• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan 350Z Twin Turbo

Auteur: sir_smokalot, gepost 21 december 2006 om 21:16 – 34 Reacties

350Z onder de kap


De Nissan 350Z haalt van zichzelf 300 pk uit zijn aluminium 3.5 V6 atmosferische motor. Voor tunert Car V2 was dit lang niet genoeg en zij besloten zich voor hun witte 350Z het dubbele als doel te stellen.

Hiervoor lieten ze 2 GReddy turbo’s aanrukken, terwijl de krukas en nokken standaard bleven. Met behulp van extra sterke zuigers, dikke 750cc injectoren en een overdruk van 24 psi wisten ze 624 pk op de achterwielen(!) te toveren. Dit is weliswaar wat minder dan de 1750 pk van Performance Motorsport, maar ik gok dat deze iets langer rijdt tot het het volgende onderhoud…
Onder de indruk? Hij is te koop (altijd binnen gestaan natuurlijk)!

Uitgebreide informatie en een fotoverslag staan op carv2.com (via buscatuning).

350Z TT rear

350Z TT side

350Z TT turbos

350Z TT block

Ook interessant!

  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: enthousiaste inhaalactie van 350Z loopt helemaal mis
    Video: enthousiaste inhaalactie van 350Z loopt helemaal mis
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Gelekte Nissan 400Z oogt best lekker

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

350z, Nissan, tuning

Vorig bericht: « Alfa Romeo dealers: thirteen down and counting
Volgend bericht: Carbon keramische remmen meer mainstream »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nismo zegt

    21 december 2006 om 21:24

    Twin-porno :D

    Login om te reageren
  2. mitsustiggie zegt

    21 december 2006 om 21:35

    het blijft een renault motor

    Login om te reageren
  3. TomRS6 zegt

    21 december 2006 om 21:47

    Wat een gave bak!en die velgen!

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    21 december 2006 om 21:47

    @mitsu: Nissan won er wel een award mee… dus wat is je punt?

    Login om te reageren
  5. stefan zegt

    21 december 2006 om 21:48

    Nee sorry het is geen renault want nissan heeft deze motor voor zich zelf ontwikeld en renault had er niks mee te maken.

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    21 december 2006 om 21:53

    Sorry, maar ik had ff niet het geduld om de pagina van V2 door te lezen……….iemand nog specs van dit ding toevallig?

    Ziet er niet slecht uit. Alleen die zwarte rand aan de onderkant had voor mij niet gehoeven.

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    21 december 2006 om 21:56

    Leuk, maar idd, zoals Rick dos zei, wat zijn de specs?

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    21 december 2006 om 22:02

    filmpje van de Dyno test….

    Login om te reageren
  9. Safrane BiTurbo zegt

    21 december 2006 om 22:11

    Turbo’s zijn de bom

    Login om te reageren
  10. w0o0dy zegt

    21 december 2006 om 22:21

    met 640pk moet zo’n auto binnen de 11,5 seconden de 400meter met staande start kunnen afleggen…….

    Login om te reageren
  11. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    21 december 2006 om 22:30

    Echt hele mooie auto. Ben er stil van……

    Login om te reageren
  12. Tom van Bergen zegt

    21 december 2006 om 22:37

    Idd een leuk motortje. Echter niks speciaals, er zijn honderden van dergelijke projecten te vinden. Ik vind het wel knap als ze met twee injectoren 640pk halen zoals jullie aangeven. Het zullen wel 6 grote of 2 rijen van 6 kleinere zijn neem ik aan ;-)

    Login om te reageren
  13. Stephan zegt

    21 december 2006 om 23:11

    Je hebt in Amerika toch ook zo’n woestijnrace (kan even niet op de naam komen). Dat ze proberen continu op topsnelheid te rijden en dan over een traject van een paar km uitrekenen wie het snelst heeft gereden. Daar stond toen een jap met een 350z ook met 2 turbo’s alleen dan 800 pk op de achterwielen meen ik.

    Login om te reageren
  14. stefan zegt

    21 december 2006 om 23:17

    Je bedoelt de option stream z,hij was gecracht maar ze hebben weer een nieuwe gemaakt met nog meer pk volgensmij met iets meer dan 1000pk.

    Login om te reageren
  15. Tristan zegt

    21 december 2006 om 23:33

    ja option stream, turbolag van hier tot peking maar over de 800 pk

    Login om te reageren
  16. Den Becker zegt

    21 december 2006 om 23:51

    ik wil die

    Login om te reageren
  17. smoke zegt

    22 december 2006 om 00:29

    @Tom: thanks, foutje.
    De droge cijfers:
    – 15 psi: 500 pk en 678 Nm koppel
    – 18 psi: 565 pk en 781 Nm
    – 24 psi: 624 pk en 914 (!) Nm.
    Die dikke wielen zijn van Volk. Verdere specs hieronder, wat 0-100 tijden e.d. betreft kan ik niet veel zeggen, ze hebben hem meer op de dyno gehad denk ik. Maar als je ‘m koopt kan je het zelf uitzoeken natuurlijk!

    ENGINE: VQ35DE Studded Mains / Heads.

    – XT Pro CP Prototype Pistons Forged 8.5:1
    – Crower Billet Rods
    – ARP Head Studs/Main Studs
    – GReddy Twin 18G Turbos
    – Tial 38mm External Waste Gates
    – AAM 3″ Race Spec Downpipes
    – AAM Waste Gate Relocation Kit
    – GReddy 3 Row Front Mount Intercooler
    – TurboXS UTEC EMS and 4 BAR MAP sensor
    – GReddy Oil Catch Tank
    – HKS Type II Racing Blow-Off Valve
    – AAM Billet Fuel Rails
    – AAM Race Spec Swirl Tank Fuel System
    – 750cc RC Engineering Fuel Injectors
    – Aeromotive Fuel Pressure Regulator
    – CAR V2 Custom 3″ Y-Pipe
    – JIC-Magic Single Sided 3″ Race Exhaust
    – NGK -2 Colder Iridium Spark Plugs
    – Hondata VQ35 Lower Plenum Heat Sheild
    – Hyper Earth Grounding Kit
    – ARC Titanium Radiator Panel
    – RPS Stage 3 with Synergy Flywheel

    INTERIOR:
    – Blitz FATT DC3 Turbo Timer
    – Blitz SBC-ID Boost Controller
    – Blitz Power Meter
    – Defi 60mm Boost and EGT Gauges
    – Defi Control Unit II
    – Bride Ergo Seat/Sabelt Harness
    – PLX Wideband O2 Meterr

    CHASSIS/SUSPENSION:

    – Tein Type Flex Coil over suspension
    – StopTech Stage 3 355mm 4 Pot F/R
    – JIC-Magic Carbon Fiber Strut Bar
    – Volk Racing SF Challenge Rims
    – Michellin Pilot Sport Tires

    EXTERIOR:

    – C-West Carbon Fiber Skirt Kit
    – JDM Z33 Fairlady Smoke Side Markers

    Login om te reageren
  18. MardiV zegt

    22 december 2006 om 08:20

    @Sir Smokealot

    En hoeveel daarvan hou je over na 10.000 kilometer “spirited driving”? Ik blijf erbij, wanneer je 600 pk wilt, koop dan een blok dat daar op gebouwd is. Dat is vaak nog goedkoper ook…

    Login om te reageren
  19. CSL zegt

    22 december 2006 om 13:54

    Ze moeten een keer proberen de 350Z zo licht mogelijk te maken, dan heb je pas lol.

    Login om te reageren
  20. DaMasta zegt

    22 december 2006 om 14:48

    vet GRUWELIJK die carbonfiber bodykit,mooi velgen en de specs zien er ook goed uit, kortom een fijn autotje

    Login om te reageren
  21. Daan zegt

    22 december 2006 om 15:09

    Mag volgende week woensdag weer een Nissan 350Z ophalen bij de importeur. Blijft ook in standaard-trim een coole auto vind ik. Twee hele dagen achter elkaar rijden met elke dag een ander fotomodel als passagier :-)

    Login om te reageren
  22. Laďa zegt

    22 december 2006 om 16:10

    Prachtige auto. Die witte kleut past op 350Z. Meer PK!!!

    Login om te reageren
  23. Euphoric zegt

    23 december 2006 om 12:43

    Jammer van de optische tuning, van een stijlvolle auto een bling bling mobiel gemaakt, maar dat is blijkbaar in!! Onder de motorkap natuurlijk leuk, leuk leuk!!!!

    Login om te reageren
  24. JANUS zegt

    23 december 2006 om 18:48

    350Z = LELIJK
    (Tot zover mijn wel onderbouwde en vreselijk goed doordachte mening !!)

    Login om te reageren
  25. Stefan zegt

    23 december 2006 om 19:42

    Die 624 pk werd bereikt met racebrandstof van VP Fuels, met een octaangehalte van 117…

    Login om te reageren
  26. mark zegt

    23 december 2006 om 20:18

    hij is leuk gedaan maar hoe krijg je mensen zo gek om dat te laten doen kost handen vol geld .

    Login om te reageren
  27. shivan zegt

    23 december 2006 om 22:50

    vette wagen ziet er goed uit:D

    Login om te reageren
  28. Skyline.. zegt

    24 december 2006 om 13:22

    I Just Love Tuners! (L)

    Login om te reageren
  29. kabouter plop zegt

    27 januari 2007 om 12:30

    super vette mooie nissan 350z
    ik heb er zelf ook een van 450pk maa deze houd ik niet meer bij:P.

    Login om te reageren
  30. fabian zegt

    5 april 2007 om 16:34

    Ben in het bezit van een zwarte 350Z met complete ombouw van Giacuzzo en 20 inch velgen. Mijn vraag: Weet iemand waar ik mijn motor met ongeveer 150pk kan verhogen? Woon in Duitsland momenteel, en het zoekt hier niet echt gemakkelijk. De tuner mag natuurlijk ook in Nederland zijn…

    Ik hoor t graag

    Groet van Fabian

    Login om te reageren
  31. Yo! zegt

    25 april 2007 om 17:18

    http://www.dcsports.de

    Login om te reageren
  32. RTWP zegt

    11 juli 2007 om 13:05

    je_zus die motor man twee turbo’s en normaal heeft de 350z 2 uitlaten nu maar een ik vind t er wel cool uit zien:)

    Login om te reageren
  33. ronald zegt

    5 augustus 2007 om 17:23

    Ik zag deze wagen van de week in rotterdam rijden, echt een mega wagen.. petje af

    Login om te reageren
  34. Kevin Tax zegt

    4 november 2010 om 18:01

    Hee mooie wagen,
    Is deze nog te koop? zoja wat is de vraagprijs..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North