• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe VW Golf krijgt start-stop technologie

Auteur: sir_smokalot, gepost 8 juni 2008 om 08:30 – 38 Reacties

Golf VI (impressie:cwwcardesign)

De Volkswagen Golf VI, die in oktober op de autosalon van Parijs zijn debuut maakt, zal volgens bronnen binnen VW met een start-stop systeem uitgerust worden. Dit zal bij de Golf BlueMotion standaard aanwezig zijn, en op de optielijst van de benzine-modellen staan.

In de tijd van stijgende alsmaar stijgende olieprijzen (afgelopen vrijdag bereikte een vat olie de recordprijs van $138,54) is VW er bij haar best verkopende model veel aan gelegen de verbruikscijfers zoveel mogelijk te drukken. Aangezien een hybride Golf TDI er niet in zit wordt er naar oplossingen binnen de conventionele technologie gezocht

Het start-stop systeem schakelt de motor uit wanneer de auto een bepaalde tijd stilstaat, waardoor er in het stadsverkeer een besparing van 5 tot 10 procent in het brandstofverbruik bewerkstelligd kan worden. Ook de emissiecijfers dalen bij het gebruik van deze technologie.

Na de Golf zullen ook andere modellen van VW met dit systeem volgen. Volkswagen presteert de laatste jaren goed met zijn dieselmodellen. Om aan de calculerende automobilist tegemoet te komen werd er naast de TDI-modellen een TDIe-lijn ingevoerd. Deze heeft onder andere langere versnellingen en minder rolweerstand, voor net dat beetje minder verbruik. (via AMW)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, Techniek, Volkswagen

Vorig bericht: « Yummie, Alfa Romeo wijntje
Volgend bericht: Nieuwe Ford Ka gesignaleerd in Polen »

Lees Interacties

Reacties

  1. gemister zegt

    8 juni 2008 om 08:47

    Is dat de nieuwe golf? Ziet er goed uit!

    Login om te reageren
  2. Kaalimero zegt

    8 juni 2008 om 08:48

    Een stop and go systeem dus, ben benieuwd na hoeveel tijd de motor dan afslaat.

    Login om te reageren
  3. RobertJ zegt

    8 juni 2008 om 08:49

    Mooie auto, zijn er ook grotere foto’s van?

    Login om te reageren
  4. slk zegt

    8 juni 2008 om 09:05

    Vw, wie anders.

    Login om te reageren
  5. Stijn zegt

    8 juni 2008 om 09:18

    @ SLK BMW met hun effecient dynamics mss?

    Login om te reageren
  6. autoblogger zegt

    8 juni 2008 om 09:23

    @slk: moeten we nu alle merken opnoemen die ook start-stop gebruiken?

    Login om te reageren
  7. slk zegt

    8 juni 2008 om 09:35

    Dat weet ik ook wel jongen.DEze slogan kwam in mij op.

    Login om te reageren
  8. Dr. jur. Rudy Pladijs zegt

    8 juni 2008 om 09:40

    Positief initiatief, maar het blijft toch wat rommelen in de marge. Je zou denken dat ze met introductie van een nieuwe generatie grotere vernieuwingen in de pijplijn hebben.

    Login om te reageren
  9. Scuderia zegt

    8 juni 2008 om 09:43

    Had al heel veel foto’s van die golf VI gezien, word met de keer mooier!
    5 tot 10% is zeker weten niet vekeerd, en dieselen met een VW blok gaat altijd al perfect, ze leveren prima dieselmotoren, Mitsubishi leent ze zelfs.

    Login om te reageren
  10. naatie zegt

    8 juni 2008 om 09:56

    moesten ze nu inderdaad eens een revolutionare uitvinding doen…
    dat zou beter verkopen
    maar gemakkelijker geezgd dan gedaan

    meer foto’s pleas

    Login om te reageren
  11. Rayner zegt

    8 juni 2008 om 10:04

    voor iedereen die de foto wou hebbe :

    tiss gewoon een impressie

    Login om te reageren
  12. Matthijs zegt

    8 juni 2008 om 10:22

    Ik hoop niet dat ze die verschrikkelijk lelijke plompe gril erop zetten. Die gril vind ik namelijk de hele auto verpesten, voorderest toch wel een aardige besparing! en de lijnen zijn mooi.

    Login om te reageren
  13. nichos zegt

    8 juni 2008 om 10:23

    correctie: een MOOIE impressie

    Login om te reageren
  14. Rayner zegt

    8 juni 2008 om 10:28

    @ nichos, sorry sorry xD
    ja een MOOIE impressie

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    8 juni 2008 om 11:12

    Gaan ze nu ook nog efficiency dynamics van BMW namaken.

    Login om te reageren
  16. prop zegt

    8 juni 2008 om 11:16

    Iets van 15 jaar geleden hadden ze ook een stop en go in de golf 2 diesel zitten

    Login om te reageren
  17. Tijmen zegt

    8 juni 2008 om 11:20

    @ Laurens:

    Dus ieder merk dat nu zuinigheids- en dus schonere maatregelen gaat nemen, maakt BMW na?!

    Login om te reageren
  18. jimboo zegt

    8 juni 2008 om 11:44

    de nieuwe golf gti http://www.e-transport.ro/_files/newscustom/2009%20Volkswagen%20Golf%20Mark%20VI%20GTI%20and%20cabrio.jpg
    leuk ding :P

    Login om te reageren
  19. Quinten zegt

    8 juni 2008 om 11:49

    gaat de startmotor niet stuk van al dat starten steeds?

    gaat de accu niet leeg doordat je radio/navi nog aanstaat, en dan weer starten, en dan weer afslaan, etc

    Login om te reageren
  20. prop zegt

    8 juni 2008 om 12:01

    Quinten

    ja, die moeten elke 5000km vervangen worden.. elk voordeel heeft zn nadeel

    Login om te reageren
  21. Heyhuub zegt

    8 juni 2008 om 12:10

    In 2000 had VW volgens mij al start stop met de Lupo 3L, lang voor BMW.

    Login om te reageren
  22. SimonMc zegt

    8 juni 2008 om 12:21

    @Sir Smokalot: DE autosalon???

    Login om te reageren
  23. DRU zegt

    8 juni 2008 om 12:34

    Ik hoop dat je het ook kan uitzetten met een sportknop of zo. Je weet wel, als ik eerder weg wil zijn bij het stoplicht moet ik geen seconden verliezen als het beestje eerst moet gaan starten. Onder normale suffe woon werk omstandigheden geen enkel bezwaar tegen shut up and drive.

    Login om te reageren
  24. K-Kalkan zegt

    8 juni 2008 om 12:41

    Ik vind hem er wel lekker uitzien, alleen heb ik idd ook geen lachspiegel in plaats van een normale grill.. zoiets á la golf 4, Vele malen beter :D
    Maar hoop dat ze nu dus een snelle tdi maken met 200pk+ ;)

    Login om te reageren
  25. smoke zegt

    8 juni 2008 om 12:46

    Over zo’n start-stop systeem is natuurlijk wel eerst nagedacht. Bij Daimler bijvoorbeeld:

    De motor schakelt uit als de bestuurder de versnellingsbak in neutraal zet en tegelijkertijd de rem intrapt. Zodra je ontkoppelt of het rempedaal loslaat, start de motor weer.

    Hier hangt in de meeste gevallen een startergenerator achter, waardoor de motor sneller en rustiger start dan met een conventionele startmotor. Het elektrische systeem wordt tijdens het rijden door de startergenerator gevoed.
    En een start met opgewarmde motor heeft lang niet zoveel brandstof nodig als een koude start.

    En het plaatje is natuurlijk een impressie, wat ook gewoon te zien is in de alt-tekst.

    Login om te reageren
  26. mastertjen zegt

    8 juni 2008 om 12:50

    mooie impressie wel
    een beetje terugkeren naar de golf IV

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    8 juni 2008 om 13:00

    VW had inderdaad start-stop in 3l Lupo.

    Maar het is BMW weer die ze moet wijzen op het effectief inzetten van de technologie.

    Login om te reageren
  28. Sjaaky zegt

    8 juni 2008 om 13:01

    @autoblogger , ja graag want zoveel zijn het er niet. Eigenlijk alleen BMW en Smart als je hybrides niet meetelt als een start-stop systeem.

    Vraag me trouwens af in hoevere dit schadelijk kan zijn voor je motor? Tuurlijk als ze er voor gebouwd worden is dit een ander verhaal, maar ik betwijfel of er op een langer termijn geen motorproblemen komen waardoor je toch duurder uit bent?

    Login om te reageren
  29. johan zegt

    8 juni 2008 om 14:09

    Sorry, maar volgens bestond er al een Golf type 3 die dit systeem al had.

    Misschien zit ik er naast, maar volgens mij niet.

    Login om te reageren
  30. prop zegt

    8 juni 2008 om 14:15

    Golf II diesel heeft het ook gehad postte ik ongeveer 10 replys geleden

    Login om te reageren
  31. GWBoes zegt

    8 juni 2008 om 16:54

    Fiat uno had in 1990 ook al een start-stop systeem.

    Login om te reageren
  32. CVD zegt

    8 juni 2008 om 22:21

    Van de Golf III bestond al een Ecomatic-versie met start-stop-systeem, vrijloopkoppeling, manueel schakelen maar zonder koppelingspedaal,… VW was blijkbaar zijn tijd wat te ver vooruit. De versie werd afgeschaft wegens te weinig interesse.

    Login om te reageren
  33. Bisazza zegt

    8 juni 2008 om 23:10

    Ik ben erg benieuwd wat dit als effect zal hebben op de cons.waarde.
    Ik neem aan dat deze versie zuiniger zal zijn en dus zal dit moeten resulteren in een lagere bpm nietwaar? Echter zal de bpm juist hoger worden doordat het een optie is…. hmmm

    Login om te reageren
  34. D zegt

    9 juni 2008 om 08:35

    BMW heeft dit am meer dan 1 jaar op de markt. Wat staan ze toch achter bij VW en audi he ?

    Login om te reageren
  35. CACA zegt

    9 juni 2008 om 16:21

    In Oktober op de autosalon, maar kan iemand mij vertellen vanaf wanneer je de Golf VI kunt bestellen ?
    Mijn huidige lease-contract loopt nl. af in Oktober… ;-)

    Login om te reageren
  36. LD zegt

    14 juni 2008 om 15:52

    Ik weet niet waar de geplaatste foto vandaan komt, maar dit wordt die niet. Er zijn allang realistische impressies/foto’s in omploop. De neus zal veel meer de stijl van de nieuwe Scirocco gaan volgen.

    Login om te reageren
  37. John zegt

    12 december 2008 om 16:19

    ik vind het echt een topauto heb er zelf ingereden pittig ding hoor die 2.0 tdi mooi!

    Login om te reageren
  38. aljoscha zegt

    18 oktober 2010 om 17:15

    polo ecoflex 1986 met start stop syteem en EGR
    en er is ook een variant waarbij de motor stopt in een bepaalde positie waardoor de onsteking de motor een keer kan starten als hij niet aanpakt > startmotor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North