• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

#NASCAR coureur krijgt $25000 #boete voor #twitteren

Auteur: Alwood, gepost 14 november 2012 om 20:06 – 46 Reacties

Another left turn!


TIJDENS DE FUCKING RACE!

Nascar is veel moeilijker dan de meesten denken. De sport is een combinatie van tactiek en controle op hoge snelheid. Auto’s zijn erg basic, hebben een qua constructie zeer ouderwetse V8 onder de motorkap zitten, een starre achteras en geen stuurbekrachtiging. Verschillen tussen de auto’s zijn zeer klein. In principe moet iedereen dezelfde snelheid kunnen rijden. Zij die net de bochten wat beter aan weten te snijden (millimeterwerk) en de slipstream van een andere auto meepakken, winnen.

Ge-lul Amerika. Een in mijn ogen prachtig continent maar soms gaan ze iets te veel op in sterke verhalen. ‘Dat NASCAR zo’n moeilijke sport is’ kunnen we definitief naar het rijk der fabelen verwijzen.

Niet alleen is het bij de sport nodig geweest een verbod op smartphones in de auto in te voeren (WTF?!). Afgelopen weekend werd een coureur (Brad Keselowski) voor de tweede keer betrapt op twitteren in de auto! Hij postte een foto van een brand tijdens de race. Toen de snelheid er na een crash uit was greep Brad direct naar zijn smartphone (in het alcantara beklede dashboardkastje?). Zijn twitter-acties leverden Brad 100.000 twitter-volgers en het kost hem nu $25.000,-.

Zelf wazige fotootjes schieten vanuit de cabine terwijl de auto vol met camera’s hangt, het lijkt zo nutteloos. Toch springen duizenden ‘fans’ er bovenop als iets dergelijks zich voordoet. Is hier iets heel grondig mis met de wereld? Hoe kan het sowieso gebeuren dat een coureur tijd en ruimte heeft voor een smartphone in de auto? Passende straffen en/of maatregelen graag in de comments. (via dutchcowboys.nl)

Dit twitterde Keselowski

Ook interessant!

  • Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash
    Video: Nascar Daytona 500 eindigt met spectaculaire crash
  • Video: F3 coureur doet briljantste inhaalactie ooit, krijgt straf
  • Belg (?) wordt geflitst met 306 km/u, krijgt geen boete
  • De Ferrari F40 van Gerhard Berger
    Video - Ferrari F40 krijgt een grondige poetsbeurt

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

boetes, Funny, nascar, Racing

Vorig bericht: « Overdaad schaadt: carbon Widebody Nissan GT-R
Volgend bericht: Beverly Hills politie met een Ferrari FF? »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    14 november 2012 om 20:08

    Is het nou een kerel met ballen of een mietje omdat hij twittert ?
    Ballen eraf dan maar…

    Login om te reageren
  2. xilver zegt

    14 november 2012 om 20:12

    Daar moet je verdorie kloten voor hebben…

    Login om te reageren
    • knalfa zegt

      14 november 2012 om 23:25

      @xilver: Eerder gewoon geen verstand of hersenen denk ik.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      15 november 2012 om 09:24

      @xilver: Het is maar tijdens de safetey car hoor
      “Toen de snelheid er na een crash uit was greep Brad direct naar zijn smartphone”. & NASCAR wagens weaven bijna niets t.o.v. F1 wagens. Dus ik begrijp die gast wel, als je je verveelt moet je die verveling maar opvullen :D

      Anyway, smartphones in NASCAR? WTF??
      Is het daar dan zo saai in die auto’s?

      Login om te reageren
  3. ArnoldH zegt

    14 november 2012 om 20:12

    dat zie ik Sebastian Vettel niet zo snel doen tijdens een race…

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      14 november 2012 om 21:37

      @arnoldh: Kubica had een x een telefoon in zn auto! Die was een monteur er vergeten uit te halen. Mij le mans zou het wel kunnen miss, op het lange rechte stuk, alleen even de klote chicanes eruit halen.

      Login om te reageren
    • rsvbf1 zegt

      14 november 2012 om 22:06

      @arnoldh: Vettel heeft ook geen twitter

      Login om te reageren
      • ArnoldH zegt

        15 november 2012 om 16:55

        @rsvbf1: Ik ook niet.

        Login om te reageren
  4. arnoferrari zegt

    14 november 2012 om 20:12

    Als je dan toch even niks te doen hebt

    Login om te reageren
  5. stanny zegt

    14 november 2012 om 20:13

    lol wtf. Binnenkort Facebook updates van F1 coureurs?

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      15 november 2012 om 09:12

      @stanny:
      Geen zin om tijdens de race de status van Lewis 10 keer te zien veranderen van met nicole naar single…

      Login om te reageren
  6. papa zegt

    14 november 2012 om 20:13

    Omdat de motor een carburateur heeft is het nog niet ouderwets, die blokken en ook de carburateurs zijn extreem doorontwikkeld, zo kun je de f1 ook ouderwets noemen omdat ze geen beweegbare voorvleugels hebben, er zijn nou eenmaal regels.

    Login om te reageren
    • TheKeymaker zegt

      14 november 2012 om 20:59

      @papa: Vanaf dit jaar rijden ze met injectiemotoren.

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      15 november 2012 om 09:34

      @papa: De vleugels bewegen wel al hoor, met de flexibele neuzen en flexibele vleugels.

      Het blijft ouderwets die nascar, want er gebeuren eigenlijk geen nieuwe uitvindingen, terwijl ze wel voor handen zijn. In de F1 is het ook beperkt, maar daar worden nog nieuwe foefjes uitgevonden (flex wing, DDRS, DDF,…)

      Login om te reageren
  7. fconderkantlat zegt

    14 november 2012 om 20:13

    wanneer de snelheid na een crash eruit is en nog met 180 voorbij blert is koek en eieren voor zon coureur. Staat gelijk als een doorsnee verkeersdeelnemer in een voertuig met 10km/h rollend aan het twitteren is.

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      15 november 2012 om 19:33

      @arashrsf: Klopt helemaal, bochten hebben ze toch niet en verder is het vooral file-rijden :)

      Login om te reageren
  8. deviand zegt

    14 november 2012 om 20:14

    #TURNINGLEFTAGAIN

    Login om te reageren
  9. fconderkantlat zegt

    14 november 2012 om 20:14

    wilt iemand svp de kat uit mijn zicht halen

    Login om te reageren
    • linealuna zegt

      14 november 2012 om 20:19

      @arashrsf: nee

      Login om te reageren
      • Carreza zegt

        14 november 2012 om 20:21

        @linealuna: #stoer

        Login om te reageren
        • linealuna zegt

          14 november 2012 om 20:34

          @Carreza: hoezo? hij vraagt er toch om?

          Login om te reageren
  10. rsvbf1 zegt

    14 november 2012 om 20:17

    Deed me gelijk denken aan dit http://youtu.be/JckqigOaOaQ

    Login om te reageren
  11. fconderkantlat zegt

    14 november 2012 om 20:17

    als ik met mijn vrouwtje lig te knuffelen zit ik ook gewoon tussendoor te twitteren/tweeten….dan heb ik toch ook ballen?

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      14 november 2012 om 20:20

      @arashrsf: nee, dan ben je haar beu.

      Login om te reageren
  12. rsvbf1 zegt

    14 november 2012 om 20:19

    Kan die #idioot voor me wat harder #racen wat een #slome #slak

    Login om te reageren
  13. rsvbf1 zegt

    14 november 2012 om 20:20

    Dus hij koopt volgers #zielig

    Login om te reageren
  14. Carreza zegt

    14 november 2012 om 20:23

    Wie wint de race, de eerste of die met het meest aantal volgers op Twitter aan het eind van de race?

    Login om te reageren
  15. jeroen92 zegt

    14 november 2012 om 20:24

    Wat kost 200.000 volgers 49.999 dollar?

    Login om te reageren
    • jeroen92 zegt

      14 november 2012 om 20:26

      @jeroen92: hoort nog een vraagteken tussen.

      Login om te reageren
  16. bsxc2 zegt

    14 november 2012 om 20:40

    Wat doet eigenlijk Maru haar Avatar op de foto?

    Login om te reageren
  17. E34M5Touring zegt

    14 november 2012 om 20:47

    Wordt er in de Bathurst 500 niet gewoon door de pers met de coureurs gepraat tijdens het rijden? Kan me een filmpje herinneren van een coureur die een vraag kreeg van een commentator en daardoor (concentratieverlies) van de baan af ging.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      14 november 2012 om 20:56

      @E34M5Touring:
      Praten is ook iets anders dan met je telefoontje gaan spelen natuurlijk.
      Ook in Nascar en de NWS worden coureurs geïnterviewed tijdens het rijden. Zij het dat het daar gebeurd tijdens safetycar procedures.
      Ook Allard Kalff geeft weleens commentaar tijdens het racen….

      Login om te reageren
  18. Rick-dos zegt

    14 november 2012 om 20:53

    Hij zou pas ballen hebben als hij een foto van hemzelf met een duckface pose zou twitteren.

    Kijken hoeveel redneck-fans hij dan nog heeft….

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      14 november 2012 om 22:19

      @Rick-dos: Terwijl hij lippenstift op doet he… Whahaha :-)

      Login om te reageren
  19. 911GT2 zegt

    14 november 2012 om 21:02

    “Many that live deserve death. And some die that deserve life. Can you give it to them?”

    in loving memory of Dan Wheldon.

    Login om te reageren
  20. Hupke zegt

    14 november 2012 om 21:05

    Goh ik wacht nog altijd op de 1e duckface self shot van Hamilton.

    Login om te reageren
  21. CBR600rr zegt

    14 november 2012 om 21:06

    Nascar is weldegelijk een moeilijke vorm van autosport, vooral het zogenaamde pack-racing. Het is makkelijk om te haten op iets wat je niet begrijpt…

    Login om te reageren
    • vale46 zegt

      15 november 2012 om 09:58

      @CBR600rr: Een F1 rijder heeft gewoon geen tijd om te tweeten, want tijdens de safetey car moet hij 1001 temperaturen op pijl houden terwijl hij niet meer dan een koffielepel brandstof mag verbruiken…
      F1 is moeilijker dan NASCAR, punt.
      Maar ik begrijp best wel dat NASCAR ook moeilijk is, dat is grip voelen in 3D.

      Login om te reageren
      • Wessee zegt

        15 november 2012 om 11:54

        @vale46: Waarom toch altijd dat vergelijken met de F1. Het zijn twee heel verschillende disciplines.

        Er wordt altijd zo licht over gedacht, maar er komt een hoop kijken bij Nascar. Ik denk dat we deze discussie wel elk jaar kunnen voeren.

        Login om te reageren
      • CBR600rr zegt

        15 november 2012 om 16:00

        @vale46: Je moet goed lezen hoe ik mijn comment formuleer: ik zeg niet dat de F1 makkelijker of moeilijker is. Ik noem de hele Formule 1 niet eens in mijn comment. Ik zeg alleen dat NASCAR niet makkelijk is omdat ze continu bumper-aan-bumper op de grens rijden met een veel te zware auto met veel te weinig downforce. Ik heb een groot respect voor snelle F1 coureurs :)

        Login om te reageren
  22. driftje zegt

    14 november 2012 om 21:44

    Nu lijkt het net of Keselowski tijdens het rijden getwitterd heeft. Ik begrijp wel waarom hij de tijd en ruimte had om te twitteren. Tijdens de rode vlag situatie stonden alle auto’s tegen de banking geparkeerd met de coureurs er nog in. Dit duurde vrij lang. Op dát moment heeft Brad de foto gemaakt. Gotta give the fans what they want! Overigens werd Keselowski voor zijn eerste tweet tijdens de Daytona 500 nog geprezen door de NASCAR organisatie, omdat het een ‘hip’ imago zou geven aan de raceserie.

    Login om te reageren
  23. Arnoud zegt

    15 november 2012 om 00:48

    Als je je een beetje verdiept in NASCAR dan kom je erachter dat het inderdaad een moeilijke vorm van autosport is. Juist omdat de verschillen zo klein zijn.

    Ik herinner me nog ene Juan Pablo Montoya die van de Champ Cars naar de F1 overstapte, in beide klasses succesvol was en toen overstapte naar? Jawel, NASCAR. En daar rijdt hij volgens mij nog steeds. Maar minder succesvol dan in de Champ Cars of de F1. Dus als een coureur succesvol is in twee verschillende formule kampioenschappen maar het niet haalt in NASCAR zegt dat dan iets over de coureur of over de sport?

    Login om te reageren
    • dawwg zegt

      15 november 2012 om 19:40

      @Original_Arnoud: Dat zegt iets over Montoya, niets over de verschillende race-sporten an sich.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        16 november 2012 om 12:05

        @dawwg:
        Please do explain

        Login om te reageren
  24. heidi zegt

    15 november 2012 om 14:07

    @ driftje. Dit is sensatie zoeken van autoblog. Blijkbaar is het komkommertijd, ook als is het daar niet het seizoen voor.

    Dit is tijdens een rode vlag situatie. Iedereen staat met de kont van de raceauto tegen de muur geparkeerd. Dit is voor lange tijd. Ze gooien zelfs tijdens de race hun bidon naar buiten de oval op zodat ze een gele vlag krijgen en dus tijd om te pitten. Het is een echte sport, niet zoals F1 achter elkander aan rijden en hopen dat iemand anders dan de poolsitter wint.

    Login om te reageren
    • sjaakk zegt

      15 november 2012 om 16:56

      @heidi: Een echte sport? Je zegt zelf al dat ze expres gele vlag situaties maken om te pitten. Dat is geen sport meer. In de F1 kan je het maken of verneuken met je pit stratagie.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North