• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

New Stratos aanwezig in Frankfurt!

Auteur: ricardo, gepost 11 september 2011 om 16:19 – 45 Reacties

New Stratos, vanaf volgende week op de IAA

De door Pininfarina gebouwde en Michael Stoschek gefinancierde New Stratos krijgt volgende week een plekje op de beursvloer van de IAA in Frankfurt, mogelijk de grootste autoshow ter wereld.

De lijst met Europese- en wereldprimeurs voor de IAA is al lekker lang. En hoewel de New Stratos geen onbekende meer is en ook op het Circuit Paul Ricard al eens werd uitgelaten door journo’s, mag nu het gepeupel -en uw AB-blogpeeps- er even overheen kwijlen op de beursvloer.

Resumerend: Na wat wilde geruchten vorig jaar dachten we aanvankelijk dat Lancia een nieuwe Statos zou gaan lanceren, maar al snel bleek dat het een privaat project was van een Duitse ondernemer met geld als water en een serieuze autotik. De New Stratos is dus officieel ook geen Lancia, maar de auto is wel gebaseerd op een (ingekort) onderstel van een Ferrari 430 Scuderia. En de cijfers liegen er niet om: 4.3 V8. 540 pk. 1.247 kg (verdeling 44/56). In 3,3 tellen naar de honderd en een top van 274 km/u. Ook staat de bolide uitgebreid op video.

Oud & Nieuw

De grote vraag was; gaat de New Stratos in productie (aanschafprijs: €400.000) of blijft het bij één veredelde kitcar waar de hoop van een Stratos-revival vanaf druipt? Welnu, dat hing van Ferrari af aangezien er een 430 Scuderia-onderstel,-motor en -bak in ligt. Maar ondanks dat Luca di Montezemolo er even aan heeft mogen snuffelen liet Ferrari begin deze zomer weten dat ze liever niet hebben dat Pininfarina of andere bedrijven waar zij zaken mee doen, helpen met de productie. En dus staat de productie van de New Stratos op losse schroeven totdat de Duitse miljardair een andere oplossing heeft gevonden voor de bouw van zijn speeltje.

Wellicht dat ze de New Stratos daarom meezeulen naar Frankfurt, om nog meer liefhebbers te kweken. In ieder geval hebben wij weer iets om naar uit te kijken vanaf dinsdag.


Ook interessant!

  • Video: New Beetle begrijpt zwaailicht niet, crasht
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 3

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2011, new-stratos, stratos, Supercars

Vorig bericht: « Man steekt Ferrari in de fik, maakt er kunstproject van
Volgend bericht: Primeur: Alfa Romeo 4C Concept op de IAA »

Lees Interacties

Reacties

  1. Phoenix zegt

    11 september 2011 om 16:22

    Lekker hoor,
    Die ga ik wel zien dan…

    Login om te reageren
  2. kempenaer zegt

    11 september 2011 om 16:23

    De wielkasten zijn in ieder geval flink uitgeklopt…

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    11 september 2011 om 16:25

    walgelijk ding ..

    mislukste retro ever ..

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      11 september 2011 om 16:39

      @lincoln: oneens! schitterende auto en meest geslaagde ‘revival’ van de laatste jaren!

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 september 2011 om 16:47

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        hallo .. dit is gewoon een rebadge van een plymouth Arrow uit 1977 ..
        (google maar op .. doe niet mee aan plaatjes sturen) ..

        Login om te reageren
        • torana zegt

          11 september 2011 om 18:39

          @lincoln: Plymouth Arrow ? waarom makkelijk doen als het moeilijk kan eh, zeg gewoon Mitsubishi Celeste, want de Arrow is een rebadge van deze japanner en dan weten de Nederlanders het ook waar we het over hebben… overigens een zeer geslaagde retro die Strato, al zeg ik het zelf

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            11 september 2011 om 18:43

            @torana:

            omdat dat de ultieme rebadge googeltruck zou zijn natuurlijk ..

            Login om te reageren
            • torana zegt

              11 september 2011 om 18:54

              @lincoln: sja, noem eens een nog bestaand automerk op waar nog nooit een rebadge of joint venture van geweest is, volgens mij is er die geen

              Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      11 september 2011 om 16:41

      @lincoln: beter gelukt dan de ford gt…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 september 2011 om 16:50

        @integralechubasco:

        als jij dat vindt ..
        dan kan ik me jouw enthousiasme voorstellen ..

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          11 september 2011 om 16:51

          @lincoln: neuh… vindt ze eigenlijk allebij zeer geslaagd..

          Login om te reageren
          • integralechubasco zegt

            11 september 2011 om 16:52

            @integralechubasco: vind en allebei

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              11 september 2011 om 17:23

              @integralechubasco:

              hoe graag ik het ook zou willen ..
              en ja .. ik wil dat graag ..

              kan deze bolide mij niet kietelen ..

              Login om te reageren
        • Hupke zegt

          11 september 2011 om 16:55

          @lincoln:

          Ik schaar me toch ook aan de zeide van Svenska en Integrale.

          Ik vind hem te duur (en lelijk) en zou hem nooit kopen. Maar ik vind het als revival van de Stratos een leuk ding, die was immers ook te duur en lelijk.
          Al noemen we dat laatste misschien beter interessant of speciaal.

          Het ding lijkt niet eens op die Plymouth van je.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            11 september 2011 om 16:58

            @Hupke:

            iemand MOEST een Chrysler rebadge achtige grap maken ..
            dan hebben we dat iig gehad ..

            Login om te reageren
            • Hupke zegt

              11 september 2011 om 17:07

              @lincoln:

              Zonde dat de fiero dan een pontiac is, met die had je toch al in de goede richting gezeten.

              Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 september 2011 om 18:37

      @lincoln: amen ! Frontaal mislukte auto, niet voor wat betreft het redesignen van zijn voorganger, maar zeker voor wat beteft de looks (zowel oud als nieuw).

      Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    11 september 2011 om 16:37

    lelijk… zeker drie keer nix…

    zeker veel problemen onder de motorkap…
    en als je hem al een paar jaartjes hebt, en je moet bijvoorbeeld een slangetje ofzo onder de motorkap vervangen, moet je zeker een paar duizend euro aftikken voor iets dat je voor een standaard auto zeker voor een euro bij de sloop kunt halen…. ding is te lelijk en te exclusief…

    in frankfurt zal ik hun stand vermeiden… tijd en geldverspilling…

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      11 september 2011 om 16:40

      @bigcar: niks voor jou in iedergeval, jij hebt aan iets gewoons wat bij je gewone leven past…

      Login om te reageren
      • integralechubasco zegt

        11 september 2011 om 16:40

        …meer aan iets…

        Login om te reageren
      • bigcar zegt

        11 september 2011 om 17:30

        @integralechubasco: +1, gewoon een toyota voor mij dus :)

        Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      11 september 2011 om 16:40

      @bigcar: onzin, techniek is 1 op 1 van Ferrari overgenomen.

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        11 september 2011 om 17:09

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        Ja en die zijn heel goedkoop en simpel te repareren?
        (al is de 430 al een stuk praktischer dan z’n voorgangers maar toch)

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          11 september 2011 om 17:56

          @Hupke: Oh, zo bedoel je het. Ik dacht dat je ECHT duur bedoelde, maar jr bedoelt in-vergelijk-met-toyota-duur… Tja, dan heb jr gelijk.

          Login om te reageren
  5. integralechubasco zegt

    11 september 2011 om 16:38

    wat een *** **** ** ***** geil ding….

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 september 2011 om 18:38

      @integralechubasco: *** = absoluut NIET … ? ;-)

      Login om te reageren
  6. E320cdi zegt

    11 september 2011 om 16:38

    Prachtig apparaat. Hoop dat ‘ie ook in FM4 komt!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      11 september 2011 om 18:39

      @E320cdi: volgens mij komt er wel een verloting van op FM3 (ofwel, radio 3)

      Login om te reageren
  7. Nv zegt

    11 september 2011 om 16:44

    Wat een lelijk ding, ik ben nooit en zal ook niet direct een fan worden van lancia.

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      11 september 2011 om 16:55

      @Nv: fantastisch, je bent geen fan dus je bent iemand. Je hebt bestaansrecht. In je adolescente periode is dat je ontdekking.

      Login om te reageren
  8. zakar36 zegt

    11 september 2011 om 16:54

    Ik zeg laat maar komen! Vet ding! :D

    Login om te reageren
  9. amazinglaurent zegt

    11 september 2011 om 16:57

    Die voorkant doet me walgen, de rest kan nog zijn… Maar als het dan toch retro moet, doe mij maar een Ford GT

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    11 september 2011 om 17:31

    Doe mij maar een 430 en de oude Stratos , veel goedkoper ook.

    Login om te reageren
  11. dennisr zegt

    11 september 2011 om 18:32

    beetje een saai ding.. loop je eerst langs Alfa.. zie je die mooie 4C staan.. en dan loop je hier langs..
    nehhhh :?

    Login om te reageren
  12. maxx1 zegt

    11 september 2011 om 18:36

    wel supercar klasse interieur!

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    11 september 2011 om 18:41

    o.k. boys ..

    duidelijk 2 kampen hier ..
    waar blijven @desjonnies om uitsluitsel te geven ..

    Login om te reageren
  14. mrbones zegt

    11 september 2011 om 18:47

    400k? dat is echt veel te veel, koop liever een 458 voor dat geld.

    Login om te reageren
  15. Truttenschudder zegt

    11 september 2011 om 18:52

    Ik vraag me af of er ook cijfers van tussenacceleraties beschikbaar zijn, bijv: 150-200 en 200-Vmax, kan iemand dat voor me regelen?

    Login om te reageren
  16. ds3thp zegt

    11 september 2011 om 19:23

    Ontzettend gaaf ding!

    Login om te reageren
  17. desjonnies zegt

    11 september 2011 om 19:58

    De echte Stratos was een wedstrijdwagen, puur en alleen om Lancia, dat tot en met de laatste Delta Integrale Evo’s een ijzersterk rally-image had een opvolger te geven voor de toen bejaarde Fulvia HF coupes.
    De Delta is zelfs de meest succesvolle WRC ooit.
    De Stratos is ontsproten aan het brein van Cesare Fiorio, de rally teambaas bij Lancia die de door Bertone ontwikkelde Stratos ( komt van STRATOSfeer) zag staan en er gelijk de mogelijkheden voor het rallyrijden in zag.

    Hij had echter geen goede motor, ging te rade bij het zojuist bj de FIAT groep ingelijfde Ferrari te rade en kreeg een Dino V6 voor de Stratos te zijner beschikking.
    ‘ The rest is history ‘
    En mag van mij ook zo blijven.
    Ik loop absoluut niet warm voor dit project, ik zie het eerder als heiligschennis.

    De Stratos is namelijk de allereerste auto geweest die puur en alleen voor de rally sport is ontwikkeld.
    De geestelijk Vader van de Groep B blafferts als de 6R4, 205 T16, 037 en Delta S4 die louter en alleen voor dit doel zijn ontwikkeld.

    Login om te reageren
  18. DonEmilio zegt

    11 september 2011 om 20:21

    Mooie specificaties voor zo’n lelijke auto.Toch kunnen ze hem maar beter niet in productie nemen want hij is zwaar overpriced. Als je dan toch een sportscar wilt, dan koop je een 599, een SLS of XKR-S. Die zien er tenminste ook nog mooi uit en zijn goedkoper dan 400K.

    Login om te reageren
  19. Zjonnie zegt

    11 september 2011 om 21:24

    @ ricardo, nieuwe Statos? staat er 1 keer verkeerd in.

    Login om te reageren
  20. glennvdv911 zegt

    11 september 2011 om 21:31

    Wat een lelijk blik!!!

    Login om te reageren
  21. rikus zegt

    12 september 2011 om 00:27

    Kan ik hier uit opmaken dat de miljardair z’n stratos wel heeft, maar dat er geen (serie) productie komt?
    Of begrijp ik het verkeerd?

    Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    13 september 2011 om 20:05

    Dan liever die replica die ze eens in PlopGear testen. Als ze die ondertussen in orde gekregen hebben…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North