Senna (staat ook op Netflix ), hierbij de trailer op YT: https://www.youtube.com/watch?v=EiEr_1dAXN4

      Login om te reageren
      • JamesBond007 zegt

        5 september 2014 om 23:31

        @SDM:
        leave it joh.
        Te laat geboren denk ik. Die snappen dat niet meer, met alle respect.
        Maar wat je zegt, die ”simpelheid” in die voertuigen, maakte het tot wat het was. Senna was volgens mij toen ik 1994 ook erg boos en verward toen die nieuwe systemen op F1 auto’s kwamen. Ben even kwijt wat het was, maar het maakte F1 rijden makkelijker o.i.d.

        Login om te reageren
        • exotic zegt

          5 september 2014 om 23:46

          @JamesBond007: Ben van ’91. Dus net te laat idd. Heb me ook niet met F1 bezig gehouden. Ik ben meer van de rallysport. :)

          Login om te reageren
          • TheVeenmeister zegt

            5 september 2014 om 23:52

            @exotic: Laat ik het je zo zeggen. Deze reactie komt doordat hij vlak achter Senna zat toen hij in de Tamburello crashte. Hij heeft hem dus de muur zien raken.
            Als je dan zo iemand zijn record evenaart, kan ik me voorstellen dat je die beelden allemaal weer voorbij ziet flitsen…

            Login om te reageren
            • dimi zegt

              6 september 2014 om 00:55

              @TheVeenmeister: Daar dacht ik ook meteen aan Meister…

              Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            6 september 2014 om 16:09

            Bij de start was er in de tweede chicane een flinke crash, waarbij een wiel van een van de Jordan’s (volgens mij de van Frentzen) een baanofficial dodelijk raakte.

            Voor de Nederlandse fans: Verstappen werd zeer verdienstelijk vierde in de Arrows Supertec.

            Login om te reageren
        • Rick-dos zegt

          6 september 2014 om 08:09

          @JamesBond007: Denk dat jij doelt dat toentertijd de techniek zo ver was dat Williams (en volgens mij McLaren) de auto’s zonder bestuurder over het circuit kon jagen. Ze hadden bijvoorbeeld ook systemen tijdens kwalificaties (dat was toen op de vrijdag en de zaterdag) waarbij ze het snelste rondje van de bestuurder konden programmeren in de auto om zo, tijdens de laatste kwalificatie, dat rondje te reproduceren zonder dat de coureur iets hoefde te doen.
          Daar was Senna en ook anderen fel tegenstander van, omdat het dan niet meer om de coureur ging maar om de techniek en iemand die achterin de garagebox achter en scherm zit.

          Login om te reageren
    • raym zegt

      6 september 2014 om 08:40

      @exotic: hij reed vlak achterhem toen het gebeurde toen arton senna het ongeluk kreeg. En wat er naar mijn mening ook mee te maken is dat Schumacher nog in het begin van zijn carrière zat. En als je jaren later dan op het punt staat een grootheid uit de formule 1 te evenaren vooral als dat iemand is die zoveel heeft betekent voor de sport. Dan doet wel iets met je.

      Login om te reageren
  4. gertjan2012 zegt

    5 september 2014 om 23:04

    Meer mensen die na het zien van deze beelden dachten : “shit, ik word oud…al weer 14 jaar geleden dit fragment”

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      5 september 2014 om 23:31

      @gertjan2012: Valt wel mee. Is dat nog maar 14 jaar geleden? Feels like 40…

      Login om te reageren
  5. potver7 zegt

    5 september 2014 om 23:34

    Het zegt ook genoeg over de verhoudingen dat z’n eigen broer de andere kant op kijkt en Mika Hakkinen nog een beetje compassie toont…

    Login om te reageren
  6. hetzwartesaabvandefamilie zegt

    5 september 2014 om 23:43

    Schumacher was er bij toen Senna om het leven kwam. Die gebeurtenis moet -voor de toen nog piepjonge duitser- heel heftig geweest zijn. Ik vond het in 2000 al mooie televisie en nu nog steeds.

    Login om te reageren
  7. rijnooit zegt

    6 september 2014 om 00:06

    The good ol’ days…. Man wat mis ik dit. Ook wel een beetje pijn in het hart gezien het feit Schumi nog fit was….

    Login om te reageren
  8. camber24 zegt

    6 september 2014 om 00:27

    Prachtig en ontroerend filmpje. De mens Schumi. Wat waren dat toch overigens mooie jaren, Hakkinen-Schumacher.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      7 september 2014 om 20:04

      @camber24: de beste jaren waren dat! Strijd der titanen en toen schumi z’n tranen de vrije loop liet. Kippenvel tv.

      Login om te reageren
  9. ukbob zegt

    6 september 2014 om 01:19

    Onverwachts indrukwekkende persconferentie… Alhoewel als mijn broer daar t toch zo zwaar had zou ik toch wel even iets meer voor m zijn dan ‘zoutpaal’ Ralf! Die aardige Mika H is er verdorie eerder bij om z’n collega en rivaal te steunen.

    Login om te reageren
  10. bullzeyersn zegt

    6 september 2014 om 02:31

    Wat ik t mij t meest raakt is dat Michael nooit meer degene zal zijn zoals je m hier kan zien. Iedereen die kritiek op m heeft dat hij alleen maar aan zichzelf denkt zou dit moeten zien

    Login om te reageren
    • raym zegt

      6 september 2014 om 08:36

      @bullzeyersn: idd shcumacher komt arrogant over. Maar dat is gewoon tijdens race niet te veel emoties tonen en alleen aan race denken. Maar als je beelden van hem buiten de circuits ziet is het heel ander persoon. En dit is daar zeker mooi voorbeeld van dat die wel emoties heeft en niet zo arrogant is. Hoop idd ook die er weer boven op komt.

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        6 september 2014 om 09:54

        @raym: Weet ik niet hoor, ik heb ‘m een keer twee interviews achter elkaar zien geven, eerst voor een Engelse camera en meteen daarna voor een Duitse. Daar stonden echt twee totaal verschillende Schumachers! Voor de Engelse camera was hij zoals wij hem kennen: kortaf, politiek correct, op het arrogante af. Voor de Duitse camera was het ineens ouwe-jongens-krentenbrood. Wat wij doorgaans te zien kregen was een facade. Die man kon niet alleen heel goed racen, maar ook verdomd goed toneelspelen.

        Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    6 september 2014 om 08:01

    Wat wel leuk is om op te merken; diezelfde Mika zat precies een jaar eerder op Monza zelf naast de baan te huilen. Hij leidde toen de race maar door eigen toedoen spinde hij en lag hij eruit. Dat werd trouwens niet door iedereen geappricieërd. Sommigen zagen ‘m toen als “soft” en een “mietje”. Denk dat de empathie die hij hier toont daar ook mee te maken heeft, omdat hij weet hoe het is om in te storten op tv en wat voor gevolgen het kán hebben.
    Dat moment van Mika was, als ik het mij goed herinner ook een keerkunt voor ‘m en eigenlijk ook het moment dat hij besloot om een “sabitical” te nemen maar feitelijk stopte met F1.

    Login om te reageren
    • sydney zegt

      6 september 2014 om 08:36

      @Rick-dos: Ik zie ‘m nog zitten in de bosjes.Man wat hebben we gelachen die middag.Maar ja,we waren ook 14 jr jonger hé.Wij keken elke race met vrienden en een fles Bacardi.
      Nu hebben we elke twee weken wel een kinderverjaardag op zondag…Met Bacardi, dat nog wel;)

      Login om te reageren
  12. biohazardracer zegt

    6 september 2014 om 10:04

    Ken me het moment nog heel goed herinneren. Krijg er zelf ook nog steeds tranen van.

    Login om te reageren
  13. eferrari zegt

    6 september 2014 om 23:18

    Prachtig van mika hulde wordt er zelf nogsteeds emotioneel van

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North