• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe tuner Heron doet de Volkswagen Golf GT

Auteur: Dennis, gepost 9 september 2006 om 09:17 – 11 Reacties

Volkswagen Golf GT Heron

Er is een nieuwe serieuze tuner opgestaan. Bij het het jonge Duitse tuning bedrijf Heron kun je in beginsel met iedere auto terecht. De oprichters putten naar eigen zeggen uit meer dan 30 jaar ervaring in het ontwikkelen van performance upgrades voor de automotive industrie. Heron vertoon hier z’n kunsten op de Volkswagen Golf GT.

De Golf GT heeft standaard de geblazen 1.4 liter TSI motor onder de kap, die al goed is voor een dikke 170 pk. Heron telde hier maar liefst 40 pk bij op om uit te komen op 210 pk. Effect op het sprintje naar de 100 km/u is een winst van bijna een hele seconden en duurt nu niet langer dan 7 seconden (was 7,9). Het koppel van 240 Nm neemt toe tot 300 Nm en de top van 220 km/u wordt opgerekt naar 240 km/u. Kosten van de ingreep: slechts 849 euro.

Waar ik me dan een beetje zorgen over maak is dat deze vermogenswinst zonder enige fysieke aanpassing werd bereikt. Enkel het motor-management werd opnieuw geprogrammeerd. Nette prestaties hoor, maar ik vraag me af of je hiermee je motor geen onrecht aandoet.

Volkswagen Golf GT Heron

Volkswagen Golf GT Heron

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Videotime: stukje BMW 3-serie geschiedenis
Volgend bericht: Midland verkocht: Spyker MF1 Racing een feit »

Lees Interacties

Reacties

  1. Reiner zegt

    9 september 2006 om 09:28

    Afwachten of Volkswagen zijn sterkere 1.4 TSI ook zonder fysieke aanpassingen presenteert (alhoewel dat me sterk lijkt).

    Login om te reageren
  2. Ejay zegt

    9 september 2006 om 09:45

    Hey wat grappig, een tuner die zich reiger noemt. Enig idee waarom?

    Login om te reageren
  3. JustFendi zegt

    9 september 2006 om 09:48

    Heron=Reiger? tja je weet nooit wat je van die duitsers kan verw8en

    Login om te reageren
  4. 911 zegt

    9 september 2006 om 10:56

    leuk en dat uit een 1.4 netjes gedaan hoor alhoewel ik me afraag of er echt vraag naar zo,n auto’s hij mist wel een beetje het sportiefe karakter van de golf gti

    Login om te reageren
  5. Tom zegt

    9 september 2006 om 13:14

    VW heeft zelf al verklaard dat deze techniek met kleine aanpassing richting de 250 PK kan leveren met de 1400cc inhoud.

    Login om te reageren
  6. Ejay zegt

    9 september 2006 om 13:39

    @ JustFendi, Heron is engels voor reiger, vandaar.

    Login om te reageren
  7. Mark zegt

    9 september 2006 om 14:40

    De 1.4 TSI met 170pk is begrensd op z’n koppel.De bak kan niet meer aan. Tunen lijkt me dus niet zonder risico’s!

    Login om te reageren
  8. Romeo zegt

    9 september 2006 om 21:50

    Mooie velgen man!!! ( heb ik ook ;) )
    Mja, is wel netjes getuned!!
    En 850 euro is geen geld.

    Login om te reageren
  9. wally zegt

    4 oktober 2006 om 16:06

    Ach t blijft een Golf…….

    Login om te reageren
  10. CamielB zegt

    23 maart 2008 om 12:00

    He Romeo,

    Wat voor velgen zijn dat dan?

    gr

    Login om te reageren
  11. jp zegt

    1 april 2008 om 16:53

    Mensen moeten niet praten als ze geen verstand van zaken hebben.
    1.4 blok is nog lang niet VET getuned ofzo met 170 pk. 210 pk is ook nog lang niet de max voor zoon blok. Een 2.0 gti wordt in het eerste stadium ook getuned na 235 pk, vraag maar eens naar stadium 2 of en schrik niet als je auto dan ineens tot 410 kan worden opgevoerd, met aanpassingen uiteraard. Wat ik wil zeggen is dat een 1.4 met 170 pk echt niet zo veel is. Als je wil kan er 285 uit het blok worden gehaald. Grotere inhoudt van de cilinders uit zich meer bij acceleratie op hoge snelheid. Bijvoorbeeld van 180 naar 220 of zoiets. Maa we wonen in Ned, dus! Gt is gewoon top, ik ga hem laten chippen naar 200pk 300nm. Dik die gti eruit trekken.!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North