
En als mijn ogen me niet bedriegen is dit niet zomaar een 4 Serie cabriolet, maar een lekkere dikke 435i met 306 pk.
Nu de 4 Serie Coupe al is onthuld doet BMW weinig moeite meer om zijn broertje met klapdak heel goed te camoufleren. Het enige grote verschil tussen beide auto’s is eigenlijk de dakconstructie. Net zoals zijn voorganger krijgt ook de open 4 Serie een stalen klapdak.
Blijkbaar had deze constructie toch genoeg voordelen voor BMW ten opzichte van een traditionele stoffen kap. Of misschien was het gewoon goedkoper om voor de 4 Serie een doorontwikkeling van de dakconstructie van de 3 Serie Cabrio te gebruiken in plaats van een nieuwe constructie te ontwikkelen.
Bezoeker frankmercedesbenzz kwam deze felblauwe open BMW tegen in Fieberbrunn (Oostenrijk) en was zo vriendelijk om de foto’s op Autojunk te zetten. Die kan je HIER bekijken.
Het zal overigens nog wel even duren voordat de productieversie van de 4 Serie Cabrio onthuld gaat worden. Het zou zomaar kunnen dat we tot de autoshow van Geneve moeten wachten (maart 2014).
Handtas auto deluxe . denk dat ik ook twee uitlaten onder mijn Caddy laat zetten…
@norge: Heb ik al lang, tdi noem je dat
@keesje1987: Nee, TDI’s hebben een dubbele einddemper… Deze heeft een dubbele uitlaat ;)
@griffendahl: Ik heb op mijn Caddy toch echt maar 1 einddemper en 2 uitlaatjes hoor… Deze BMW heeft 2 einddempers (potten) en 2 uitlaten. Zucht, het leven is zo aangenaam simpel…
@keesje1987: Op jouw Caddy, heb je 1 uitlaat, 1 einddemper en 2 eindstukjes…
Op die BMW heb je vanaf de turbo twee uitlaten… Daar loopt dus ook echt fysiek een dubbele uitlaat onder de auto door, in tegenstelling tot die werkbus van jou. Daar loopt 1 uitlaat onder de auto door. Waar jij het over hebt zijn de eindstukjes, da’s niet hetzelfde als de uitlaat.
@griffendahl: Hmm je zal best gelijk hebben, maar zal er te lomp voor zijn om het te snappen :-p Weekend zal ik maar zeggen
@griffendahl:
Juist en die uitlaatpijpjes zien er bij BMW altijd niet uit, het lijken wel handvatten van een kruiwagen.
Wederom lelijk….
@keesje1987: Heb ook een TDI maar daar zit toch echt maar 1 eindpijp op hoor…
@norge: Lees verhaal hierboven dan gaat het ietwat duidelijker worden. Het schijnt dus dat ik een uitlaat heb en 1 einddemper en 2 eindstukjes. Ofzo
waarom zouden ze een leasebak willen uitvoeren met stoffen kap ??
na 4 of 5 jaar krijg je em tenslotte weer terug ..
@lincoln: Als dit mijn leasebak moet zijn, graag!
Jammer van het stalen klapdak. Ik vind de overgang van achterruit naar kofferbak wel erg recht. En de achterbak is wel erg lang, lijkt wel een sedan met 2 deuren. Maar misschien ziet het er zonder camouflage beter uit.
De cabrio vind ik altijd lelijker geweest dan de coupe. De lijnen zijn niet vloeiend genoeg.
Nu ik dit lees schiet me ineens een lollig idee te binnen: hoeveel spotters zouden erin trappen als je je huidige auto hebt laten wrappen met bovenstaande camo-wrap.
@rovalo:
whahahaha ..
een ouwe Berlingo volplakken met een paar Audi of Alfa logo,s half onder de tape ..
en dan bij een benzine station op de parking zetten ..
dat ik daar zelf nooit opgekomen ben ..
@lincoln: Alfa logo’s gaat niet werken. Geen enkel zelfdenkend mens gaat een afgeplakte glasbak aanzien voor een Alfa. Audi daarentegen kan prima ;)
@rovalo: ik voel een nieuwe trend aankomen…
Vraag me af wat voor gegevens de Duitse RDW zal geven al je bij zoiets een kentekencheck doet.
@gerlof92: Zal wel net zoiets zijn als een dealerplaat, een of ander tijdelijk kenteken.
Wat is zo n stalen kap toch lelijk! Echt ik vind het 4 keer niks, de 4 serie is een hele mooi auto, maar ontwerp de cabrio aub met softtop
Jammer dat het geen softtop is.
De naad van het achterraam en het feit dat het raam weer recht is maakt het veel minder vloeiend. Snap niet dat ze nu juist dit niet een keer beter kunnen doen. Precies een kopie van de vorige 3 serie cabrio.
JA huhu Er staan zelfs al reviews van de nieuwe 4 serie online! http://www.youtube.com/watch?v=-rpyMDqKfls
@fritsie: NVM waarom kan ik mijn comment niet deleten????
@fritsie: Ja, ik heb hem gisteren ook zitten kijken.. “f**k you BMW.. ofcourse i’m going to drift it..” hahaha.. da’s echt Chris. Super!
Elke cabrio hardtop is lelijk, dit was bij de E92 ook al zo. Je ziet direct dat er iets niet klopt zeg maar..
Nee doe mij maar gewoon een 335i coupé.
Ok ciao.
@MLTB:
Het maakt de keuze voor de 2 serie cabrio ineens wel heel makkelijk.
Een stoffen dak hoort wat mij betreft bij een cabrio, zei de sentimentele oude gek….
@jrk68:
Ouwe gek of niet, you are totally right! Het leuke is nog dat je zo’n open BMW ( of elke andere cabrio ) vrijwel altijd dicht ziet rijden. It makes no sense..
@MLTB:
Het valt mij ook op dat je BMW’s en Audi’s zelfs met mooi weer dicht ziet rijden.
Saabs en MX5jes bijvoorbeeld zie ik bij de eerste zonnestraal al open.
Zelf rij ik alleen dicht als het regent of vriest.
Ik geniet zelfs van het geluid van de regen op een stoffen dak, dat is wat ik eigenlijk bedoelde met die sentimentele …, jeugd sentiment dus.
@jrk68: Ja helemaal mee eens. Dan is het zonnig.. 25 graden.. en dan zie je al die cabrio’s dicht rijden. Zeg dan altijd in mijzelf “jij hebt het niet begrepen.. je bent die auto niet waard..” ;)
@Freewarefreak:
Yep, ik zeg dan tegen mezelf “weer één die een cabrio heeft om indruk te maken op de buurvrouw”, best triest eigenlijk.
Mooi spul, M pakketje erop, en gaan met die banaan…. lekker Koreaanse koekblikjes van de weg af föhnen, hatsiekadee!
De stalen kap is bewust gekozen puur voor de acceleratie tijden tussen een 4 en 6 serie. Een stalen kap weegt en verbruikt gewoon meer en is minder sneller. BMW kan de 4 series gewoon met een stoffen dak leveren, maar dan moeten ze alle motoruitvoeringen van de 6 aanpassen.
@bempi: ja je kan beter een auto zwaarder maken als de motor knijpen.
@bempi: Inderdaad, en vergeet niet de extra constructie die benodigd is om de stijfheid op een vergelijkbaar niveau te krijgen als een dichte variant. Voor de sport-auto-puristen is het simpelweg een no-go eigenlijk.
Verder blijf ik erbij dat de ronde uitlaten geen gezicht zijn onder de 4 serie.
Nette wagen, kwam pas geleden een paar tegen in Duitsland samen met de 2 serie.
@dahlback: ik heb hem ook zien rijden 2 weken geleden op de A61 van Venlo naar Koblenz.
Tuurlijk een ijzeren constructie. Waarom zeuren daarover? Geeft de wagen een coupé uiterlijk (en als je wil is het ook een cabrio..), gaat langer mee dan zo’n ‘gewoon’ cabriodakje, en het ziet er toch ook gewoon beter uit?
Prachtige wagen, kan niet wachten…