• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R COBRA N+ Speed

Auteur: autoblogger, gepost 17 december 2008 om 20:37 – 29 Reacties

Afbeelding Nissan GT-R COBRA N+ SpeedAfbeelding Nissan GT-R COBRA N+ SpeedAfbeelding Nissan GT-R COBRA N+ SpeedAfbeelding Nissan GT-R COBRA N+ Speed

Nissan GT-R COBRA tuning
Zagen we gisteren nog een Hennessey Godzilla GT-R met 700pk, nu is het de beurt aan het Duitse Cobra. Ze hebben plannen voor een versie met 620 pk en 800 Nm, op dit moment komen ze echter niet verder dan 550pk.

Dat is natuurlijk nog steeds een goede hoeveelheid vermogen en zeker noemenswaardig. De Duitsers willen de upgrade uiteindelijk in twee fases aanbieden. De eerste fase brengt de GT-R naar 550 pk en 680 Nm. Dit resultaat wordt oa behaald via ECU modificaties, een nieuw uitlaatsysteem en betere luchtdoorvoer. Na de aanpassingen gaat de auto binnen de 3,5 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid is 320 km/u.

Er zijn plannen voor de tweede fase, maar het is nog onduidelijk wanneer we die kunnen verwachten. Tot die tijd kun je ook genoegen nemen met een dikke bodykit, matzwart met gele strepen staat ‘em goed. Striking striping?

The COBRA N+ Tuning Concept for the New Nissan GT-R

Rarely has a new car attracted this much attention a full year before its official market launch. The Nissan GT-R reaches for the stars on the wings of a twin-turbo 3.8-liter V6 engine with 485 hp / 356.9 kW and permanent four-wheel drive. The development of an extensive tuning program at COBRA N+, the division of Cobra Technology & Lifestyle (Alleestrasse 15-19, D-33818 Leopoldshöhe, Germany, phone +49 / (0) 52 02 / 99 92 60, fax +49 / (0) 52 02 / 99 92 50, Internet www.cobra-sor.com) that exclusively deals with the customization and tuning of Nissan automobiles, is running at full steam.

Power can only be substituted with more power. The COBRA N+ engineers are already hard at work developing engine tuning for the turbocharged engine. The first tuning stage is projected to deliver 550 hp / 404.8 kW, with an increase in torque to 680 Nm. To achieve this goal the engine electronics are reprogrammed, boost pressure is increased by 0.15 bar and the air intake is modified with sport air filters. Also under development is a free-flow COBRA N+ stainless-steel high-performance exhaust system with metal catalysts.

Thus powered the Nissan GT-R from COBRA N+ will sprint to 100 km/h in less than 3.5 seconds, on its way to a top speed of some 320 km/h. Plans exist for a COBRA N+ RACE PERFORMANCE engine version with 620 hp / 456.3 kW and a peak torque of approximately 800 Nm.

COBRA N+ also adds further sporty character to suspension, wheels and brakes of the new top-of-the-line model from the Japanese carmaker. Three-piece, extremely lightweight 21-inch COBRA N+ light-alloy wheels are slated to fill out the space beneath the wheel arches perfectly. They’ll also create the necessary space for COBRA N+ eight-piston brake calipers and 405-mm brake discs on the front axle. A COBRA N+ coil-over suspension gives the sports car even better handling. It features a multitude of selectable settings for ride height and damper rates.

The COBRA N+ tuning concept for the GT-R also includes a sporty designer suit. The front of the two-door car receives added character with a new COBRA N+ front apron with large air dams. The aerodynamic-enhancement part also reduces lift on the front axle and improves cooling-air supply of radiators and front brakes. COBRA N+ rocker panels ensure optimal air flow between front and rear wheel arches. The rear is upgraded with a new COBRA N+ rear apron with integrated diffuser, and a larger COBRA N+ rear airfoil. The COBRA N+ Speed and Stripes decal kit accentuates the striking lines of the sportscar.

For customizing the interior COBRA N+ offers two different options. Nissan GT-R owners can choose from a luxurious COBRA N+ interior with specially sewn upholstery for seats and doors, made from a high-quality combination of leather and Alcantara, and a COBRA N+ racing cockpit with ultra-light carbon-fiber racing seats, six-point seatbelts and roll cage.

The COBRA N+ tuning program for the Nissan GT-R will be available for the car’s European market launch in the spring of 2009.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

cobra, gt-r, mat, Nissan, tuning, zwart

Vorig bericht: « EU verkeersboetes binnenkort niet meer te ontlopen?
Volgend bericht: Binnenkort te koop: Lewis Hamilton postzegels »

Lees Interacties

Reacties

  1. Raptor zegt

    17 december 2008 om 20:39

    John player special?

    Login om te reageren
  2. MichielS zegt

    17 december 2008 om 20:42

    Doe mij die maar. Dit is toch wel een lekkere bodykit en de paintjob staat hem helemaal goed. Chapeau!

    Login om te reageren
  3. RenesisHP zegt

    17 december 2008 om 20:43

    Pinstripe hell. :evil:

    550pk is tegenwoordig ook niks meer. Mijn darmen leveren nog meer vermogen.

    Login om te reageren
  4. ngear zegt

    17 december 2008 om 20:50

    Nou, ik vind dit echt een hele vette bak!
    Eigenlijk moet je tegenwoordig zulke tuning al lelijk vinden, maar deze auto is gewoon echt mooi!
    Alleen de velgen zouden wat groter mogen, maarja wat zeur ik, ik zal die auto toch nooit tegenkomen en al helemaal niet kopen!

    Login om te reageren
  5. Rick dos zegt

    17 december 2008 om 20:54

    “Na de aanpassingen gaat de auto binnen de 3,5 seconden naar de 100 km/u.”

    Goh, wordt ie niet sneller van. Of is de GT-R nu juíst sneller? Of is het gelijk gebleven?

    Tja, de specs van een GT-R. Geen pijl op te trekken.

    Login om te reageren
  6. Dennis zegt

    17 december 2008 om 20:57

    very nice paint job!

    Login om te reageren
  7. Nas zegt

    17 december 2008 om 21:01

    Correctie: het is geen 800Nm maar wel 680Nm ;-)

    Nu een degelijke duitse tuner zegt me wel meer dan die amerikaanse variant van hennessey

    Login om te reageren
  8. autoblogger zegt

    17 december 2008 om 21:05

    @Nas: goed lezen…

    Login om te reageren
  9. kris zegt

    17 december 2008 om 21:09

    GEIL! moest ik geld hebben koop ik mij er 1

    Login om te reageren
  10. Volvo_440_turbo zegt

    17 december 2008 om 21:15

    Waarschijnlijk hebben die goed opgelet als ze hun ringrondje gemaakt hebben, lol!

    Login om te reageren
  11. robert zegt

    17 december 2008 om 21:24

    lijkt wel een beetje op de cobra golf clubs

    Login om te reageren
  12. AutoInformatief zegt

    17 december 2008 om 21:24

    Dat zwart met gele strepen staat natuurlijk mooi, alleen de velgen vind ik er op de een of andere manier niet echt onder passen…

    En tjah, extra Pk’tjes zijn natuurlijk nooit verkeerd om toch even te laten zien dat jij iets sneller weg kan bij het stoplicht ;)

    Login om te reageren
  13. Thijs zegt

    17 december 2008 om 21:27

    Wat een slappe lullen logo zeg. Dit logo straalt totaal niet uit dat je snelle auto’s maakt. Maar goed dat terzijde, je kan hem vast ook zonder de logo’s bestellen. Ik vind de gele striping wel een leuk detail, alleen is erg duidelijk te zien dat het ze bij de voorkant een leuk idee vonden en bij de achterkant niet meer zo goed wisten hoe het verder moest.

    Login om te reageren
  14. wotevajjjj zegt

    17 december 2008 om 21:49

    Na de aanpassingen gaat de auto binnen de 3,5 seconden naar de 100 km/u
    doet hy stadaart ook 3.3 zelfs en volgens edmunds 3.2

    Login om te reageren
  15. Jan-pieter zegt

    17 december 2008 om 21:50

    ”Na de aanpassingen gaat de auto binnen de 3,5 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid is 320 km/u. ”
    Dit waren toch al de standaard specs??

    Login om te reageren
  16. LC zegt

    17 december 2008 om 21:53

    Deed me gelijk hieraan denken….erg retro.
    http://www.kruse.com/news/StarsCarsAubFall05/5103Batmobile.jpg

    Login om te reageren
  17. SpeedfreakR zegt

    17 december 2008 om 21:54

    Deze stond al op de essen motorshow, heb hem op de foto:)
    echt een super dikke bak.

    Login om te reageren
  18. Neal zegt

    17 december 2008 om 22:04

    en ik weet wie mogelijk een intercoolerupgrade gaat leveren :p:d:d:d:d

    Login om te reageren
  19. Willem zegt

    17 december 2008 om 22:15

    de velgen zijn zoals bij de volkswagen velgen (sommige dan toch) … er zit te weinig “lucht” tussen :D

    Login om te reageren
  20. Niels zegt

    18 december 2008 om 00:06

    Wil ik iets zeggen over de John Player Special, doet Raptor dat al voor me :D.

    Ik zou deze auto (maar welke niet :S) heel graag willen zien in een JPS-versie, lekkerrrrrrrr.

    Login om te reageren
  21. Quicknick1987 zegt

    18 december 2008 om 00:29

    alles is lelijk aan dat ding vindt ik :-)

    Login om te reageren
  22. Maximus-GTR zegt

    18 december 2008 om 00:57

    Leuke upgrades. Maakt het een stuk makkelijker voor me om straks de GT-R te kietelen. Toch is de 550pk zeer behouden. De meeste Jaanse tuners halen met een aangepaste ECU en kat vervanger al 600pk.

    Login om te reageren
  23. SJ zegt

    18 december 2008 om 01:06

    Komt 550 pk uit het blok niet ongeveer overeen met 480 pk op de wielen, net als de standaard versie dus?
    Maakt niet uit verder, want de bodykit en painting is geslaagd. Hoewel die gele lijnen om de velgen dan weer niet hadden gehoeven.

    Login om te reageren
  24. gently zegt

    18 december 2008 om 02:35

    Hey maximus, niet dat ik jaloers ben ofzo, maar het is nu wel duidelijk dat je een GT-R bezit ( aangezien je bij elke GT-R post je steeds met nadruk zegt dat je er één bezit. ) Ga zo door! :-)

    Login om te reageren
  25. Anthony Carbone zegt

    18 december 2008 om 03:43

    2008 Essen Motor Show

    http://www.madwhips.com/cobra-n-tuned-nissan-gt-r/

    Login om te reageren
  26. Bart zegt

    18 december 2008 om 08:32

    Gewoon standaard bodykit, standaard prestaties want er zijn wel meer GT-R’s die 550 pk halen, 480 is namelijk het absolute minimum van die dingen.
    Sprint en top zijn volgens mij ook gewoon standaard, hij is al een keer op 3,2 seconden geklokt.
    dus… wat is de tuning, behalve de vreselijke paintjob?

    Login om te reageren
  27. orochimaru zegt

    18 december 2008 om 15:00

    Bart ik vraag het me ook af :s

    Login om te reageren
  28. americancarfreak zegt

    18 december 2008 om 17:36

    overdrijf ik als ik zeg dat hij op de mitsubishi Lancer EVO X lijkt??
    wel mooi 8)

    Login om te reageren
  29. Mils zegt

    27 maart 2009 om 16:47

    Ik heb er net in gezeten :D :D :D de wagen is niet helemaal precies zoals op de plaatjes. De velgen zijn onderandere donkergrijs egaal.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North