• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuw speelgoed voor Koos Spee?

Auteur: robbie, gepost 20 juni 2007 om 18:16 – 55 Reacties

Traffic-Observer

Jawel er is een nieuw speeltje op de markt gekomen voor de heren struikrovers, namelijk de Traffic-Observer. Deze flitspaal is van een nieuwe generatie die gebruik maakt van een roterende laser in plaats van een radar gebaseerd op het dopplereffect zoals nu nog gebruikelijk is. Voordelen van het systeem zijn dat het toestel makkelijker te plaatsen is (zonder uitlijnen) en het is in staat om meerdere rijstroken en rijrichtigen tegelijkertijd(!) in de gaten houden. Daar komt nog eens bij dat het systeem ook makkelijk geplaatst kan worden in tunnels, bochten en op viaducten en op andere plekken waar een radar minder praktisch is. En om het geheel nog erger te maken is deze camera ook nog eens voorzien van een digitale camera zodat er geen rolletjes meer aanwezig zijn en de foto’s digitaal doorgestuurd kunnen worden.

Gelukkig is er ook “goed” nieuws, de camera’s zijn namelijk reteduur (50.000 tot 150.000 euro) en tot nu toe worden ze alleen maar gebruikt (met succes) in Zwitserland (oa in de vangrail bij de Gothardtunnel). De Vlaamse overheid is echter druk bezig met wetswijzingen die het gebruik van deze camera bij onze zuiderburen mogelijk moet maken. Het systeem wordt geleverd door SIM Security & Electronic System en ik heb nog een extra gratis autoblog tip voor deze heren: Nederland heeft geen behoefte! Dat zijn niet mijn woorden maar die van het Ministerie van Justitie.

De nieuwe flitsers zouden zelfs al op een aantal plaatsen in Nederland worden gebruikt. Dikke bullshit, zegt een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM), overigens niet met die letterlijke woorden. De laatste tijd wordt in Nederland juist vooral ingezet op de geliefde trajectcontroles. Het BVOM is ook niet van plan om het systeem later in te voeren, aldus de woordvoerder.

En nu maar hopen dat ze dat niet “plotseling” zijn vergeten…

Met dank aan Thibaut voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: overige verkeer plaagt supercar
    Video: overige verkeer plaagt supercar
  • Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
    Villa in België is walhalla voor autoliefhebbers
  • Video: asocialen blokkeren verkeer voor burnouts
  • Fatsoenlijk snelladen in België door uitbreiding Fastned

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, koos-spee, Verkeer

Vorig bericht: « Dat kan harder! Ferrari powerboot breekt 2 records
Volgend bericht: Gezocht: coureur voor de 24 uur van Spa-Francorchamps »

Lees Interacties

Reacties

  1. kingarthur zegt

    20 juni 2007 om 18:22

    HELP!!!!

    Login om te reageren
  2. Nick-g zegt

    20 juni 2007 om 18:36

    Aaaaaaahhhh *rent in paniek rondjes in zn kamer*

    Hopen dat de euro’s niet in Koos z’n broekzak branden en die dingen stiekem toch koopt.

    Login om te reageren
  3. Coolguy zegt

    20 juni 2007 om 18:39

    Vandemorgend gelezen in de krant, er is nog geen nieuwe regering gevorm of het wordt nog eens duidelijk dat we weer geleid worden door zakkenvullers.

    Login om te reageren
  4. ackeee zegt

    20 juni 2007 om 18:44

    gaan ze die dingen in belgie neerzetten, als je daar te hard rijd zijn je banden voor je belgie hebt verlaten al versleten, laat ze het geld daar aan de wegen besteden.

    Login om te reageren
  5. evo zegt

    20 juni 2007 om 18:49

    “vooral ingezet op de geliefde trajectcontroles”

    Bij de A13 zijn ze juist eventjes weggehaald. Helaas alleen voor een likkie verf en controle van de bekabeling. Maar tot medio juli kunnen we iig nog richting R’dam, komend uit den Haag, nog eventjes planken.. :P

    Login om te reageren
  6. Bol zegt

    20 juni 2007 om 18:49

    We hebben in Nederland (in Haarlem) ook een firma die heel druk bezig is met het uitvinden en verbeteren van automobilistplaagapparaten. De waarderpolder hangt vol met proefopstellingen van Gatso, zitten ook een paar kleine en gevaarlijk geavanceerd ogende apparaten tussen.. Vraag me af wanneer ze die feestelijk in gebruik gaan nemen…
    Maar goed, zoals in bovenstaand stuk al wordt vermeld zijn ze apetrots op de traject controle systemen waarmee tot nu toe 2,3 miljoen (!!) boetes zijn uitgedeeld..
    http://www.gatsometer.com/index.php?p=41153

    Dus lijkt me dat investeringen in Neerlandsch trots voorrang krijgt boven 1 of ander mobiel Duits apparaatje..

    Login om te reageren
  7. stefano zegt

    20 juni 2007 om 18:51

    We zouden eigenlijk met zn allen in één nacht al die Pestdingen in de puin moeten slaan!

    Login om te reageren
  8. glenne zegt

    20 juni 2007 om 18:56

    ik haat ALLES WAT TE MAKEN HEEFT ME FLITSEN ik ben dood blij dat ik hier woon in belgie enige waar ik ik wil voor verhuizen zijn die rete dingen genaamd Flitspaal van morgen reed ik langs een werf met mijn fiets kwam er een bmw 5 serie langs kwam er een flits uit een werf stel je voor wat ze allemaal niet doen voor flitsen

    Login om te reageren
  9. P@ zegt

    20 juni 2007 om 18:59

    Vooral onder de aandacht brengen… nu weet iedereen er vanaf en koos plee leest deze blog uiteraard ook..

    bedankt Autoblog.nl :P

    Login om te reageren
  10. Autospotting.nl zegt

    20 juni 2007 om 18:59

    Gelukkig wil nederland ze niet hebben :D zou anders erg vaak de lul zijn ben ik bang :P

    Login om te reageren
  11. Maarten zegt

    20 juni 2007 om 19:00

    Waarom gaan ze nou niet gewoon patrouilieren? Dat is toch veel effectiever, en veiliger (geen mensen die in een keer vol op de rem trappen)

    Login om te reageren
  12. joost zegt

    20 juni 2007 om 19:01

    @ glenne,

    goed plan. Zoiets als de beeldenstom van vroeger. Laten we hopen dat het er ooit eens van komt.

    Login om te reageren
  13. Bol zegt

    20 juni 2007 om 19:03

    zelfs met een paar duizend man heb je daar meer dan een nacht werk aan.. heel het land hangt vol met die traject ellende en staat vol met palen..

    Login om te reageren
  14. Tenck zegt

    20 juni 2007 om 19:21

    shit, zelfs in de bochten ben je nu het bokje, terwijl het daar juist het leukste is om hard te rijden. Lekker met 180 van de ene snelweg naar de andere zonder een zorg om geflitst te worden.

    Login om te reageren
  15. L-M zegt

    20 juni 2007 om 19:27

    Ja dat geld kunnen ze meteen terug verdienen. Het kan 2 maal zoveel flitsen dus 2 maal zo efficient …;

    Login om te reageren
  16. RScosworth zegt

    20 juni 2007 om 19:27

    Bestaat er geen speciale ongediertebestrijding voor het vangen van die misselijke flitsratten ofzo? Word altijd zo misselijk van die kansloze ongeschoolde sufkutten die met hun krantje in de flitswagen zitten. Bah!

    Sorry voor mijn taalgebruik.

    Login om te reageren
  17. PieterA zegt

    20 juni 2007 om 19:35

    Ik stel voor dat we met zn allen collectief te hard rijden en vervolgens niets betalen. Misschien een wedstrijd aan verbinden, om ter meest geflitst worden…

    Login om te reageren
  18. M@RS zegt

    20 juni 2007 om 19:37

    Ik meende te weten dat er niet in bochten geflitst mag worden…

    Login om te reageren
  19. L-M zegt

    20 juni 2007 om 19:38

    @ Pieter A

    En erna om ter meest voor de rechtbak :d

    Login om te reageren
  20. Guido zegt

    20 juni 2007 om 19:40

    En dat in maan van de veiligheid!
    Lik toch mijn ballen, man!

    Die dingen zetten ze juist in waar stelselmatig iets harder wordt gereden, i.p.v. 80 km/u wegen of in de buurt van scholen!

    Veiligheid? Verkapte belastingheffing!

    Login om te reageren
  21. DeAutogids.nl zegt

    20 juni 2007 om 19:40

    Mooi apparaat, maar ik zie al haken. Geen rolletje is geen hard bewijs. Wat ik bedoel te zeggen: Ik zou als ik geflistst wordt door zo’n dingetje kunnen stellen dat het beeld digitaal bewerkt is. Aangezien er geen rolletje is, heb je niks om het te bewijzen.

    Login om te reageren
  22. petervhteV zegt

    20 juni 2007 om 19:41

    Kan je deze flitser ook verstoren met je garagedeur-afstandsbediening?

    Login om te reageren
  23. W1CK3D zegt

    20 juni 2007 om 19:43

    rippen die handel xD!

    Login om te reageren
  24. Racer X zegt

    20 juni 2007 om 19:48

    Leuk stuk techniek, waardeloos voor de gemoedstoestand van de automobilist…

    Login om te reageren
  25. Sander zegt

    20 juni 2007 om 19:53

    Lang leve de overheid! Pure geldklopperij die verkeersboetes voor een paar kilometer te hard! Als je nou echt 70 in een woonwijk rijd, ok, dan is het goed. Maar als je ’s nachts bijna alleen op de snelweg rijd met 140 ipv 120 slaat het nergens op om dat te beboeten. Alsof het verkeer daar ook maar iets veiliger van wordt. Onzin! Laat ze nou eerst maar eens dat fileprobleem oplossen…

    Login om te reageren
  26. Guido zegt

    20 juni 2007 om 19:55

    maan=naam…*kuch*… :0

    Login om te reageren
  27. DRU zegt

    20 juni 2007 om 19:56

    I just died a little inside.

    Login om te reageren
  28. Kennie zegt

    20 juni 2007 om 20:15

    De Vlaamse overheid zou beter wat meer geld pompen in het wegenwerkenbeleid ipv te investeren in die nieuwe dure (idiote, hatelijke, geldzuigende.. enz.) flitspalen.
    Jullie Nederlanders boffen met zo’n regering!

    Login om te reageren
  29. Coolguy zegt

    20 juni 2007 om 20:41

    Ik vraag mij af hoeveel % ze weer naar Wallonië gaan versluizen… (waar in totaal nog geen 7 flitspalen staan!)

    Login om te reageren
  30. Floyd zegt

    20 juni 2007 om 21:03

    Wat voor een slecht karakter moet je hebben om zo’n marteltuig te ontwikkelen? Zo’n mensen zouden toch op z’n minst tijdelijk ‘uit de samenleving verwijderd moeten worden’

    Gelukkig kan het nog even duren voor er een nieuwe federale regering gevormd is, en zodra die gevormd is gaan ze zich met z’n allen bezig houden met een staatshervorming. Of iets wat daar voor moet doorgaan.

    Login om te reageren
  31. Coolguy zegt

    20 juni 2007 om 21:11

    Staatshervorming… en jij gelooft nog in fabaltjes? ;-)
    Wij hun maar betalen om Waalse politici uitspraken te laten maken zoals “Er komt nooit een staatshervorming die niet in het voordeel is van Wallonië.”

    Login om te reageren
  32. Alfa Lima Foxtrot Alfa zegt

    20 juni 2007 om 21:29

    Hier in portugal kennen ze geen flitspalen…. je kunt hier met een gerust hard 225km/h al bellende, zo lam als een gympie door een woonwijk heen scheuren!!! Was laatst één weekje bij mn moeders in NL, gelijk geflitst, ik reed 6km te hard in de straat van mn moeder…

    PS: ik was niet lam en zat ook niet te bellen…

    Login om te reageren
  33. Robin zegt

    20 juni 2007 om 21:55

    Ik meen op de radio gehoord te hebben dat vol op de rem gaan staan 50m voor dit slitsertje niet werkt. Hij kan verder kijken. Dat maakt het er wel veiliger op :)

    Login om te reageren
  34. Robin zegt

    20 juni 2007 om 21:56

    typo: flitsertje*

    Login om te reageren
  35. dekster zegt

    20 juni 2007 om 22:02

    Echt zielig… ik heb een idee; aangezien het beeld haarscherp is ben ik ervan overtuigd dat we de staat voor de rechter kunnen slepen wegens privacy schending.
    Ik heb hier niet de tijd voor, maar dit is een wink naar iemand die zich geroepen voelt, mijn steun heb je ;)

    Login om te reageren
  36. dekster zegt

    20 juni 2007 om 22:03

    @Robin, word de persoon die naast jou rijd (die jij uitremt) geflitst gaat nog leuk worden zo :roll:

    Login om te reageren
  37. Job zegt

    21 juni 2007 om 00:11

    Zuigende bende, ik ben van mening dat er een politieke “single isue” partij opgericht moet worden genaamd “Autoblog-tegen-Flitskasten”. Als er 200000 mongeaulen zijn die stemmen op de Partij voor de Dieren, en 900000 mensen die stemmen op de Mozartpartij aka PVV, dan moet het zeker lukken om een zeteltje of 10 te regelen bij de eerstvolgende verkiezing voor Lijst AtF!!!

    Autobloggers: Verenig U!

    Login om te reageren
  38. jvvv zegt

    21 juni 2007 om 00:27

    Jvvv geniet nog rustig na van zijn klein joy-ride naar huis dat hij 20min geleden heeft afgeond. Want het kan wel één van de laatste zijn als ik dit lees!!

    Login om te reageren
  39. peter zegt

    21 juni 2007 om 08:40

    Als je het niet weet moet je je mond houden.
    Ook deze lasermetingen (en andere ook) gebruiken het dopplereffect.

    Login om te reageren
  40. niek zegt

    21 juni 2007 om 08:43

    ‘Die dingen zetten ze juist in waar stelselmatig iets harder wordt gereden, i.p.v. 80 km/u wegen of in de buurt van scholen!

    Veiligheid? Verkapte belastingheffing!’

    Euhhh, als ze die dingen in de buurt van scholen zetten lijkt het mij toch dat het om de veiligheid gaat. En wat dan nog als het verkapte belastingheffing zou zijn. Het is je eigen keus als je te hard rijdt. Het is dus belasting die je niet eens hoeft te betalen als je dat niet wilt. Hoe veel mooier wil je het nog maken?

    Login om te reageren
  41. Sjefke zegt

    21 juni 2007 om 09:25

    @ Niek
    Niet van die impopulaire opmerkingen maken he! Als je op autoblog zit moet je tegen flitsers zijn… (Vooral omdat ze je zoveel geld kosten :() en hij zegt toch ipv bij de scholen.
    Ik zie wel iets in een burgeropstand alleen tegen flitsen :D

    Login om te reageren
  42. westy B zegt

    21 juni 2007 om 10:25

    Die fotos uit Zwitserland zijn niet in de buurt van de Gotthard genomen.
    Kan ik mijn laserjammer weer gebruiken :)

    Login om te reageren
  43. Thibaut zegt

    21 juni 2007 om 11:05

    @Peter: ik ken er niet alles van, maar ik haal er even mijn inleidende cursus Teledetectie bij.

    “Er bestaan verschillende systemen van radarteledetectie, zoals de Doppler radar, de Plan Position Indicator (PPI; het ronde scherm met de ronddraaiende “vuurtoren”-verlichting), de Side-Looking Airborne Radar (SLAR) en de Synthetic Aperture Radar (SAR). De SLAR en SAR zijn beeldvormende radars…”

    Niet alle radars gebruiken het doppler-effect. Men kan ook met polarisatie en tijdsverschil werken.

    Bij dit nieuwe toestel zou men trouwens laser gebruiken (geen radiogolven zoals bij een radar). Daarom moet wellicht de wet aangepast worden. En waarschijnlijk ook omdat men, zoals hierboven al iemand opmerkte, er geen ‘hard’ bewijsmateriaal is bij digitale foto’s.

    Login om te reageren
  44. Business zegt

    21 juni 2007 om 12:45

    Ik wil een pensioenfonds dat naast wapenfabrikanten en tabakboeren ook niet belgt in flitpaalbouwers!

    Login om te reageren
  45. C30CDIAMG zegt

    21 juni 2007 om 12:56

    stinger.nl —–> DSI ?

    Login om te reageren
  46. YK zegt

    21 juni 2007 om 14:20

    Telkens als me pa een boete krijgt voor te hard rijden (ong. €1200,- p/j) ben ik weer de pineut om zijn boets te beantwoorden. Betalen daar doen we niet aan, nee, we zoeken een fout in het systeem en reageren erop. Bv. we zijn meerdere malen gewoon onder die boete uit gekomen door maar steeds die boete terug te sturen met een reactie erbij, van: er waren wegwerkzaamheden, ik moest een uitwijkingsmaneuvre maken. Hoe slap het excuus ook mocht zijn, we hielden vol. Na een tijdje worden die gasten ziek van die reacties en laten ze het er maar bij. De administratie kosten wegen dan niet meer op tegen het ontvangen van de boete.

    Als iedereen nou zijn ontvangen boete terug zou sturen met een reactie van waarom je dat bedrag niet wilt betalen. Het CJIB kan dan zeker weten niet tegen al die reacties op. De administratiekosten zouden dan torenhoog worden en de ‘kleine boetes’ zouden dan met rust gelaten kunnen worden.

    dus: OPROEP AAN IEDEREEN MET EEN BOETE, STUUR JE BOETE GEWOON TERUG!!!

    zij maken ons gek met die flitspalen e.d., wij maken HUN gek met de administratie…

    Login om te reageren
  47. YK zegt

    21 juni 2007 om 14:24

    P.S. Er is een grote kans op slagen. Als het je toch NIET lukt om eronderuit te komen, moet je niet bij mij wezen. Dan ligt het aan je vermogen om een goedlopende, onderbouwde reactie te schrijven. Stuur dan gewoon NOG een keer terug, de aanhouder wint…

    Login om te reageren
  48. Thibaut zegt

    21 juni 2007 om 14:38

    Het wordt nog gekker in België. Minister Peeters wil alle auto’s van voor 1996 uit het verkeer halen!!!
    Salut klassiekers en oldtimers.
    bron: http://www.standaard.be/Artikel/Detail.aspx?artikelid=DMA20062007_003

    Login om te reageren
  49. Gek op Wielen zegt

    21 juni 2007 om 14:48

    YK…

    Dus jullie betalen niet? Er staat toch altijd een noot in dat je ongeacht of je in beroep gaat voor de gestelde termijn moet betalen?

    Login om te reageren
  50. Citrofiel zegt

    21 juni 2007 om 16:09

    “Dikke bullshit, zegt een woordvoerder van het Bureau Verkeershandhaving van het Openbaar Ministerie (BVOM), overigens niet met die letterlijke woorden.”

    Ik dacht al! :lol:

    Login om te reageren
  51. lincoln zegt

    21 juni 2007 om 19:38

    @gek op wielen .. daar moet je nooit intrappen .. gewoon niet betalen voor je fatsoenlijk wederhoor hebt gehad.

    Login om te reageren
  52. Michel zegt

    21 juni 2007 om 21:13

    Ik heb een “garagedeuropener” van Target.. Kan bij mij geen kwaad!!

    Login om te reageren
  53. YK zegt

    23 juni 2007 om 12:00

    @ Gek op Wielen

    Tot nu toe zijn we nog niet zoiets tegengekomen. Ook al stond het er, alleen al om wat extra administratie te bezorgen zou ik hem alsnog terugsturen.

    Login om te reageren
  54. YK zegt

    23 juni 2007 om 12:04

    @ lincoln

    Helemaal waar, de meeste boetes die ze opsturen bevatten meestal geeneens een goed ondersteunde reden van waarom je de boete dan wel niet krijgt. Daar moet je dan ook op ingaan, hehehehe :D

    Login om te reageren
  55. gardus zegt

    19 augustus 2007 om 10:52

    Het is goed dat de snelheid gecontroleerd wordt.
    Op zich is te snel rijden niet gevaarlijk. Ook door roodlicht rijden niet enz.

    Maar als het mis gaat dan is de snelheid de belangrijkste negatieve factor bij elk ongeluk.

    De minste ellende heb je als je gewoon je best doet niet te hard te rijden.

    De bewuste te hardrijders mogen ze meteen een vette bon geven om het af te leren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North