• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nauwelijks gecamoufleerde BMW 4 Serie cabrio gespot

Auteur: robbie, gepost 11 augustus 2013 om 11:16 – 40 Reacties

BMW 435i cabrio spyshot


En als mijn ogen me niet bedriegen is dit niet zomaar een 4 Serie cabriolet, maar een lekkere dikke 435i met 306 pk.

Nu de 4 Serie Coupe al is onthuld doet BMW weinig moeite meer om zijn broertje met klapdak heel goed te camoufleren. Het enige grote verschil tussen beide auto’s is eigenlijk de dakconstructie. Net zoals zijn voorganger krijgt ook de open 4 Serie een stalen klapdak.

Blijkbaar had deze constructie toch genoeg voordelen voor BMW ten opzichte van een traditionele stoffen kap. Of misschien was het gewoon goedkoper om voor de 4 Serie een doorontwikkeling van de dakconstructie van de 3 Serie Cabrio te gebruiken in plaats van een nieuwe constructie te ontwikkelen.

Bezoeker frankmercedesbenzz kwam deze felblauwe open BMW tegen in Fieberbrunn (Oostenrijk) en was zo vriendelijk om de foto’s op Autojunk te zetten. Die kan je HIER bekijken.

Het zal overigens nog wel even duren voordat de productieversie van de 4 Serie Cabrio onthuld gaat worden. Het zou zomaar kunnen dat we tot de autoshow van Geneve moeten wachten (maart 2014).

Ook interessant!

  • Gespot - BMW 'M2' Cabrio
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit
    Video: vernieuwde BMW 7 Serie doet rondje circuit

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, blauw, BMW, Cabrio, f33, Gespot, spyshot

Vorig bericht: « Honda Civic Tourer: veel bagageruimte en strakke lijnen
Volgend bericht: Video: een brandende truck blussen als een baas »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    11 augustus 2013 om 11:25

    Handtas auto deluxe . denk dat ik ook twee uitlaten onder mijn Caddy laat zetten…

    Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      11 augustus 2013 om 11:56

      @norge: Heb ik al lang, tdi noem je dat

      Login om te reageren
      • griffendahl zegt

        11 augustus 2013 om 12:19

        @keesje1987: Nee, TDI’s hebben een dubbele einddemper… Deze heeft een dubbele uitlaat ;)

        Login om te reageren
        • keesje1987 zegt

          11 augustus 2013 om 13:54

          @griffendahl: Ik heb op mijn Caddy toch echt maar 1 einddemper en 2 uitlaatjes hoor… Deze BMW heeft 2 einddempers (potten) en 2 uitlaten. Zucht, het leven is zo aangenaam simpel…

          Login om te reageren
          • griffendahl zegt

            11 augustus 2013 om 14:07

            @keesje1987: Op jouw Caddy, heb je 1 uitlaat, 1 einddemper en 2 eindstukjes…

            Op die BMW heb je vanaf de turbo twee uitlaten… Daar loopt dus ook echt fysiek een dubbele uitlaat onder de auto door, in tegenstelling tot die werkbus van jou. Daar loopt 1 uitlaat onder de auto door. Waar jij het over hebt zijn de eindstukjes, da’s niet hetzelfde als de uitlaat.

            Login om te reageren
            • keesje1987 zegt

              11 augustus 2013 om 14:12

              @griffendahl: Hmm je zal best gelijk hebben, maar zal er te lomp voor zijn om het te snappen :-p Weekend zal ik maar zeggen

              Login om te reageren
            • mercbmw zegt

              11 augustus 2013 om 22:56

              @griffendahl:
              Juist en die uitlaatpijpjes zien er bij BMW altijd niet uit, het lijken wel handvatten van een kruiwagen.
              Wederom lelijk….

              Login om te reageren
      • norge zegt

        11 augustus 2013 om 16:39

        @keesje1987: Heb ook een TDI maar daar zit toch echt maar 1 eindpijp op hoor…

        Login om te reageren
        • keesje1987 zegt

          11 augustus 2013 om 17:04

          @norge: Lees verhaal hierboven dan gaat het ietwat duidelijker worden. Het schijnt dus dat ik een uitlaat heb en 1 einddemper en 2 eindstukjes. Ofzo

          Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    11 augustus 2013 om 11:26

    waarom zouden ze een leasebak willen uitvoeren met stoffen kap ??

    na 4 of 5 jaar krijg je em tenslotte weer terug ..

    Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      11 augustus 2013 om 13:55

      @lincoln: Als dit mijn leasebak moet zijn, graag!

      Login om te reageren
  3. j00rs zegt

    11 augustus 2013 om 11:31

    Jammer van het stalen klapdak. Ik vind de overgang van achterruit naar kofferbak wel erg recht. En de achterbak is wel erg lang, lijkt wel een sedan met 2 deuren. Maar misschien ziet het er zonder camouflage beter uit.

    Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    11 augustus 2013 om 11:35

    De cabrio vind ik altijd lelijker geweest dan de coupe. De lijnen zijn niet vloeiend genoeg.

    Login om te reageren
  5. rovalo zegt

    11 augustus 2013 om 11:39

    Nu ik dit lees schiet me ineens een lollig idee te binnen: hoeveel spotters zouden erin trappen als je je huidige auto hebt laten wrappen met bovenstaande camo-wrap.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 augustus 2013 om 11:47

      @rovalo:

      whahahaha ..
      een ouwe Berlingo volplakken met een paar Audi of Alfa logo,s half onder de tape ..

      en dan bij een benzine station op de parking zetten ..

      dat ik daar zelf nooit opgekomen ben ..

      Login om te reageren
      • j00rs zegt

        11 augustus 2013 om 13:16

        @lincoln: Alfa logo’s gaat niet werken. Geen enkel zelfdenkend mens gaat een afgeplakte glasbak aanzien voor een Alfa. Audi daarentegen kan prima ;)

        Login om te reageren
    • keesje1987 zegt

      11 augustus 2013 om 11:57

      @rovalo: ik voel een nieuwe trend aankomen…

      Login om te reageren
  6. gerlof92 zegt

    11 augustus 2013 om 12:11

    Vraag me af wat voor gegevens de Duitse RDW zal geven al je bij zoiets een kentekencheck doet.

    Login om te reageren
    • jolig zegt

      11 augustus 2013 om 12:49

      @gerlof92: Zal wel net zoiets zijn als een dealerplaat, een of ander tijdelijk kenteken.

      Login om te reageren
  7. baars1992 zegt

    11 augustus 2013 om 12:48

    Wat is zo n stalen kap toch lelijk! Echt ik vind het 4 keer niks, de 4 serie is een hele mooi auto, maar ontwerp de cabrio aub met softtop

    Login om te reageren
  8. MAB zegt

    11 augustus 2013 om 13:10

    Jammer dat het geen softtop is.

    Login om te reageren
  9. Bo1972 zegt

    11 augustus 2013 om 13:20

    De naad van het achterraam en het feit dat het raam weer recht is maakt het veel minder vloeiend. Snap niet dat ze nu juist dit niet een keer beter kunnen doen. Precies een kopie van de vorige 3 serie cabrio.

    Login om te reageren
  10. fritsie zegt

    11 augustus 2013 om 13:22

    JA huhu Er staan zelfs al reviews van de nieuwe 4 serie online! http://www.youtube.com/watch?v=-rpyMDqKfls

    Login om te reageren
    • fritsie zegt

      11 augustus 2013 om 13:23

      @fritsie: NVM waarom kan ik mijn comment niet deleten????

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      11 augustus 2013 om 14:58

      @fritsie: Ja, ik heb hem gisteren ook zitten kijken.. “f**k you BMW.. ofcourse i’m going to drift it..” hahaha.. da’s echt Chris. Super!

      Login om te reageren
  11. MLTB zegt

    11 augustus 2013 om 13:33

    Elke cabrio hardtop is lelijk, dit was bij de E92 ook al zo. Je ziet direct dat er iets niet klopt zeg maar..

    Nee doe mij maar gewoon een 335i coupé.

    Ok ciao.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      11 augustus 2013 om 13:53

      @MLTB:
      Het maakt de keuze voor de 2 serie cabrio ineens wel heel makkelijk.
      Een stoffen dak hoort wat mij betreft bij een cabrio, zei de sentimentele oude gek….

      Login om te reageren
      • MLTB zegt

        11 augustus 2013 om 14:03

        @jrk68:
        Ouwe gek of niet, you are totally right! Het leuke is nog dat je zo’n open BMW ( of elke andere cabrio ) vrijwel altijd dicht ziet rijden. It makes no sense..

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          11 augustus 2013 om 14:13

          @MLTB:
          Het valt mij ook op dat je BMW’s en Audi’s zelfs met mooi weer dicht ziet rijden.
          Saabs en MX5jes bijvoorbeeld zie ik bij de eerste zonnestraal al open.
          Zelf rij ik alleen dicht als het regent of vriest.
          Ik geniet zelfs van het geluid van de regen op een stoffen dak, dat is wat ik eigenlijk bedoelde met die sentimentele …, jeugd sentiment dus.

          Login om te reageren
          • Freewarefreak zegt

            11 augustus 2013 om 15:00

            @jrk68: Ja helemaal mee eens. Dan is het zonnig.. 25 graden.. en dan zie je al die cabrio’s dicht rijden. Zeg dan altijd in mijzelf “jij hebt het niet begrepen.. je bent die auto niet waard..” ;)

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              11 augustus 2013 om 17:52

              @Freewarefreak:
              Yep, ik zeg dan tegen mezelf “weer één die een cabrio heeft om indruk te maken op de buurvrouw”, best triest eigenlijk.

              Login om te reageren
  12. leasegebakje zegt

    11 augustus 2013 om 13:45

    Mooi spul, M pakketje erop, en gaan met die banaan…. lekker Koreaanse koekblikjes van de weg af föhnen, hatsiekadee!

    Login om te reageren
  13. bempi zegt

    11 augustus 2013 om 14:03

    De stalen kap is bewust gekozen puur voor de acceleratie tijden tussen een 4 en 6 serie. Een stalen kap weegt en verbruikt gewoon meer en is minder sneller. BMW kan de 4 series gewoon met een stoffen dak leveren, maar dan moeten ze alle motoruitvoeringen van de 6 aanpassen.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      11 augustus 2013 om 14:15

      @bempi: ja je kan beter een auto zwaarder maken als de motor knijpen.

      Login om te reageren
    • MLTB zegt

      11 augustus 2013 om 14:44

      @bempi: Inderdaad, en vergeet niet de extra constructie die benodigd is om de stijfheid op een vergelijkbaar niveau te krijgen als een dichte variant. Voor de sport-auto-puristen is het simpelweg een no-go eigenlijk.

      Login om te reageren
  14. bempi zegt

    11 augustus 2013 om 14:04

    Verder blijf ik erbij dat de ronde uitlaten geen gezicht zijn onder de 4 serie.

    Login om te reageren
  15. Svda zegt

    11 augustus 2013 om 16:29

    Nette wagen, kwam pas geleden een paar tegen in Duitsland samen met de 2 serie.

    Login om te reageren
    • amg88 zegt

      11 augustus 2013 om 17:43

      @dahlback: ik heb hem ook zien rijden 2 weken geleden op de A61 van Venlo naar Koblenz.

      Login om te reageren
  16. jensdm zegt

    11 augustus 2013 om 20:23

    Tuurlijk een ijzeren constructie. Waarom zeuren daarover? Geeft de wagen een coupé uiterlijk (en als je wil is het ook een cabrio..), gaat langer mee dan zo’n ‘gewoon’ cabriodakje, en het ziet er toch ook gewoon beter uit?

    Login om te reageren
  17. drivingpleasure zegt

    12 augustus 2013 om 13:27

    Prachtige wagen, kan niet wachten…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North