• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan 370Z krijgt 337 pk!

Auteur: evo, gepost 12 november 2008 om 08:52 – 40 Reacties

Nissan 370Z
Terwijl ze bij Porsche nog steeds zitten te janken om de verloren wedstrijd van de GT2, ontwikkelt Nissan vrolijk door. De 370Z krijgt 24 paardjes meer dan de 350Z. Genoeg om de Cayman S te verslaan?

Met de 370Z heeft Nissan direct ook een primeurtje in huis. Hij heeft namelijk de beschikking over ’s werelds eerste zesversnellingsbak met rev-matched downshift function. Altijd handig bij ’t racen. Overigens is de Nissan ook leverbaar met een 7-traps automaat.

De Nissan 370Z zal op de Los Angeles Auto Show (vanaf 21 november) te zien zijn.

Ook interessant!

  • Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
    Video: vlam uit de pijp niet altijd zonder gevolgen
  • Nissan Z met 400 pk twinturbo V6 is officieel
    Nissan Z met 400 pk twinturbo V6 is officieel
  • Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
    Nissan doet toekomstplannen uit de doeken
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

370z, Nissan

Vorig bericht: « Daimler wil dikke vinger in de pap bij Kamaz
Volgend bericht: BMW 3-serie meest betrouwbare leaseslet »

Lees Interacties

Reacties

  1. Waxweazel zegt

    12 november 2008 om 08:57

    Dat geel staat hem veel beter dan dat grauw donkergrijs

    Login om te reageren
  2. Duell zegt

    12 november 2008 om 08:58

    Meer pk’s, des te beter.
    Maar qua design vind ik het toch een achteruitgang.
    Veel te veel verschillende lijnen. En de auto lijkt er kleiner door te worden.Dit vind ik een tegenvaller.

    Maar misschien ziet het er in het echt wel goed uit. De tijd zal het leren.

    Login om te reageren
  3. corrado vr6 slc zegt

    12 november 2008 om 08:59

    Het past beter bij de naam als ze hem 370pk geven ;)

    Login om te reageren
  4. jack zegt

    12 november 2008 om 09:00

    super auto, doet me weer denken aan de datsun 260

    Login om te reageren
  5. deora zegt

    12 november 2008 om 09:06

    Qua design vind ik de 350Z toch mooier. Maar dit is ook wel grapsig :P

    Login om te reageren
  6. natan zegt

    12 november 2008 om 09:08

    Hartstikke leuk die primeur, maar wat houdt het nu precies in dat “rev-matched downshift function”
    Ik hoop dat hij er in het echt net zo goed uit ziet als de de 350(was in het echt ook veel mooier dan op de foto)

    Login om te reageren
  7. jack zegt

    12 november 2008 om 09:10

    @natan,

    zoals de naam al zegt, hij zal waarschijnlijk tussen gas geven wanneer je terug schakelt. Dit om ervoor te zorgen dat je niet opeens gruwelijk in vaart mindert.

    Login om te reageren
  8. Antonius86 zegt

    12 november 2008 om 09:18

    die functie zou je toch wel uit kunnen zetten right? want soms is het juist de bedoeling om motorisch af te remmen door in een lagere versnelling te schakelen..

    Login om te reageren
  9. Mies zegt

    12 november 2008 om 09:29

    Lijkt me dat het hele “rev-matched downshift function” een vervanger voor het “heel- toe” is.

    Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    12 november 2008 om 09:30

    Zou je met zo’n rev-matched downshift je koppelingspedaal met rust kunnen laten?

    In principe kun je als je de toeren precies goed hebt in elke auto op- en neer schakelen zonder te ontkoppelen.

    De truc is wel: toeren precies goed, dat lukt in de praktijk nooit.

    Login om te reageren
  11. DRU zegt

    12 november 2008 om 09:36

    Ik vind het echt jammer van die overdesigned kop en butt lampen. Als die wat rustiger vormgegeven waren, werd het misschien nog wat. Beetje klassieke schoonheid vormen zie ik wel in de body. Jammer jammer.

    Login om te reageren
  12. OELEWAPPERT zegt

    12 november 2008 om 09:37

    Maar het blijft een Nissan…

    Login om te reageren
  13. Mairsil zegt

    12 november 2008 om 10:03

    @Duell

    De auto lijkt niet kleiner te worden, hij is gewoon een stuk kleiner dan de 350z…

    Login om te reageren
  14. wortel zegt

    12 november 2008 om 10:09

    wat is er nou leuk aan als de auto zelf gaat rev-matchen, ik doe het liever zelf!

    Login om te reageren
  15. Kevin zegt

    12 november 2008 om 10:24

    dat rare hoekje bij de koplamp is gewoon.. raar..
    als je goed op de foto kijkt lijkt het er ook wel opgeplakt.

    haal dat hoekje weg bij de koplamp en het ziet er al een stuk beter uit.
    zal me niet verbazen als het uiteindelijke model dat niet heeft, ik hoop het in ieder geval.

    even iemand dat hoekje wegshoppen?

    Login om te reageren
  16. Shaarel zegt

    12 november 2008 om 10:29

    @ Laurens
    Kan je dat even uitleggen want nu ben ik toch wel erg verbaasd.

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    12 november 2008 om 10:47

    @Shaarel

    Stap in auto. Start motor. Rij weg. Probeer het!

    Maar vooruit, ik doe een poging.

    Je kunt een handbak schakelen terwijl de motor stil staat en de auto geparkeerd, zonder de koppeling te gebruiken. Als dat in die situatie kan, kan het ook rijdend. Truc is dat er geen belasting op de tandwielen mag staan bij overschakelen, want de boel is zo ontworpen dat de bak onder belasting in de versnelling blijft staan.

    Het gaat het makkelijkst bij opschakelen. Rij weg, geef gas. Op moment van opschakelen, laat het gas los, trek direct de pook uit de versnelling en schakel ook weer direct naar een hogere versnelling. Als je het goed timed, gaat het naadloos.

    Mijn vermoeden is dat Ferrari, BMW SMG etc. deze kunst tot in de perfectie electronisch beheersen. Idem voor F1 auto’s.

    De Nissan zal wel een “nep” beetje tussengas geven, meer voor de show dan dat het echt zin heeft.

    Login om te reageren
  18. Majinstar zegt

    12 november 2008 om 10:51

    Ik hoop echt dat hij de Cayman S owned.

    Login om te reageren
  19. wortel zegt

    12 november 2008 om 10:57

    @shaarel,

    het is niet goed voor je bak om te schakelen zonder koppeling, maar het kan idd wel

    wil je het proberen, kijk dan eerst hoeveel toeren de motor draait bij (bijv.) 50 km/h in z’n 2, schakel naar de 3 (met koppeling) en kijk hoeveel toeren de auto draait bij 50 km/h.

    Schakel weer terug naar de 2 en blijf 50 rijden, trek hem nu uit zn versnelling (zonder koppeling) en zorg dat je hem in de 3 duwt als het toerental goed is (wat je dus daarvoor geconstateerd hebt.) zakt het toerental te laag voordat je hem in de 3 hebt gepropt, geef dan ietsjes gas bij.

    je kan het ook gewoon proberen zonder eerst de toerentallen de constateren, maar nogmaals het is niet goed voor je bak. het koppelingspedaal zit er niet voor niets.

    Maar het is wel leuk om een keer te proberen. :)

    Login om te reageren
  20. BVO zegt

    12 november 2008 om 11:03

    @ Laurens

    Ik zal je even aanvullen met mijn eigen ervaring

    Ik heb ooit een momentje gehad met mijn rijlessen.
    Ik schakelde terug van zijn 5 naar 4 dat ik ineens hard afremde op de moter wat niet de bedoeling was.

    Mijn instructeur gaf aan om de koppeling iets rustiger op laten komen en tussengas te geven (tot rond de 2500 tpm) tussen het schakelen.
    Het was nooit meer voorgekomen.

    BTW het was in een 306 sw diesel

    Login om te reageren
  21. Laurens zegt

    12 november 2008 om 11:05

    @Wortel

    Beste is het te oefenen in een huurauto. Alhoewel de boel niet echt snel kapot gaat. Heel wat “bejaarden/stoplicht racers” schakelen regelmatig met een kraakje ;-)

    Login om te reageren
  22. Jan Rap zegt

    12 november 2008 om 11:06

    Het grappige is dat zowel deze auto als de Cayman eigenlijk helemaal niet mooi zijn.
    Het komt dan dus echt aan op de andere kwaliteiten van de auto’s in een vergelijk.

    Login om te reageren
  23. Shaarel zegt

    12 november 2008 om 11:23

    @Laurens en Wortel
    Bedankt voor de info. Ik wou gewoon even meer uitleg, maar ik zie mijn eigen auto te graag om het daarmee te testen :-)

    Login om te reageren
  24. wg zegt

    12 november 2008 om 11:47

    kappersauto.

    koop dan in ieder geval een bmw z4 coupe.

    Login om te reageren
  25. Bert zegt

    12 november 2008 om 11:53

    Leuk al dat commentaar op Nissan, dat zon japans merk de Duitsers gek kan maken en op scherp kan zetten is alleen maar leuk.
    Straks komt ook nog de nieuwe Honda NSX…

    Of je nou kapper bent of niet, zie niet in waarom iemand dan een Z4 coupe zou moeten kopen ipv deze Nissan. Denk dat deze Nissan wel iets meer rijgenot brengt, over de looks ben ik het wel met de meeste eens, het ziet er niet top uit.

    Als je dan toch een vooroordeel erbij pakt…

    De Z4 Coupé, ultieme midlife crisis auto voor verzekeringsverkopers?

    Login om te reageren
  26. PyroZnype zegt

    12 november 2008 om 12:46

    Die voorkant lijkt net op de kop van een vis i.m.o. Hebben de heren misschien iets teveel sushi gehad?

    Login om te reageren
  27. Dylan zegt

    12 november 2008 om 12:53

    Oelewappert, echte autofan of gewoon iemand die naar het merk kijkt ?

    Waarschijnlijk het 2de.

    Login om te reageren
  28. dotternetta zegt

    12 november 2008 om 13:36

    Als dat maar goed komt: een renault met zoveel hp. Ook al geven ze hem 1000 pk het blijft een lelijk hok

    Login om te reageren
  29. Björn Borgmoer zegt

    12 november 2008 om 13:42

    Die extra paardekrachten zijn hard nodig om het vern**kte uiterlijk te kunnen compenseren!

    Login om te reageren
  30. jack zegt

    12 november 2008 om 13:56

    zo te horen ben ik dan dus echt de enige die ‘m mooi vind :S

    Login om te reageren
  31. Citrofiel zegt

    12 november 2008 om 15:02

    @ Jack; Ik ben bang van wel ja. De 350Z vond ik ook nog wel leuk, maar deze is vreemd in verhouding, en kent te drukke details. Laat dan maar.

    Login om te reageren
  32. CRASH zegt

    12 november 2008 om 16:32

    Waarkomt de kentekenplaat te zitten???

    Login om te reageren
  33. VonStroke zegt

    12 november 2008 om 16:56

    Ook niet mijn smaak, de oude was uitgezonderd van enkele details een frisse verschijning maar dit is over-designed.

    Spijtig, echt spijtig.

    Login om te reageren
  34. RX-7/6US Owner zegt

    12 november 2008 om 17:15

    gelukig is die kwa uiterlijk geen concurent meer van de rx-8 :p

    Login om te reageren
  35. jasper zegt

    12 november 2008 om 19:18

    HAHHAHAHA kijk hoe dat ding dr uit ziet , dan rijd ik toch liever in een ‘slomere’ porscheXD

    Login om te reageren
  36. mashell zegt

    12 november 2008 om 21:21

    Ben ik nou de enige die deze precies op de 350Z vind lijken. Andere kopklampen en achterlichten met scherpe punten (Waarom? Omdat het kan.) maar voor de rest het zelfde.

    Login om te reageren
  37. Venom zegt

    13 november 2008 om 11:18

    die lichten verpesten gewoon het hele geheel van de auto, jammer nissan!

    Login om te reageren
  38. BMW liefhebber zegt

    13 november 2008 om 12:05

    En toch denk ik dat Nissan hier weer een Porsche killer heeft neergezet tegen aanzienlijk minder euri’s net als met de GT-R.

    Login om te reageren
  39. frarissimo zegt

    13 november 2008 om 15:57

    Super prijs-kwaliteit verhouding, alleen dat stukje uit de koplampen…
    Lijkt wel of het laatste stukje uit de legpuzzel kwijt is.

    Login om te reageren
  40. Bart zegt

    4 mei 2009 om 22:04

    Jezus, aan motorkracht geen gebrek.
    Maar een combinatie met een beetje ogenlijk bodywork?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North