Nederlandse Vencer Sarthe is nu ontzettend oranje

Auteur: , 25 Reacties

In het Twentse Vriezenveen, nabij Almelooooooo, wordt sinds jaar en dag gewerkt aan een nieuwe Hollandse supercar. Dit naar een Le Mans-bocht vernoemde project werd onlangs op luchtkasteelevenement Top Marques Monaco onthuld. Binnenkort mag de Sarthe zich in iets statigere kringen begeven.

Nederlandse Vencer Sarthe is nu ontzettend oranje

Vencer sleept de 4,15 meter lange en 1.390 kg wegende Sarthe mee naar het Londense Salon Privé dat in september begint. De 510 pk en 650 Nm sterke tweezitter zal daar wellicht in deze oranje tint te zien zijn. Een kleur die we nog niet eerder zagen op de Sarthe. Tot dusver was het voornamelijk blauw & wit.

Ook hebben we eindelijk een duidelijke foto van het interieur. Geeft een iets beter zicht op de zaak dan het liveshot uit Monaco, maar ook hier weten ze niet te verhullen dat de afwerking nog wat aandacht vraagt. De klassieke look van de schakelpook en het schakelpatroon, gecombineerd met twee schermpjes in de middenconsole, hebben ze dan wel weer leuk gedaan.

De prijs ligt op zo’n 265.000 euro. Exclusief belastingen. Supercargeld waarvoor je een auto krijgt die in 3,8 seconden anar de 100 km/u sprint en een topsnelheid van 326 km/u kent. Vencer hoopt dit jaar de eerste exemplaren af te leveren. Meer specificaties HIER.




25 reacties

Beetje bouwpakketachtig met goedkope details.
@bsxc2: Ik denk dat het lijkt omdat het design meer past in wat 15 jaar geleden de norm was.
In feite vind ik hem heel erg mooi en degelijk uitzien.
Ik hoop dat dit een opzetje mag zijn voor voldoende success, zodat ze een volgend model meer modern knnen ontwikkelen, qua design, zoals aan 458 of MP4-12C
@bsxc2: Jup daar heb je wel gelijk in. Als ik een “supercar” wil met een bijv LS7 dan kun je net zo goed een FFR GTM zelf bouwen.

https://www.factoryfive.com/kits/gtm-supercar/

Deze zou je met echt dikke corvette spullen, dus de carbon remmen van ZR1, getunede LS7 etc makkelijk onder een 100k kunnen houden. Jammer van de Sarthe, alle ingredienten lijken goed maar het gerecht mislukt.
@KUYL: of een ultima gtr, dan kan je de motor zelf kiezen en bijvoorbeeld ook een ls3 gebruiken.
@xiran: Dat kun je bij een GTM ook allemaal zelf kiezen. Persoonlijke keuze zou ook Ultima zijn. Maar gezien formaat en design had ik de GTM als voorbeeld genomen.
Ik mis toch een klassieke tellerbak, voor de rest enorm veel respect voor het doorzettingsvermogen en hoe ver ze daarmee gekomen zijn!
hij is gewoon keihard ingekleurd! of erger nog: helemaal CGI… doet me denken aan die oranje SLR, die ook wit was…
@deVia: idd of heel apart geshopt maar volgens mij wat renders.
Beetje bobbelige surfaces ook. Maar wel respect dat mensen het proberen…echt waar.
@deVia: Dit zijn inderdaad renders, dat kan ik met zekerheid bevestigen.
Achterkant heeft wat weg van een Corvette vind ik
ik weet het niet, ik had wat meer aandacht aan het interieur besteed en er meer een richting in gekozen. (bijv. spartaans super luxe etc) Het is nu een klein beetje bij elkaar geraapt, niet verkeerd maar het doet af aan de auto.
hehe nice…van de week toch maar mee gedaan met de Vencer design Contest, wel een mooie kans als ontwerper zijnde, er doen iets van 16 Nederlanders mee. in de link kan je mijn ontwerp vinden, like hem ook even zou ik zeggen haha

http://vencer.nl/contest/view/297
Zag gisteren de roadtest van die Savage Rivale (?) bij 5th Gear. Mag hopen dat deze het beter doet. Vind hem best mooi namelijk. Jammer van die centrale tellers. Heb ik nooit begrepen bij (super)sportscars. Dan heb je toch het liefst de klokken recht voor je neus. Nou moet je elke keer wegkijken. Op zich niet zo problematisch in je C4 Picasso maar op een circuit met flinke snelheden etc. lijkt het me minder prettig.
@E34M5Touring: ik heb geen ervaring met circuit rijden, maar ik denk dat zoiets meer op gevoel gaat. Weten hoe hard je rijdt is denk ik alleen belangrijk in de pitstraat. Vroeger hadden racewagens geen snelheidsmeter. Dan stond bij het inrijden van de pit een bordje met welke versnellingen en hoeveel toeren je door de pit mocht. Neemt niet weg dat ik wel onderschrijf dat het op de openbare weg niet heel handig is.
@barchetta: Ik ben met je eens dat snelheid minder van belang is. Maar zo te zien zit alles in dat beeldscherm geclusterd. Dus ook olie/water temp etc. Dingen die tijdens hard planken natuurlijk wel belangrijk zijn. Dan zou ik dat liever goed in het zicht hebben.
@E34M5Touring: daar heb je gelijk in. Je kunt je in het algemeen ook afvragen of al die elektronische schermen überhaupt gewenst zijn. Ik zou wel balen als ik een auto had waarbij de gegevens alleen maar digitaal af te lezen zijn. Mocht het scherm dan defect raken dan kun je niet verder. Met analoge gegevens hoef je daar niet bang voor te zijn. Goed voorbeeld is de Mustang waar @wouter mee reed. Geloof voortaan maar dat je tank een kwart vol zit volgens je scherm, als je een keer meemaakt dat ie dan toch al leeg is.
Naast Donkervoort en Spyker weer een supercar uit Nederland(Twente nog wel,haha).Daar mogen we best trots op zijn.
@Alfarobert: in etten-leur bouwen ze ook nog een racer. Of die de weg op mag weet ik niet precies.
@xiran: Zijn ze niet in den haag ook met iets bezig?
@dooddoorschuld: grapjas ik bedoelde saker sportcars.
Ik begin dit project nu toch meer en meer te waarderen. Laat ze de auto maar in deze kleur spuiten, het staat goed, zo in de renders te zien…

Overigens, ik kom al heel wat jaartjes op Le Mans, maar de Sarthe bocht ben ik er nog nooit tegen gekomen… De naam van het gehele circuit is ‘Circuit de La Sarthe’, dat dan weer wel.
Denk dat het met een paar ontwerpen en protos blijft.
Net als het andere merk waarvan ik even de naam ben vergeten (met vier vleugeldeuren)
Wat een kansloos ding, helemaal voor € 265000,- excl. belastingen. Wat voor moois kun je allemaal wel niet met dat geld kopen?
het is toch prachtig dat er weer een mooi nederlands product op de weg komt..
Ziet er strak uit

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).