• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Mercedes S-Klasse: specificaties zijn bekend

Auteur: robbie, gepost 10 mei 2013 om 19:04 – 55 Reacties

Mercedes S-Klasse (W222) folder


Het lijkt erop dat er helemaal niks geheim kan blijven met betrekking tot de nieuwe Mercedes S-Klasse! Dankzij een folder die is uitgelekt kunnen we jullie ook alvast welke 3 motoren er leverbaar gaan worden. Ook weten hebben we meer specificaties zoals afmetingen en gewicht boven water gekregen.

Zullen we maar met het belangrijkste beginnen? De nieuwe S-Klasse (W222) zal in eerste instantie met 3 motoriseringen op de markt komen. Namelijk als S350 BlueTEC (258 pk/620 Nm diesel), S500 (455 pk/700 Nm, benzine) en S400 HYBRID (306 pk/370 Nm, benzine). Uiteraard zullen op een later moment ook nog sterkere varianten zoals de S600, S63 AMG en S65 AMG volgen en voor mensen met een beperkter budget verwachten we nog instappers zoals de S350 BlueEFFICIENCY en S250 CDI BlueEFFICIENCY.

Verder zien we dat direct vanaf de introductie de nieuwe S-Klasse geleverd zal worden in 2 lengtes. De reguliere variant is 5.116 mm lang en de verlengde S-Klasse is 13 centimeter langer. Ook blijkt dat Mercedes een deal heeft gesloten met Burmester voor het leveren van een geluidsinstallatie. Dat is weer eens wat anders dan B&O.

Als we naar de specs van de S350 BlueTEC en de S400 HYBRID kijken dan zien we dat beide auto’s elkaar maar weinig ontlopen. Ze sprinten allebei in 6,8 seconden van 0 naar 100 km/u en stoten ongeveer evenveel CO2 uit (146-147 gram per kilometer). De hybride S-Klasse heeft echter wel bijna 50 pk extra, maar wel 250 Nm minder.

De voorlopige topper is de S500 met een 4.7-liter V8 met 455 pk/700 Nm en dat is 20 pk meer dan de huidige S500 heeft. Het sprintje van 0 naar 100 km/u doet deze topper in slechts 4,8 seconden en de topsnelheid ligt uiteraard op 250 km/u (begrensd). (bron: germancarforum.com, via)


Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
    Nieuwe Mercedes G-klasse 4X4² verbergt zich niet langer
  • Nieuwe Mercedes G-Klasse W464 is stiekem stokoud
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

Mercedes, s-klasse, w222

Vorig bericht: « Vliegtuigen moeten verplicht deze Aventador volgen
Volgend bericht: Te koop: John Lennons eerste auto [Ferrari 330GT] »

Lees Interacties

Reacties

  1. kipje zegt

    10 mei 2013 om 19:08

    -edit: nutteloze bijdrage & volgende keer een ban-

    Login om te reageren
  2. kipje zegt

    10 mei 2013 om 19:10

    Ik zal toch maar ff wachten met de facelift e klasse, ik ga deze maar aanschaffen de s350 uiteraard.

    Nog eventjes wachten!!!:D

    Login om te reageren
    • Bio88 zegt

      10 mei 2013 om 19:12

      @kipje: Iemand die moet commenten met “eerste” gaat een S klasse kopen? Tuurlijk, 1:18 of een andere schaal?

      Login om te reageren
      • kipje zegt

        10 mei 2013 om 21:49

        @Bio88: ja, dit word om. In donker grijs.

        Login om te reageren
    • 4x4wheels zegt

      10 mei 2013 om 19:30

      @kipje: Wolla jij bent coooool! Ik hebbuh ook gekopen S-klazze 500, 24 inch velgen jonguh -.-‘

      Login om te reageren
    • roemeen013 zegt

      10 mei 2013 om 22:41

      @kipje: E-Klasse aanschaffen, deze S-klasse ziet er niet uit van buiten- en binnen niet. De W221 en de W220 blijven het mooist, dit is een mega CLA. Dus als ik jou was zou ik geen S350 maar een E500 kopen.

      Login om te reageren
  3. Rick-dos zegt

    10 mei 2013 om 19:20

    What the hell happened? Waar is de klasse en statigheid van de S-klasse gebleven? Niet alleen aan de buitenkant ziet het er niet uit maar binnen ook niet. Het dashboard straalt geen klasse uit daar zit je naar twee grote lcd schermen te kijken en een armetierige tweespaaks stuurwiel in je handen.

    Wat een afknapper.

    Zat vandaag ook achter een CLA. In het echt ziet het er ook niet uit. Rijden we een tunnel in springen er ineens twee vlindervleugels aan als achterlichten. Mercedes is het een beetje aan het verliezen.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      10 mei 2013 om 20:41

      @Rick-dos:

      Dat komt wel terug, als ze eindelijk door hebben dat iemand met een design diploma niet per se een goede ontwerper is. Of als de klanten basis terug vraagt naar deftige wagens.

      Login om te reageren
    • pand zegt

      12 mei 2013 om 16:38

      @Rick-dos: ik zag de cla gisteren rijden en heb precies dezelfde mening dat het er niet uitziet. Mijn vader die zich nul interesseert in auto’s dacht dat ik een grapje maakte toen ik zij dat het een benz was. Hij dacht dat het een Japanse auto was! Niet echt de vergelijking die je wilt hebben als Duits premium merk.

      Login om te reageren
  4. saxoke zegt

    10 mei 2013 om 19:20

    Kan iemand me uitleggen waar het voordeel van de waarschijnlijk duurdere hybride inzit? Meer vermogen maar evensnel, en niet zuiniger…. geen voordeel dus…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      10 mei 2013 om 19:22

      @saxoke: een benzine die net zo zuinig is als een diesel is een redelijke winst zou ik zeggen.

      Login om te reageren
    • bosje zegt

      10 mei 2013 om 19:26

      @saxoke: je vergelijkt een diesel met een benzine, daar zit het verschil wss. Een benzine met meer pk (ok, niet sneller) maar even zuinig als een diesel…

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        10 mei 2013 om 20:15

        @bosje: En de boomknuffelaars zijn waarschijnlijk een stukje vrolijker.

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      10 mei 2013 om 21:01

      @saxoke:

      Zal wel in de bijtelling zitten. Vinden de meeste mensen nu eenmaal niet prettig.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 mei 2013 om 14:58

      @saxoke: Met de duurdere hybride heb je als CEO je bedrijf in 1 klap van een Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen beleid voorzien en is je bonus al bijna veilig gesteld.

      Login om te reageren
      • pand zegt

        12 mei 2013 om 16:40

        @mashell: dat is een prachtige uitleg. Helaas werkt het ook nog zo. Waar is de tijd dat je door je chauffeur naar je werk werd gereden in een verlengde 7 serie of s klasse?

        Login om te reageren
    • saxoke zegt

      11 mei 2013 om 18:44

      @saxoke: dus geen enkel voordeel. Enkel maar verlieslatend. Zelfs met t hele bijtellings-verhaal.
      Aankoop duurder brandstof duurder….
      Alleen tussen de oren zit t dat je veel milieuvriendelijker bezig bent.
      Bij de BMW 5 activehybrid (of hoe heet da ding) was er ook geen voordeel mee te behalen…

      Login om te reageren
  5. joejojo2012 zegt

    10 mei 2013 om 19:40

    Vindt het toch een sierlijk model. Wel eerst ff zien voordat ik mijn definitieve mening heb.

    Vaak zie je S-klasses met zulke foute porno velgen, dat kan die hele wagen vernaggelen.
    Of ben ik soms de enige die dit vind?

    Login om te reageren
    • martijnb11 zegt

      11 mei 2013 om 12:48

      @joejojo2012: Nope je bent niet de enige. Een S klasse vind in toch wel een verschijning. En zoals jij zegt alleen met mooie velgen, met een normale maat.

      Login om te reageren
  6. akataro zegt

    10 mei 2013 om 19:40

    dat stuur

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      10 mei 2013 om 23:54

      @akataro: ja ik hoop ook dat ze een mooi vierspaaks stuurtje leveren.

      Login om te reageren
  7. tmenges zegt

    10 mei 2013 om 19:40

    Mijns insziens de eerste mooie S-klasse sinds eind jaren 80 !!!

    Login om te reageren
  8. TimoBac zegt

    10 mei 2013 om 19:42

    Het stuur lacht je tegemoet!

    Login om te reageren
  9. SDM zegt

    10 mei 2013 om 19:43

    Waar ik wel benieuwd naar ben is welke motoren er in China worden geleverd. Het is ook aan de styling te zien dat dit een belangrijke markt is voor MB. Volgens mij zijn deze mensen wat minder geïnteresseerd in hybride motoren. Persoonlijk vindt k de styling wel geslaagd en zou deze auto graag willen rijden.

    Login om te reageren
    • china zegt

      11 mei 2013 om 01:32

      @SDM: mensen in China zijn alleen maar geinteresseerd in het aantal cc van de motor. Hierop wordt namelijk het belasting percentage op gebasseerd. Voor motoren 4,000cc 144%. Daarom verwacht ik ook dat er wel een S300 met 2998cc op de markt zal komen in China. Voor auto’s die zijn geproduceerd in USA gelden iets afwijkende tarieven, maar dat zal ik hier achterwege laten.

      Login om te reageren
      • SDM zegt

        11 mei 2013 om 18:48

        @china: Bedankt dat is interessant. Maar een auto als deze zal, net als hier overigens, voor 99% van de bevolking te duur zijn. Is het dan niet zo dat men graag een dikke motor (lees motor met grote inhoud) wil hebben als een soort status symbool? Kijk mij eens rijk zijn ik kan deze dikke motor betalen, dat idee. Hier in Europa wordt denk ik nog wel eens voor een kleinere motor gekozen omdat het hier tegenwoordig een beetje not done is om een dikke motor te hebben. Meer het verhaal van, het is een dikke auto maar hij is toch erg zuinig…

        Login om te reageren
  10. reggie-boy_rood zegt

    10 mei 2013 om 19:44

    Ik vind dat de Mercedes een goed ontwerp heeft gekozen.. Hij heeft namelijk wat van andere modellen maar oogt gewoon als een baas

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      10 mei 2013 om 20:10

      @reggie-boy_rood: meeste bazen zijn wat dikkig idd

      Login om te reageren
  11. Bartholomeo zegt

    10 mei 2013 om 19:46

    Ik vraag me af hoe deze auto’s zullen zijn binnen pakweg 15 jaar.
    De oude S klasse is ( voor mij ) nog altijd een klassewagen. Volop luxe, veilig..
    Zal alles nog werken 20 jaar later bij de ‘nieuwe” ?

    Login om te reageren
  12. rotarypowah zegt

    10 mei 2013 om 19:57

    Burmester.

    Login om te reageren
  13. BananaMan zegt

    10 mei 2013 om 20:05

    Magic body control? Met zo’n naam verwacht ik wel heel wat!

    Login om te reageren
  14. porsche996fan zegt

    10 mei 2013 om 20:26

    Ik zou wel de specificaties van de S63 en de S65 willen weten.

    Login om te reageren
    • roemeen013 zegt

      10 mei 2013 om 22:11

      @porsche996fan: Ja precies, als de S500 al 455pk heeft wat voor monsters moeten die S63 en S65’s zijn?

      Login om te reageren
  15. persian1 zegt

    10 mei 2013 om 20:34

    Dat stuur lijkt op een mini cooper stuur ofzo? Voor de rest weer een super auto!

    Login om te reageren
  16. Modus zegt

    10 mei 2013 om 20:40

    Wordt er niet echt mooier op. Alhoewel maar een klein detail vind ik de vormgeving van de koplampen erg lelijk, en dan speciaal de lijn aan de kant van de grille, die naar de grille toedraait, dat past totaal niet bij de rest van de vorm van de unit. Heeft de CLA ook al last van en ws de nieuwe C ook.

    Vergelijk dat met een W126 of SEC, simpel maar oh zo fraai.

    Login om te reageren
  17. 406_v6 zegt

    10 mei 2013 om 20:44

    Burmester Soundsysteem met 24 speakers waarvan 3 in het dak…. Benieuwd hoe dat klinkt!!

    Login om te reageren
  18. imaginenl zegt

    10 mei 2013 om 20:58

    Mooi gelijnde koets. Evolutie ipv revolutie: exact wat de klanten verwachten.
    Blij dat ik er niet zelf in hoef te rijden want het dashboard en stuur zijn niet echt fraai.

    Login om te reageren
  19. rhellema zegt

    10 mei 2013 om 21:30

    Ben ik nou de enige die die zwaar gephotoshopte foto’s afschuwelijk vind. Lijkt wel of ze getekend zijn. Ziet er niet uit!!!

    Login om te reageren
    • replicant zegt

      10 mei 2013 om 22:47

      @rhellema: Deze stijl heeft Mercedes bij al z’n auto’s. Als je het boekje ziet van de CLA, de B of de A klasse, allemaal precies dezelfde photoshops.
      Ik vind het ook iets té. In het echt valt de auto dan juist een beetje tegen door die veel te mooie photoshops.

      De S heeft iets heel moois maar het lijnenspel vind ik bijna teveel van het goede. De voorkant oogt een beetje als Aziatisch. Het doet me denken aan de Hyundai Equus.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 mei 2013 om 15:05

      @rhellema: Mee eens. Airbrush stijl is “mooi” voor op vrachtwagens en Too fast too Ridiculous stijl auto’s maar bij Mercedes heeft het niks te zoeken.

      Login om te reageren
  20. roemeen013 zegt

    10 mei 2013 om 22:09

    Sorry dat ik het zeg. Maar ik heb zelf een W221 S500 en die heeft 388pk en hier staat dat de huidige (W221) S500 20pk minder heeft als de W222?

    Login om te reageren
  21. roemeen013 zegt

    10 mei 2013 om 22:24

    Sorry dat ik het zeg hoor. Maar ik heb een W221 S500 en die heeft 388pk, en er staat dat de W222 455pk heeft en dus 20 meer als de vorige. Maar dan zou de vorige 435pk moeten hebben lijkt mij en die ik heb heeft er 388pk?

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      10 mei 2013 om 23:22

      @roemeen013: actuele S500 heeft 320 kW oftewel 435 PK.

      Login om te reageren
      • roemeen013 zegt

        11 mei 2013 om 10:24

        @406_v6: Ja je hebt gelijk, ik heb een beetje lopen zoeken op internet en de modellen ná de facelift (vanaf 2011 als ik ’t nog goed herinner) hebben er 435pk en daarvoor hebben er 388pk. Dankje!

        Login om te reageren
  22. schnitzelexpert46 zegt

    10 mei 2013 om 22:46

    Wat een Sjaakies ook op AB, Audi en Volkswagen lijkt alles op elkaar. Maar bij Mercedes lijkt ook alles op elkaar en daar hoor je niemand over?

    Login om te reageren
    • bakkertje10 zegt

      11 mei 2013 om 10:43

      @schnitzelexpert46: jaa want mercedes is “mooi” en “koel” en “luxe”!

      Login om te reageren
    • ckaka zegt

      11 mei 2013 om 14:15

      @schnitzelexpert46: ik zei het idd bij het vorige artikel van deze S ook al…voorkant van een A-klasse…

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 mei 2013 om 15:02

      @schnitzelexpert46: Je bent BMW vergeten, daar lijkt ook alles op elkaar (Sterker nog BMW heeft het uitgevonden). Ik vind het juist bij Mercedes nog wel meevallen. Misschien omdat de E klasse zo afwijkt en ook de C klasse een eigen lijn heeft.

      Login om te reageren
  23. delaney zegt

    10 mei 2013 om 23:02

    S250cdi komt niet.
    Zal een 300 bluetec hybrid, analoog 212, zijn.
    Deze zal vlak na lancering al beschikbaar zijn.

    S500 V8 benzine plug-in hybrid met +/-70g CO2 voor 2014

    Login om te reageren
  24. Donstil zegt

    10 mei 2013 om 23:03

    Zouden ze bij Kia hebben geshopt voor het stuur? (Zie het Picanto 2013 stuur)

    Login om te reageren
  25. terr0rkempie zegt

    11 mei 2013 om 00:13

    Ik vind ‘m eigenlijk wel vet! Dat stuurwiel is echter niet om aan te gluren! Ben benieuwd hoe ‘ie zich gaat verhouden t.o.v. z’n concurrenten.

    Voor mij de S65 met powerboatsound graag.

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      11 mei 2013 om 00:37

      @terr0rkempie: mijn reactie was dat ie dik was.. ga ik nu weer kijken en wou precies zeggen wat jij zegt over dat stuurwiel..!!!
      dit is zo niet mercedes… het moet gewoon 4 spaaks zijn

      Login om te reageren
  26. bakkertje10 zegt

    11 mei 2013 om 10:36

    Wat een lellek stuur joh

    Login om te reageren
  27. beukeltje zegt

    11 mei 2013 om 11:38

    alleen dat dashboard is spuuglelijk. voor de rest best oké.

    Login om te reageren
  28. renezzzz zegt

    11 mei 2013 om 18:46

    Grappig, die heb ik waarschijnlijk vandaag in de buurt van Koeln zien rijden, met flink wat zwart plakband rondom ter camouflage…. De plaatjes hierboven komen mijns inziens aardig overeen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North