• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Neee! RDW keurt Tata Nano bijna helemaal goed

Auteur: ricardo, gepost 31 maart 2011 om 20:01 – 79 Reacties

Tata Nano - Blij dat ik rij

Zoals aangekondigd: stichting Blij dat ik Rij heeft een Tata Nano, de eerste op Nederlandse bodem, bij onze Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW) gedropt. Het Indiase budgetbakkie onderging een “individuele toelating” en het resultaat mag er eigenlijk best wezen. Op een paar punten na werd de auto goed genoeg bevonden en het lijkt er op dat de auto binnenkort de openbare weg op mag.

Nou. Lekker dan. Waren we eerst nog in een soort van jubelstemming aangezien de Tata Nano voorlopig niet in Europa zou verschijnen, halen de duurtesters van Blij dat ik Rij het vierwielertje alsnog onze kant op om de prijs-kwaliteitsverhouding te checken, of zoiets. De auto kost omgerekend -en kaal- 1.800 euro, maar dat is exclusief BPM. En om er een paar gele platen op te mogen schroeven moeten dergelijke auto’s, die nog geen typegoedkeuring hebben, eerst even bij het RDW aankloppen voor een check up.

Het resultaat: het is geen aftands hok of doodskist op wielen (zie ook de EU crashtest), maar hier en daar zijn er een paar punten waarop de el cheapomobiel steken laat vallen. Zo ontbreekt info over de sterkte en de bevestigingspunten van de veiligheidsgordels en is er geen mistlamp, naar links schijnende koplamp of linkerspiegel aanwezig. Heeft er mee te maken dat de auto rechts gestuurd is natuurlijk.

Wel moeten we even benadrukken dat het hier om een individuele toelating gaat. En daar zijn de eisen veel minder streng dan bij een algehele typegoedkeuring. Het is dus niet zo dat Nederland overspoelt kan worden met Nanootjes zodra dit testmodel de keuring haalt.

Of de auto ook echt zuinig is en het goed doet qua cee-oo-twee-uitstoot is ook nog maar de vraag, maar daar krijgen we wellicht snel antwoord op. Binnen vier weken hoopt stichting Blij dat ik Rij opnieuw bij het RDW langs te gaan en dan zal blijken of het parelwitte wagentje een setje NL-kentekenplaten krijgt.

Tata Nano - Blij dat ik rij

Ook interessant!

  • Autoverkoper denkt niet na
    Video: autoverkoper denkt niet helemaal goed na
  • Forester facelift
    Forester facelift is klassiek vreemd en helemaal goed
  • RDW
    RDW waarschuwt: Nog maar 3 dagen om te registreren
  • Video: deze drift loopt wel/niet goed af

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

nano, rdw, Tata, Techniek

Vorig bericht: « Donderdagavond caption contest: Altijd lekker warm
Volgend bericht: Audi showt de half-elektrische A5 E-Tron »

Lees Interacties

Reacties

  1. majinstar zegt

    31 maart 2011 om 20:03

    Als dit op de weg komt, dan rij ik ze weer vanaf. Puur schande zo’n auto.

    Login om te reageren
    • captainslow zegt

      31 maart 2011 om 20:28

      @majinstar: Als je dat meent vindt ik dat je je rijbewijs moet inleveren. En als het een geintje is, is het niet leuk.

      Het is gewoon een auto die aansluit bij een behoefte. Binnen de stadsgrenzen van Amsterdam heeft een 400pk Porsche totaal geen meerwaarde boven dit. Behalve subjectief. Als het ego tekort komt , kan je voor 2000 ook een 2e hands BMW 320i halen, maar die gaat dan wel minder lang mee als dit.

      Login om te reageren
      • NielsGP zegt

        1 april 2011 om 00:38

        @captainslow: Lol, met zo’n naam moet je niet denken dat de mensen jou serieus gaan nemen als je over de Tata Nano en consorten spreekt. Overigens vind ik het niet zo erg als deze mottige karren rondbollen, kan ik nog eens goed lachen in de file en krijgt mijn ego een driedubbele boost :D

        Login om te reageren
    • Maurice16 zegt

      31 maart 2011 om 21:56

      @majinstar: Groot gelijk! ’t Is net zo erg als een brommobiel.

      Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      31 maart 2011 om 23:48

      @majinstar: Inderdaad! Bullbar monteren en gaaaaaaan!

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      1 april 2011 om 08:46

      @majinstar: mijn overbuurman heef een Q7, die mag je wel gebruiken.

      Login om te reageren
  2. mortsel2640 zegt

    31 maart 2011 om 20:05

    mss een goeie investeringstip voor onze ondernemer van 18

    Login om te reageren
  3. axel zegt

    31 maart 2011 om 20:06

    dit kan ik nou niet begrijpen/ en dan die sticker aan de zijkant BLIJ DAT IK RIJ/ ja voor schut

    Login om te reageren
  4. ferrari2011 zegt

    31 maart 2011 om 20:12

    Als ik dit gedrocht zie, pis ik er overheen

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      31 maart 2011 om 20:15

      @ferrari2011: A joh gewoon een keer erg dicht er langs rijden dan waait ie vanzelf om

      Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      31 maart 2011 om 21:20

      @ferrari2011:
      doe je niet..

      Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      31 maart 2011 om 23:52

      @ferrari2011: Je kan ook een klein takje voor de band leggen, komt ie nooit overheen :mrgreen:

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        31 maart 2011 om 23:58

        @Benjamin1: :lol:

        Login om te reageren
  5. Jokkebrok zegt

    31 maart 2011 om 20:14

    Nú nóg lelijker!

    Login om te reageren
  6. Jokkebrok zegt

    31 maart 2011 om 20:15

    Waar blijft de Galery btw?

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      1 april 2011 om 00:39

      @Jokkebrok: Haha, zet al maar een emmer klaar!

      Login om te reageren
  7. Jochempie zegt

    31 maart 2011 om 20:18

    Wat is er mis met jullie? Deze auto is de essentie van het autorijden! Zo basaal als het maar kan, maar tóch een auto! Tóch naar Zuid-Frankrijk! Daar hoor je toch enthousiast over te zijn? Ik vind ‘m geweldig!

    Login om te reageren
    • meneersander zegt

      31 maart 2011 om 20:33

      @Jochempie: Helemaal mee eens. BIj deze auto zie je maar eens dat er weinig nodig is om auto te rijden!

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      31 maart 2011 om 20:43

      @Jochempie: koop dan een 2e hands auto , veel beter

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        31 maart 2011 om 20:44

        @KaCh1ng: Ja, gedaan vandaag, maar deze komt met service en garantie! Oké, mijn tweedehandsje ook. Maar voor veel mensen is een nieuwe auto toch iets speciaals.

        Login om te reageren
        • KaCh1ng zegt

          31 maart 2011 om 21:38

          @Jochempie: bwa als je een goedkope auto koopt is het niet echt speciaals :) liever een leuk 2e handsje dan :D

          Login om te reageren
        • W115 zegt

          31 maart 2011 om 22:30

          @Jochempie: Ik rij toch echt veel liever een (standaard) golf 1 dan dit ding

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      31 maart 2011 om 21:09

      @Jochempie: Iedereen is gewoon nukkig omdat ze veel te veel betaald hebben voor een auto, en ze kunnen het niet verkroppen dat andere mensen nu minder gaan betalen om naast hen in de file te staan…

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        31 maart 2011 om 22:48

        @Esprit_de_Flandre: +1!!

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        31 maart 2011 om 23:37

        @Esprit_de_Flandre: +1

        Login om te reageren
  8. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 maart 2011 om 20:25

    2 dingen: Jochempie, ben het met je eens. Direct over zo’n auto heenzeiken is wel heel makkelijk…

    En Blij dat ik Rij is slim… hebben al zoooooooveel reclame hierdoor gekregen!!!

    Login om te reageren
  9. ascari15 zegt

    31 maart 2011 om 20:38

    En dan die sticker: OMG totaal verkeerd.
    Blij dat ik rij, nou ik denk in dat ding dat je niet zo blij bent. Dan maar geen auto

    Login om te reageren
  10. AscariGT zegt

    31 maart 2011 om 20:41

    Lijkt wel een brommobiel :p

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      31 maart 2011 om 20:42

      @AscariGT: Ja, en een Focus RS lijkt op een sportschoen. Ook geen topimago :)

      Login om te reageren
      • straatpiraat zegt

        1 april 2011 om 12:28

        @Jochempie: Don’t f*ck Focus RS!

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          2 april 2011 om 17:57

          @straatpiraat: Ben groot Ford-fan maar bashers worden gebashed.

          Login om te reageren
      • AscariGT zegt

        2 april 2011 om 00:10

        @Jochempie: Laat mij dan maar lekker in een sportschoen rijden, mag jij in die nieuwe tata de mooie jongen uithangen :p

        Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    31 maart 2011 om 20:41

    Ik ken mensen met een uitkering die per jaar dit bedrag aan sigaretten oproken. Dus het is met recht een auto die iedereen kan betalen.

    Laten we wel wezen, een auto zo goedkoop produceren is wellicht net zo moeilijk als een Veyron ontwerpen. Ik ben in ieder geval erg benieuwd naar de eerste “objectieve” review.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      31 maart 2011 om 20:43

      @JanJansen: In plaats van het ultieme product moet je het ultieme proces beheersen om een goed product zo goedkoop mogelijk te maken. Geen enkel ander land had dit kunnen doen behalve India.

      Login om te reageren
  12. NLBUURMAN zegt

    31 maart 2011 om 20:54

    blij dat ik rij, even later is ’t leven voorbij?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      31 maart 2011 om 21:19

      @NLBUURMAN: Ja, net als dat onze Eend-rijdende ouders allemaal vroegtijdig het leven hebben gelaten. Behalve die van mij…?

      Login om te reageren
  13. Northwestern zegt

    31 maart 2011 om 20:55

    Zeker een 1 april grap :)

    Login om te reageren
  14. NLBUURMAN zegt

    31 maart 2011 om 20:56

    is het trouwens wel een 4takt? :P

    Login om te reageren
  15. killioq zegt

    31 maart 2011 om 21:04

    blij dat ik reed, ga je door de bocht raakt je een verkeersborden en je mooie tata ligt in tween. is de ncap waarde niet meer van belang?

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    31 maart 2011 om 21:06

    Super. Laat maar komen. Liefst met duizenden…

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      31 maart 2011 om 23:51

      @Esprit_de_Flandre: Verlies jij nooit meer een stoplichtsprintje zeker haha!

      Login om te reageren
  17. mout zegt

    31 maart 2011 om 21:34

    Toen ik Multipla reed, maakte dat aardig wat reacties los. Maar díe was overpriced. Dit is een veel economischer manier om aandacht te krijgen! 8)

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      31 maart 2011 om 21:38

      @mout: ongeveer de meest praktische auto per meter ooit.

      Login om te reageren
      • mout zegt

        31 maart 2011 om 21:58

        @Jochempie: Zekers. Vooral omdat mijn gezin uit zes gezinsleden bestond. Allemaal onder handbereik, en een normale bagageruimte. In alle alternatieven (OK: de japanse kloon daargelaten) is er een rij drie, die in feite in de bagageruimte staat.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          4 april 2011 om 21:35

          @mout: Japanse kloon?? Omdat ie 2×3 plaatsen heeft? Dan is elke 4×4 een kloon van de Jeep, en elke break een kloon van weet-ik-veel welke break er eerst was, en elke compacte betaalbare auto een kloon van de KdF-wagen…

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      1 april 2011 om 08:44

      @mout: …jemig…’toen ik een Multipla reed’…hoeveel sessies bij de shrink heb je vervolgens gehad ? ;-)

      Login om te reageren
  18. Tommy2 zegt

    31 maart 2011 om 21:36

    1 aprilgrap… Zoniet, worden ze wel van de weg gereden door turbulentie van inhalend verkeer.

    Login om te reageren
  19. norge zegt

    31 maart 2011 om 22:05

    Ik zou hem als eigenaar in ieder geval niet langs de grachtten in Amsterdam parkeren .
    Maar serieus ,ik heb leukere mini auto’s gezien ze hadden dit waggeltje best wel een iets leuker uiterlijk kunnen geven.

    Login om te reageren
  20. booije zegt

    31 maart 2011 om 22:11

    Aangepast Chassis en motor van de ariel atom v8 eronder leggen, dat zou lachen zijn….

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      31 maart 2011 om 23:39

      @booije: inderdaad!Dé ultieme sleeper!

      Login om te reageren
  21. rotarypowah zegt

    31 maart 2011 om 22:14

    Let op die linker spiegel trouwens.

    Login om te reageren
  22. GielMK1 zegt

    31 maart 2011 om 22:36

    Kijk eens naar de maat van de wielen.
    Hierachter passen maar hele kleine remschijven/trommels
    Volgens hun eigen info zitten er voor en achter 180mm remtrommels. Verder kunnen dankzij de dichte stalen 12 inch wieltjes de remmen niet goed koelen.
    Hij zal dus bij de eerste Duitse Auto Motor en Sport “AMS-test” zwaar afgekraakt worden (en terecht)
    (Max accelereren naar 100km/h en dan maximaal remmen tot stilstand, en dat 10x direct achter elkaar)
    ‘vroeger’was de Lada de goedkoopste nieuwe auto op de markt, maar de tijd is veranderd.
    Net zoals Lada in Nederland vrijwel uitgestorven is, zal ook de Nano maar minimale verkoopaantallen halen.
    Ben benieuwd over de crashtest…
    http://www.farcecars.com/wp-content/uploads/2009/09/Croppers-Nano-Crash.jpg

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      31 maart 2011 om 23:43

      @GielMK1: Ah man, waarom moet dit ding kolossen van remmen hebben? Dit ding weegt niets!

      Je moet de dingen in perspectief zetten!

      De audi Q7 V12 TDI kan die standaard keramische remschijven bv goed gebruiken omdat dit ding zoveel weegt als een kleine vrachtwagen!

      Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      1 april 2011 om 10:56

      @GielMK1:

      (Max accelereren naar 100km/h en dan maximaal remmen tot stilstand, en dat 10x direct achter elkaar)

      Haalt dit ding de honderd, dan? :o

      Login om te reageren
    • sjun zegt

      1 april 2011 om 12:58

      @GielMK1:
      (Max acceleren naar 100 km/h, en dan weer afremmen to stilstand.)
      tegen de tijd dat je eindelijk die 100 bereikt hebt, zijn die remmen allang weer afgekoeld, waarschijnlijk zelfs nog wel zonder enige vorm van rijwind :mrgreen:

      Login om te reageren
  23. sinaasboom zegt

    31 maart 2011 om 22:45

    als dat boodschappen mandje ooit op de weg komt, zet ik n bullbar op de auto en bump ik deze wegmisbruikers de berm in :)

    Login om te reageren
  24. Orichy zegt

    31 maart 2011 om 22:49

    @NLBUURMAN: Maar wordt je daar ongelukkig van dan, toch even heel erg blij geweest.

    OT: Een top bakkie om naast je Veyron te hebben, ultieme opposites attraction.

    Login om te reageren
  25. ralphbeen zegt

    31 maart 2011 om 23:02

    dit is toch gewoon gevaarlijk om op de weg te hebben…
    hier gaat gewoon zown opa inrijden die dan met 90 op de linker baan gaat invoegen wanneer der iemand met 130 kom aan raggen……

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    31 maart 2011 om 23:54

    Ik zei het de vorige keer nog bewust: Op de UTwente staat er al een paar maanden één, dit is dus zeker niet de eerste op Nederlandse bodem. Er staat een bordje op dat meldt dat ze op zoek zijn naar studenten om met een onderzoeksgroepje dat ding uit elkaar te trekken. Dan gaan ze kijken hoe hij zo goedkoop geproduceerd kan worden (bezigheidstherapie dus).

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      1 april 2011 om 09:00

      @Citrofiel: Tenzij je net als ik er heilig van overtuigd bent dat Twente in Tukkerland ligt…

      Dus….

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        1 april 2011 om 17:30

        @Benjamin1: Cool! Dan kan ik zeggen dat ik in het buitenland studeer. ;)

        Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      1 april 2011 om 10:26

      @Citrofiel: Reverse engineering dus. Vroegah gebeurde dat alleen met neergehaald wapentuig van de ‘vijand’.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        1 april 2011 om 10:31

        @rotarypowah: Tata is de nieuwe vijand blijkbaar…

        Login om te reageren
      • nielsvanderweiden zegt

        1 april 2011 om 10:37

        @rotarypowah: nee hoor, volgens mij is dat vrij gebruikelijk. Het bekendste gedocumenteerde geval is de Mini die door Ford uit elkaar werd getrokken om erachter te komen dat BMC er verlies op maakte.

        Hoe die Nano zo goedkoop is? Kunst van het weglaten. Er zit bijvoorbeeld geen achterklep in. Scheelt gewicht, dus kun je met een kleinere motor en kleinere remmen toe, etcetera…

        Login om te reageren
        • rotarypowah zegt

          1 april 2011 om 10:58

          @nielsvanderweiden: haha, ik was niet heel serieus wat dat betreft. Het is vrij gebruikelijk inderdaad. Kan ook niet anders eigenlijk. Dat van Mini wist ik overigens niet.

          Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          1 april 2011 om 11:05

          @nielsvanderweiden:

          Hm?

          Geen achterklep? Dat wist ik niet! Dank je voor je info…Je kunt je nu wel afvragen of dat wel verkoopbaar is!

          Ik zie de eerste de beste huismiep al stomverbaasd kijken naar de achterkant van dat ding…Hoe krijgt ze dan die 60 kilo aan boodschappen in een Nano (zonder het laadvermogen te overschrijden, btw)?

          ROFLOL!

          Login om te reageren
  27. floryn zegt

    1 april 2011 om 01:22

    Deze bijzondere auto verdient de support van elke autoliefhebber! Mobility for the masses, dat zou ons motto hier kunnen zijn.

    Login om te reageren
  28. Megakix zegt

    1 april 2011 om 08:46

    Ben bang dat met die doorgeslagen ‘groenen’ de prijs van deze auto op termijn belachelijk hoog kan gaan worden..

    Login om te reageren
  29. zdev zegt

    1 april 2011 om 09:04

    Heerlijk om daar dan met je aso Range Rover naast te gaan staan.

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      1 april 2011 om 17:58

      @zdev: Denk dat je 1 het ding niet ziet staan 2 een zacht kraakgeluidje hoort als er bovenop staat.

      Login om te reageren
  30. themenace zegt

    1 april 2011 om 09:34

    We hoeven ons geen zorgen te maken om dit vervoermiddel, in India wordt hij amper verkocht en is het geen succes. Je kan dus gevoegelijk aannemen dat het een flop is … en gelukkig maar ik wil er nog niet dood in gevonden worden …..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      1 april 2011 om 10:41

      @themenace: Amper? Er zijn er al 200.000 van verkocht. Je baseert je op de verkoopcijfers van november 2010, die idd zeer laag waren (509 stuks). En iedereen springt natuurlijk onmiddellijk op die maand om te zeggen dat het slecht gaat.

      Als je wat verder zoekt (ja, het is moeilijker te vinden, want goed nieuws is natuurlijk zo leuk niet) dan zou je ook weten dat in januari 2011 6703 stuks werden verzet, wat een ‘doorsnee’ maand is. En februari 2011 waren het er 8262.

      Het gaat goed met het bakske, en volgens mij is het nog een lang leven beschoren…

      Login om te reageren
  31. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 april 2011 om 12:08

    Dit is niks minder dan de nieuwe Volkswagen! € 1.800,-!! Dit is de auto voor alleman, helemaal in de geest van de Kever… Knap hoor! Nu al een icoon…

    Login om te reageren
    • sjun zegt

      1 april 2011 om 13:03

      @Svenska_Aeroplan_AB:
      Of de 2CV, om maar eens een zijstraat te noemen.
      Allebei auto’s die zelfs nu nog een schare liefhebbers kent.

      Login om te reageren
  32. flatsix zegt

    1 april 2011 om 13:23

    Kan me niet voorstellen dat zo’n ding veilig is. Hij kantelt bij de eerste stoeprand, zijwind of botsing.

    Login om te reageren
  33. desjonnies zegt

    1 april 2011 om 14:16

    ’t spijt me, alle vergelijk met de 2CV en de kever, komt deze inderdaad zo’n 40 jaar te laat

    Login om te reageren
  34. Edge zegt

    1 april 2011 om 19:54

    We zijn er bijna, we zijn er bijna, maar nog niet helemaal! Dat ze gewoon op die Nano Europe wachten, die ziet er iets beter uit, heeft wel twee spiegels en zal misschien wat makkelijker toegelaten worden

    Login om te reageren
  35. Cantago zegt

    2 april 2011 om 16:46

    Ik vind dit zo’n walgelijk ding he! Hoop niet dat hij een goedkeuring krijgt…

    Login om te reageren
  36. Esprit_de_Flandre zegt

    3 april 2011 om 10:24

    Er zijn er blijkbaar meer die de Nano naar Europa willen brengen…

    http://tata-nano-europe.000a.biz/

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North