• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Natalia SLS 2 sport luxury sedan

Auteur: autoblogger, gepost 29 september 2007 om 21:30 – 59 Reacties

DiMora Natalia SLS 2 sport luxury sedan


We hebben wederom een update over de DiMora Natalia SLS 2, een supercar sedan met 14-liter(!) V16 motor en 1200 pk plus 1200 Nm koppel. De laatste keer vroegen we ons af of deze supercar sedan ooit wel in productie zou gaan, inmiddels kunnen we melden dat het eerste prototype gepland staat voor eind 2009.

Vervolgens zal de auto een debuut maken in Beverly Hills, waarna men alle grote autoshows ter wereld wil aandoen (“New York, Florida, Geneva, Dubai, and other locales”).

De prijs voor deze exclusieve sedan is 2 miljoen dollar (“the world’s first $2 million production automobile”). Maar voor dat geld heb je wel ruim tweemaal zoveel ruimte als in een Veyron, plus je krijgt 1200 paardjes. Lijkt me dus een prima deal.

De variabele-cilinder aluminum DiMora Volcano V16 motor zal de 1200 pk op de weg houden door middel van vier bestuurbare 24-inch wielen (“Four-wheel Drive and Four-wheel Steering”) met innovatieve flat-free banden.

The founder, CEO, and driving force behind DiMora Motorcar is Alfred J. DiMora, who produced two of America’s finest luxury automobiles, the Clenet (as owner) and the Sceptre (as co-founder). He and the Clenet were inducted into the Automotive Hall of Fame in 1986 for the Centennial Year of the Gas-powered Automobile. He also co-founded Star Bridge Systems, which developed the hypercomputers now used by NASA and other technology leaders.

According to DiMora, “The goal for the Natalia is to be completely distinctive from bumper to bumper—the most powerful four-door sport luxury automobile in transportation history. The Natalia will set the standard for 21st Century automotive excellence.”

DiMora further states, “I have drawn on my 30 years of automotive and computer expertise to design this futuristic vehicle, one that is safe, efficient, luxurious, nimble, and powerful.”

Meer afbeeldingen in de Natalia image gallery.

DiMora Natalia SLS 2 sport luxury sedan
DiMora Natalia SLS 2 sport luxury sedan

Ook interessant!

  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland
  • Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
    Video: nieuwe Range Rover Sport SVR gespot
  • Bugatti Chiron Pur Sport speelt buiten in Nederland

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

dimora, Supercars

Vorig bericht: « Maxi Tuning Spanje
Volgend bericht: Suzuki Kizashi Concept in Tokyo »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 21:33

    Uhm is het erg als ik niet weet who or what the hell we´re talking about over here???

    Login om te reageren
  2. dekster zegt

    29 september 2007 om 21:35

    Amai, wie gaat daar nu z’n geld aan hangen? (japanners misschien)

    Login om te reageren
  3. RobTWo zegt

    29 september 2007 om 21:37

    Sorry hoor, maar voor dit ontwerp zou ik toch echt mijn geld in mijn zak houden.

    Login om te reageren
  4. ashaintrance zegt

    29 september 2007 om 21:39

    Dit gaat helemaal de verkeerde kant op.. Wat verbruikt dit horrormonster wel niet…. Kunnen ze best even het licht opsteken by de Tesla…
    “The standard for 21st Century” I think NOT.

    Login om te reageren
  5. Tristan zegt

    29 september 2007 om 21:45

    En hij heeft hem laten tekenen door zijn 4 jaar oude motorisch gehandicapte zoontje? en vervolgens hebben ze om enigzins kosten te besparen zo veel mogelijk onderdelen van chinese autofabrikanten geprobeert te gebruiken (gril, grijze voorbumper die niet in het rood bestelt kon worden, achterlichten, velgen).

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    29 september 2007 om 21:45

    Eerst dacht ik: Dit kan nog wel leuk worden. Maar dan kijk ik verder naar beneden, en dan zie ik weer zo’n lelijke retro-grille waar ik me van verafschuw (is dat goed Nederlands? Nee zeker…). Het idee is verder wel leuk, zo’n ultra-alles mobiel.

    Login om te reageren
  7. Zoef zegt

    29 september 2007 om 21:45

    Boeiende lijn, maar een gruwelijke grill en die wielen, dat lijken wel dobro-resonators.

    Login om te reageren
  8. PyroZnype zegt

    29 september 2007 om 21:47

    Een leuk idee, maar liever in een mooi jasje graag :)

    Login om te reageren
  9. bozewolf zegt

    29 september 2007 om 21:49

    Cool ding. Iets voor de burgemeester van Gotham.

    Login om te reageren
  10. ananas zegt

    29 september 2007 om 21:50

    Je weet wat ze zeggen ‘willen maar niet kunnen’. Haha

    Login om te reageren
  11. LC zegt

    29 september 2007 om 21:51

    Een hyundai ziet er niet eens zo goedkoop uit, en dat voor 2 miljoen

    Login om te reageren
  12. Rob USA zegt

    29 september 2007 om 21:52

    De Amerikanen zijn gewoon Lekker gek en daar hou ik wel van. :)
    In de States dus 2x duurder als de Veyron hahaha. Leuk speeltje voor de meer
    gefortuneerden die de Veyron maar een poormenscar vinden.
    Groot,groter,groots. Our cars are mmuucchh bigger and mmoorre expensive.:)

    Login om te reageren
  13. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 21:57

    and much uglier….

    Login om te reageren
  14. RA999 zegt

    29 september 2007 om 22:00

    8 uitlaten? :?
    Dat is een beetje overkill denken we niet…

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    29 september 2007 om 22:07

    heerlijke meuk .. er zullen ongetwijfeld mensen die er nu met hart en ziel aan werken aan failliet gaan .. maarrrrr … toch lekker doen .. only in america.

    Login om te reageren
  16. Bramzel zegt

    29 september 2007 om 22:08

    Wanstaltig lijkt me de juiste omschrijving ;)

    Login om te reageren
  17. Mercedes - Jellinek zegt

    29 september 2007 om 22:52

    Alleen die grille iets minder retro. Dan denk ik dat ik het wel mooi vind.
    Maar of het nou zo’n goed iedee was om vier bestuurbare wielen te nemen…

    Login om te reageren
  18. Luc zegt

    29 september 2007 om 22:52

    laat dit een flop zijn want 2 mil voor zon lelijke bak…

    Login om te reageren
  19. L-Fred zegt

    29 september 2007 om 22:55

    Een ½ miljoen per rijdend wiel, wow. Doe mij maar iets anders.

    Login om te reageren
  20. Tonny zegt

    29 september 2007 om 22:57

    lijkt wel de mislukte versie van maybach

    Login om te reageren
  21. Ik rol zegt

    29 september 2007 om 23:05

    Éen woord,

    WAL-GE-LIJK.!!!!!!!!

    Login om te reageren
  22. Scooperdepoep zegt

    29 september 2007 om 23:07

    knetterlelijk…. tjeezzz, wow.

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    29 september 2007 om 23:25

    @Tonny

    Hmmmm een mislukte Maybach……moet je me even helpen. Welke is dan de geslaagde Maybach?

    Login om te reageren
  24. breinstein zegt

    29 september 2007 om 23:27

    goed voor het milieu en de brandstofrekening

    Login om te reageren
  25. Ik rol zegt

    29 september 2007 om 23:39

    Haha, jaha Tonny daar heeft Rick dos je mooi even bij je …………. veter.
    Want daar heeft tie wel een punt.

    Login om te reageren
  26. gilein b zegt

    30 september 2007 om 02:15

    wat een hoerensloep zeg

    Login om te reageren
  27. C30CDIAMG zegt

    30 september 2007 om 02:32

    Tsja…..!!! van z’n looks moet ‘ie het niet hebben

    Login om te reageren
  28. roy zegt

    30 september 2007 om 09:10

    aaaaaaaaaah mijn ogen

    Login om te reageren
  29. Tonny zegt

    30 september 2007 om 09:42

    de exelero maybach zie link (welke verter heeft hij mij:-)

    Login om te reageren
  30. Tonny zegt

    30 september 2007 om 09:43

    http://www.desktopmachine.com/cars/11-Maybach%20wallpapers.html?pag=25&t=

    Login om te reageren
  31. Rick dos zegt

    30 september 2007 om 09:51

    Nee, zie toch eerder overeenkomsten dan dat je van de één kan zeggen dat het een mislukking van het ander is.

    Ergo ze zijn allebei niet moeders mooiste…. ;)

    Login om te reageren
  32. Klassiekerrally zegt

    30 september 2007 om 10:02

    “one that is safe, efficient, luxurious, nimble, and powerful”
    Ze zijn ‘beautiful’ vergeten. Jammer…

    Login om te reageren
  33. VJP zegt

    30 september 2007 om 10:03

    hoezo statement maken

    Login om te reageren
  34. audi racer zegt

    30 september 2007 om 10:31

    dubbel zo veel ruimte als in de veyron, maar de helft niet zo mooi

    Login om te reageren
  35. Rob USA zegt

    30 september 2007 om 10:43

    Jullie hoeven toch niet bang dat je hem hier gaat zien want hij zal hier wel tegen
    de 4 miljoen euri gaan kosten. BPM,BTW holladiejee.

    Login om te reageren
  36. Brain zegt

    30 september 2007 om 10:51

    bahbah doe mij tog maar een veyron…
    lijkt wel een plastic speelgoedauto ofzo,
    zn pen schoot uit denk ik

    Login om te reageren
  37. Jesper zegt

    30 september 2007 om 12:18

    ehh… sorry hoor maar ehh… 14 liter V16 en 1200pk…
    ik mag hopen dat je dr ook een navigatiesetje bij krijgt zodat je altijd weet waar het eerst volgende tankstation is…

    verder wil ik de ontwerper adviseren om nooit meer dronken naar
    ’the thunderbirds’ te kijken want hier haalt zelfs lady penelope haar neus voor op, al was-ie roze…

    Login om te reageren
  38. RobTWo zegt

    30 september 2007 om 13:05

    Nimble = lichtvoetig. Nu vind ik het ontwerp er eerder zwaarlijvig uitzien. En een 14 liter motor draagt er ook niet aan bij.

    Login om te reageren
  39. floryn zegt

    30 september 2007 om 14:05

    wow that’s some ugly bitch go get a new designer is you want to sell a car

    Login om te reageren
  40. Nick zegt

    30 september 2007 om 15:30

    Dat is mooi, laat maar komen want dan heeft Bugatti een reden om een nieuwe Royale te maken.

    Je zou maar hier in gereden worden, en opeens komt daar een echte man voorbij in z’n Bentley/Maybach/Rolls-Royce…

    Ik zie de reactie van menig Amerikaan al: “Damn, that’s one ugly-ass bitch!”
    Tevens vraag ik mij af wat de kerb massa van dit voertuig is, ik schat zelf rond de 3000 kg.

    Login om te reageren
  41. RobTWo zegt

    30 september 2007 om 18:25

    3000 kg? Plus 4 volwassenen en 200 kg bagage, dan heb je een groot rijbewijs nodig…..

    Login om te reageren
  42. Sander zegt

    30 september 2007 om 19:53

    Leuk maar toch liever een veyron, of een ander kapje erop.

    Login om te reageren
  43. Stoney met de eeuwige blow zegt

    30 september 2007 om 20:10

    Je ziet het geregeld terug komen dat ze de moderne platte motorkap weghalen en een oud design erover heen doen. Zo heb je dat bij de Chrysler PT Cruiser onze Donkerfoort D8 en de S8, Morgan Plus 4, Zimmer Golden Spirit Sedan, Coupe en de Cabrio, Maybach Exelero en ook bij de Volkswagen New Beetle.
    Dit zijn allemaal ontwerpen uit de jaren 30′,40′ en 50′ het is net zo als bij hotrods en bij de nieuwe muscle cars uit Amerika, het is het nostalgisch terug halen. Ik vind het ontwerp redelijk alleen moet er wel nog wat aan gedaan worden en in bordeaux rood of wat die kleur ook mag heten kan echt niet.
    Aan de Maybach Exelero moet niks meer aan gedaan die is ronduit subliem.

    Login om te reageren
  44. Coldzero zegt

    30 september 2007 om 21:43

    Als ik de naam Natalia gecombineerd zie met dit uiterlijk komt bij mij de gedachte op dat dit model gebouwd is aan de hand van een Bulgaarse gewichthefster ofzo. Wat een gedrocht zeg.

    Login om te reageren
  45. je oma zegt

    30 september 2007 om 21:54

    @Stoney met de eeuwige blow :

    gefeliciteerd..

    Login om te reageren
  46. Gerard zegt

    30 september 2007 om 23:13

    De heer Robert bliss ‘CEO’ van DiMora zal vermoedelijk de distributie van de Natalia SLS 2 in het Midden-Oosten via mij doen.

    Ik heb met hem enige tijd geleden al enkele contacten gehad, en ben ik dus volledig op de hoogte van zijn doelstelling en planning.

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    30 september 2007 om 23:19

    O ja joh? Enige kans om hem ervan te overtuigen dit geval niet te produceren? Of zit dat er niet in….

    Login om te reageren
  48. Gerard zegt

    30 september 2007 om 23:45

    Ah ‘Rick dos’, die auto, ook al is hij péperduur, wedden dat hij door de échte auto-gek-fanaten zal aangeschaft worden.

    In mijn ogen is het ook ’n volledig geschifte bak hoor, uiterlijk gezien toch ?! ?! ?! .

    Echter, puur electronisch gezien is het op dit moment dé meest vooruitstrevende automobiel die er bestaat, en snap ik persoonlijk gezien ook niet waarom de Heer Robert Bliss voor dit soort van uiterlijk design heeft gekozen.

    Ik geef dan ook op gebied van ‘Uiterlijk Design’ de overgrote meerderheid van de opgegeven reacties volledig gelijk, de heer Robert Bliss leeft precies nog in de jaren ‘stillekes’-(een typisch Belgische uitdrukking voor iets dat er hedendaags niet meer door kan).

    Hopelijk wordt het uiterlijk van de ‘Natalis SLS 2 Sports sedan’ in de huidige ontwikkelingsfase nog wat aangepast aan de hedendaagse normen voor ‘SuperExclusieve’ automobielen.

    Login om te reageren
  49. Stoney met de eeuwige blow zegt

    1 oktober 2007 om 03:31

    Wat bedoel je daar mee gefeliciteerd? (je oma)

    Login om te reageren
  50. Markus zegt

    1 oktober 2007 om 09:44

    Wat vind onze designkoning Michiel eigenlijk van dit gedrocht?

    Login om te reageren
  51. pomoek zegt

    1 oktober 2007 om 09:47

    “Clenet is arguably the most beautifully styled automobile series ever built”.
    Dat vindt Alfred J. DiMora in ieder geval zelf. Wat een arrogant stuk vreten is die vent zeg. De 1e 2mio auto ooit geproduceerd. Is dat een verkoopargument? Het ding ziet er echt verschrikkelijk uit. Welke dwaas koopt er nu zo iets?

    Login om te reageren
  52. rider zegt

    1 oktober 2007 om 11:39

    14liter motorinhoud!? hoe zwaar is dit gedrocht eigenlijk? en wat zal hij presteren met 1200pk!? en het verbruik? maar ach waar maak ik me druk om. hij kost immers 2 miljoen. (alsof je daar trots op moet zijn met zo’n uiterlijk). Spyker is al geen mooie auto (persoonlijke smaak) en die redden het al niet om er genoeg van te verkopen (al beweren ze bij spyker anders). dat zal met deze wel helemaal een probleem worden. ja een regelrechte uitdaging zou ik zeggen.
    iemand schrijf iets over het gewicht en dat je daar een groot rijbewijs voor nodig zult hebben. dat denk ik ook wel. ook gezien de enorme afmetingen (die vrachtwagen demensies haald)
    wie koopt zoiets?

    Login om te reageren
  53. Gerard zegt

    27 december 2007 om 22:16

    Ondanks het feit dat de Natalia SLS 2 kwestie van design normaliter niet echt iedereen zijn stijl is, zal hij toch wel degelijk in productie gaan.
    Voor het Midden-Oosten is de beslissing dan ook bijna een feit dat ik de enige dealer zal worden. Ik heb onlangs dan ook mijn business plan overhandigd aan onze Belgische Dubai Consulente. En wacht ik nu op groen licht om mijn project in Dubai te kunnen bouwen. Alsook de mensen van Dimora Motorcar hebben mijn business plan van mij via e-mail doorgekregen en is het nu door hen dan ook in behandeling.
    Ik zal dus als eerste met de superexclusieve sportsedan in contact komen en er mee rijden. De prezentatie zal dan ook in eerste instantie voor de dealers georganiseert worden. Dealers die zéér streng geselecteerd worden.

    Het is dan ook voor mij nu uiterst bang afwachten op het ja-woord van beide partijen. Wordt het via beide partijen niets, ga ik van mij niets meer laten horen.

    Nog even ter Correctie, ik heb meestal de heer Robert Bliss aangebracht, maar hij is eigenlijk de zakelijk contactpersoon van Alfred DiMora, de grote baas dus van ‘DiMora Motorcars’, en heb ik dank zij Robert ook contact met ‘Jay Leno’.

    Login om te reageren
  54. Freddy Mays zegt

    26 juni 2008 om 10:49

    @ Stoney met de eeuwige blow… om nou de Donkervoort in dit rijtje te noemen is niet bepaald netjes… Donkervoort is namelijk een tot onhankelijk model verheven replica van de Lotus Super Seven uit de eind jaren ’60. Evenals Westfield, Caterham en nog wat van die producten, dus nooit weggeweest die bobbel, en dus ook niet RE-tro… Voor de rest heb je gelijk en dat Amerikaanse ding is geen spek voor mijn bek, gadverdamme…

    Login om te reageren
  55. Freddy Mays zegt

    26 juni 2008 om 11:09

    @ Gerard,

    nee, niet gekocht door auto-gek-fanaten… maar door simpele zielen met dikke bankrekeningen die geen smaak of stijl hebben… Evenals mensen die een witte auto kopen met chromen velgen, een cabrio met metalen dak, etc. etc. Dus helaas zie ik het ding nog verkopen ook, maar gelukkig niet hier, voor het eerst dat ik de BPM een goede vinding vind, ha!

    Login om te reageren
  56. akie zegt

    19 augustus 2008 om 15:54

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  57. paultjuh zegt

    9 oktober 2008 om 14:55

    ik snap nou echt niet hoe ze op het idee zijn gekomen om zo’n auto te kunnen ontwerpen. ik denk ook dat de mensen die hem wel kopen het hem alleen om de prijs en snufjes doen

    Login om te reageren
  58. jantje zegt

    10 november 2008 om 21:04

    krijg je hier een gratis tankwagen bijgeleverd?

    ‘quote:
    # paultjuh schrijft,
    9 October 2008 om 14:55

    ik snap nou echt niet hoe ze op het idee zijn gekomen om zo’n auto te kunnen ontwerpen. ik denk ook dat de mensen die hem wel kopen het hem alleen om de prijs en snufjes doen
    ‘

    deze prachtige auto koop je natuurlijk voor de apart bestuurde wielen van een 1/2 miljoen per stuk….

    Login om te reageren
  59. virgil zegt

    26 maart 2009 om 13:26

    sorry ik vind het een auto van niks als ik zo veel geld had dan had ik me een nieuwen ferrari gekocht of een buggati gekocht maan rniet zo een oude wetste auto mijn god dat ze zo een auto verkopen ik wil hem nog niet voor 10000 mja merschiens wel maar ik wil hem niet voor de 2miljoen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North