• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Niet in Parijs: Infiniti G37 Convertible

Auteur: robbie, gepost 2 oktober 2008 om 13:55 – 12 Reacties

Infiniti G37 Convertible


Infiniti heeft een tweede foto vrijgegeven van de G37 Convertible. Deze eerste cabrio van het Japanse merk staat nog niet in Parijs, maar ik wilde hem jullie toch niet onthouden. Want de G37 Convertible zal namelijk al in de zomer van 2009 bij de Europese Infiniti dealers te bewonderen zijn.

En net als zijn concurrenten de BMW 3 Serie cabrio en Lexus IS250C heeft ook de Infiniti een stalen klapdak. Bij de G37 bestaat het dak uit 3 delen. Onder de motorkap vinden we dezelfde 3.7 liter grote V6 met 320 pk als in de G37 Coupe en Sedan.

INFINITI G37 CABRIO KOMT NAAR EUROPA

• Verkoop start in de zomer van 2009
• Nieuwe foto toont ontwerp achterzijde

De Infiniti G37 Cabrio staat vanaf de zomer van 2009 in de Europese showrooms. Dat nieuws valt samen met het vrijgeven van de tweede foto van de auto. Daarop is te zien dat de Infiniti-ontwerpers voor de G37 Cabrio de sensuele lijnen hebben gehandhaafd die ook de G37 Coupé kenmerken. En ook als het driedelige, elektrisch bedienbare, metalen cabriodak is neergeklapt, verliest de Infiniti G37 Cabrio niets van zijn fraaie vormen.

Zoals het een Infiniti G-model betaamt, combineert de G37 Cabrio mooie lijnen met dynamische prestaties. Voor de aandrijving van de Infiniti G37 Cabrio tekent de potente 3,7-liter V6-motor (320 pk) uit de G37 Sedan en Coupé. De krachtbron is voorzien van Infiniti’s Variable Valve Event and Lift-techniek: variabele klepbediening en lifthoogte voor optimale efficiëntie en een betere balans in kracht, gasrespons, brandstofverbruik en emissies.

Voor wat betreft transmissies is er keuze uit de standaard handgeschakelde zesversnellingsbak en een optionele zeventrapsautomaat die via magnesium schakelpeddels achter het stuurwiel ook handmatig is te bedienen.

Meer details worden in november bekendgemaakt tijdens de Los Angeles Auto Show 2008, waar de G37 Cabrio zijn werelddebuut maakt.

Ook interessant!

  • Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
    Video: Audi A4 Cabrio ramt onschuldige automobilisten
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Volkswagen overweegt serieus een ID.3 Cabrio

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, g37, Infiniti

Vorig bericht: « Officieel: Renault Mégane Coupé
Volgend bericht: Peugeot RC HyMotion Concept in Parijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. pelezinho zegt

    2 oktober 2008 om 13:58

    hoeft ook niet in parijs te staan
    spuuglelijk

    Login om te reageren
  2. Escher zegt

    2 oktober 2008 om 14:16

    Ik vind hem geweldig!

    Login om te reageren
  3. Rus zegt

    2 oktober 2008 om 14:55

    Ik vind ‘m ook echt lekker!

    Login om te reageren
  4. herke zegt

    2 oktober 2008 om 15:17

    ALSJEBLIEFT! hou infiniti in japan…

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    2 oktober 2008 om 15:40

    Dat doen ze snel. Vanmorgen zag ik nog dat de Lexus IS cabrio werd onthuld, en nu zijn ze al met een concurrent gekomen… :o ;)
    Maar damn, dat ziet er goed uit zeg. Zoals alle Infiniti’s…

    Login om te reageren
  6. STJ zegt

    2 oktober 2008 om 15:43

    @herke

    Leg me maar is uit hoe ze infiniti in Japan moet houden als hij daar niet eens te koop is. Jij bent zeker niet de slimste thuis.

    Login om te reageren
  7. marco zegt

    2 oktober 2008 om 18:36

    ziet er niet slecht uit .maar denk dat de dieselrijders hier in europa er weinig intresse voor gaan hebben

    Login om te reageren
  8. arokh zegt

    2 oktober 2008 om 18:51

    @STJ:
    je hebt een hele grote mond, maar ik geloof dat je zelf niet de slimste bent. (het is altijd jammer dat de domheid van mensen blijkt uit hoe dom ze andere mensen vinden)

    Infinity’s (muv de QX56) worden in Japan gebouwd. op 2 verschillende locaties, maar van mij mogen ze die dingen daar houden. Dat een product daar niet te koop is, wil toch niet zeggen dat het onmogelijk daar gebouwd kan worden? Dat heet export, en ik kan je verklappen dat Infinity een Japans merk is! (en vanaf 2008 schijnen ze ook te koop te zijn/worden in Japan) Het is het Luxe merk van nissan (wat weer deels Renault is)

    Login om te reageren
  9. InfiniteNissan zegt

    2 oktober 2008 om 19:10

    @arokh

    Ja, heel stoer van je, maar het is in eerste instantie wel en alleen gemaakt voor de amerikaanse markt en ook de ontwerpkantoren zitten in amerika en we zijn echt niet onder de indruk van goedkoop kennis gestrooi.

    Login om te reageren
  10. Brian zegt

    2 oktober 2008 om 19:58

    Ik vind het een superding hoor!
    Prijzen zullen rond de … zijn ?

    Login om te reageren
  11. STJ zegt

    2 oktober 2008 om 20:06

    @arokh

    Ten eerst infiniti komt niet naar Japan omdat ze daar als nissan te koop staan.

    En ten tweede je kan infiniti niet eens spellen en dan wil je komen praten, Infinity is een audio merk en geen auto.

    Login om te reageren
  12. yassin zegt

    2 oktober 2008 om 20:40

    wel veel mooier dan die Lexus IS250C !. ben ook benieuwd naar de prijs…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North