
De Volkswagen Golf VI, die in oktober op de autosalon van Parijs zijn debuut maakt, zal volgens bronnen binnen VW met een start-stop systeem uitgerust worden. Dit zal bij de Golf BlueMotion standaard aanwezig zijn, en op de optielijst van de benzine-modellen staan.
In de tijd van stijgende alsmaar stijgende olieprijzen (afgelopen vrijdag bereikte een vat olie de recordprijs van $138,54) is VW er bij haar best verkopende model veel aan gelegen de verbruikscijfers zoveel mogelijk te drukken. Aangezien een hybride Golf TDI er niet in zit wordt er naar oplossingen binnen de conventionele technologie gezocht
Het start-stop systeem schakelt de motor uit wanneer de auto een bepaalde tijd stilstaat, waardoor er in het stadsverkeer een besparing van 5 tot 10 procent in het brandstofverbruik bewerkstelligd kan worden. Ook de emissiecijfers dalen bij het gebruik van deze technologie.
Na de Golf zullen ook andere modellen van VW met dit systeem volgen. Volkswagen presteert de laatste jaren goed met zijn dieselmodellen. Om aan de calculerende automobilist tegemoet te komen werd er naast de TDI-modellen een TDIe-lijn ingevoerd. Deze heeft onder andere langere versnellingen en minder rolweerstand, voor net dat beetje minder verbruik. (via AMW)
Is dat de nieuwe golf? Ziet er goed uit!
Een stop and go systeem dus, ben benieuwd na hoeveel tijd de motor dan afslaat.
Mooie auto, zijn er ook grotere foto’s van?
Vw, wie anders.
@ SLK BMW met hun effecient dynamics mss?
@slk: moeten we nu alle merken opnoemen die ook start-stop gebruiken?
Dat weet ik ook wel jongen.DEze slogan kwam in mij op.
Positief initiatief, maar het blijft toch wat rommelen in de marge. Je zou denken dat ze met introductie van een nieuwe generatie grotere vernieuwingen in de pijplijn hebben.
Had al heel veel foto’s van die golf VI gezien, word met de keer mooier!
5 tot 10% is zeker weten niet vekeerd, en dieselen met een VW blok gaat altijd al perfect, ze leveren prima dieselmotoren, Mitsubishi leent ze zelfs.
moesten ze nu inderdaad eens een revolutionare uitvinding doen…
dat zou beter verkopen
maar gemakkelijker geezgd dan gedaan
meer foto’s pleas
voor iedereen die de foto wou hebbe :

tiss gewoon een impressie
Ik hoop niet dat ze die verschrikkelijk lelijke plompe gril erop zetten. Die gril vind ik namelijk de hele auto verpesten, voorderest toch wel een aardige besparing! en de lijnen zijn mooi.
correctie: een MOOIE impressie
@ nichos, sorry sorry xD
ja een MOOIE impressie
Gaan ze nu ook nog efficiency dynamics van BMW namaken.
Iets van 15 jaar geleden hadden ze ook een stop en go in de golf 2 diesel zitten
@ Laurens:
Dus ieder merk dat nu zuinigheids- en dus schonere maatregelen gaat nemen, maakt BMW na?!
de nieuwe golf gti http://www.e-transport.ro/_files/newscustom/2009%20Volkswagen%20Golf%20Mark%20VI%20GTI%20and%20cabrio.jpg
leuk ding :P
gaat de startmotor niet stuk van al dat starten steeds?
gaat de accu niet leeg doordat je radio/navi nog aanstaat, en dan weer starten, en dan weer afslaan, etc
Quinten
ja, die moeten elke 5000km vervangen worden.. elk voordeel heeft zn nadeel
In 2000 had VW volgens mij al start stop met de Lupo 3L, lang voor BMW.
@Sir Smokalot: DE autosalon???
Ik hoop dat je het ook kan uitzetten met een sportknop of zo. Je weet wel, als ik eerder weg wil zijn bij het stoplicht moet ik geen seconden verliezen als het beestje eerst moet gaan starten. Onder normale suffe woon werk omstandigheden geen enkel bezwaar tegen shut up and drive.
Ik vind hem er wel lekker uitzien, alleen heb ik idd ook geen lachspiegel in plaats van een normale grill.. zoiets á la golf 4, Vele malen beter :D
Maar hoop dat ze nu dus een snelle tdi maken met 200pk+ ;)
Over zo’n start-stop systeem is natuurlijk wel eerst nagedacht. Bij Daimler bijvoorbeeld:
De motor schakelt uit als de bestuurder de versnellingsbak in neutraal zet en tegelijkertijd de rem intrapt. Zodra je ontkoppelt of het rempedaal loslaat, start de motor weer.
Hier hangt in de meeste gevallen een startergenerator achter, waardoor de motor sneller en rustiger start dan met een conventionele startmotor. Het elektrische systeem wordt tijdens het rijden door de startergenerator gevoed.
En een start met opgewarmde motor heeft lang niet zoveel brandstof nodig als een koude start.
En het plaatje is natuurlijk een impressie, wat ook gewoon te zien is in de alt-tekst.
mooie impressie wel
een beetje terugkeren naar de golf IV
VW had inderdaad start-stop in 3l Lupo.
Maar het is BMW weer die ze moet wijzen op het effectief inzetten van de technologie.
@autoblogger , ja graag want zoveel zijn het er niet. Eigenlijk alleen BMW en Smart als je hybrides niet meetelt als een start-stop systeem.
Vraag me trouwens af in hoevere dit schadelijk kan zijn voor je motor? Tuurlijk als ze er voor gebouwd worden is dit een ander verhaal, maar ik betwijfel of er op een langer termijn geen motorproblemen komen waardoor je toch duurder uit bent?
Sorry, maar volgens bestond er al een Golf type 3 die dit systeem al had.
Misschien zit ik er naast, maar volgens mij niet.
Golf II diesel heeft het ook gehad postte ik ongeveer 10 replys geleden
Fiat uno had in 1990 ook al een start-stop systeem.
Van de Golf III bestond al een Ecomatic-versie met start-stop-systeem, vrijloopkoppeling, manueel schakelen maar zonder koppelingspedaal,… VW was blijkbaar zijn tijd wat te ver vooruit. De versie werd afgeschaft wegens te weinig interesse.
Ik ben erg benieuwd wat dit als effect zal hebben op de cons.waarde.
Ik neem aan dat deze versie zuiniger zal zijn en dus zal dit moeten resulteren in een lagere bpm nietwaar? Echter zal de bpm juist hoger worden doordat het een optie is…. hmmm
BMW heeft dit am meer dan 1 jaar op de markt. Wat staan ze toch achter bij VW en audi he ?
In Oktober op de autosalon, maar kan iemand mij vertellen vanaf wanneer je de Golf VI kunt bestellen ?
Mijn huidige lease-contract loopt nl. af in Oktober… ;-)
Ik weet niet waar de geplaatste foto vandaan komt, maar dit wordt die niet. Er zijn allang realistische impressies/foto’s in omploop. De neus zal veel meer de stijl van de nieuwe Scirocco gaan volgen.
ik vind het echt een topauto heb er zelf ingereden pittig ding hoor die 2.0 tdi mooi!
polo ecoflex 1986 met start stop syteem en EGR
en er is ook een variant waarbij de motor stopt in een bepaalde positie waardoor de onsteking de motor een keer kan starten als hij niet aanpakt > startmotor