• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe renderings en specs BMW Z2

Auteur: RubenBaeten, gepost 22 juni 2009 om 18:13 – 30 Reacties

BMW Z2 rendering


Ach, wat hebben we het toch vaak over de verwachte BMW mini-roadster. We dachten eerst zeker te weten dat ie kwam, toen zelfs dat het al dit jaar zou zijn, maar nu schijnt weer dat de hoge piefen bij BMW pas aan het eind van het jaar beslissen of de Z2 überhaupt gebouwd zal gaan worden. Wij kijken ernaar uit, want dit autootje kan best wel eens erg leuk worden.

Volgens speculatie links en rechts zou de Z2 – geheel verantwoord in deze groene tijden – met een reeks schone viercilinders uitgerust worden, variërend van 120 pk tot 211 turbo-pk’s. Uiteraard zou er ook een extremere versie komen (Z2M?), waarschijnlijk met de 35i twinturbo-zescilinder. Ook een ActiveHybrid-versie wordt nog steeds niet uitgesloten.

De Z2 zou verder een stoffen dakje krijgen en in ieder geval €5.000 goedkoper zijn dan de Z4. Dat zou betekenen dat de prijs van de instapversie zo rond de €25.000 (zonder belastingen) komt te liggen. Als MX5-concurrent is de Z2 daarmee aan de dure kant, maar we zijn niet anders gewend van de premium-Duitsers.

Voor kleine autootjes met dikke motoren kun je ons altijd wakkermaken, dus mocht de Z2 er definitief komen, dan laten we het meteen weten. (via motorauthority)

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift
    BMW Z4 is gladgetrokken met deze facelift

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Schetsen, Z2

Vorig bericht: « Rijtest & video: Porsche Cayenne GTS Progressor by JE Design
Volgend bericht: Betutteling 101: niet meer roken of eten achter het stuur? »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    22 juni 2009 om 18:15

    Surprise! Ze ist exactly ze same! You buy now, oké?

    Login om te reageren
  2. Lan_Evo zegt

    22 juni 2009 om 18:21

    Waarschijnlijk zal het gewicht wel veel te hoog zijn om echt een goed sturende, snelle roadster te krijgen. Volgens mij had de laatste MX-5 daar ook al wat last van.

    Login om te reageren
  3. mashell zegt

    22 juni 2009 om 18:22

    Slechts 5000 goedkoper? Krijg je datzelfde als met de 1 serie coupe, voor een (relatief) klein beetje extra heb je een echte 3 serie coupe.

    Probeer eens 10000 goedkoper.

    Login om te reageren
  4. Citrofiel zegt

    22 juni 2009 om 18:26

    €25.000 zonder belastingen wordt met belastingen… Hoeveel?

    Login om te reageren
  5. Aston Martin DB4 GT Zagato zegt

    22 juni 2009 om 18:27

    Voor mensen die NET geen Z4 kunnen betalen. Ik blijf het toch een gekke gedachte vinden. ’t is net alsof je voor Boxster gaat, omdat je net niet genoeg geld hebt voor een cayman…laat staan een Carrera. Misschien in een bepaalde oogpunt een slimme investering…de toekomst zal het maar moeten uitwijzen of de Z2 een succes wordt.

    Login om te reageren
  6. Kyanite zegt

    22 juni 2009 om 18:44

    Zo op het eerste oog ziet deze BMW er goed uit, eindelijk weer een BMW die BMW is en niet van die wanstallige gedrochten als de X6, 5GT, 1-serie hatchback en nog meerdere modellen van de laatste 10 jaar.

    Login om te reageren
  7. jan zegt

    22 juni 2009 om 18:44

    als je niet genoeg hebt spaar je toch lekker stukje door

    Login om te reageren
  8. RND zegt

    22 juni 2009 om 18:48

    de EINSER is nu toch ook veel te duur hoeveel van die 130i zie je nou rijden?
    ik vind het leuke autotjes hoor met dat zal het zelfde worden als bij de Z2 geef mij dan maar de grote broer zonder massage in de bijrijderstoel

    Login om te reageren
  9. Sander zegt

    22 juni 2009 om 18:52

    @ Aston Martin DB4 GT Zagato, beetje kromme vergelijking vindt je niet? Als je geen 120 duizend neer wil/kan leggen voor een 911, zijn de boxster en cayman hele goede auto’s. Kiezen voor een boxster in plaats van een cayman kan natuurlijk ook zijn vanwege het open dak.

    Login om te reageren
  10. is-music zegt

    22 juni 2009 om 18:53

    @ Aston Martin DB4 GT Zagato

    Wat heeft de Cayman met de Boxster te maken? Ik vind het best een rationele keuze hoor, als je geen 911 kan betalen ga je voor de Cayman, maar de Boxster is wel een keuze/klasse apart. Origineel ontwikkeld model voor open rijden, mooi gestyled (vanaf de 2005 modellen) en rijdt méér dan prima.

    @ Z2

    Voor 5000,- minder koop ik toch echt wel gewoon een Z4 sDrive23i. Genoeg vermogen voor een fatsoenlijke bergrit en met de opties maak je het toch wel duur :)

    Login om te reageren
  11. Citrofiel zegt

    22 juni 2009 om 18:53

    @ mezelf; Maar even uitgerekend. Met BTW en BPM erbij wordt het net iets meer dan €40.000. Groen labeltje, dan nog iets minder. Dus zo’n 8 tot 9 duizend minder dan de Z4.

    Login om te reageren
  12. Ary zegt

    22 juni 2009 om 19:01

    wat is 5000 euro tegenwoordig :S

    Login om te reageren
  13. Ferdinand1 zegt

    22 juni 2009 om 19:04

    @ Aston Martin DB4 GT Zagato
    Alsof een Boxster een schande is…. :?

    En ik had het leuker gevonden als de Z1 weer een nieuw leven zou krijgen. En dan vooral dat de deuren weer naar onder schuiven! Dat is briljant.

    Login om te reageren
  14. phantom zegt

    22 juni 2009 om 19:04

    Ik vond die impressie in de autoweek er een stuk mooier uitzien!!!

    Login om te reageren
  15. Theagle11 zegt

    22 juni 2009 om 19:07

    Als groot Mercedes liefhebber kan ik dit zelfs wel enigszins waarderen.
    Niet slecht, ook niet wat de prijs betreft.

    Login om te reageren
  16. AMGJunk zegt

    22 juni 2009 om 19:16

    Wat is het verschil tussen deze en de Z4 dan?
    Allebei cabrio 2 zitters.
    Allebei achterwiel aandrijving
    Allebei leuk gemotoriseerd.
    Allebei dat vreemde van Hooijdonk design.

    Betaal je dan 5000 eu minder omdat het een stoffen kap heeft?
    Dus eigenlijk is een stalen klap dak een extra optie op een Z2, maar dan heet dat op eens een Z4?

    Goed verhaal, Beamer.

    Login om te reageren
  17. Ferdinand1 zegt

    22 juni 2009 om 19:18

    @ AMGJunk
    Het Z4 design is afkomstig van Juliane Blasi en Nadya Arnaout….als ik me niet vergis tenminste.

    Login om te reageren
  18. AMGJunk zegt

    22 juni 2009 om 19:19

    ja das waar trouwens, maar het gaat er ff om dat ze allebei er ongeveer hetzelfde uit zien. ;)

    Login om te reageren
  19. Emile_Benz zegt

    22 juni 2009 om 19:28

    Hm dus dit wordt de Bimmer-concurrent voor de SLK?
    Nou Mercedes, vervang ff die stalen klapdak op de SLK voor ’n stoffen kap (op de SL mag hij eveneens vervangen worden…), en klaar is Kees…

    Login om te reageren
  20. ferrari599xx zegt

    22 juni 2009 om 19:35

    ziet er wel leuk uit

    zou er ook een coupé komen?

    Login om te reageren
  21. Jorden zegt

    22 juni 2009 om 19:41

    5000 euro verschil EX BELASTINGEN is (en zeker voor de nederlander) uit eindelijk een behoorlijk verschil… een groen labeltje er bij en er kan weer wat van de prijs af…
    deze auto is voor de liefhebbers van het oude Z4 model

    Login om te reageren
  22. florisw zegt

    22 juni 2009 om 20:12

    Ik vind hem mooi! Maar wel met stoffen kap dan :-)

    Login om te reageren
  23. ferrari599xx zegt

    22 juni 2009 om 20:36

    idd die hard toppen van tegenwoordig trekken op niks

    Login om te reageren
  24. Mr. Dj M. zegt

    22 juni 2009 om 21:24

    Doen BMW, vind de nieuwe Z4 een schoonheid en als dit hem gaat worden is er zeker met stoffen kap weer een mooie convertable bij. Wel graag een groter gat met de Z4, oftewel de Z2 moet wel echt goedkoper zijn. Probeer eens 10.000 ja :)

    Login om te reageren
  25. Scorso zegt

    23 juni 2009 om 00:54

    Ben ik de enige die dit een lelijk onding vind, dat overigens véél te veel kost voor wat het biedt? En daarenboven de concurrentie zelfs nog niet benadert???
    Als een anti-Mazda en anti-Japanse auto-er zou ik nog liever in een MX5 ed gezien worden dan in dit lelijk ding… Geef mij dan maar een Z4, tmag nog een ouwe zijn. Nee, dit zal geen grote verkoopscijfers halen als je het mij vraagt, zeker niet vergeleken met de Z4 of de 3 en 1 Coupé-s

    Login om te reageren
  26. 900T-R zegt

    23 juni 2009 om 08:49

    Waarom toch een Z2 als een Z4 niet veel duurder is? Nou gewoon: die Z4 weegt tegenwoordig een belachelijke 1.600 kg, deze zou volgens de berichten rond de 1.000 kg uitkomen. Want laten we wel wezen: een ‘sportauto’ die veel meer dan een ton weegt, is op zijn best een Gran Turismo. ;)

    Login om te reageren
  27. JanJansen zegt

    23 juni 2009 om 09:19

    @ 900T-R
    Helemaal mee eens dat auto’s toch wel erg zwaar worden. Maar om een auto 4 a 5 sterren NCAP te geven kom je niet onder de 1200kg. Elk nadeel heb zijn voordeel zei een beroemde voetballer ooit en dat is in dit geval ook. Met het toenemen van het gewicht neemt ook de stijfheid van de auto toe. M.a.g. de afname van dynamiek wordt voor een deel weer gecompenseerd door een meer verfijnd rijgedrag.
    Ik ben een groot fan van lichte rijdersauto’s (elise, mx-5, aspid enz.) met een grote hoeveelheid actieve veiligheid (remt harder, wijkt sneller uit enz). Maar de passieve veiligheid laat toch wel wat te wensen over.

    Hier ook wat meer info waarom de laatste Clio >1200kg weegt:
    http://www.pistonheads.com/doc.asp?c=52&i=19901

    Login om te reageren
  28. Sjappoo zegt

    23 juni 2009 om 15:20

    Word vast nog wel goedkoper….

    En denk niet dat hij er met een 35i komt. Want dan is hij straks sneller als zijn grote broer. Maar vast wel eentje die in de buurt komt van…

    Klinkt wel erg goed dit concept, zou alleen de prijs graag iets lager zien, zodat ze iets strakker kunnen concureren. Dan kan er ook niet meer gezeurd worden dat hij wel erg duur is in verhouding met andere roadsters.

    Login om te reageren
  29. Dinks zegt

    23 juni 2009 om 19:38

    Een gebruikte Z4 voor deze jongen . . . Nieuwe auto’s stinken.

    Login om te reageren
  30. grubby zegt

    25 juni 2009 om 11:13

    de nieuwe Z4 weegt beslist geen 1600 kilo, zelfs de 35i weegt maar 120 kilo droog meer in vergelijk met de vorige Z4Mcoupe. de andere modellen zijn gelijk of iets zwaarder dan de vorige Z4 roadster.
    lees voordat je iets uitkraamt eerst de RDW gegevens. veel klok en klepel omtrent wagengewicht.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North