• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nederlandse Vencer Sarthe is nu ontzettend oranje

Auteur: ricardo, gepost 11 juni 2013 om 08:42 – 25 Reacties

Nederlandse Vencer Sarthe is nu ontzettend oranje


In het Twentse Vriezenveen, nabij Almelooooooo, wordt sinds jaar en dag gewerkt aan een nieuwe Hollandse supercar. Dit naar een Le Mans-bocht vernoemde project werd onlangs op luchtkasteelevenement Top Marques Monaco onthuld. Binnenkort mag de Sarthe zich in iets statigere kringen begeven.

Vencer sleept de 4,15 meter lange en 1.390 kg wegende Sarthe mee naar het Londense Salon Privé dat in september begint. De 510 pk en 650 Nm sterke tweezitter zal daar wellicht in deze oranje tint te zien zijn. Een kleur die we nog niet eerder zagen op de Sarthe. Tot dusver was het voornamelijk blauw & wit.

Ook hebben we eindelijk een duidelijke foto van het interieur. Geeft een iets beter zicht op de zaak dan het liveshot uit Monaco, maar ook hier weten ze niet te verhullen dat de afwerking nog wat aandacht vraagt. De klassieke look van de schakelpook en het schakelpatroon, gecombineerd met twee schermpjes in de middenconsole, hebben ze dan wel weer leuk gedaan.

De prijs ligt op zo’n 265.000 euro. Exclusief belastingen. Supercargeld waarvoor je een auto krijgt die in 3,8 seconden anar de 100 km/u sprint en een topsnelheid van 326 km/u kent. Vencer hoopt dit jaar de eerste exemplaren af te leveren. Meer specificaties HIER.

Ook interessant!

  • Lezersvraag: zou jij ooit een oranje auto kopen?
  • 90-jarige Nederlandse held
    90-jarige Nederlandse held neemt unieke Ford GT in ontvangst
  • Video: Nederlandse politie achtervolgt inbreker
  • Opel Combo-e Life
    Ludieke oranje Opel heeft 136 briesende paarden

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

oranje, sarthe, Supercars, vencer

Vorig bericht: « Rechtszaak Spyker vs GM van tafel geveegd
Volgend bericht: Toyota Camatte57s: bruut speelgoed »

Lees Interacties

Reacties

  1. bsxc2 zegt

    11 juni 2013 om 08:49

    Beetje bouwpakketachtig met goedkope details.

    Login om te reageren
    • presic zegt

      11 juni 2013 om 09:01

      @bsxc2: Ik denk dat het lijkt omdat het design meer past in wat 15 jaar geleden de norm was.
      In feite vind ik hem heel erg mooi en degelijk uitzien.
      Ik hoop dat dit een opzetje mag zijn voor voldoende success, zodat ze een volgend model meer modern knnen ontwikkelen, qua design, zoals aan 458 of MP4-12C

      Login om te reageren
    • KUYL zegt

      11 juni 2013 om 09:37

      @bsxc2: Jup daar heb je wel gelijk in. Als ik een “supercar” wil met een bijv LS7 dan kun je net zo goed een FFR GTM zelf bouwen.

      https://www.factoryfive.com/kits/gtm-supercar/

      Deze zou je met echt dikke corvette spullen, dus de carbon remmen van ZR1, getunede LS7 etc makkelijk onder een 100k kunnen houden. Jammer van de Sarthe, alle ingredienten lijken goed maar het gerecht mislukt.

      Login om te reageren
      • xiran zegt

        11 juni 2013 om 10:25

        @KUYL: of een ultima gtr, dan kan je de motor zelf kiezen en bijvoorbeeld ook een ls3 gebruiken.

        Login om te reageren
        • KUYL zegt

          11 juni 2013 om 11:00

          @xiran: Dat kun je bij een GTM ook allemaal zelf kiezen. Persoonlijke keuze zou ook Ultima zijn. Maar gezien formaat en design had ik de GTM als voorbeeld genomen.

          Login om te reageren
  2. ghj13 zegt

    11 juni 2013 om 08:54

    Ik mis toch een klassieke tellerbak, voor de rest enorm veel respect voor het doorzettingsvermogen en hoe ver ze daarmee gekomen zijn!

    Login om te reageren
  3. deVia zegt

    11 juni 2013 om 08:58

    hij is gewoon keihard ingekleurd! of erger nog: helemaal CGI… doet me denken aan die oranje SLR, die ook wit was…

    Login om te reageren
    • vider zegt

      11 juni 2013 om 09:15

      @deVia: idd of heel apart geshopt maar volgens mij wat renders.
      Beetje bobbelige surfaces ook. Maar wel respect dat mensen het proberen…echt waar.

      Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      11 juni 2013 om 14:41

      @deVia: Dit zijn inderdaad renders, dat kan ik met zekerheid bevestigen.

      Login om te reageren
  4. rickie2811 zegt

    11 juni 2013 om 09:11

    Achterkant heeft wat weg van een Corvette vind ik

    Login om te reageren
  5. xiran zegt

    11 juni 2013 om 09:16

    ik weet het niet, ik had wat meer aandacht aan het interieur besteed en er meer een richting in gekozen. (bijv. spartaans super luxe etc) Het is nu een klein beetje bij elkaar geraapt, niet verkeerd maar het doet af aan de auto.

    Login om te reageren
  6. Bazi zegt

    11 juni 2013 om 09:18

    hehe nice…van de week toch maar mee gedaan met de Vencer design Contest, wel een mooie kans als ontwerper zijnde, er doen iets van 16 Nederlanders mee. in de link kan je mijn ontwerp vinden, like hem ook even zou ik zeggen haha

    http://vencer.nl/contest/view/297

    Login om te reageren
  7. E34M5Touring zegt

    11 juni 2013 om 09:25

    Zag gisteren de roadtest van die Savage Rivale (?) bij 5th Gear. Mag hopen dat deze het beter doet. Vind hem best mooi namelijk. Jammer van die centrale tellers. Heb ik nooit begrepen bij (super)sportscars. Dan heb je toch het liefst de klokken recht voor je neus. Nou moet je elke keer wegkijken. Op zich niet zo problematisch in je C4 Picasso maar op een circuit met flinke snelheden etc. lijkt het me minder prettig.

    Login om te reageren
    • barchetta zegt

      11 juni 2013 om 10:14

      @E34M5Touring: ik heb geen ervaring met circuit rijden, maar ik denk dat zoiets meer op gevoel gaat. Weten hoe hard je rijdt is denk ik alleen belangrijk in de pitstraat. Vroeger hadden racewagens geen snelheidsmeter. Dan stond bij het inrijden van de pit een bordje met welke versnellingen en hoeveel toeren je door de pit mocht. Neemt niet weg dat ik wel onderschrijf dat het op de openbare weg niet heel handig is.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        11 juni 2013 om 10:22

        @barchetta: Ik ben met je eens dat snelheid minder van belang is. Maar zo te zien zit alles in dat beeldscherm geclusterd. Dus ook olie/water temp etc. Dingen die tijdens hard planken natuurlijk wel belangrijk zijn. Dan zou ik dat liever goed in het zicht hebben.

        Login om te reageren
        • barchetta zegt

          11 juni 2013 om 10:55

          @E34M5Touring: daar heb je gelijk in. Je kunt je in het algemeen ook afvragen of al die elektronische schermen überhaupt gewenst zijn. Ik zou wel balen als ik een auto had waarbij de gegevens alleen maar digitaal af te lezen zijn. Mocht het scherm dan defect raken dan kun je niet verder. Met analoge gegevens hoef je daar niet bang voor te zijn. Goed voorbeeld is de Mustang waar @wouter mee reed. Geloof voortaan maar dat je tank een kwart vol zit volgens je scherm, als je een keer meemaakt dat ie dan toch al leeg is.

          Login om te reageren
  8. Alfarobert zegt

    11 juni 2013 om 10:00

    Naast Donkervoort en Spyker weer een supercar uit Nederland(Twente nog wel,haha).Daar mogen we best trots op zijn.

    Login om te reageren
    • xiran zegt

      11 juni 2013 om 10:29

      @Alfarobert: in etten-leur bouwen ze ook nog een racer. Of die de weg op mag weet ik niet precies.

      Login om te reageren
      • dooddoorschuld zegt

        11 juni 2013 om 12:41

        @xiran: Zijn ze niet in den haag ook met iets bezig?

        Login om te reageren
        • xiran zegt

          11 juni 2013 om 18:53

          @dooddoorschuld: grapjas ik bedoelde saker sportcars.

          Login om te reageren
  9. lemans96 zegt

    11 juni 2013 om 10:27

    Ik begin dit project nu toch meer en meer te waarderen. Laat ze de auto maar in deze kleur spuiten, het staat goed, zo in de renders te zien…

    Overigens, ik kom al heel wat jaartjes op Le Mans, maar de Sarthe bocht ben ik er nog nooit tegen gekomen… De naam van het gehele circuit is ‘Circuit de La Sarthe’, dat dan weer wel.

    Login om te reageren
  10. reggie-boy_rood zegt

    11 juni 2013 om 13:30

    Denk dat het met een paar ontwerpen en protos blijft.
    Net als het andere merk waarvan ik even de naam ben vergeten (met vier vleugeldeuren)

    Login om te reageren
  11. kor1 zegt

    11 juni 2013 om 18:38

    Wat een kansloos ding, helemaal voor € 265000,- excl. belastingen. Wat voor moois kun je allemaal wel niet met dat geld kopen?

    Login om te reageren
  12. hjhj zegt

    11 juni 2013 om 23:25

    het is toch prachtig dat er weer een mooi nederlands product op de weg komt..

    Login om te reageren
  13. mellie zegt

    14 juni 2013 om 23:11

    Ziet er strak uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North