• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Primeur: Alfa Romeo 4C Concept op de IAA

Auteur: ricardo, gepost 11 september 2011 om 17:05 – 63 Reacties

Primeur: Alfa Romeo 4C Concept op de IAA (klik voor meer foto

Pas dinsdagochtend worden de deuren tot de IAA in Frankfurt geopend voor pers, maar dat weerhield een fanatieke Autojunker er niet van om nu al op foto vast te leggen hoe de 4C Concept naar binnen werd gedirigeerd. Maak kennis met Alfa’s lichtgewicht conceptcar in de kleur ‘Fluid Metal’.

Een productieversie moet Alfa Romeo ons nog even schuldig blijven. Wel hebben ze de 4C Concept in een nieuw kleurtje gestoken. Goed idee, want die lichtafhankelijke roodtint op het carbonfiber van dit sportbakkie tijdens de onthulling in Genève kwam niet helemaal lekker uit de verf (pun intended).

Dit weten we al: achter de voorstoelen komt een 1750 Tbi (viercilinder benzinemotor) uit de Giulietta te liggen die rond de 230 pk richting de achterwielen zal sturen. Daarmee sprint de 850 kg wegende 4C Concept in 4.5 tellen naar de honderd km/u. Schakelen? Dat doet een TCT-bak met dubbele koppeling wel voor je (uiteraard met flippers achter het stuur).

Dit weten we nog niet: wanneer precies komt de productieversie op de markt (eind 2012?) en lukt het de technici om in de buurt van dat 850 kg-streefgewicht te komen? Zo ja, dan mogen Alfisti zich opmaken voor een serieuze concurrent in de klasse van de Lotus Evora en Porsche Cayman.

Alfa Romeo 4C Concept op de IAA

Meer foto’s van de 4C Concept die wordt uitgeladen en op de beursvloer een plekje krijgt zijn uiteraard te vinden op Autojunk.nl.

Ook interessant!

  • Allerlaatste Alfa 4C
    Allerlaatste Alfa 4C: dit is 'm dan eindelijk!
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
    Video: Alfa Romeo Giulia GTAm doet 0-200 km/u
  • Alfa Romeo draait de boel om met de C41

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

4C, Alfa Romeo, Autoshows, concept, iaa, iaa-2011

Vorig bericht: « New Stratos aanwezig in Frankfurt!
Volgend bericht: Snelwegschutters opgepakt, politie laat ze weer vrij »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    11 september 2011 om 17:08

    “Zo ja, dan mogen Alfisti zich opmaken voor een serieuze concurrent in de klasse van de Lotus Evora en Porsche Cayman.”
    Kom op zeg, als je in deze klasse gaat shoppen en de keuze voor een Cayman of Evora maakt, terwijl de Alfa dealer de 4C in de showroom heeft staan, moet je écht eens een mentale checkup hebben. Dat is toch geen concurrentie meer te noemen?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      11 september 2011 om 17:20

      @Edge: De Evora oké, maar de Cayman overtreft ie qua rijden zeker niet! Natuurlijk weet ik dat nu niet, maar jij ook niet.

      Login om te reageren
      • topless zegt

        11 september 2011 om 17:46

        @Jochempie:

        Dan ga je er van uit dat de Cayman beter rijdt dan de Evora.

        http://fwd.channel5.com/fifth-gear/videos/shoot-outs/shoot-out-lotus-evora-vs-porsche-cayman

        Wanneer de Alfa een paar honderd kilo lichter is, zullen de Lotus en Porsche het zeker moeilijk krijgen. Want die zijn eigenlijk veel te zwaar

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          11 september 2011 om 18:19

          @topless: British.. Us of Toilet Duck…

          Login om te reageren
          • topless zegt

            11 september 2011 om 21:17

            @Jochempie:

            Dat gaat hier niet op. Needell (heel Fifth Gear eigenlijk) is groot fan van Porsche en BMW. Maar blijkbaar niet van een met een hoop onderstuur.

            Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        11 september 2011 om 21:08

        @Jochempie: deze zal tussen de 250kg/450kg lichter uitvallen dan de lichtste cayman, bovendien is het ook een auto met middenmotor, dubbele koppeling. Ze gebruiken een lichter motorblok maar het is wel iets hoger natuurlijk. Met zoveel gewichtsvoordeel kun je er zondermeer vanuit gaan dat dit op een circuit een serieuze concurrent wordt. In rechte lijn alleen op lagere snelheden.. Vergeet niet dat bij 920kg en 230pk deze dezelfde pk/gewichtverhouding heeft als een Cayman R (met pdk)…. Serious stuff dus.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2011 om 19:52

      @Edge: huh? Zou je serieus een raar Alfa ding met Mito design verkiezen boven een echte Porsche of een echte Lotus? Ik wacht wel op de Fiat variant van deze 4C, vrijwel zeker mooier en goedkoper.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 september 2011 om 20:09

        @mashell: Boven de Cayman vast en zeker. Evora weet ik nog zo niet… maar waarschijnlijk wel.

        Login om te reageren
  2. dresign zegt

    11 september 2011 om 17:10

    bang for you buck!

    Login om te reageren
  3. TimmiX zegt

    11 september 2011 om 17:10

    Ik heb nog steeds mijn twijfels bij dit model.
    Denk dat het een gevalletje Audi TT wordt. Kappersauto.

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      11 september 2011 om 19:49

      @TimmiX: goeie kapper heb jij dan

      Login om te reageren
      • dymf zegt

        11 september 2011 om 23:17

        @mightymike: ik heb een alfa-kapper.
        De kapper rijd alfa en denk 80% rijd ook alfa.. Dus zeker een goeie kapper hihi
        Of me haar nou ook zo geweldig zit is maar bijzaak

        Login om te reageren
  4. 560pkferrari zegt

    11 september 2011 om 17:12

    Hij mag dan wel minder pk hebben dan de evora en de cayman, maar hij is minstens 10x zo mooi en veel lichter.

    Deze keuze is dus makkelijk gemaakt

    Login om te reageren
  5. Jesper zegt

    11 september 2011 om 17:15

    Die specs liegen er niet om, maar mooi vind ik ‘m zéker niet. Hij lijkt van alle kanten te dik aangezet en uit proportie… En in een Alfa niét zelf kunnen schakelen? In zó’n auto?! Alleen al daarom zou ik (als ik het geld had) naar Lotus rennen.

    Login om te reageren
    • petervdb zegt

      11 september 2011 om 20:24

      @Jesper: Niet zelf schakelen? Met “flippers” schakel je nog steeds zelf hoor, alleen gebeurt het elektronisch ipv mechanisch en bovendien veel sneller. Het kan eventueel computergestuurd en dus automatisch maar dan heb je die schakelaars niet nodig. Ik begrijp echt niet hoe mensen dit steeds blijven verwarren.

      Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        11 september 2011 om 22:02

        @petervdb: tis een beetje t verschil tussen zelf koken en zelf eten bestellen. Je beslist wel wat er wanneer op tafel komt, maar tis toch niet t zelfde.

        Flippers is niet het zelde als zelf schakelen;je hebt alleen invloed op t moment.

        Login om te reageren
        • petervdb zegt

          11 september 2011 om 22:41

          @dondeboer: Wie drukt er op de “schakelaar”? Dit is zowel taalkundig als praktisch gezien degene die schakelt. Het gaat hier enkel om een nieuwere, modernere, snellere (toch van tel in een sportwagen) en dus betere techniek.

          Login om te reageren
  6. gt5guidenl zegt

    11 september 2011 om 17:16

    Heerlijk, niks meer aan doen :D

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    11 september 2011 om 17:28

    wowowowow .. wat een druktemaker ..
    overdadig stoer in deze kleur ..

    dan is het overwegen van elke Porsche coupe geeneens een optie meer ..

    Login om te reageren
  8. bigcar zegt

    11 september 2011 om 17:29

    Alleen Lullige Flut Auto’s Roesten Onder Meest Eenvoudige Omstandigheden… en dan bedenken dat ik dat mooi moet gaan vinden… mooi niet

    Login om te reageren
    • trigger565 zegt

      11 september 2011 om 17:36

      @bigcar: hoelang heeft het geduurd voor je dat hebt verzonnen? 20 jaar? Want het minste dat ik kan zeggen is dat je nogal out-dated bent hoor jongen -_-

      Login om te reageren
      • jackl zegt

        11 september 2011 om 19:05

        @trigger565: Hij is nog niet eens 20 jaar… Niet teveel aantrekken van puber commentaar.

        Login om te reageren
      • NielsGP zegt

        11 september 2011 om 22:07

        @trigger565: Dat heeft hij waarschijnlijk van zijn vader gehoord.. Die hoorde het in het dorpscafé..

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 september 2011 om 20:12

        @trigger565: Er bestaat waarschijnlijk wel een site waar je al die ‘leuke’ classics op terugvindt… :P

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 september 2011 om 17:36

      @bigcar: wat was jouw nick-name ook alweer ??

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        11 september 2011 om 18:05

        @lincoln: “grote wagen” :)

        Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      11 september 2011 om 22:03

      @bigcar: plastic roest niet. Dusss.

      Login om te reageren
  9. norge zegt

    11 september 2011 om 17:33

    Iets zegt mij dat tie niet goedkoop wordt.

    Login om te reageren
  10. trigger565 zegt

    11 september 2011 om 17:34

    Say hello to Miss Gorgeous!

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    11 september 2011 om 17:38

    Hij mist overigens een krachtige uitstraling aan de voorkant. Nu is het meer poezelig. Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.. Misschien staat de voorruit te rechtop, misschien hadden ze nog wat aan de voorste wielkasten mogen doen…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 september 2011 om 17:53

      @Jochempie:

      yep .. ze willen maar niet van dat muize-snuitje af ..
      misschien omdat ie anders wel heeeeeeeel erg druk wordt ..

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      11 september 2011 om 19:03

      @Jochempie: “Hij mist overigens een krachtige uitstraling aan de voorkant ”
      Hadden ze er dan een betonnen muur van moeten maken?

      Login om te reageren
  12. dennisr zegt

    11 september 2011 om 18:25

    volgens mij is dat wel een fantastisch bakje.. in deze kleur a.u.b!

    Login om te reageren
  13. spiderman zegt

    11 september 2011 om 18:36

    Prachtig om te zien die 4C en de specs klinken veelbelovend, maar zien is geloven voor deze Alfist. Voorlopig moet Alfa het zien te rooien met de Mito en de Giulietta, want de 159 is ook al uit productie. De nieuwe opvolger Giulia, de nieuwe Spider, een nieuwe SUV, een vijfdeurs Mito: er wordt wel over gesproken, maar we zien het allemaal nog niet. De 4C is voorlopig op iedere beurs de zoethouder, want echt nieuws is er verder niet van mijn favoriete merk. Ik hoop dat de 4C er echt komt, ook in open versie graag, dan kunnen we een vinkje zetten achter de nieuwe Spider. Maar als productieversie wordt het misschien gewoon metaal ipv carbon en 1200 kilo ipv 850. Ook in het interieur gaan de boekhouders er ongetwijfeld nog wel even met het rode potlood doorheen. Moet ook wel, wil je een enigszins betaalbaar (50-75 mille) sportautootje kunnen bieden. Maar goed, hoop doet leven. Als Alfa maar blijft bestaan, want dit prachtige merk verdient gewoon nog eens honderd jaar; zonder GM, Chrysler of VW-componenten graag, dus puur Bella Italia…

    Login om te reageren
  14. Megakix zegt

    11 september 2011 om 18:53

    Way the go Alfa !!!! Hoop dat ze a) die pipo van een bestuursvoorzitter eruit knetteren en b) deze auto in produktie nemen…

    Login om te reageren
  15. xilver zegt

    11 september 2011 om 18:56

    Die kennen we toch al een aantal jaren?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2011 om 19:54

      @xilver: bij gebrek aan echt nieuws zoals een 159 opvolger heeft Alfa maar de lak van deze oude concept car gehaald en hoopt dat we er in trappen.

      Login om te reageren
  16. linuxxx zegt

    11 september 2011 om 19:10

    Echt mooi in deze kleur, krachtiger als dat rood. In alle opzichten een mooie verschijning, alleen vind ik de snuit echt te braaf.

    Login om te reageren
  17. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    11 september 2011 om 19:41

    Ik vind vooral die ovale velgen supercool! Gaat het helemaal worden in 2011… ;)

    OT: mooie auto, maar kan in mijn humbele opninie toch niet tippen aan de 8C. Die is veel meer in balans, die is ‘mooi gedrongen’ en deze is ‘TE gedrongen’… En dan is die foto dus ook nog eens uitgerekt!

    Login om te reageren
  18. kees66 zegt

    11 september 2011 om 19:43

    Ik vind hem prachtig… maar als ze het streefgewicht halen wordt dit een niche auto. Leuk voor op het circuit, maar geen auto om dagelijks mee te rijden. Want in mijn auto heb ik toch echt graag “luxe” zoals een autoradio, elektrische ramen, airco, etc en dat zie ik er niet in komen als ze die 850kg willen halen.

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      11 september 2011 om 20:22

      @kees66:
      Dan moet je lekker een mercedes of zo gaan rijden, geen rijdersauto.
      Als ze ook maar in de buurt komen van de 1000 kg vind ik het al heel knap. Een lotus elise weegt al 850 kg (en niet zoals de fabrieksopgave 785kg, dat is zonder vloeistoffen) en die heeft een 4 cilinder.

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      11 september 2011 om 21:11

      @kees66: En als ze dat gewicht wel halen met de luxe-items die je noemt? Koop je hem dan?

      Login om te reageren
  19. Specht zegt

    11 september 2011 om 19:44

    Als ik de verhalen over die 1750 Tbi motor moet geloven dan schijnt die ondanks het vermogen helemaal geen fijn rijdende motor te zijn. Een ongeblazen hoogtoerige 4cilinder of gewoon een V6 was misschien de betere keuze geweest.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 september 2011 om 19:50

      @Specht:

      komt wel bij het volgende limited showbakkie ..

      de 6C .. met een V6 pentastar ..

      Login om te reageren
  20. JanJansen zegt

    11 september 2011 om 20:16

    Weet iemand welk merk en type lak dit is?
    Ik ga binnenkort mijn Caterham spuiten en dit is bijna net zo mooi als het kale aluminium.
    Het enige wat ik kan vinden is Liquid Metal paint van BASF, geen fluid metal.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      11 september 2011 om 20:22

      @JanJansen:

      ik vroeg het me ook al af ..
      want dan gaat mijn Olds ook in deze kleur ..

      zal wel een gun-metal zijn met een hele hoop pearl ..

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        11 september 2011 om 20:23

        @lincoln:

        op een Caterham zal het zeker stoer staan ..

        Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      11 september 2011 om 21:07

      @JanJansen: De lak lijkt als twee druppels liquid op de bij de SLS AMG optionele Alubeam Silver lak die jij noemt.

      Login om te reageren
      • JanJansen zegt

        11 september 2011 om 21:18

        @MarkieS:
        Ja dat leek mij ook (goede woordspeling trouwens;-), maar hier noemen ze het gek genoeg fluid metal.

        @lincoln:
        Ja hij is nu kaal aluminium en iedereen vindt dat zo mooi staan dat ik dat eigenlijk niet wil veranderen. Maar de neus en achterspatborden zijn wel van composiet, als die ook een metaalkleur kunnen krijgen zou helemaal leuk zijn.
        Bijkomend voordeel is dat je wat meer opvalt in het verkeer. Omdat hij zo laag is word ik vaak niet gezien door SUV rijdende figuren en laten we eerlijk wezen, dat verlies ik. (afgezien dat er nog meer redenen zijn waarom SUV rijders vaak niet kunnen rijden, maar die discussie wil ik even laten wat het is)

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          11 september 2011 om 21:25

          @JanJansen:

          is het dan niet “beter” om dan een contrast kleur te gebruiken ??
          ipv nep aluminium ..

          wel leuk dat je alleen wat kleine stukken hoeft te spuiten ..
          aluminium moet je natuurlijk zo houden ..
          kost je 2 bussen wd40 per jaar om dat perfect te houden ..

          Login om te reageren
          • JanJansen zegt

            11 september 2011 om 21:40

            @lincoln:
            Het is inderdaad “beter” om de hele auto te spuiten, anders zie je pas echt dat het nep is. Immers Zelfs het beste nep is niet beter dan echt.
            Daarnaast merk ik dat de aluminium huid wel erg snel corrodeert bij een regenbui. Dat komt ook doordat die Engelsen het aluminium gewoon op het stalen chassis hebben geklonken. Het meest onedele metaal gaat dan corroderen; in dit geval de body dus. Daarbij komt nog eens dat er de laatste winters veel zout is gestrooid, zo wordt het net een batterij.
            Ik ga hem gewoon helemaal in de lak zetten, dan is dat probleem ook getackeld.

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              11 september 2011 om 21:47

              @JanJansen:

              huh .. je hebt em als daily driver ??

              dan is isoleren in een goeie epoxy idd een oplossing ..
              of die nagels eruit en de boel met sika-flex aan elkaar plakken ..

              Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              11 september 2011 om 21:57

              @JanJansen: / @Lincoln: misschien heb je hier wat aan… en we willen wel foto’s als ie gespoten is (anders ook trouwens ;-) )
              http://www.standox.com/portal/link/alubeam

              Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              11 september 2011 om 22:03

              @JanJansen: check out Sikkens Chameleon 3-stages. (Sprayed over black base). Couple light coats is all it takes, any dirt in that coat will screw the whole job. The Chameleon’s about $300.00 a quart and that will do a whole car.
              En: “Check out http://www.alsacorp.com they sell a mirra chrome and a ghost chrome that have this effect .mirra chrome is sprayed over black but it has to have a shine (dont scuff before spraying ) the more shine under the mirra chrome the more it will look like chrome”

              Login om te reageren
            • w0o0dy zegt

              11 september 2011 om 22:05

              @JanJansen: en dit is misschien ook interessant
              http://www.standox.com/portal/link/alubeam

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                11 september 2011 om 22:07

                @w0o0dy: you rule ..

            • desjonnies zegt

              12 september 2011 om 10:14

              @JanJansen:
              Bel Autospuiterij en plaatwerkerij Ton Revet in Gouda.
              Vreemd figuur met een Brits kloppend hart.
              Rijdt nog met een MG V6 sedan.
              Werkt alleen en is een super vakman.
              Zal zeker Caterham Lotus 7 Donkervoort gek zijn.

              Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 september 2011 om 20:16

          @JanJansen: Fotootje van je trotse vierwieler?

          Login om te reageren
  21. r3fl3x zegt

    11 september 2011 om 21:19

    Ik moet nog maar zien dat deze lichter gaat worden dan 1.200 kg… Zo’n concept is leuk, maar als alle airbags, geluidsisolatie en andere zooi er eenmaal in zitten is het vast eren ander verhaal.

    Login om te reageren
  22. renske1993 zegt

    11 september 2011 om 21:34

    opwindender dan lesbische seks :p

    Login om te reageren
  23. dymf zegt

    11 september 2011 om 23:19

    Waaaaaaauuuuuuuuwwwwww, (sorry) maar hij is zo mooi. *vinkt deze aan op wensenlijstje*

    Login om te reageren
  24. Nico94 zegt

    12 september 2011 om 09:59

    Ik zou deze eerder kopen dan een Evora of Cayman. Hij is mooier, lichter en misschien daardoor ook sneller!

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    13 september 2011 om 20:07

    Maakt die nieuwe Stratos meteen overbodig…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North