• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse supercar Hansen wordt een circuitbeest

Auteur: ricardo, gepost 12 februari 2012 om 17:29 – 69 Reacties

Hansen GTR

Een 4,2 meter lange supercar met een W12 uit de VAG-gelederen en een leeggewicht van 1.100 kg? We ruiken nu al walmen van smeulend bandenrubber. En het leuke is: dit project wordt gebouwd in Nederland. Niet verwacht zeker? Wij ook niet.

En toch is het zo. Het gaat hier namelijk om het project dat afkomstig is van Giel Hansen. Een engineer die in 2007 zijn autoplannen voor een nieuwe Nederlandse supercar wereldkundig maakte. Het moest een pure rijdersauto worden zonder een veelvoud aan elektronische bemoeials aan boord. F#ck ESP en consorten, dat idee. Dit resulteerde in een supercar met middenmotor en 500 virtuele pk’s: de Hansen GT. Het waren destijds nog maar tekeningen & ideeën, van een rijdend exemplaar -of überhaupt iets tastbaars- was nog even geen sprake.

In 2009 hoorden we de beloofde V10 nog steeds niet ronken, maar kwam de Hansen GT wel weer in de spotlight te staan. Op de High Tech Automotive Campus in Helmond dook een 1:1 showcar op. Zonder motor, maar de intenties logen er niet om. Het ging om dit prototype.

Hansen GT

Daarna hebben we weinig meer van Giel Hansen of zijn supercar gehoord, wat op zich jammer is aangezien er niet zoveel sportwagens meer uit Nederland komen. Op Donkervoort en Saker na dan. Hebben de verantwoordelijke van dit project stilgezeten? Allerminst! Vanochtend vloog er opeens een comment voorbij van @M_Takx, medewerker bij een bedrijfje genaamd Technocar. Hij wees ons er op dat zij contact hebben gezocht met Giel Hansen, en de supercar reeds aan het bouwen zijn. Sterker nog, ze zijn bijna zover om met hun prototype de weg het circuit op te gaan.

Maar de Hansen GT, dat werd toch een straatauto? Klopt. Er waren plannen om zowel een straatvariant (GT) als een circuitversie (GTR) te ontwikkelen. Dat is dus even iets anders gelopen. In 2009 werden de plannen voor een GTR zelfs afgeschoten en gingen ze zich puur op de GT richten. Nu Hansen samenwerkt met Technocars -die zich vooral op circuitspeeltjes richt- wordt er alléén gewerkt aan een circuitversie. De GT-plannen staan voorlopig dus in de ijskast.

Zoals gezegd heeft de Hansen GTR in eerste instantie een W12 van VW/Audi aan boord (oorspronkelijke plan: V10 met 500 pk). Deze krachtbron is gekoppeld aan een KMS-compter, dus het standaard vermogen van 450 pk kan binair nog wat worden opgekrikt. Dit blok hangt in het midden van een stalen buizenframe en vuurt zijn pk’s via een handbak op de achterste wielen af (18″ OZ Alleggerita’s, goeie keuze).

De body is uit polyester opgetrokken maar kan desgewenst van koolstofvezel worden gemaakt. Net als het chassis overigens, het is maar net hoeveel euro’s een klant wil neerleggen. Het ‘racy’ karakter van deze bolide wordt ook wel duidelijk aan de schokdempers, deze zijn liggend gemonteerd (push rod) á la Formule 1. Of de W12 ook voor klantenauto’s gebruikt wordt is niet met zekerheid te zeggen. “De krachtbron van de Hansen is naar eigen keuze in te vullen”, aldus Technocars.

Wanneer de tweezitter precies klaar is voor zijn circuitdoop is nog niet bekend. Wat de plannen zijn qua productie en verkoop evenmin. Dat zal later bekend worden, het ontwikkelen is nu nog in volle gang. Bewijs? Check dit filmpje van de handsome Hanson op een dyno. Laten we hopen dat we hier nog veel van gaan zien & horen. En wie weet, wellicht worden de plannen voor een straatversie ooit nog eens verder uitgerold.


Ook interessant!

  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
    Video: nieuwe Nederlandse dashcam compilatie
  • Video: meneer zit in frunk van supercar, op de weg
  • Video: Nederlandse Huracan gaat kablam

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Supercars

Vorig bericht: « Opletten graag, er komt ijzel aan [Drift Alert]
Volgend bericht: Foto’s: Politieauto vs lantaarnpaal »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ferry_76 zegt

    12 februari 2012 om 17:33

    Beetje overkill, een W12 voor een lichtgewicht race auto. Daar is vast wel een kleinere motor met vergelijkbaar vermogen voor te vinden toch? GT-R V6 of Corvette V8 o.i.d.!

    Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      12 februari 2012 om 18:47

      @Ferry_76: BMW V8 Twin Turbo zou iets zijn.

      Login om te reageren
      • maxx1 zegt

        12 februari 2012 om 21:44

        @dutchiehd: doe dan maar de v6 stofzuiger van Nissan. die V8 met turbo’s klinkt niet zo super.

        Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 februari 2012 om 19:01

      @Ferry_76: die gedachte bekroop mij ook direkt….een V12 nodig om 500Pk op te wekken ???? Of heeft het te maken met de grilligheid van een turbo op een circuitauto ?

      Login om te reageren
      • bruinbeer zegt

        12 februari 2012 om 19:36

        @Megakix: daar zou het vast mee te maken hebben.

        Login om te reageren
      • bruinbeer zegt

        12 februari 2012 om 19:37

        @Megakix: daar zou het vast mee te maken hebben

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        12 februari 2012 om 23:24

        @Megakix:

        W12 geen V12!

        Login om te reageren
  2. 964rs zegt

    12 februari 2012 om 17:35

    Mooi ding, ben benieuwt of het iets word

    Login om te reageren
  3. rotarypowah zegt

    12 februari 2012 om 17:38

    “Niet verwacht zeker? Wij ook niet.”

    Dat geloof ik niet.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    12 februari 2012 om 17:43

    Wordt de schorpioen niet lastig met Abarth?

    Login om te reageren
    • mclarenmercedes zegt

      12 februari 2012 om 23:36

      @E34M5Touring: Jaa vroeg ik me ook al af idd

      Login om te reageren
  5. rechercheur zegt

    12 februari 2012 om 18:02

    Mooie quote op de website van Technocars: “Aangezien betaalbaarheid en betrouwbaarheid voorop staat, is de basis voor de transmissie een robuuste handgeschakelde versnellingsbak van Audi gebruikt”.

    Kijk die jongens hebben er tenminste verstand van, en gebruiken daarom geen Aziatische rommel of andere inferieure troep ….

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 februari 2012 om 18:04

      @rechercheur: Eigenlijk zeggen ze gewoon: Het is de goedkoopste werkende troep die we konden vinden…..

      Login om te reageren
      • tuning zegt

        12 februari 2012 om 18:05

        @E34M5Touring: “troep” dat tenminste wel heel blijft boven de 50 pk.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          12 februari 2012 om 18:08

          @tuning: Euuhh (en ik weet het hier komt een handbak in) Does DSG ring a bell??

          Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      12 februari 2012 om 18:04

      @rechercheur: ;)

      Login om te reageren
  6. supermo zegt

    12 februari 2012 om 18:11

    ”Het moest een pure rijdersauto worden zonder een veelvoud aan elektronische bemoeials aan boord.” Met mooi marketingpraatjes verhullen dat je de boel gewoon zo goedkoop mogelijk wilt houden…daar trap ik niet in:P

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 februari 2012 om 19:04

      @supermo: hahaha, inderdaad, en de garantie die vervalt bij het wegrijden bij de fabrikant / dealer….Het is simpelweg té lastig om al die veiligheidssystemen goed in te bouwen en te laten werken. Laten we eerst hopen dat Hansen in staat is om een ‘schaalmodelletje 1:18’ te produceren.

      Login om te reageren
  7. eduardovich zegt

    12 februari 2012 om 18:22

    Heel vet, maar zo’n w12 lijkt me te groot en te zwaar voor zo’n auto..

    Login om te reageren
    • audii zegt

      13 februari 2012 om 00:32

      @eduardovich: Een W12 blok is juist vrij compact…

      Login om te reageren
      • sportquattro zegt

        13 februari 2012 om 22:42

        @audii: vrij compact voor een 12 cilinder ja… maar als motor voor een circuitauto is het een behoorlijk ding.
        een 12 cilinder lijkt mij wel leuk, maar dan als hoogtoerige 2 of 3 liter. dan is het wel compact.

        Login om te reageren
  8. savagerivale zegt

    12 februari 2012 om 18:36

    Bring it on!!

    19 april trekt Albert, het doek van de SAVAGE RIVALE GTR, met een lichtere, sterkere en betrouwbaarder motorblok!!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 februari 2012 om 19:05

      @savagerivale: ik denk dat je die ‘dooie nicht uit Monaco’ bedoelt ?

      Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    12 februari 2012 om 18:42

    Ziet er mooi uit alleen ik denk wel moeilijk om in te rijden, met zo veel power en z’on laag gewicht.

    Login om te reageren
  10. dutchiehd zegt

    12 februari 2012 om 18:50

    Saleen neus, Lotus kont en Koenigsegg deuren met een VAG motor. En toch een van de mooiste Nederlandse auto’s die ik ooit heb gezien.

    Login om te reageren
    • sportquattro zegt

      13 februari 2012 om 22:44

      @dutchiehd: lang leve de staafmixer;)

      Login om te reageren
  11. Hupke zegt

    12 februari 2012 om 18:51

    Sorry dat ik het moet opmerken maar dit is dus geen supercar, dit is een heel leuk projectje maar er is op zich niets speciaals aan.

    Een stalenbuizenframe, polyester/koolstofvezelcomposiet body dat is gewoon een kitcar, er is zeker niks mis met een kitcar (ik vind ze meestal nogal leuk) maar het is nu niet echt indrukwekkend in vergelijking met de huidige supercars.

    Daarbij is er al Saker die vrij goede en betaalbare cicuitspeeltjes maken die er stukken beter uitzien dan wat er hier op de foto staat.

    En over die W12, ik heb ervaring met een W8 was een leuke motor maar vooral een extreem moeilijk en duur ding (en niet zó extreem krachtig dat je daarvoor zou kiezen ipv voor een bmw V10 ofzo).

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      12 februari 2012 om 18:53

      @Hupke: word zo te zien ook gewoon in een schuurtje gebouwd, kitcar it is!

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      12 februari 2012 om 19:06

      @Hupke: Audi heeft gewoonweg nog teveel van die blokken liggen…de V10 van de M5 is er doorheen gejaagd in produktiemodellen.

      Login om te reageren
      • sportquattro zegt

        13 februari 2012 om 22:46

        @Megakix: volgens mij heeft dat er ook mee temaken dat bijna elke m5 minstens met zijn 2e blok bezig is;)

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          14 februari 2012 om 09:46

          @sportquattro: ja, die verhalen doen inderdaad de ronde…en als je voor een 2e handsje bladert op duitse autosites, dan zie je ook regelmatig de tekst; “bij 100.000 km nieuw blok erin” staan….

          Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      12 februari 2012 om 20:14

      @Hupke: Ben het helemaal mee eens. Verder snap ik niet helemaal goed voor wie deze auto nou bedoelt is. Is het de bedoeling dat er daadwerkelijk mee geraced moet worden, of is het puur een ’track’ speeltje?
      Specificaties op papier zijn verder wel aardig, maar het is maar de vraag wat het uiteindelijk wordt.
      Dan is er een probleem met de prijs: hoe gaat deze auto ooit goedkoper worden dan een Saker? Echt betaalbaar zal het dus niet zijn.
      Ik zie ook niet gauw iemand meer dan een ton neertellen voor een auto die enkel gebruikt kan worden voor een trackday, en er uit ziet als een kitcar. Ik bedoel dan koopt men een GT3 RS of iets dergelijks waar je aan het eind van de dag nog gewoon mee naar huis kan rijden, en waar je op een doordeweekse dag ook nog even lekker kan raggen.
      Als het wat wordt dan juich ik het alleen maar toe, maar het lijkt er nu gewoon op dat ze al blij zijn als de auto daadwerkelijk klaar is.

      Login om te reageren
  12. p993 zegt

    12 februari 2012 om 19:18

    Gaaf zeg. Nieuwe straatauto’s zonder ESP zijn trouwens (binnenkort?) verboden, dus helaas voor dhr Hansen….daar gaat je filosofie. :)

    Login om te reageren
  13. integraturbo zegt

    12 februari 2012 om 19:39

    Lompe 12 cil. om 500pk op te wekken?

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 februari 2012 om 19:43

      Volgens mij is zo’n blok ook niet echt een toerenjanker?

      V8 uit M3 is waarschijnlijk een betere keuze. Maar ik begrijp dat je met zo’n eerste model roeit met de riemen die je hebt… en als zo’n W12 toevallig in je schuur ligt….

      Login om te reageren
    • baasbas zegt

      12 februari 2012 om 19:44

      Oh ze werken graag met VAG: die V8 van een RS4 (R8) is geloof ik net zo’n fijn blok.. pakken ze die toch

      Login om te reageren
  14. norge zegt

    12 februari 2012 om 20:05

    Oh ooh , een lompe onbetrouwbare Audi motor erin? Daar horen we dus nooit meer wat van ,oh wacht ..je kan kiezen voor wat anders .Doe maar een lekkere V6 van Aziatische afkomst ,kom je nog aan bij de eindstreep ook.

    Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      12 februari 2012 om 20:21

      @norge: Opgefokte 2JZ of zoiets!!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        12 februari 2012 om 20:32

        @integraturbo: Ja zoiets ,maar inplaats daarvan gaan ze voor een motortje van een sponsor die nog wat troep had liggen .Specialist op repareren van Duitse motoren ,zegt genoeg lijkt mij…..

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          12 februari 2012 om 20:43

          @norge:

          Als je acht minuten na mijn reactie, probeert jezelf alsnog te profileren met “wijsheden”, dan moet je toch wat beter je best doen.

          Jonker Huissen BV is namelijk geen specialist in reparaties, beperkt zich tot verkoop van nieuwe en gebruikte motoren, maar voert zelf geen motorrevisies uit ….

          Login om te reageren
          • norge zegt

            12 februari 2012 om 22:09

            @rechercheur: Vervangen dan ,zelfde verhaal .De troep blijft niet heel…..

            Login om te reageren
  15. rechercheur zegt

    12 februari 2012 om 20:24

    Je ziet wel weer dat sommige lieden niet de moeite nemen (of capaciteit hebben) om even verder na te denken;
    die jongens van Technocar worden gesponsord door Jonkers Huissen BV, die knakker heeft een paar nieuwe W12 blokken liggen, en tevens o.a. een Audi 2.7 V6 biturbo, 4.2 V8, S6 V10-blok, etc. Het betere werk dus, geen rommel van dubieuze afkomst ….

    Zo’n W12 blok is natuurlijk wel een lekker turbo-loos koppelmonster!

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 februari 2012 om 20:40

      @rechercheur:

      Zo’n W12 blok gebruiken om te racen is vooral vragen voor een hoop ellende.
      Dat is zeker nog geen beproefd ontwerp, weinig over bekend en ze zijn vrij gevoelig en extreem duur in onderhoud.

      Login om te reageren
      • integraturbo zegt

        12 februari 2012 om 20:57

        @Hupke: worden toch gesponsord, dan maken de kosten toch niks uit..

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 februari 2012 om 23:30

          @integraturbo:

          Als dat waar was …

          Ten eerste staat nergens dat ZIJ gesponsord worden of dat dat W12 blok gesponsord word.

          Ten tweede een privé raceteam dat geld genoeg heeft moet ik nog tegenkomen. Geld met bakken uit het raam gooien (als in een W12 gebruiken) is nu niet echt verstandig.

          Ik denk dat ze die W12 alleen maar gebruiken omdat het daarmee een exzoot word want met een V8je erin is het maar een zoveelste kitcar.

          Login om te reageren
          • rechercheur zegt

            13 februari 2012 om 07:52

            @Hupke:

            Kijk even op de website van die knakkers, zij worden gesponsord door een kerel die aantal nagelnieuwe W12 blokken in het magazijn heeft liggen ….

            Login om te reageren
      • wobwobgaserop zegt

        12 februari 2012 om 23:34

        @Hupke: Hoe bedoel je niet beproeft? Wat kom je tegen in een Bentley Continental GT… Touareg … A8…? Ow ja, W12..

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 februari 2012 om 23:50

          @wobwobgaserop:

          Je vergeet die ne spyker nog en de Nardo W12 concept.

          Nuja ik zou je een lijstje opnoemen van wagens waarin een V6,V8,V10,V12 ligt maar je zal ook wel zien dat die eindeloos is.
          De W12 ligt echt maar in een handvol wagens en hoewel er een aantal conti’s zijn die een serieuze schop onder hun kont hebben gehad is er nog maar redelijk weinig mee getuned en nog niet mee geraced (of vergis ik me?).
          Dus ja dat ding is echt wel niet beproeft zeker nog niet door het public domain en ik betwijfel dat VAG zomaar kant en klare custom-made extra gepeperde versies van een W12 gaat klaarmaken zodat dit merkje een Zonda (die hun veel simpeldere motor elders kopen!) killer word.

          Login om te reageren
          • wobwobgaserop zegt

            13 februari 2012 om 00:54

            @Hupke: Interessant punt; met welke fabrieksgeleverde motoren van welke merken worden wedstrijden gereden en bewijzen daarmee hun duurzaamheid? De W12 wordt inderdaad in niet meer dan een handvol auto’s geleverd, maar de auto’s waar ‘ie wel in ligt liegen er niet om. Ik ben bijvoorbeeld minder enthousiast over een V10 TDI of een W8. Ben vaker met een Touareg V10 op pad geweest, superapparaat, maar zou van mij ook de V8 TDI mogen wezen. W8 heb ik nooit gereden, maar schijnt lekker door te zuipen en navenant de liters inhoud en cilinderaantal niet dito prestaties neer te zetten. Beetje Amerikaans; honderdmiljoenmiljard kubic inches en n paar laffe veulens eruit toveren.

            Login om te reageren
            • bozewolf zegt

              13 februari 2012 om 01:05

              @wobwobgaserop: lol @ “n paar laffe veulens”

              Dat ga ik schaamteloos van je jatten.

              Login om te reageren
            • Hupke zegt

              13 februari 2012 om 14:15

              @wobwobgaserop:

              We hebben thuis een W8 gehad (op duits kenteken) dat was een leuk ding omdat het speciaal en nieuw was maar ik zou het nooit aan iemand anders aanraden zeker niet als het een gebruikte is waar enorm veel kosten aan kunnen komen. Op zich heb je veel meer plezier van een R36 dan van zo’n W8 maar zo’n W8 is natuurlijk lekker premium luxe terwijl een R36 eerder een petjesbak is. Nuja zuinig was die niet reken aan 18l/100km als je kalm aan doet.

              Maar die W8 en de V10TDI zijn compleet irrelevant voor mijn punt. “met welke fabrieksgeleverde motoren van welke merken worden wedstrijden gereden en bewijzen daarmee hun duurzaamheid? ” – Ik zou het eerlijk gezegd niet weten en da’s ook helemaal niet belangrijk omdat ik je wel genoeg L4,L6 V6,V8,V10,V12 motoren kan geven waarmee geraced word.
              Het concept van een lijn of V motor is beproeft, iedereen kan zo’n ding aanpassen of tunen. Terwijl zo’n W motor nog onbekend is dat kan niet iedereen en dat kun je je als kleine garnaal dus ook niet permiteren en om gewoon een W12 als ‘crate engine’ te gebruiken en die er onaangepast in te leggen is het ook niet.

              Neem toch gewoon een V8 die al door jan en alleman getuned is en omzeil deze miserie.

              Login om te reageren
  16. bozewolf zegt

    12 februari 2012 om 20:26

    Leuk allemaal, maar ook voor dit project geldt, eerst zien dan geloven.

    Zeggen dat je een supercar gaat maken doet elke idioot en z’n grootmoeke tegenwoordig. Zeggen kan ik ook :D

    Dat dit dan een vleugje kaas mee heeft wil niet zeggen dat ik er enthousiaster van wordt.

    Login om te reageren
  17. The360box zegt

    12 februari 2012 om 20:31

    Dacht na de 1ste alinea dat het om een adverterial ging…

    Login om te reageren
  18. Tonnie zegt

    12 februari 2012 om 20:32

    Mooie dingen, hopelijk rolt dit snel en nog lang.

    Login om te reageren
  19. Volvo_440_turbo zegt

    12 februari 2012 om 22:20

    Wat ik nu van VAG weet, hoe onbetrouwbaar de auto’s in het algemeen zijn, met welke productiefouten ze van tijd hun blokken in de auto’s durven steken…, lijkt het me het echt geen goed idee om daar een audi blok in te steken.
    Ik kan daar ondertussen letterlijk al boeken over neerschrijven. VAG is meester in marketing, vandaar dat ze blijven verkopen.
    Een monteur van mijn Volkswagen/skodagarage zegt letterlijk: ik heb dat met volkswagens regelmatig voor dat de motor vanzelf stilvalt, geen reden om je zorgen te maken…tot dat ik een inhaalmanoeuvre doe…
    Zelf zou ik ook voor een BMW blok gaan, hoor ik uit mijn omgeving enkel positieve dingen van.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 februari 2012 om 22:26

      @Volvo_440_turbo: U spreekt als een wijs man ;)

      Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      12 februari 2012 om 23:07

      @Volvo_440_turbo: zeker bmw, lekker in die toeren jagen. W12 is idd niet echt een racemotor. Miss een amg-v8? Heeft waarschijnlijk wel teveel koppel voor dat gewicht

      Login om te reageren
      • baasbas zegt

        13 februari 2012 om 09:06

        @akrapovic: Zoek voor de grap eens het koppel op van zo’n W12, dat is echt absurd voor een NA blok (!)

        Login om te reageren
      • baasbas zegt

        13 februari 2012 om 09:45

        Als ze toch met VAG willen werken: V8 van een RS4 misschien?

        Login om te reageren
    • integraturbo zegt

      13 februari 2012 om 21:39

      @Volvo_440_turbo: Des te knapper van ze dat ze nog goed verkopen. Zijn ze soms goed in het “onder het kleedje vegen” van problemen en de noodzakelijke reparaties mee te pakken bij een “onderhoudsbeurtje” zodat grote terugroep acties niet van toepassing zijn?

      Login om te reageren
  20. ytrewq zegt

    12 februari 2012 om 22:53

    @hupke
    Ik ga doen alsof ik slim ben.
    Iets is een kitcar als het op basis is van een donorauto, dat is deze niet. de donorauto bestaat uit en carrosserie, onderstel en het plaatwerk. één van die drie dingen mag vervangen worden, anders wordt het gerekend als nieuwe auto. De delen mogen volgens mij wel aangepast worden. deze auto heeft alleen en motor gebruikt en heeft een nieuw onderstel en plaatwerk, dus is dit en nieuwe auto (net als spyker eigenlijk)

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 februari 2012 om 23:37

      @ytrewq:

      Een GTM libra of een M6GT (mclaren), lotus 7 kloon,… worden toch als kitcars gezien en toch zijn dat chassis die volledig nieuw gebouwd worden en die niet per se op basis van een andere wagen gebouwd worden. Maar die wel door mensen in stukjes gekocht worden en zelf worden opgebouwd (wat je met deze wagen ook niet doet die koop je heel).

      Maar mij goed, kitcar heeft niet echt een definitie, als je het een ‘echte’ wagen wil noemen doe je maar. Als hij enkel op het circuit rondrijd en het is een buizenframe met wat plastic vorm erop kan je het wel silhouette noemen.

      Mijn punt is dat dit gekeken naar de autowereld van vandaag verre van een supercar is.

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        13 februari 2012 om 14:57

        @Hupke: Helemaal mee eens. Gewoon een silhouet racer. Een kilo buizen, een stoel een stuur, 4 wielen en een blok. Daarover heen een kunstof kapke. Tadaaa.

        Login om te reageren
  21. pieterveer zegt

    12 februari 2012 om 23:00

    Volgens mij spreek je alleen van een kitcar als je die als bouwpakket kan kopen (kit=pakket). Afgezien daarvan: als dit een racer is, voor welke serie is ie dan bedoeld? Want zonder dat doel lijkt het mij toch moeilijk te slijten.

    Login om te reageren
  22. ytrewq zegt

    13 februari 2012 om 17:11

    @Hupke
    ik heb een keer zoiets over een burton gelezen (op basis van een citroen 2cv, kan ook als bouwpakket gekocht worden). Als ze zo’n auto produceren lijkt het me wel dat ze weten wanneer het een kitcar is en wanneer niet. Ik zal wel even kijken…

    Login om te reageren
  23. ytrewq zegt

    13 februari 2012 om 17:23

    @Hupke
    gevonden!
    http://www.burtoncar.com/pages/nl/handleiding/handleidinghoofdstukdetails/38-rdw-keuring.asp

    Login om te reageren
  24. M_Takx zegt

    13 februari 2012 om 20:37

    ZOOOOO, dat een klein stukje commentaar op een oude autoblog advertentie z’n commotie met zich mee brengt.
    Updates omtrent de Hansen GTR zijn te volgen op onze website http://www.technocars.nl

    Login om te reageren
  25. mellie zegt

    14 februari 2012 om 20:37

    ik denk dat een w12 net te veel is

    Login om te reageren
  26. courage zegt

    16 februari 2012 om 08:43

    Inderdaad mensen hebben snel hun mening klaar maar als ze zelf niks ondernemen komt hun project niet van de grond,jij hebt dat met je maat wel gedaan en zie het resultaat,dat liegt er niet om ,en de discussie over de w12, we weten dat er alles achter in geplempt kan worden uit de snelle AUDI familie,Ik van Courage Trike zweer bij de VW groep delen ,onze 2.0 TDI motoren met DSG in een trike hebben zich bewezen als zeer betrouwbaar etc.
    Wij zijn nu 5 jaar bezig nadat we de trike introduktie hebben gehad en nu staan nummer 10 tot en met 12 in de produktie.

    Ik wens je veel succes, ik weet uit eigen ervaring hoeveel moeite dat het kost om het op poten te zetten.

    Met Vriendelijke Groeten,

    Gerard Adriaans

    http://www.courage-trike.nl

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North