• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM Audi R8 GT3-2: premium achterwielaandrijving!

Auteur: ricardo, gepost 8 april 2010 om 10:47 – 31 Reacties

MTM Audi R8 GT3-2
Yes please! Als Audi zelf geen RWD-versie van hun sportauto wil maken, dan doet tuner MTM dat wel voor ons. 560 pk op de achterwielen zorgt ervoor dat je in deze supercharged R8 onder de 4 seconden naar de 100 km/h sprint.

Maak kennis met het nieuwste project van de Duitse Audi-fanaten bij MTM. Geinspireerd op het Audi-geweld in de DTM en GT-series, maar volledig legaal voor op de openbare weg. Dankzij de toevoeging van een mechanische compressor stijgt het vermogen van de 4.2 V8 met 140 pk’s naar een whopping 560 paarden bij 7.750 RPM. Vloer het gaspedaal 3.9 seconden en je spurt al over de honderd heen. De topsnelheid ligt op een onbegrensde 317 km/h.

De wegligging van een R8 V8 is met de standaard Quattro-aandrijving al niet mis. Maar een opgefokte R8 met RWD heeft misschien iets meer aandacht nodig. Daarom wordt de R8 GT3-2 geleverd met lekkere stugge MTM veren+dempers. Stopkracht krijgt deze racer van een setje geventileerde schijven (4x) en bijbehorende blokken. De 20 inch velgen zijn aan de voorkant 9″ breed en tellen achter 12″. Deze driftmachine krijgt een koolstofvezel achterspoiler mee voor nét wat meer downforce. Een carbonfiber voor- en achterbumper en wat zijskirts maken het geheel -samen met wat racy stickers- af. Zei daar iemand rijtest?

Ook interessant!

  • verbeterde Audi R8
    Verbeterde Audi R8 heeft airco en nieuwe spoiler
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland
  • Meer puristisch vermogen voor de R8 RWD

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, GT3, mtm, R8, tuning

Vorig bericht: « Aston Martin Gauntlet: concept study van Ugur Sahin
Volgend bericht: Diefstal Volkswagens in Nederland met 75% gestegen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Svenska Aeroplan AB zegt

    8 april 2010 om 10:50

    Zozo, dat is een flinke stap terug…
    En daar moet je nog voor betalen ook??

    ;)

    Login om te reageren
  2. Jimmy zegt

    8 april 2010 om 10:51

    Al gaat die in 2 seconden naar 100, tuners suck!

    Login om te reageren
  3. Tiger zegt

    8 april 2010 om 10:51

    Die stickers ervan af en ik zeg voor me deur astublieft! Ik wacht met smacht af op een rijtest.

    Login om te reageren
  4. Jokkebrok zegt

    8 april 2010 om 11:00

    Ziet er toch erg lekker uit!

    Login om te reageren
  5. Die Bruine zegt

    8 april 2010 om 11:04

    Die spoilert is echt faut. Zorg dan op zijn minst dat die in lijn is met de rest. Ronde wagen met een hoekige spoilert. Dat doet MTM echt faut.

    Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    8 april 2010 om 11:07

    Hmm.. zoiets maar dan met de V10..

    Login om te reageren
  7. Dimglor zegt

    8 april 2010 om 11:08

    Leuke bak, enkel die stickers en die spoiler eraf en ie is volledig mijn smaak ;)

    Login om te reageren
  8. RND zegt

    8 april 2010 om 11:10

    kan zo in GT5

    Login om te reageren
  9. Basnov zegt

    8 april 2010 om 11:22

    De logica om een quattro R8 om te bouwen naar RWD kan ik nog enigszins begrijpen ivm gewichtsbesparing en drift-gedrag (als dat je doel is)

    Maar waarom pakken ze in godsnaam de V8 ipv V10?

    Uiterlijk heb ik slechts een puntje op aan te merken, en dat zijn de achtervelgen. Kwestie van smaak, maar ik houd niet van zo’n diepe vorm. Verder ziet ie er mijns inziens prima uit!

    Login om te reageren
  10. awiebo zegt

    8 april 2010 om 11:24

    prim in orde, bevalt mij zo wel, maarre, wat Basnov zegt, waarom niet de v10? :(

    Login om te reageren
  11. Cantago zegt

    8 april 2010 om 11:26

    Qua uiterlijk vind ik het niks, maar een heerlijk klinkende supercharger op je V10, achterwielaandrijving en veel trappelende paardjes? Dat is altijd goed!

    Login om te reageren
  12. Martijn zegt

    8 april 2010 om 11:37

    @Jimmy:

    Woah, de intelligentie straalt van je comment af. Succes met je volledig standaard Jan met de Pet Opel.

    OT: Geweldig dit. Vooral het hele aanpakken van de drivetrain wat MTM gedaan heeft.

    Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      8 april 2010 om 12:23

      @Martijn: Jij succes in je honda civic met taartschepspoilers!

      Login om te reageren
  13. Toonster zegt

    8 april 2010 om 11:38

    Stickers eraf en dan vind ik het een prachtwagen, hoeveel lichter is ie erop geworden dan?

    Login om te reageren
  14. MrSelected zegt

    8 april 2010 om 11:42

    Hm, misschien de eerste leuke premium Skoda ooit.

    Login om te reageren
  15. Eric zegt

    8 april 2010 om 11:48

    Men spendeert uren in de windtunnel en dan krijg je een tuner die een keukentafel op de achterkant zet!!!
    Kunnen ze nu echt niets mooier maken als spoiler? of zelf een nieuwe bodemplaat ontwikkelen zodat de wagen wordt aangezogen zoals bij een 458Italia!!!!

    Login om te reageren
  16. Mr. Dj M. zegt

    8 april 2010 om 12:03

    Qua uiterlijk erg dik (leuke stickering!) en ook de motortuning is niet verkeerd. Mooi werk MTM! 8)

    Login om te reageren
  17. Mr. Dj M. zegt

    8 april 2010 om 12:04

    @Eric: Een spoiler oogt ook vaak erg dik, zeker bij deze jongen heb ik er dus geen enkel probleem mee!

    Login om te reageren
  18. Bo1972 zegt

    8 april 2010 om 12:11

    Inclusief Sjonniespoiler…..of gaat het hier om de Sjonnie Tunning versie?

    Login om te reageren
  19. Doeber zegt

    8 april 2010 om 13:03

    Zitten weer sukkeltjes op dit topic!!! Bitches!!

    OT: Mwoah, heb het niet op tjoenerts, maar dit kan enigszins nog waarderen!

    Login om te reageren
  20. 8C_Competizione zegt

    8 april 2010 om 13:19

    De spoiler ziet er wat goedkoop uit,
    maar voor de rest kan ik hem zeker wel waarderen!
    Ik vindt dat MTM wel functioneel en subtiel tuned.

    Login om te reageren
  21. Fova zegt

    8 april 2010 om 14:13

    Audi R8 560-2 Valentino Balboni

    Login om te reageren
  22. Mootjuh03 zegt

    8 april 2010 om 14:35

    Daarmee kom je niet door NL met alle drempels hier!

    Login om te reageren
  23. Martijn zegt

    8 april 2010 om 16:19

    @Jimmy, Helaas, Tis een B200(non turbo) met een setje 17″ standaard Mercedes licht metaal :)

    Had bijna de bal terug gekaatst, maar fietstuning bestaat helaas niet..

    Login om te reageren
    • Jimmy zegt

      8 april 2010 om 17:53

      @Martijn:
      Heb niets op jouw auto aan te merken, prima bak. Ik houd gewoon niet van getunede auto’s, mijn mening!

      Login om te reageren
  24. muazam zegt

    8 april 2010 om 17:20

    mooi spul

    Login om te reageren
  25. jamesBROWN zegt

    8 april 2010 om 17:30

    @Jimmy: jij = dom! Als ik het geld had (en dat heb ik niet) om een auto in deze prijsklasse te kopen, zou het zeker geen R8 zijn. Waarom? Quattro hoort niet op een supercar. Maar als de MTM RWD-versie een beetje in orde is zou het opeens een hele serieuze optie zijn.

    Dus; tuners rule! (Ten minste, als ze zich zoals MTM & co zich bezighouden met performance, niet met plastic.)

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    8 april 2010 om 20:39

    Maar de Gallardo is mooier en klinkt beter en is atmosferisch en heeft een mooie streep…

    Login om te reageren
  27. spykerboy zegt

    8 april 2010 om 20:41

    JA IK ZEG RIJTEST!! :P
    verder wel leuk, dat 4wiel drive is zo veilig en saai, met achterwiel moet je toch wat meer ballen hebben :P

    Login om te reageren
  28. Peter zegt

    12 april 2010 om 21:19

    Het is niet voor iedereen weggelegd maar een pure rijder kiest toch achterwielaandrijving, zie anders de gallardo Balboni,

    Login om te reageren
  29. qauqi zegt

    13 april 2010 om 19:13

    gaaf

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North