• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Ferrari website gaat morgen live

Auteur: ricardo, gepost 28 maart 2009 om 17:12 – 33 Reacties

Ferrari in je eigen kleur

Morgen zal de nieuwe Ferrari-site tijdens de GP van Australië live gaan. En die site heeft een aantal leuke features.

Eén van de meest bijzondere opties is de Maranello Experience. Daarmee is het mogelijk virtueel door de Ferrari fabriek in Maranello te rondwandelen. Via de GT & Sport cars section kunnen eventuele klanten (en liefhebbers) hun favoriete Ferrari bolide naar eigen smaak aanpassen. Talloze veranderingen kunnen aangebracht worden aan zowel het exterieur en het interieur. Vervolgens kun je de auto rondscheuren over het Mugello Circuit waarbij Michael Schumacher advies geeft hoe je de ideale lijn moet volgen.

Het Formule1 gedeelte van de site is uitgebreid met de mogelijkheid om tijdens de race een aantal gegevens van de auto’s live te kunnen volgen vanaf een digitale pit-wall. Ook zullen de coureurs regelmatig een blog bijhouden voor wie alles wil weten over de dagelijkse sleur van Kimi Räikkönen en Felipe Massa.

Ferrari lanceert nieuwe website www.ferrari.com

Een nieuwe virtuele wereld om de legende van het Steigerend Paard te ervaren

Maranello/Dordrecht, 27 maart 2009 – Op zondag 29 maart lanceert Ferrari, tegelijk met de start van het nieuwe Formule 1 seizoen, haar nieuwe website www.ferrari.com. Deze spectaculaire nieuwe portal vormt de toegang tot de wereld van het Steigerende Paard. De site biedt bezoekers niet alleen een totaal nieuwe lay-out, maar werpt tevens een zeer spectaculaire en ultieme blik achter de schermen van Ferrari.

Ferrari was één van de eerste bedrijven die al vanaf het begin van de jaren negentig aanwezig was op het web. Nu lanceert Ferrari de nieuwe www.ferrari.com portal om er zeker van te zijn dat de miljoenen tifosi en liefhebbers wereldwijd die iedere dag inloggen, de Ferrari-ervaring online beleven. Die ervaring zal verschillend van aard zijn, afhankelijk van het feit of de bezoeker een klant, een liefhebber van nieuwe of klassieke auto’s, een autosportfan, een kenner of een liefhebber van een luxueuze levensstijl is. Het merk met het Steigerende Paard is uiteraard absoluut uniek in de wereld omdat het simpelweg niet een sport-, auto- of luxemerk is. In feite combineert het merk alle drie deze kenmerken en nog veel meer: een legende, een icoon dat exclusiviteit en prestige heeft veranderd in een levensstijl.

Met de nieuwe website www.ferrari.com biedt Ferrari bezoekers een spectaculaire opening naar de wereld van het Steigerende paard. Er is nu meer content dan ooit tevoren met als resultaat dat liefhebbers van Ferrari, met welke insteek en van welke leeftijd ook, zich dichter bij Maranello zullen voelen door simpelweg in te loggen. www.ferrari.com biedt een zeer uiteenlopende content die geheel in lijn is met de unieke stijl van Ferrari. De nieuwe site heeft niet alleen een innovatieve makeover gekregen wat betreft de lay-out en graphics, ook biedt de site nu nog meer dan voorheen een zeer uitgebreide content die bezoekers in staat stelt om zich virtueel te verdiepen in het merk.

Uiteraard heeft het Steigerende Paard ook op internet zijn kenmerkende exclusiviteit behouden door voor haar klanten een eigen gedeelte in te richten. Dit gedeelte is speciaal gereserveerd voor eigenaren en biedt hen een exclusief communicatiekanaal met de onderneming naast de gebruikelijke trajecten.

Naast de uitgebreide, interactieve content met informatie over en exclusieve foto’s van de GT-modellen en sportwagens, het F1 team, het laatste nieuws over onder meer het bedrijf en de Ferrari Store, biedt www.ferrari.com een compleet nieuwe feature: de Maranello Experience.

De Maranello Experience stelt bezoekers in staat om een complete virtuele rondleiding te krijgen over het Ferrari-complex. Bezoekers komen binnen via de legendarische poort op de Via Abetone, zoals dit in werkelijkheid ook gebeurt. Vervolgens volgt een virtuele rondleiding door verschillende nieuwe gebouwen die zijn ontworpen door ’s werelds meest toonaangevende architecten, zoals Renzo Piano, Massimiliano Fuksas en Jean Nouvel. Van ieder gebouw zijn vele foto’s (360°), videoclips en exclusieve teksten beschikbaar, die de bezoeker meenemen in de unieke sfeer waar ’s werelds meest fascinerende auto’s worden gebouwd. Een privilege dat normaal gesproken enkel is voorbehouden aan de ‘happy few’.

De virtuele ervaring stopt echter niet bij de Maranello Experience. Wanneer bezoekers het GT- en sportautogedeelte betreden, worden zij direct meegenomen naar een typisch Italiaanse ‘piazza’- een eerbetoon aan de beroemde Campidoglio in Rome. Bezoekers treffen een spectaculair overzicht aan van alle huidige modellen, waarbij kan worden ingezoomd op specifieke details van zowel het in- als exterieur. Het is tevens mogelijk om de auto geheel naar wens te personaliseren door de gewenste kleur te kiezen en persoonlijke opties toe te voegen. Wanneer bezoekers klaar zijn met het samenstellen van hun Ferrari kunnen zij op de sleutel drukken om het spectaculaire geluid van de 8- of 12-cilinder te ervaren.

Indien de bezoeker zijn auto geheel naar eigen wens heeft samengesteld en is ingestapt, kan hij wegrijden voor een virtuele testrit op het Mugello Circuit om de fantastische rijervaring van een echte Ferrari te beleven. Gebruikers kunnen hun rijvaardigheden vergelijken met die van zevenvoudig wereldkampioen Michael Schumacher, die alle modellen persoonlijk op het circuit heeft gereden. Hij adviseert de virtuele bestuurders over het volgen van de ideale lijn om de bochten zo snel mogelijk af te werken. Een unieke ervaring!

Een andere bijzondere feature op de site is de manier waarop fans op de hoogte worden gehouden van de laatste ontwikkelingen over het F1 team, waarbij de rijders onder meer een blog bij houden. Dit gedeelte opent daadwerkelijk de deuren van de GES-racedivisie, waarbij liefhebbers toegang krijgen tot de meest geheime delen binnen Scuderia Ferrari.

Ook tijdens de GP’s zal de site meer sensatie bieden. Bezoekers kunnen de raceprestaties nu comfortabel volgen vanaf de virtuele pitmuur waar de informatie (telemetrie) van alle raceauto’s binnenkomt. Ze kunnen zelfs de raceresultaten vergelijken met de eerdere resultaten van Michael Schumacher in dezelfde GP. Ook zien bezoekers het advies van officieel Ferrari-testrijder Marc Genè.

De nieuwe site biedt verder een compleet nieuwe Ferrari Store winkelervaring. Dankzij een brochure van topkwaliteit met meer dan 2.000 artikelen kunnen kopers zich nu volledig overgeven aan hun passie voor Ferrari. Hier vinden ze de mooiste cadeaus voor zichzelf en hun dierbaren in drie verschillende werelden: ‘Scuderia Ferrari’, ‘Kids’ en ‘Prancing Horse’.

Dit zijn slechts enkele van de vele nieuwe features van een site die speciaal is ontworpen om de vele liefhebbers en fans optimaal van hun passie te kunnen laten genieten. Een site die Ferrari-eigenaren bovendien toegang biedt tot een exclusief gedeelte om continu contact te kunnen hebben met Maranello.

Om de dialoog met de fans wereldwijd nog verder te versterken komen er naast de bestaande Italiaanse en Engelse versies ook een Chinese (Mandarijns) en Japanse versie beschikbaar. Daarnaast onderzoekt Ferrari de mogelijkheden om in de nabije toekomst een Arabische Ferrari-site te lanceren

Ook interessant!

  • Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
    Rijden in een nieuwe Ferrari doe je zo
  • Nieuwe Ferrari kledinglijn
    Nieuwe Ferrari kledinglijn is speciaal voor kinderen
  • ferrari daytona sp3
    Surprise: nieuwe Ferrari Daytona SP3
  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel

Nieuwste artikelen

  • Video: Monteur vergeet te remmen in Audi
  • Hyundai onthult in Brussel hun grootste EV ooit
  • Porsche geeft per ongeluk twee S/T’s hetzelfde nummer, biedt excuses aan
  • VW neemt harde maatregelen vanwege tegenvallende verkoop ID. Buzz
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, Marketinggezeik-en-gebakken-pr

Vorig bericht: « Super Car Video: Trailer van de Pagani Zonda R.
Volgend bericht: Video: The Sultan of Michigan »

Lees Interacties

Reacties

  1. Yeelen zegt

    28 maart 2009 om 17:20

    ik vond altijd al dat de ferrariworld website wat achter stond

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    28 maart 2009 om 17:22

    Zou tijd worden ook!

    Login om te reageren
  3. Jorden zegt

    28 maart 2009 om 17:26

    oke beter!!! :D :D :D
    Was idd wel nodig een ferrari waardige website

    Login om te reageren
  4. rogue zegt

    28 maart 2009 om 17:35

    Dus dit is de grote verrassing? :x

    Login om te reageren
  5. Nick zegt

    28 maart 2009 om 17:38

    De oude Ferrari world website deed me denken aan een oude Telnet terminal server.
    Okee, het slaat nergens op maar zo ouderwets leek het. :P

    Login om te reageren
  6. Jochem zegt

    28 maart 2009 om 17:49

    daamn, ik heb zin in

    Trouwens, die beelden van de auto’s kunnen zo van gt5 komen volgens mij

    Login om te reageren
  7. Janbart zegt

    28 maart 2009 om 17:51

    eindelijk hebben ze eens een deftige site

    Login om te reageren
  8. Citrofiel zegt

    28 maart 2009 om 17:51

    Leuk, al die nieuwe features. Nadeel: Mijn oude pc kan al die steeds mooiere websites niet zo goed aan. :P Zal er toch eens een nieuwe moeten komen…

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    28 maart 2009 om 17:54

    Dus met al die promotie daarrond ligt die site morgen direct plat. Dat wordt boeiend…

    Login om te reageren
  10. Dennis zegt

    28 maart 2009 om 17:56

    eindelijk! ziet er knap uit ook.

    Login om te reageren
  11. kowalsk zegt

    28 maart 2009 om 18:00

    Als groot voorstander van mooie websites ben ik hier erg blij mee! Ik ga zeker even kijken als hij online is.

    ‘exterieur en het interieur’ moet zijn ‘exterieur als het interieur’.

    Login om te reageren
  12. Alfisti zegt

    28 maart 2009 om 18:02

    Dit ziet er toch wel weer gelikt uit! :) Net als de autootjes zelf :D De vorige (nu nog huidige) site is ehh, nogal verwarrend, maar dit is toch wel vet. Zeker de features van de rondleiding en CarConfigurator. Nice! :D

    Login om te reageren
  13. 572 zegt

    28 maart 2009 om 18:15

    ziet er heel erg interessant uit!

    Login om te reageren
  14. Emile_Benz zegt

    28 maart 2009 om 18:18

    Zal ik dan maar ’t balletje opgooien? … Ferrari zuigt!!!

    Login om te reageren
  15. Vinny_93 zegt

    28 maart 2009 om 19:07

    @Emile_Benz: Zet jij eerst maar eens zo’n onderneming op nadat je coureur was bij Alfa.

    Ferrari is zo overgewaardeerd omdat het vroeger zo te gek was om een Ferrari te hebben dat iedereen het wou. Dus is het nu echt zo’n nep-fan-merk.

    Als jij een andere reden hebt om Ferrari te haten, laat het me alsjeblieft weten!

    Maar, ik ben zelf ook meer een Mercedesfan hoor, daar niet van.

    Login om te reageren
  16. BananaFlip zegt

    28 maart 2009 om 19:08

    Ziet er voor Ferrari-begrippen behoorlijk cool uit.

    @ Emile_Benz

    Ik deel je mening wel een beetje, maar is dit niet een heel klein beetje afgezaagd? :D

    Login om te reageren
  17. Vinny_93 zegt

    28 maart 2009 om 19:11

    Dan zou ik direct ff een F430 configuren trouwens.

    Login om te reageren
  18. C6.R zegt

    28 maart 2009 om 19:12

    Mooi hoor, Ferrari zuigt maar Mercedes niet!? :lol:

    Ontopic: kom maar op met die site! Ik herinner me nog wel enorm lang geleden de eerste Ferrari configurator, dan kon je het model ook langs het strand of op het circuit bekijken….

    Login om te reageren
  19. emiel_sl_65 zegt

    28 maart 2009 om 20:00

    wat is de site waar dat je het kan gaan bekijken??
    ik denk dat het een schitterende site word!!
    gr

    Login om te reageren
  20. Joost19 zegt

    28 maart 2009 om 21:20

    Leuk hoor:)

    Login om te reageren
  21. Patrick zegt

    28 maart 2009 om 22:36

    FORZA FERRARI!!!

    Login om te reageren
  22. Bert zegt

    28 maart 2009 om 23:03

    Ferrari zuigt Emile Benz… Maar Mercedes SLIKT…

    Login om te reageren
  23. Yeelen zegt

    29 maart 2009 om 00:01

    hij is er nu al hoor!

    Login om te reageren
  24. Yeelen zegt

    29 maart 2009 om 00:02

    of nee.. ik was te voorbarig
    hij is er nog niet, sorry

    Login om te reageren
  25. Meneer zegt

    29 maart 2009 om 00:30

    Hij staat er!

    Login om te reageren
  26. Bobel zegt

    29 maart 2009 om 01:31

    Leuke site, maar dan configureren stelt teleur. Dan maar de Porsche site.

    Login om te reageren
  27. Grenada zegt

    29 maart 2009 om 03:15

    Nu al online.

    Login om te reageren
  28. Emile_Benz zegt

    29 maart 2009 om 09:34

    @ Vinny_93:
    M’n opmerking was met ’n grote :wink: bedoeld… :wink:

    Echter vind ik de Ferrari-oldtimers mooier dan de nieuwe. De nieuwe lijken, in tegenstelling tot de historische modellen, welhaast geen emotie meer uit te stralen. Tenminste dat vind ik. En Ferrari begint zo onderhand een massaproduct te lijken i.p.v. iets exclusiefs. :?

    Login om te reageren
  29. Benjamin1 zegt

    29 maart 2009 om 14:24

    Leuk, ben nog altijd geabonneerd op de Ferrari Nieuwsbrief, niet dat daar iets boeiends in staat natuurlijk.

    Login om te reageren
  30. semihhh zegt

    29 maart 2009 om 14:29

    site is zzoooo slecht,, registeren lukt al de ganse dag nie !!!

    Login om te reageren
  31. Vinny_93 zegt

    29 maart 2009 om 14:58

    @Emile_Benz: Leuk om te zien dat je toch echt een autofankenner bent.
    Doe je goed ;)

    Login om te reageren
  32. Mtyn zegt

    29 maart 2009 om 21:27

    Hij is helaas nog een beeeeetje sloom (A) Maar mooie site!

    Login om te reageren
  33. Nick` zegt

    13 april 2009 om 17:15

    Echt een toffe site! Maar als je geen fatsoenlijk internet hebt zul je er weinig plezier aan beleven vrees ik. Vooral dat Virtual Racing is leuk, kun je via de site Ferrari’s painten naar je eigen smaak en er dan mee racen :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North