• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Hyundai Coupé krijgt RWD

Auteur: sir_smokalot, gepost 30 juli 2007 om 22:34 – 37 Reacties

Hyundai RWD Coupé spyshot


De Hyundai Coupé (spyshot boven), die in de VS de veel stoerdere naam Tiburón (haai) draagt zal met de komst van de nieuwe generatie de aandrijving op het andere paar wielen krijgen. Dit heeft een bron binnen Hyundai bevestigd.

De Hyundai Coupé is nou niet bepaald een verkooptopper in Nederland. Vorig jaar werden er 46 van verkocht, en na het eerste halfjaar van 2007 stopt de teller bij 45.
Wellicht komt dit doordat het topmodel, de 2,7 liter zescilinder, een magere 167 pk in de schaal legt. Dan is de 2.0 viercilinder met 143 pk misschien nog wel een betere optie.
Met achterwielaandrijving en wat zwaardere motoren wordt de Coupé misschien wat interessanter voor de sportieve rijder met budget.

De nieuwe Coupé wordt rond eind 2008, begin 2009 in de VS op de markt verwacht. Of hij dan ook al in Nederland verkrijgbaar is, is bij ons nog niet bekend.

Overigens zal de Coupé niet de enige Hyundai zijn met RWD. Ook Hyundai’s luxe zakensedan, de Genesis, wordt een achterwielaandrijver (via Automotive News).

De huidige Coupé:

Hyuandai Coupé

Hyuandai Coupé

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Hyundai Custo
    Nieuwe Hyundai Custo is de ideale luxe vakantie auto
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, genesis, Hyundai

Vorig bericht: « Techart Magnum: de foto’s
Volgend bericht: Ford V8 donuts in de sneeuw »

Lees Interacties

Reacties

  1. PieterA zegt

    30 juli 2007 om 22:36

    Niet dat ik het ding zou kopen maar zo’n beslissingen kan ik alleen maar aanmoedigen.

    Login om te reageren
  2. 3-serie zegt

    30 juli 2007 om 22:42

    Een Hyundai met achterwielaandrijving? Zal ongetwijfeld wel betaalbaar worden (oftwel minder dan 350Z gaan kosten)

    Goed er zullen genoeg mensen zijn die hun neus ophalen, maar ik zag vandaag nog de gefacelifte Coupe rondrijden -in een wat charmantere kleur als hierboven- en zo gek zag ie er niet uit. Had Fiat hem als betaalbare coupe op de markt gezet waren er vast meer van verkocht.

    Zie het maar zo, door het prijskaartje zullen de koreanen ervoor zorgen dat er heel wat meer mensen straks rearwheeldrive thrill mogen proeven. Kan nooit iets mis mee zijn.

    Ik vind: De koreanen zijn echt lekker bezig!

    Login om te reageren
  3. RobTWo zegt

    30 juli 2007 om 22:42

    Misschien moeten ze ‘m hier ook Tiburon gaan noemen….

    Login om te reageren
  4. Nick_BE zegt

    30 juli 2007 om 22:48

    Dit kan ik alleen maar toejuichen, met de juiste motorisaties en prijs kan deze nog wel eens onverwacht potten gaan breken.

    Login om te reageren
  5. VW Polo Abt Version. zegt

    30 juli 2007 om 23:01

    Ik denk dat het weer geen succes gaat worden.
    Coupé in die sector worden niet meer gekocht.
    De mensen gaan liever een CoupéCabrio kopé.
    Dubbel zovéél plezier voor een paar eurokes meer ;)

    Login om te reageren
  6. d_vdm zegt

    30 juli 2007 om 23:08

    Koreanen leren snel…..en zijn Alfa bijvoorbeeld te snel af. Beschamend eigenlijk. Voor menig europees merk.

    Login om te reageren
  7. badidea zegt

    30 juli 2007 om 23:22

    Het uiterlijk is ondertussen best OK. De aandrijving wordt dat nu ook. Nu het motorische deel nog. Meer vermogen en zuiniger graag! Ter vergelijk met BMW motor:

    Hyundai 2.7: 167 pk, 10.4 l/100km, 250 g/km CO2
    BMW 2.5: 218 pk, 8.4 l/100km, 203 g/km CO2
    (volgens a*toweek)

    Login om te reageren
  8. Mr. R zegt

    30 juli 2007 om 23:32

    @3-SERIE: Ben het helemaal met je eens! Hyundai is lekker bezig. De Genisis Concept zag er al echt mooi uit en ze zijn serieus bezig aan de nieuwe Coupé. Ik dacht trouwens dat de nieuwe Coupé een flinke maat groter zou worden en wat hoger gepositioneerd zou zijn. Als dat zo is, is dat wel erg jammer: in het lagere segment maken ze veel meer kans. Een MX-5 concurrent van Hyundai zou wel wat zijn!

    Login om te reageren
  9. SimonMc zegt

    30 juli 2007 om 23:59

    Welke is dan met de V6?Of wordt hier met 6-cilinder V6 bedoelt?

    En ik dacht altijd dat er een hyundai coupé was EN een hyundai tuscani (tiburon?)?

    Login om te reageren
  10. Mr X zegt

    31 juli 2007 om 00:23

    Dat is een echte streetrace auto en met rwd wordt t alleen maar beter.

    Login om te reageren
  11. Nigel zegt

    31 juli 2007 om 00:51

    Volgens mij heb ik deze in hartje parijs gezien
    Het was een hyundai voorkant helemaal zwart gestickerd.
    en hij lijk verdompt veel op deze.

    Login om te reageren
  12. Domien zegt

    31 juli 2007 om 00:55

    Ik denk dat hij tegenwoordug tuscani noemt, zo heb ik er toch al enkele zien rijden hier in Blegië, en ik vindt ze wel wat hebben. Betaalbaar, zien er snel uit,…

    Login om te reageren
  13. RenJie zegt

    31 juli 2007 om 01:13

    @SimonMc

    v6 = 6 cillinders in V vorm = \\\///
    6 cillinder in lijn = wat de naam al zegt

    en ze hebben allebei 6 cyl.

    Login om te reageren
  14. Adriaan zegt

    31 juli 2007 om 02:14

    maar 46 in NL ??? In België zie je ze toch geregeld rijden.
    Op zicht zijn het geen lelijke auto’s… enkel een goed velgje eronder en auto staat mooi (ook niet overdrijven)

    Login om te reageren
  15. Stef zegt

    31 juli 2007 om 08:29

    Huidige model Coupe vind ik prachtig! Kosten jong gebruikt en dik aangekleed een rooitje of 10, en dan heb je een chique auto. Het is dat het vermogen zo tegenvalt voor een sportcoupe.

    Tiburon is overigens idd een vele malen mooiere naam voor de auto.

    Login om te reageren
  16. Klassiekerrally zegt

    31 juli 2007 om 08:42

    En toch mist de Hyundai iets:
    Sexappeal.

    Login om te reageren
  17. burgie zegt

    31 juli 2007 om 09:47

    Heren… heren…. heren…

    Bij de V-blokken moet je kijken naar het koppel en niet naar het aantal pk’s. Mijn Hyundai Coupé V6 uit 2005 heeft een koppel van 245nm en ik rij daar bij het stoplicht heel wat mensen mee weg!
    Verder is het geen straatracer want hij rolt daarvoor iets te veel in de bochten. Het is een echte kilometervreter op de snelweg. De topsnelheid ligt boven de 200km/uur maar daar krijg je toch nauwelijks de kans voor in Nederland. Acceleratie tussen 100 en 180 blijft echter zeer interessant.

    De prijs is met €30.000,- zeer schappelijk. Ter vergelijking: een peugout 407 coupé V6 met de zelfde prestaties kost ongeveer €25.000,- meer!!!

    Maar achterwielaandrijving zou niet verkeerd zijn want ik vind hem nu iets te veel over de voorwielen wegglijden bij het ingaan van de bocht.

    En wat betreft sex appeal: ik hoor vrouwen alleen maar ‘kwijlen’ als ze mijn auto zien dus dat is best wel in orde ;-)

    Login om te reageren
  18. Mairsil zegt

    31 juli 2007 om 09:53

    @badidea:

    Maar dan heb je het ook wel over een prijsverschil, Hyundai kost 31.000, de BMW 3 coupe met 2.5 motor kost maarliefst 17.000 euro meer. Voor 31.000 is die 167 pk nog niet eens zo heel beroerd, vergelijkbaar met de hothatches van toen rond die prijs. Het brandstofverbruik is evengoed wel shockerend hoog.

    Er mag van mij ook zeker een wat moderner blok ingelepeld worden, maar ik hoop wel dat de prijs daar niet te veel van omhoog gaat. Als die tegen de 40.000 gaat lopen zie ik niet veel mensen meer voor de Hyundai gaan. Maar als ze hem een wat modernere motor geven, en de prijs rond de 30.000 weten te houden is het wel een erg leuke optie, er zijn niet veel RWD opties rond die prijs, behalve de MX-5.

    Login om te reageren
  19. burgie zegt

    31 juli 2007 om 10:11

    Hoezo is het verbruik beroerd hoog? Bij mij ligt het verbruik tussen de 1 op 10 en de 1 op 12 en dan rij ik meer 160 dan 100. Mijn 1.5 Civicje deed het met 1 op 13 niet veel beter.

    Login om te reageren
  20. MrSelected zegt

    31 juli 2007 om 10:16

    Dit is erg goed nieuws! Ik heb de coupé (bijna) altijd al mooi gevonden, en nu de kwaliteit ook nog omhoog gaat – voorwaarde is nog wel dat de prijs laag moet blijven – zou het nog een interessante auto worden om werkelijk waar te kopen.

    Ze snappen het in ieder geval beter dan Audi, Alfa (Ok de 169 wordt ook FR) en nog wat andere europese merken. Doet hun imago in mijn ogen zeer goed.

    Go hyundai !

    Login om te reageren
  21. Rvh zegt

    31 juli 2007 om 10:54

    ik vond de vorige mooier dan de huidige dus ik hoop dat de nieuwe weer heel mooi word

    Login om te reageren
  22. Mairsil zegt

    31 juli 2007 om 10:56

    @burgie

    Volgens de fabrikant spec doet de Hyundai Coupe 2.7 v6 net 100 km voor 10 liter benzine, iets minder met een automaat.

    10 liter per 100 km is qua verbruik vergelijkbaar met bijvoorbeeld een Lexus GS 300 (250pk v6), Audi A4 3.2 FSI (256pk v6) of BMW 530i (306pk v8), wat allemaal veel grotere auto’s met veel meer vermogen zijn.

    Zelfs een Citroen C6 2.7 (208 pk v6) of Mercedes-Benz C 230 (204pk v6) draaien al op ruim een liter minder per 100 km. En dat zijn ook al geen toonbeelden van zuinigheid. Efficiente moderne 4-cylinders rond de 200pk kunnen met nog een stukje minder toe, zeker als er een turbootje gebruikt is. VW’s Golf 1.4 16V TSI doet bijvoorbeeld 170pk voor maar 7.2 liter per 100 km, dat is toch wel een stukje zuiniger.

    Al met al vind ik de bestaande Hyundai Coupe best een leuke auto voor een beschaafde prijs, maar de motor verdient zeker geen schoonheidsprijs.

    Login om te reageren
  23. Arie Nap zegt

    31 juli 2007 om 13:01

    Nu nog een geblazen 4 cylinder erin en we hebben een zeeeeer leuke auto :)

    Login om te reageren
  24. DennieFR zegt

    31 juli 2007 om 13:07

    Lelijk vond de de coupe’s toch al niet,en nu ze met RWD komen zullen de verkoopaantallen vast omhoog schieten…Als ze dat met hun pk’s ook doen tenminste.

    Login om te reageren
  25. Jordey zegt

    31 juli 2007 om 13:44

    @ 3 serie:

    duhh!! ten 1e is hyundai veel goedkoper,
    ten 2e heeft nissan betere kwaliteit,
    3e 350z heeft 280 pk en de sterkste hyu coupe 167,
    4e dat is een flopvergelijking dus. zelfde als een m3 met de sterkste uitvoering vergelijken van een volkswagen golf. ( behalve de w12 versie dan he )

    Login om te reageren
  26. 3-serie zegt

    31 juli 2007 om 13:54

    @ Jordey,

    ik vergelijk de 350Z ook niet met de nieuwe Hyundai coupe, zeg alleen dat ie waarschijnlijk goedkoper wordt en dus betaalbaar.

    iets beter lezen ;-)

    Login om te reageren
  27. Roy zegt

    31 juli 2007 om 16:01

    Met een beetje motorpower kan dit een waardige 200sx opvolger worden, moeten ze er wel een LSD in monteren. Dan kan de pret beginnen.

    Login om te reageren
  28. vr6 rijder zegt

    31 juli 2007 om 16:49

    Komt er dan ook een nieuwe Batmanfilm aan?

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    31 juli 2007 om 17:08

    @klassiekerrally .. helemaal mee eens .. je slaat de spijker op zijn kop .. je haalt me de woorden uit mijn mond.
    (niet dat je er iets voor koopt .. maar deze samenzwering had je nog te goed van mij .. en dit leek me vrij safe)

    Login om te reageren
  30. SimonMc zegt

    31 juli 2007 om 18:15

    @Jordey, nissan 350z heeft hedendaags 300 pk trouwens ;-)

    Login om te reageren
  31. Jeejem zegt

    31 juli 2007 om 23:48

    @SimonMc, de nissan 350Z heeft hedendaags 313 pk;)

    Login om te reageren
  32. j zegt

    1 augustus 2007 om 08:45

    eindelijk weer eens achterwielaandrijving, helemaal goed, met een waarschijnlijk best vriendelijke prijs heb je dan een hoop lol voor je geld..en ik vind ze er best leuk uit zien, die oude ook, met dat golvende uiterlijk, dat was ook best een geinig ding om te zien..

    Login om te reageren
  33. niels zegt

    1 augustus 2007 om 12:51

    Voor iedereen hier ik werk bij Hyundai en de nieuwe Coupe krijgt 2 motoren en inderdaad achterwiel aandrijving.

    en een midden motor dus achter de voorwielen geplaatst wel voorin natuurlijk er komen 2 motoren een 3.3 V6 die we kennen uit de Sonata, Grandeur, en een nieuwe Motor die nu in de Vera Cruz licht en die in Nederland niet word verkocht. een 3.8 V6 met rond de 300 PK en zal dan worden verkocht als High power.

    De concurentie beschouwt Hyundai de klasse BMW Z4 en de Nissan 350 Z die klasse word ook de bench mark, het huidige type kreeg het onderstel mee van Porsche teminste Porsche deed een deel van de ontwikkeling.

    Volgens mij zijn nu de mannen van Lotus Engenering bezig met het onderstel van de nieuwe coupe reken op een auto die veel beter word als zijn voorganger en die was ook al niet echt slecht.

    Groeten

    niels

    Login om te reageren
  34. JH zegt

    1 augustus 2007 om 13:43

    he Niels ik zou als concurrent ook de Honda S2000 noemen want die heeft ook zo’n middenmotor concept (motor achter de vooras); het chassis concept van de S2000 is super kwa constructie met zijn X waardoor de krachten in het chassis verdeelt worden.

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    1 augustus 2007 om 15:32

    achterwielaandrijving, toe maar!!

    Login om te reageren
  36. Neal zegt

    1 augustus 2008 om 03:19

    auto komt met achterwiel aandrijving en een 1.8 of 2.0 turbo motor als één van de motorvarianten. uit ‘heel’ goede bron.. als je begrijpt wat ik bedoel ;)

    Login om te reageren
  37. Martijn zegt

    1 november 2008 om 00:43

    De nieuwe coupe ziet er echt geweldig uit. Ik rij nu een 2006 coupe. De 2.7 V6 automaat en kan alleen maar zeggen dat dit de beste auto is die ik ooit gehad heb en hij rijdt echt grandioos. De pk’s zeggen op papier idd weinig, maar door het enorme koppel wordt je in je stoel gedrukt als je een sprintje trekt. Ik gooi hem naar de 100 in 7,4 seconde ( maak dan gebruik van de launchcontrol)
    Ook leuk is dat je een vrije ECU poort hebt onder je dash waar je een setje flippers voor op je stuur in kunt pluggen. Heb al op een andere coupe gezien dat dit zeer goed werkt. Je kunt dan zelf schakelen met de flippers ipv het pookje. Mijn verbruik is 1 op 12 bij normale stand rechter voet en 1 op 9 indien ik regelmatig mensen angst aanjaag bij het stoplicht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North