• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw snelheidsrecord voor Golf GTI: 335 km/u

Auteur: autoblogger, gepost 21 juni 2010 om 13:03 – 37 Reacties

Snelle Golf...


Jeremy Freedman is gek van de GTI en wist zijn VR6-motor op te krikken naar 800 pk! Dat bleek genoeg voor een snelheidsrecord van 208.1 mph (335 km/u).

De recordpoging vond plaats tijdens het Texas Mile event, vorig jaar herfst. De aanpassingen aan de zwarte Mk III van Jeremy vallen eigenlijk best mee. De 2.8 is uitgeboord naar 3 liter en er is een limited slipdifferentieel toegevoegd. Verder zijn er grotere wielen/banden onder gezet.

Flauwe grapjes over petjes kun je voor je laten, daar was immers ook geen sprake van bij die snelste camper ter wereld. Jeremy mag zich nu de snelste Golf-rijder ter wereld noemen, respect! Meer info staat op eurotuner.com.

Ook interessant!

  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Oettinger Golf 8 GTI
    Oettinger Golf 8 GTI is keurig en subtiel. Huh?

Nieuwste artikelen

  • Autonoom blijft een droom
  • Dieven al vooraf in de kraag gevat
  • Waarom rijdt deze kerstboom met 315 per uur door de straten?
  • Zo loods jij je auto door deze ijskoude kerst!
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, gti, maximumsnelheid, record, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Vrouw met uitkering rijdt in Maserati
Volgend bericht: Het is weer BBQ-time: Murcielago brandt uit in New York »

Lees Interacties

Reacties

  1. DaBaZZ zegt

    21 juni 2010 om 13:07

    Nou nou das niet verkeerd, ik zeg petje af:P

    Login om te reageren
  2. Roelio zegt

    21 juni 2010 om 13:09

    Heb zelf een VR6 gehad, zijn echt geweldige motoren, lekker veel power en een heerlijk geluid. Ooit wordt het nog wel eens tijd voor een vr6 project bij mij. Niet zoals hierboven uiteraard.

    Login om te reageren
  3. meneersander zegt

    21 juni 2010 om 13:09

    Inde catogerie onzinnige records. Een golf GTI die 335 gaat!

    Login om te reageren
  4. Brutus zegt

    21 juni 2010 om 13:09

    800 pk door alleen het opboren naar 3 liter en het plaatsen van een limited slipdifferentieel?
    Of begrijp ik dit verkeerd?

    Login om te reageren
  5. Laue zegt

    21 juni 2010 om 13:09

    laat dat een les zijn voor de petjes, met dat zulk snelheden heb je dus WEL een spoilertje nodig.

    Login om te reageren
  6. R2rule zegt

    21 juni 2010 om 13:10

    De 2.8 is uitgeboord naar 3 liter en er is een limited slipdifferentieel toegevoegd. Verder zijn er grotere wielen/banden onder gezet.

    En een paar dikke turbo’s denk ik..

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      21 juni 2010 om 13:13

      @R2rule & @Brutus: yep, turbokit, chip, uitlaat, etc.
      The usual dus… vandaar dat ik het even achterwege liet ;)

      Login om te reageren
  7. VW Freak zegt

    21 juni 2010 om 13:11

    VW Das Auto… Dikke shit ouwe :D

    Login om te reageren
  8. John zegt

    21 juni 2010 om 13:12

    Vreemd verhaal. Een GTI met een VR6? In Nederland hadden die dingen een 2.0 4cilinder. Wat gaat hier mis?
    OT: Ik heb ook zo`n MKIII gehad maar 300+ had ik daar toch echt niet mee willen rijden..

    Login om te reageren
  9. §tekel zegt

    21 juni 2010 om 13:13

    lekker “nieuws” hoor, vorig jaar hefst, hij zou al 3 keer verbeterd kunnen zijn!

    Login om te reageren
  10. Laue zegt

    21 juni 2010 om 13:18

    pk zorgt meestal enkel voor de topsnelheid, ben benieuwd naar de 0 – 100

    Login om te reageren
  11. Wes zegt

    21 juni 2010 om 13:28

    een typisch gevalletje van.
    “with all the money i’ve spend, i could bought a mk6 GTI”

    Login om te reageren
  12. KUYL zegt

    21 juni 2010 om 13:29

    @LAUE, dat is wel de meest kort door de bocht redenatie ooit voor topsnelheid.

    Login om te reageren
  13. rick zegt

    21 juni 2010 om 13:32

    moet harder kunnen deze mk1 haalt al 305 kmh
    http://www.youtube.com/watch?v=5BODgqazWRQ

    Login om te reageren
  14. waverider zegt

    21 juni 2010 om 13:41

    @Laue:
    Pk is het vermogen om toeren te maken. Dat is dus topsnelheid en acceleratie.
    NM is trekkracht, dus hoeveel gewicht kan een motor verplaatsen.
    Een auto met 1000 pk en 50 nm trekt heel snel op maar kan heel weinig trekken.
    Een auto met 50pk en 1000 nm trekt heel langzaam en zit snel aan zijn top op maar kan veel gewicht trekken.

    Login om te reageren
  15. Laue zegt

    21 juni 2010 om 13:47

    ja het is wel heel kort door de bocht. maar in dit geval zal 800pk enkel op gemaakt zijn om die top sneldheid te maken, vandaar datik ook wel benieuwd ben wat deze 800pk doen met de acceleratie.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      21 juni 2010 om 14:13

      @Laue: Niet veel aangezien het ding nog steeds voorwielaangedreven is.

      En aangezien dit me een echt hobby project lijkt zal de motor ook wel niet heel geraffineerd getuned zijn. Zullen wel top-end turbo’s op zitten, dus na elk schakelmoment kun je 3 weken wachten op je power.

      Als die erin klapt ga je ook meteen Mach 4, maar ok.

      Login om te reageren
      • bpc zegt

        21 juni 2010 om 15:18

        @bozewolf: de vr6 had toch awd … dus maakt het wel uit denk ik en rwd of fwd verandere weinig aan acceleratietijden lijkt me wel aan bochtensnelheid

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          21 juni 2010 om 15:45

          @bpc: Ik nam aan dat ie FWD was vanwege de GTI moniker. Als ie AWD is zal ie mssn wel van de lijn af katapulteren als een malle, dan heb je een ongelofelijk toffe sleeper.

          800 pk alleen op de voorwielen lijkt me echter een beetje overdone.

          Login om te reageren
  16. Stender zegt

    21 juni 2010 om 14:19

    Toch een knappe prestatie

    VR6’jes staan niet echt bekend om hun tune-mogelijkheden.

    Login om te reageren
  17. Die Bruine zegt

    21 juni 2010 om 15:09

    Niet bekend om hun tuning? Nog maar eens goed informeren dan… In Duitsland worden ze goed getuned. Hier in NL doen ze alleen aan kippegaas tuning. Misschien een zielig turbotje erop en wat overmaat zuigers omdat hij zo versleten was. Op Autoblog zul je ook genoeg goed getunede VR6 modellen vinden. Op Youtube is van een paar jaar geleden ook een mkIII te vinden die rondjes rijdt om Porsche’s, Subaru’s en AM’s dankzij de 700pk. Ze zijn dus wel degelijk te tunen… door tuners. Just so you know.
    En in Amerika heten de topmodellen GTI. Zoals dat ook hoort IMHO.

    Login om te reageren
  18. BmwMPower zegt

    21 juni 2010 om 15:21

    Premium petjes!

    Login om te reageren
    • Jayceon zegt

      21 juni 2010 om 17:34

      @BmwMPower: Amen.

      Login om te reageren
  19. HDM zegt

    21 juni 2010 om 15:49

    Snelste pet-express ter wereld.

    Login om te reageren
  20. laulau zegt

    21 juni 2010 om 17:14

    Das een snelle johnny-bak zeg! Maar hij is niet echt aerodonamisch.

    Login om te reageren
  21. poeperman zegt

    21 juni 2010 om 18:44

    vr6 is niet altijd 4wd,
    das enkel de VR6 syncro, en die is 2.9l groot

    Login om te reageren
  22. AMG Powerrr zegt

    21 juni 2010 om 20:04

    @John,

    in Amerika werd de Mk3 (en Mk4) VR6 de GTi VR6 genoemd. Omdat daar alles the bigger, the better is. Wel eens de EipTuning Mk3 GTi VR6 gezien? Dat is ook 600+pk op de voorwielen. Deze heeft het zo te zien ook.

    Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    21 juni 2010 om 21:24

    Dat is verdomd snel! Ik vraag me af hoe snel je hiermee aan de 100 zit?

    Login om te reageren
  24. Jimmie zegt

    21 juni 2010 om 21:44

    @waverider
    Klopt niet helemaal wat je zegt.
    De hoeveelheid pk’s zegt wat over de topsnelheid en het aantal nm’s zegt wat over de trekkracht en de acceleratie.

    Login om te reageren
  25. GOD zegt

    21 juni 2010 om 23:51

    Vette bakken die mk3 VR6-jes.
    Klinkt heel erg lekker met een Sebring uitlaat in combinatie met een powerfilter.
    Geen constante herrie maar alleen een mooie volwassen brul als je hem deurtaaid.

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      22 juni 2010 om 04:07

      @GOD: +1 voor het gebruik van “deurtaaid”.

      Login om te reageren
  26. Dimglor zegt

    22 juni 2010 om 12:35

    Knappe prestatie vind ik… Is toch wel echt snel voor zo’n klein autootje…

    Login om te reageren
  27. Stender zegt

    22 juni 2010 om 14:43

    @ Die Bruine

    Koeling is een ramp bij die dingen

    Login om te reageren
  28. GOD zegt

    22 juni 2010 om 14:48

    @ bozewolf

    haha ;)

    Login om te reageren
  29. tarquesh zegt

    26 juni 2010 om 01:21

    Ik rij liever met een VW Bora 140 dan met een Golf 335. Voor de hogere snelheden neem ik wel een comfortabele BMW M5.

    Login om te reageren
  30. sjaak zegt

    24 september 2010 om 20:56

    Juist BMW is de Bom!!!

    Login om te reageren
  31. sts-v zegt

    3 oktober 2010 om 14:37

    @sjaak
    hebben we het hier nou over een golf of een BMW????
    OT: kijk petjesgozers als je nou geld heb voor een golfje doe er dan meteeen dit mee
    !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North