• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van Schumi

Auteur: JordyS, gepost 20 juli 2014 om 12:12 – 25 Reacties

Afbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van SchumiAfbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van SchumiAfbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van SchumiAfbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van SchumiAfbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van SchumiAfbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van SchumiAfbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van SchumiAfbeelding Te koop: de eerste WK-winnende Ferrari van Schumi

De WK-winnende Ferrari van Schumacher
De Formule 1 kende weinig saaiere periodes dan in het tijdperk van Michael Schumacher. Het begon allemaal met deze unieke F1-2000.

De Duitser won tussen 2000 en 2004 vijf wereldtitels op rij en zette het ene na het andere record op zijn naam. Na een aantal vruchteloze laatste jaren bij Ferrari en een onopvallende comeback bij Mercedes is het na een ski-ongeluk afwachten of en hoe we de Duitser ooit nog terugzien.

Dat maakt zijn eerste WK-winnende Ferrari eigenlijk alleen maar specialer. De F1-2000 had een aantal unieke kenmerken. Ferrari veranderde de hoek van zijn V10 van tachtig naar negentig graden, zodat het zwaartepunt lager lag. Daarnaast werd het aerodynamische pakket compleet opnieuw ontworpen. Dat het technische team van Ross Brawn een meesterwerkje hadden afgeleverd, bleek dan ook al snel.

Schumi won namelijk de drie eerste Grands Prix van het seizoen in de F1-2000, waaronder in Brazilië met de auto die nu te koop staat. Het gaat om de bolide met chassisnummer 198, die diende als reservewagen. Schumacher gebruikte ‘m niet alleen in Brazilië, maar reed er ook mee in Spanje en Monaco.

RM Auctions is verantwoordelijk voor de veiling en verwacht er tussen de 1,3 en 1,9 miljoen euro mee op te halen. Mocht je interesse hebben, zorg dan dat je 16 augustus van de partij bent in Monterey.

Ferrari F1-2000
Bouwjaar2000
Chassisnummer198
MotorFerrari 049 V10
Vermogen781 pk
VersnellingsbakSemi-automatisch, 7 versnellingen
Wielbasis301 centimeter

Ook interessant!

  • Super zeldzame Ferrari J50 nu te koop
  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Bwoah: Kimi Räikkönen zet zijn Ferrari te koop

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Michael Schumacher, Racing, veiling

Vorig bericht: « Indy 500-held Arie Luyendijk maakt brokken met safety car
Volgend bericht: Video: elektrisch golfkarretje maakt salto op dragstrip »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasperjvr zegt

    20 juli 2014 om 12:21

    Ik zou m in m’n kantoor zetten!

    Login om te reageren
  2. toniominestrone zegt

    20 juli 2014 om 12:22

    Het valt me op dat zo’n stuurwiel ineens een oubollige indruk maakt in vergelijking met de stuurtjes anno 2014.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      20 juli 2014 om 12:30

      @toniominestrone: Het valt mij niet op, 2000-2004 verschenen net de eerste smartphones volgens mij…. De tijd is snel gegaan….

      Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        20 juli 2014 om 15:41

        @guusboum: Het stuurt zo verdomde moeilijk met een smartphone!

        Login om te reageren
  3. Robert zegt

    20 juli 2014 om 12:41

    D’r wordt nog veel meer leuks aangeboden tijden die bewuste veiling. Een kleine pick:

    1980 BMW M1 AHG Studie (prototype)
    1961 Aston Martin DB4 (barnfind condition)
    1961 Alfa Romeo Giulietta Sprint Speciale
    1966 Volkswagen 21-Window Deluxe Micro Bus (geschatte verkoopprijs: bizar!)
    1972 Ferrari 365 GT4 2+2 Prototipo
    1960 Rolls-Royce Phantom V Sedanca de Ville (één van zeven ooit gebouwd)
    1931 Bentley 8-Litre Sports Coupe Cabriolet (geschat 3 tot 4 miljoen euro…)
    1974 Lancia Stratos HF Stradale (één eigenaar, < 4500 km op de teller)
    1997 Ferrari F310 B (vergelijk dat eens met de slechts drie jaar nieuwere F1-2000)

    Login om te reageren
  4. MrSkyline zegt

    20 juli 2014 om 12:44

    Daar zou ik best eens een rondje in willen rijden

    Login om te reageren
  5. Rick-dos zegt

    20 juli 2014 om 12:52

    Zit er een brandinstallatie bij? Anders hoef ik ‘m niet. Hoop dan ook vurig dat ie er bij zit. Anders moet iemand anders met een brandende liefde voor F1/Ferrari/Schumacher ‘ m maar kopen.

    Zo. Ik ga ff in de brandende zon liggen…

    Login om te reageren
    • BloodSeaker zegt

      20 juli 2014 om 12:57

      @Rick-dos: i see what you did there :p

      Toch wel een veel mooiere F1dan die nu, amai :(
      Ik kom maar een paar nullen tekort, wie schiet ze me even voor

      Login om te reageren
      • MARS zegt

        20 juli 2014 om 13:15

        0000000000000000 @BloodSeaker: geen dank!

        Login om te reageren
        • BloodSeaker zegt

          20 juli 2014 om 13:25

          @MARS: gelukkig zijn er nog mensen die willen geven ipv enkel te nemen!! Waarvoor dank

          Login om te reageren
  6. jordy14 zegt

    20 juli 2014 om 13:27

    Damn, wat een tijden waren dat zeg.

    Login om te reageren
  7. bmwpowerm5 zegt

    20 juli 2014 om 13:38

    zat een paar weken terug de laatste race van Michael Schumacher bij Ferrari nog eens helemaal te kijken
    dat was gewoon gruwelijk wat ie toen liet zijn

    daar kan een Alonso,Vettel,Hamilton enz never nooit aan tippen

    Login om te reageren
  8. bmwpowerm5 zegt

    20 juli 2014 om 13:39

    zijn = zien

    Login om te reageren
  9. alassad zegt

    20 juli 2014 om 13:54

    Toen F1 wagens nog mooi waren…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 juli 2014 om 14:59

      @alassad:
      In die tijd waren F1’s mooier dan nu, helaas is deze Ferrari daarop een uitzondering.
      Dan vond ik de Jordan een stuk prettiger op het netvlies overkomen.

      In de landen waar je destijds al geen tabaksreclame mocht maken stond er Buzzin Hornets i.p.v. Benson Hedges op.

      Login om te reageren
      • markietwo zegt

        20 juli 2014 om 16:25

        @jrk68: in mijn ogen ook de mooist ogende F1 car….

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          20 juli 2014 om 18:37

          @markietwo:
          Voor dat era zeker.
          Mijn all-time favorite is een wrange, de Ferrari 126C2.

          Aan deze door de legendarische Harvey Postlethwaite ontworpen auto hangt zowel succes als diepe rouw.
          Gilles Villeneuve en Didier Pironi vochten hier een episch gevecht mee uit op Imola, waarna Gilles Villeneuve op 8 mei 1982 het leven liet na een crash met Jochen Mass in Zolder.

          Bij de race in Montreal (net omgedoopt tot Gilles Villeneuve circuit) bleef Pironi bij de start staan, Ricardo Palletti boorde zijn Osella er achterin.
          Zijn auto vatte kort daarna vlam, Ricardo’s eerste race was slechts 150m lang.

          Het seizoen ging door en tijdens een verregende training in Hockenheim knalde Pironi vol achterop Alain Prost.
          Didier Pironi hing letterlijk aan splinters in zijn gordels en zou nooit meer een GP rijden.
          Pironi was op dat moment de leider in het WK met 51 punten.

          Die race werd gewonnen door Tambay, zijn verse teamgenoot voor dat weekend.
          Mario Andretti zou de stoel van Pironi nog overnemen, hij kon niet voorkomen dat Keke Rosberg in de laatste race wereldkampioen werd door met een 5de plaats, precies 1 puntje meer te verzamelen dan Didier Pironi.

          Voor Ferrari restte slechts de constructeurs titel….

          Login om te reageren
  10. Alfarobert zegt

    20 juli 2014 om 14:01

    Hierboven een reactie van lijkt me leuk daar eens een rondje mee te scheuren.Maak je geen zorgen,je komt er niet eens mee weg.Je hebt al een team nodig om hem eerst op te warmen en dan nog te starten.Zit dat allemaal bij de prijs in of alleen de bolide?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 juli 2014 om 15:02

      @Alfarobert:
      Eh nee, De engineer die hem komt starten rekent al €10K, en dan komt de rest nog.
      Na 3 uur rijden moet het blok eruit voor een rebuild, wat Ferrari daarvoor rekent laat zich raden.
      Cosworth rekent €70K voor hun V10.
      Het mag duidelijk zijn, als je hier een blokje mee om wilt komt er zo een paar ton bij.

      Login om te reageren
  11. bedirhan zegt

    20 juli 2014 om 16:21

    Zou eigenlijk wel de specs willen zien in het artikel

    Login om te reageren
    • JordyS zegt

      20 juli 2014 om 16:35

      @bedirhan: Speciaal voor jou wat specificaties toegevoegd ;)

      Login om te reageren
  12. str8six zegt

    20 juli 2014 om 21:51

    Ik vind dit een van de mooiste F1 wagens ooit, dat neusje, heerlijk!

    Login om te reageren
  13. RALM zegt

    20 juli 2014 om 23:13

    Saaie periode? Waar is dat nou weer op gebaseerd? Praat voor jezelf! Deze auto’s waren de laatste der V10 mohikanen! Ik keek, persoonlijk, een stuk liever naar de zware strijd tussen coureurs als Hakkinen en Schumi, onder het genot van die V10 soundtrack op historische banen dan het push-to-pass “spektakel” wat die fluisterstille V6en van nu laten zien op (meer) saaie circuits.

    Login om te reageren
  14. flatsbats zegt

    21 juli 2014 om 00:24

    Wat is eigenlijk de cilinderinhoud van die V10?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      21 juli 2014 om 01:34

      @flatsbats:

      3.0L

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North