• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R nu ook al snelste vierzitter

Auteur: Alwood, gepost 1 juli 2009 om 11:50 – 85 Reacties

Nissan World Domination!


Het houdt maar niet op met die vervloekte GT-R. Het voor de Duitsers vrij pijnlijke feit dat ze domineren op de Nordschleife geeft niet genoeg voldoening. Nissan wil meer, Nissan wil ook de Italianen kleineren. Zodoende hebben ze een nieuw record’je binnen gehengeld, de GT-R is de snelste vierzitter.

De snelste vierzitter in het Guiness Book of Records van Italië. Best bizar, aangezien de relatief simpele/goedkope Japanner zelfs de 599 GTB (geen vierzitter!) achter zich laat. Nu is de test wel redelijk in het voordeel van de Nissan. Het gaat bij het record om de snelste sprint van 0-100 km/u. Blijft dat in het land van de Quattroportes, Granturismo’s, 612’s en GTA’s een Japanner aan de top gewoon écht niet mag.

De tijd, willen jullie nu misschien wel weten? Slechts 3,5 seconden had de GT-R nodig om de 100km/u te bereiken. Er wordt niet vermeld of dit met of zonder (illegale) Launch Control is behaald. De specificaties van de Nissan vermelden ook deze tijd, dus het zou mogelijk moeten zijn zonder. Dik kans dat de blackbox van de GT-R nu vindt dat de garantie verlopen is. (bron: carscoop.blogspot.com)

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan, record

Vorig bericht: « Geen bijtelling voor elektrische auto’s?
Volgend bericht: Een BMW M3 prepareren doe je zo »

Lees Interacties

Reacties

  1. M-lover zegt

    1 juli 2009 om 11:56

    0-100 hoe oud is dat, van in de tijd dat de snellere auto’s een top van max 200 hadden…

    tegenwoordig wil ik 0-200 cijfers zien…

    Login om te reageren
  2. Ralph zegt

    1 juli 2009 om 11:56

    Het blijft een emotieloze jappanner waarin ik niet doodgevonden zou willen worden! doe mij die 599 GTB maar

    Login om te reageren
  3. Bosnia_love zegt

    1 juli 2009 om 11:57

    hmmm.. ik wist niet dat de 599 een vierzitter was :S

    Login om te reageren
  4. johan zegt

    1 juli 2009 om 11:58

    Bravo, playstation.

    Login om te reageren
  5. David zegt

    1 juli 2009 om 11:59

    Toch een soort jammer dat zo’n auto zonder passie en weinig uitstraling alle records op zijn naam aan het zetten is.

    Desalniettemin erg knap dat die japanners het voor elkaar krijgen!

    Login om te reageren
  6. Mairsil zegt

    1 juli 2009 om 12:01

    @M-lover

    Dan wint de Ferrari 599 nog wel.

    0-200 tijden:

    Ferrari 599: 10.3 sec
    GT-R: 12.4 sec
    Ferrari 612: 15.2 sec

    Evengoed weert de GT-R zich nog aardig tussen de 12 cylinders.

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    1 juli 2009 om 12:01

    @Bosnia love

    verrek, zit niet eens een achterbank in…

    Login om te reageren
  8. Patrick zegt

    1 juli 2009 om 12:01

    @M-lover
    Ja, want daar heb je wat aan als je overal in europa behalve sommige stukjes duitsland max 130 mag rijden…
    OT Krijg je toch wel veel prestatie voor niet al te veel geld. Dat zou in deze tijden wel eens kunnen werken. Maar geef mij toch maar iets italiaans; het oog wil ook wat :P

    Login om te reageren
  9. mrB zegt

    1 juli 2009 om 12:02

    eh, een 599 is nou niet bepaald een vierzitter. Er zitten volgens mij helemaal geen stoelen achterin. heb zelf toch liever een mooie italiaan dan de GTR, ook al is die mischien wat langzamer

    Login om te reageren
  10. Martin zegt

    1 juli 2009 om 12:02

    @m-lover

    waarom 0-200 dat doe je op de snelweg nooit
    0-100 veel vaker stoplicht sprintje etc..
    maar goed dat haal je bijna nooit die tijden die worden aangegeven.
    Dat is wel zo ontzettend slecht voor je auto als je dat vaak doet

    Login om te reageren
  11. TSI zegt

    1 juli 2009 om 12:02

    al was er ene bugatti met 4 deuren dan had die gehakt van alle gemaakt..

    maare die nissans moet je niete serieus nemen, het schijnt dat elke motor iets andere specificaties heeft dan wordt opgegeven, dit door de productie. of vergis ik mem nu? ik meen dit in ieder geval meerder keren gelezen te hebben, ook bij de vorige skyline.

    dus wie zegt dan dat je deze test moet geloven, en laat maar eens de 0-200 specs zien.

    Login om te reageren
  12. Mairsil zegt

    1 juli 2009 om 12:03

    @Bosnia, Alwood

    Ah, ik hou al die Ferrari zooi ook niet uit elkaar. Als alleen de 612 een 4-zitter is wint de GT-R de 0-200 sprint dus ook makkelijk van Ferrari.

    Login om te reageren
  13. rotorhead zegt

    1 juli 2009 om 12:05

    @David: toch is er wel degelijk sprake van passie. Nissan heeft altijd de wereld willen domineren met de GT-R, al sinds ’69. Nu doen ze dat officieel met de R35 GT-R, maar de voorgaande modellen waren in hun tijd minstens zo supercar-eating-for-breakfast-and-lunch ;)

    Login om te reageren
  14. Sorcerer zegt

    1 juli 2009 om 12:07

    Allemaal leuk, die auto, maar ik hoor wel allerlei verhalen van de transmissie van de auto die bij ‘leuk gebruik’ relatief snel de geest geeft, waarna Nissan niet thuis geeft als je komt vragen om garantie…

    Desalniettemin leuke auto die niet eens zo heel duur is, maar het is een beetje technisch en afstandelijk toch, deze auto. Doe mij anders toch maar zo’n brullende Ferrari.

    Login om te reageren
  15. Mairsil zegt

    1 juli 2009 om 12:08

    @TSI

    De amerikaanse auto industrie dacht ook dat ze de Japanse auto’s niet serieus hoefde te nemen, en kijk eens hoe goed dat afgelopen is.

    Login om te reageren
  16. Alwood zegt

    1 juli 2009 om 12:09

    @Sorcerer

    check de links :) Volgens mij zitten er in de serviceboekjes tegenwoordig zelfs ‘wisselcoupons’ voor de transmissie, stond ooit eens een scan online van een Amerikaanse eigenaar :o

    Login om te reageren
  17. Eric zegt

    1 juli 2009 om 12:09

    Ik wil toch niet op de achterbank van de Nissan een lange rit meemaken, want dan ben je geradbraakt. In de Maser zit je nog comfortabel. Een sportwagen vergelijken met een sedan? De 612 is een GT dus ook een andere categorie.
    De GT-R zal dan ook in het recordboek komen in Engeland vermits hij ook sneller is dan Jag en AM.
    Zo kun je nog lang doorgaan!

    Login om te reageren
  18. Harold zegt

    1 juli 2009 om 12:11

    IDD een en al passie deze auto!!
    in een woord een geweldige bak!

    Login om te reageren
  19. Bart zegt

    1 juli 2009 om 12:11

    Maar je hebt wel een Nissan, doe mij toch maar een Maserati of Ferrari

    Login om te reageren
  20. draper zegt

    1 juli 2009 om 12:23

    “ferrari for breakfast, maserati for lunch”

    – dat was te verwachten bij een auto met de uitstraling van een broodtrommel.

    Login om te reageren
  21. Screamer zegt

    1 juli 2009 om 12:24

    wat ik me af vraag…
    was die 3,5secs met of zonder passagiers?? (dus 4 personen totaal)

    dat maakt de test eerlijker vind ik, scheelt toch al gauw 170kg (we nemen 3 dames mee ;)

    Login om te reageren
  22. Ralph zegt

    1 juli 2009 om 12:26

    @Ralph.: Wat nou emotieloos… alsof een Porker 911 emotie uitstraald of een Audi R8?

    DIt is gewoon iets voor dé sportieve huisvader!
    Nissan GT-R Sedan.

    F599 een vierzitter? WTF***
    Dat is net als de Maser een Gran Turismo, gewoon een 2+ ipv. 2+2!

    Login om te reageren
  23. Citrofiel zegt

    1 juli 2009 om 12:33

    Een record van 0-100. Fantastisch… Tellen alle acceleratierecords? Er is vast wel een Citroën die het snelst is van 30,4 naar 30,57. Ik meldde het maar even. :mrgreen:
    Ik bedoel maar, je kunt altijd wel wat records verzinnen…

    Login om te reageren
  24. Mairsil zegt

    1 juli 2009 om 12:34

    @ Eric

    De concurrentie zit eerder in 2+2s zoals de 911 Turbo. Maar 0-100 in 3.5 sec is gewoon retesnel. Er de hypercars die dat meestal wel kunnen hebben eigenlijk nooit een achterbank.

    Jaguar en Aston Martin komen sowieso niet onder de 4 seconden, ook niet zonder achterbank, dus in Engeland is het vrij simpel.

    Login om te reageren
  25. Mairsil zegt

    1 juli 2009 om 12:41

    @Screamer

    Ik denk dat het verschil met passagiers alleen maar groter wordt. Die Nissan weegt toch al 1700 kg, daar is 170 extra maar 10% meer. Bij de Ferrari’s is het toch gauw 15% extra gewicht.

    Als je nou ook nog een paar honderd kilo bakstenen in de achterbak gooit komt de RS6 misschien wel in de buurt, die is normaal een volle seconde langzamer, maar weegt standaard al 2 ton, dus met een halve ton extra wordt ie nauwelijks trager.

    Login om te reageren
  26. David zegt

    1 juli 2009 om 12:46

    In tegenstelling tot de tweede David die hier gepost heeft, vind ik dat de GT-R absoluut met veel passie en gedrevenheid gecreëerd is!

    Login om te reageren
  27. corre zegt

    1 juli 2009 om 12:46

    de GT-R zal in ieders geval betrouwbaarder zijn dan de ferrari want wat ik hoor van mensen die een ferrari rijden, wat zeg ik rijden? hij is altijd stuk.

    Login om te reageren
  28. Ralph zegt

    1 juli 2009 om 12:54

    @ Ralph:

    Nu verdraai je mijn woorden. Je hebt in mijn comment niet kunnen lezen dat ee 911 of een R8 wel machines mét emoties zijn. Alhoewel een 911 meer emoties bij mij losmaakt dan een GT-R maar dat terzijde. Ik denk dat een 599 een ander soort consument trekt dan een GT-R. Waarschijnlijk 1 die emotie, passie en traditie belangrijker vindt dan piemels en 0-100 specs vergelijken.

    Voor mij is het dan ook een feit dat beide auto’s niet te vergelijken zijn met elkaar dut zou dus ook niet moeten gebeuren.

    Login om te reageren
  29. Trevor zegt

    1 juli 2009 om 13:04

    Als ik een auto zou kopen voor de fun en prestaties… dan graag de Nissan. Zou ik m kopen voor de looks.. Tja dan wordt het een ander verhaal; Aston Martin… Met vr gr J. Bond.

    Login om te reageren
  30. Lan_Evo zegt

    1 juli 2009 om 13:09

    Bijkomend voordeel is dat de GT-R ook nog eens minder vaak in de fik vliegt dan je Ferrari. ;)

    Login om te reageren
  31. Bugger zegt

    1 juli 2009 om 13:10

    Goh, zullen nu alle mensen met smaak hun wagen inruilen voor de GT-R, don’t think so.. ;-)

    Login om te reageren
  32. Ganryu zegt

    1 juli 2009 om 13:16

    Bij de introductie werden de prestaties van de GT-R ter discussie gesteld.
    Nu heeft niemand het daarover, maar over passie, emotie en traditie (alsof de Skyline dat niet heeft…)

    Grappig.

    Login om te reageren
  33. Mean_Green zegt

    1 juli 2009 om 13:20

    Ik wil weleens zien dat er 4 personen van ‘normaal postuur’ tegelijk in een GTR zitten. Ik zit zelfs in een S80 achterin vrij krap, dus ik denk dat de GTR het wel kan schudden. Die achterbank zit er daar alleen maar in om de verzekeringsmaatschappijen in de VS om de tuin te leiden…

    Login om te reageren
  34. Antonio zegt

    1 juli 2009 om 13:21

    Suzuki Hayabusa: 0-200 km/h in 7,7 s. (0-100 in 3,1s) En voor vééél minder geld.
    Maar ja, dat is natuurlijk wel snoepjes met koektrommels vergelijken.

    Login om te reageren
  35. Robin zegt

    1 juli 2009 om 13:28

    Zijn verschillende soorten auto’s als je echt een snelle wagen wil maar beperkt budget, is de nissan zeker aan te raden. maar wees eerlijk: je wint een prijs en je mag tussen deze nissan of een 599 kiezen? nou dan kies ik toch echt wel voor de 599.

    Login om te reageren
  36. Max zegt

    1 juli 2009 om 13:47

    een 0-100 sprint is niet zo spannend als het in 3,5 seconden gaat. Lekker fulle pulle naar de 200 is pas mannenwerk. Maargoed, de Nissan is dan ook een Playstation-mobiel voor de kinderen ;)

    Login om te reageren
  37. VSTMCLAREN zegt

    1 juli 2009 om 13:47

    met vierwielaandrijving heb je geen launch control nodig

    Login om te reageren
  38. dekster zegt

    1 juli 2009 om 13:54

    Bah, hoe dan ook de 612 is de betere auto, snelheid is niet alles. (toch zeker niet in die termen)

    Login om te reageren
  39. Junkreader zegt

    1 juli 2009 om 14:28

    Woot…DE “vierzitter” voor koppels met twee softenonkinderen…

    en @VSTMCLAREN, waarom steekt niksan het er dan in? samen met de vermelding dat je garantie vervalt als je’t gebruikt…kwaliteit en betrouwbaarheid zei u? hahahaha…

    Login om te reageren
  40. Emile_Benz zegt

    1 juli 2009 om 14:29

    3,5 seconden :shock: Da’s zelfs sneller dan de snelste Brabus; de Bullit en Ultimate 112 (beiden 3,9 seconden)

    Login om te reageren
  41. M-lover zegt

    1 juli 2009 om 14:33

    @Patrick & Martin:
    Ok, je mag maar 130, maar dan ga je ook niet zoon auto kopen als je je daar aan houd hé!
    Je spreekt hier ook niet over een boodschappenwagentje voor oma…

    En wie bij een stoplichtsprintje maar tot 100 gaat… heeft een kutauto of geen ballen aan zen lijf

    Login om te reageren
  42. Hugo zegt

    1 juli 2009 om 14:34

    Ongelooflijk wat een publiek hier.

    Ben heel benieuwd naar de stats maar zo te lezen is 95% van de bezoekers hier jonger dan 14.

    Pff, ik weet niet eens waar ik moet beginnen om al die flauwekul eens een beetje recht te trekken.

    Login om te reageren
  43. Merry zegt

    1 juli 2009 om 14:37

    GT-R is gewoon een super straatauto.
    En al die playstation onzin waar indereen het over heeft is b*llsh*t want iedereen wil toch een mooi stukje techniek als je veel geld uitgeeft ofniet?
    Zet de Nissan GT-R en de Ferrari Enzo eens naast elkaar en kijk eens welke daad werkelijk sneller over de dijkwegen raast of bergwegen of wat dan ook.
    De Enzo is al een drama om in te komen en rij je bij de eertse hobbel in de weg kapot, de GT-R is een auto die je gewoon iedere dag kan gebruiken.
    En de GT-R is 1/9 van de prijs van de Enzo :0
    Maargoed ik wil ze allemaal niet want dan heb ik nog liever een Corvette Z06 of ZR1 American muscle beats Italian passion :)

    Login om te reageren
  44. Mr. V8 zegt

    1 juli 2009 om 14:54

    So what?! Dat ding ziet er nog steeds niet uit en er vloeit helemaal geen drupje emotie vanaf. Gewoon lekker schraal!

    Login om te reageren
  45. Ferdinand1 zegt

    1 juli 2009 om 15:09

    @ draper
    Whahaa! :D Wat mij betreft de reactie van de maand!

    @ Citrofiel
    Ik snap je punt dat je over alles een record kan uitroepen, maar de 0-100 km/h tijd staat natuurlijk al jaren bekend als vergelijkenismiddel tussen auto’s.

    @ Merry
    Een GT-R met een enzo vergelijken….?

    En ik vraag me af hoe vaak je die 3,5 seconden haalt. Want over de versnellingsbak heb ik ook niet veel positiefs gehoord als het op kwaliteit aankomt. En dan kom ik weer uit op het onjuiste vermogen (lees: meer). Maar daar heb ik al teveel over gepraat. Dan denk ik dat een Porsche 997 Turbo van één of andere bekende Porsche-tuner een betere keus is. Vooral met de mkII die waarschijnlijk met PDK komt. Duurder, maar beter (en mooier, maar dat is een mening)

    Login om te reageren
  46. edgar zegt

    1 juli 2009 om 15:26

    als je een auto koopt (maakt niet uit of je veel geld hebt of niet) dan kijk je naar verschillende dingen (tenminste ik wel). maar je kijkt wel als eerste naar de vorm en als je een maserati tegenover een nissan (sjongejonge zo klinkt het toch wel heel erg goedkoop), dan weet ik zeker dat sowieso 70-80 procent toch voor een maserati gaat. en emotie en historie speelt bij sportauto’s ook vaak een heel belangrijke rol en als een van de belangrijkste dingen (of je het nou wilt of niet) een succesvolle zakenman wil niet in die nissan worden gezien!

    en nou heb ik nog eens een verzoek om iets te testen: zet bij alle supercars eens de elektronica uit. kijken welke er dan het snelste is… en weet je wat ik denk waar je dan uit komt? amerikanen… (brute kracht zonder veel electronica) toch?

    Login om te reageren
  47. Merry zegt

    1 juli 2009 om 15:30

    Ferdinand1,
    Ja inderdaad, een Enzo vergelijken met de GT-R ja.
    Ik denk dat de techniek die in de GT-R zit de enzo op een opgefokte kart laat lijken, daarbij is de enzo ongeveer 500.000 euro te duur, als het geen 750.000 euro is.
    De GT-R is een “gebruikers” auto die zich zelf kan meten met de Porsche GT2.
    Dat noem ik goed!
    Nissan houd zichzelf in met de GT-R als ze alle remmen lost laten en ook met een baklading carbon en ander licht materiaal aan de gang gaan en ook een 5 of 6 L V8 er in zetten is de GT-R een Veyron killer.
    Maar dan is de auto ook gelijk 5 ton duurder en dat is nou net niet de bedoeling van de auto.
    En het alternatief dat je geeft is wel even een goede 1 of 2 ton duurder!
    Dan kan je net zo goed even je GT-R langs een tuner sturen dan is hij nog steeds goedkoper dan de standaard Porsche.

    En passie en emotie zijn allemaal leuke woorden die andere dingen moeten verbloemen.
    Meestal wil passie voor Italianen zeggen: Passie voor sleutelen of Passie om je pincode in te voeren.

    Login om te reageren
  48. Merry zegt

    1 juli 2009 om 15:35

    @ edgar en bladveren!!!de Ford GT niet maar de Corvette wel, heerlijk.
    Maar ik moet zeggen dat de BD9 ook heel snel is al hij natuurlijk is kijk maar in het GT3 kampioenschap.

    Maar dat is ook het verhaal veranderen als jij lekker staat te patsen met je 599GTB bij het stoplicht en de GT-R staat naast je ga je niet vragen of hij zo vriendelijk wil zijn om zijn electrodingen uit te zetten, of wel?

    Login om te reageren
  49. Ferdinand1 zegt

    1 juli 2009 om 15:43

    @ Merry
    Ik snap heel goed dat je voor de prijs van een GT-R goede prestaties krijgt. Maar ik zou al minder moeite hebben met de GT-R als ze ipv 480 pk gewoon eerlijk zijn en zeggen dat de gemiddelde GT-R, of de GT-R die voor een test gebruikt word, ongeveer +510 heeft. En een Enzo met een GT-R vergelijken….dat zijn heel andere klassen. Dat is hetzelfde als een Honda Legend met een Maybach 62 vergelijken. Allebei luxe sedans, maar niet vergelijkbaar. Maar je zult wel op de prestaties doelen. Maar pak dan beter iets “goedkopers” om mee te vergelijken, zoals een LP560 (duurder en geen 2+2, maar je snapt wel wat ik bedoel). En van de GT-R een Veyron killer maken voor 5 ton meer?? Qua prestaties heel misschien, maar qua status en historie ga je dan weer de mist in….

    Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    1 juli 2009 om 15:57

    En weer een boel gezwets van mensen die totaal niet weten waar ze het over hebben, wordt langzaam maar zeker lachwekkend. Motortrend heeft 5x een rollenbankmeting gedaan met meerdere GT-R’s en heeft de conclusie herzien dat de GT-R meer dan 500pk heeft.
    Verder is gebleken dat het gehuil van Porsche dat de tijd niet haalbaar is met een standaard GT-R grondig onderuit gehaald door Auto Motor und Sport die MET PASSAGIER aan boord eenvoudig kwamen tot 7:47 op de Nürburgring met een standaard GT-R.
    En als laatste, voor de mensen die zeggen dat de GT-R niet spannend is of een saai computerspelletje en geen passie en/of emotie biedt: lees wat ervaringen van journalisten die Wel met de auto hebben gereden en vooral ook de teksten in de feature van Drivers Republic. MET name de teksten van een 996GT3 eigenaar zijn veelzeggend.
    Wie dan nog dat soort gelul plaatst zet vooral zichzelf voor gek, dus ga je gang.

    Login om te reageren
  51. Rfreak zegt

    1 juli 2009 om 16:10

    De Nissan is niet puur, Ferrari’s wel. (En in iets mindere mate Porsches, maar die bieden dan weer een bovengemiddeld gevoel van perfectie.)
    In de Nissan bestuur je een computer die de auto laat bewegen.
    En ik vind het interieur van de Nissan echt strontlelijk, die van Ferrari’s zijn prachtig.

    Het zal mij aan mijn reet roesten hoe snel die GT-R is, de gemiddelde bestuurder van zulke wagens hebben toch niet genoeg voertuigbeheersing om zo’n ding op zijn maximum te rijden.

    Ook denk ik dat veel mensen liever een Porsche of Ferrari sleutel in hun broekzak hebben zitten dan eentje van Nissan.

    Login om te reageren
  52. Lan_Evo zegt

    1 juli 2009 om 16:19

    @w0o0dy
    Dat dus en daar zou ik graag nog even aan toe willen dat al dat gezeur over historie ook nergens op slaat. De GT-R heeft ook een uitgebreide historie, veel (13-jarige?) mensen weten dat niet, maar dan moet je ook niet gaan roepen dat die historie er niet is. Overigens vind ik het sowieso vrij kansloos als je een auto gaat kopen, omdat er dan ‘historie’ aan vast zit, wat een gelul. Misschien leuk voor op de golfclub of iets dergelijks, maar verder zie ik er persoonlijk het nut niet van in. Je wilt toch gewoon een goede auto lijkt mij, overigens vind ik Porsches ook nog steeds altijd gewoon mooie auto’s, maar in mijn ogen ben je niet helemaal 100% als je 2x zoveel geld gaat neerleggen voor een auto die in principe slechter is, alleen omdat je dan meer status hebt.

    Login om te reageren
  53. JVG zegt

    1 juli 2009 om 16:50

    hij is misschien wel sneller maar maserati en ferrari zijn toch mooier en ook snel

    Login om te reageren
  54. jack zegt

    1 juli 2009 om 16:52

    Nissan geen historie?

    Ik vind het behoorlijk knap dat een merk het voor elkaar kreeg in een land (australie) verboden te worden tijdens races omdat constant dezelfde wagen won. Vind dat toch wel een mooi stukje historie aan een skyline R-33

    Login om te reageren
  55. VSTMCLAREN zegt

    1 juli 2009 om 17:11

    de eerste nissan skyline kwam uit in 1972

    Login om te reageren
  56. Lan_Evo zegt

    1 juli 2009 om 18:39

    @VSTMCLAREN
    Klopt niet helemaal wat je daar zegt, de eerste echte GT-R Skyline stamt uit 1969. Hier trouwens tering veel info (zoals altijd) : http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_skyline

    Login om te reageren
  57. #Lennard zegt

    1 juli 2009 om 19:23

    En toch doet het me helemaal niets

    Login om te reageren
  58. Benjamin0 zegt

    1 juli 2009 om 19:46

    The first Skyline was introduced in April 1957,[1] under the Prince marque, and was marketed as a luxury car. It featured a 1.5 L (1482 cc) GA-30 engine producing 44 kW (60 hp) @ 4,400 rpm.[2] It used a de Dion tube rear suspension and was capable of 140 km/h (87 mph). The car weighed around 1300 kg. Prince Skylines were produced as four door sedans and five door station wagons.

    Login om te reageren
  59. blackbird zegt

    1 juli 2009 om 20:02

    ferrari’s zijn leuk om te zien, maar qua rijden en prestaties is het maar naatje, die nissan is gewoon een goede auto, het is jammer dat het de jappen alleen niet echt gegund wordt, de 599 is een twee-zitter, staat ook in de tekst voor degene die het niet goed hebben gelezen, aangezien ik het nogal vaak hierin tegenkwam, die nissan is gewoon “goedkoop”” en goed, een keer een auto die waar is voor zn geld, en hij trekt op als een beest, kan erover meepraten want heb erin gereden. kortom een bijzondere goed presterende auto, en ze verschillen idd, de ene zit over de 500 de ander eronder, omdat ze allemaal helemaal met de hand gemaakt worden, dus elke gt-r is exclusief, en qua design mag hij er zeker wezen, die zie je graag voor je rijden….

    Login om te reageren
  60. Tommy zegt

    1 juli 2009 om 20:31

    3,5 seconden is een eitje voor de GT-R, het moet sneller kunnen, zoals de link in het stukje al aangeeft:

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/19/nissan-gt-r-0-96-in-33-seconden

    Login om te reageren
  61. jorden zegt

    1 juli 2009 om 20:43

    @ blackbird

    jij heb duidelijk nog nooit in een ferrari gereden.

    Login om te reageren
  62. Dinks zegt

    1 juli 2009 om 20:44

    Deze snelle vierzitter voor mij:

    Old skool Skyline Jap beef:

    Benjamin is right . . .

    Login om te reageren
  63. Ferdinand1 zegt

    1 juli 2009 om 20:57

    @ wOoOdy
    Je spreekt je eigen tegen:
    “Auto Motor und Sport die MET PASSAGIER aan boord eenvoudig kwamen tot 7:47 op de Nürburgring met een standaard GT-R.”
    Dat is niet zo heel bijzonder aangezien Nissan 7.26 claimt. Zo doet de Porsche 997 GT3 mkII met officieel 45 pk minder 7.40. Doe er een passagier bij en je zult op 7.42 uitkomen. Dus snap ik je punt niet, want nu haal je de GT-R omlaag, terwijl je een fanboy (ja écht) bent van de GT-R.
    En je toon is nogal geïrriteerd. Probeer nou eens normaal te doen…. En nou niet komen met: “Als mijn toon je niet bevalt, dan ga je maar naar een andere site!” Want dat is zo bekrompen.

    Login om te reageren
  64. maximus-gtr zegt

    1 juli 2009 om 21:00

    Vraag me echt af hoeveel van de reaguurders in een GT-R gereden hebben….

    De acceleratie cijfers zijn allang bekend… dus waarom deze thread?

    Login om te reageren
  65. Lan_Evo zegt

    1 juli 2009 om 21:08

    @Benjamin0
    Even verder kijken dan je neus lang is a.u.b. “The first GT-R Skyline appeared in February 1969.[3] Called the PGC-10 (KPGC-10 for later coupé version) internally and Hakosuka (ハコスカ) by fans. Hako (ハコ) means Box in Japanese, and suka(スカ) is short for Skyline (スカイライン; Sukairain). It used the 2.0 L (1998 cc) S20 I6. This new DOHC engine produced 160 hp (118 kW, 180 N m), equal to the best sports cars of the time, and was similar to the GR8 engine used in the Nissan R380 racing car.”
    Die oude Skyline heeft er eigenlijk niks mee te maken, zoals zelfs al in je eigen gekopieerde stukje staat. :roll:

    Login om te reageren
  66. Lan_Evo zegt

    1 juli 2009 om 21:16

    @Ferdinand1
    De gemiddelde passagier weegt toch wel al snel iets van 75-80 kg, op zo’n lang circuit scheelt dat geen 2 seconden, maar veel meer. Gewicht is echt een belangrijke factor (waar de GT-R dan weer iets te veel van heeft, maar goed, dat terzijde). Komt natuurlijk ook nog eens boven op dat die tijd van Nissan door een professionele testrijder (waarschijnlijk ex-coureur etc.) is gereden en waarschijnlijk kunnen de mannen van Auto Motor und Sport daar niet aan tippen.

    Login om te reageren
  67. Armbeiter zegt

    1 juli 2009 om 21:20

    @Blackbird
    Elke Ferrari is ook exclusief. Die worden ook al sinds het begin met de hand gemaakt. En als dat gewoon goed gedaan wordt door iedereen in de fabriek zullen die pk verschillen ook wel meevallen. En bovendien, al zullen die blokken op een productielijn geassembleerd worden zullen er verschillen zijn in prestaties. Is bij elke fabrikant zo.

    Login om te reageren
  68. w0o0dy zegt

    1 juli 2009 om 21:59

    @Ferdinand1 (“Porsche, there is no substitute”: Je schrijft: “@ wOoOdy
    Je spreekt je eigen tegen:”

    Ehm nee ik spreek MEZELF niet eens tegen.
    Porsche kwam een tijd geleden in de media omdat zij beweerden dat hun testrijders met een standaard GT-R niet in de buurt konden komen van de tijden van Nissan, dat hun beste tijd 7:54 was en dat het ding echt niet harder ging…..

    Nou mogen we eigenlijk wel aannemen dat die testrijders betere rijders zijn dan de journalisten van Auto Motor und Sport EN er zat een passagier a 70 kilo minimaal naast….. en toch waren ze 7 seconden sneller….. oftwel Porsche staat voor paal met dat verhaal nu Auto Motor und Sport dit heeft gepubliceerd.

    Login om te reageren
  69. porsche_fan zegt

    1 juli 2009 om 22:03

    k dacht dat ie er niet zal komen.? ;p

    Login om te reageren
  70. johan zegt

    1 juli 2009 om 22:56

    passie, ja wat is dat nu. is toch echt iets wat tussen je oren zit.

    bij de een is dat een ferrari, bij de ander een gtr.

    passie voor snelle wagens blijft op zich allemaal hetzelfde. het is en blijft een topprestatie dat passie die veel mensen hebben voor ene ferrari, niet alleen voor het uiterlijk maar ook om de fenomenale prestaties nu in het bereik ligt van de gewone burger.

    ja want als gewone burger is een GTR nog te betalen.

    het rare is dat als iemand Gucci schoenen aanheeft van 600 euro, dan wordt hij door het gros uitgelachen, maar bij autos is dat precies andersom, als het maar duur is, dan is het meteen passie. huumzzz….

    Login om te reageren
  71. Ferdinand1 zegt

    1 juli 2009 om 23:22

    @ wOoOdy
    Nee, je spreekt jezelf niet tegen als je Porsche belachelijk wilt maken…. Maar wat de gereden tijd door Porsche betreft heb je wel een beetje gelijk. Die tijd zal misschien niet helemaal eerlijk zijn. Maar zet er een eerlijke Walter Röhrl in en de tijd zal beter zijn. Maar dat ligt er helemaal aan hoeveel pk’s de GT-R meekrijgt, want dat verschilt. Röhrl had meen ik niet die tijd met de GT-R neergezet, maar toch mogen we wel degelijk aannemen dat de Porsche testrijders van hoger niveau zijn dan die van Auto Motor und sport. Dus hoe eerlijk is die tijd van Auto Motor und sport?? Flauw…. Misschien anders geklokt ofzo. Maar toch blijft het verschil in gereden tijden zo groot dat het raar is…

    @ Lan_Evo
    Ik denk serieus dat het niet meer dan 2 seconden zal schelen. Misschien iéts meer, maar niet véél meer.

    Login om te reageren
  72. daytona zegt

    2 juli 2009 om 00:52

    Jammer dat ze de nieuwe NSX niet in productie nemen.
    Die moest sneller als de GTR worden.NSX was al goed op weg.
    Eeuwig zonde.
    Zou goede reclame zijn voor Honda aangezien de vele berichten die we hier lezen over de GTR gaan.

    Login om te reageren
  73. Junkreader zegt

    2 juli 2009 om 01:00

    ik blijf het een lelijk onbetrouwbaar( bak) origami-mormel vinden … maserati rules …

    Login om te reageren
  74. MarcovanVeen zegt

    2 juli 2009 om 10:46

    Voor alle mensen met kritiek, bekijk hem in het echt en ga er dan nog een keertje in rijden. Ik ben benieuwd of jullie dan nog durven te zeggen dat er geen emotie in die auto zit. Geloof me, je wordt helemaal gek als je gas geeft met dit monster en de beleving is enorm.

    Login om te reageren
  75. Robin zegt

    2 juli 2009 om 12:26

    @ MarcovanVeen
    Ik werd inderdaad gek, want toen ik erinzat zag ik een 599 voorbij rijden en dacht ik: waarom zit ik nog in dit ding!?
    en al dat gezeur van hij is sneller. volgens mij maken ze zich daar in italie echt niet druk om!

    Login om te reageren
  76. MarcovanVeen zegt

    2 juli 2009 om 12:30

    @ Robin

    reed die 599 door rood dan? ;)

    hij is niet alleen sneller maar ook betrouwbaarder en goedkoper en je wordt ook niet meteen als playboy of pooier bestempeld, ook wel prettig :)

    Login om te reageren
  77. ferrari zegt

    2 juli 2009 om 16:25

    in de huidige uitgave van SportAuto (duits blad) wordt de Nissan GT-R getest in hun beroemd en beruchtigde Supertest en daar komt hij heel erg goed uit voort, maar ook zij halen de door Nissan opgegeven tijd niet. Hun beste tijd is 4,1 sec 0-100 km/h. Het is een europees model zonder launche control.
    Wel is de Nissan bijzonder snel over de beide circuits te jagen en blijft daarbij opmerkelijk neutraal en met name in de bochten is hij gewoon heel erg snel en maakt hij tijd goed ten opzichte van de Porsche 911 Turbo. hij is zelfs sneller dan de Ferrari 430 Scuderia en Porsche 911GT3 (997 bouwjaar 2009)!! oke het zijn maar tienden van een seconde maar toch is dat een hele prestatie als je bedenkt dat die italiaan en de duitser beduidend lichter zijn en de ferrari zelfs ook nog eens sterker is.

    Men schrijft het volgende:

    “Supertest Nissan GT-R
    Das 486 PS starke Schwergewicht stellt sich den Supertest und muss auf dem Hockenheimring und der Nürburgring-Nordschleife zeigen was in ihm steckt. Die Erwartungen sind hoch und werden nicht enttäuscht.”

    “Guinness Weltrekord 0/522222
    Nissan GT-R schnellster Viersitzer der Welt
    Bereits im April 2008 brannte der neue Nissan GT-R auf der Nordschleife des Nürburgrings eine neue Weltrekord-Zeit für den Sprint von Null auf Tempo 100 in den Eifel-Asphalt. Mit einer Zeit von 3,5 Sekunden ist der GT-R damit das schnellste viersitzige Serienfahrzeug der Welt.”

    “Guinness Weltrekord für den Nissan GT-R. Auch im Vergleich gegen den Porsche 911 Turbo hat der GT-R SpecV die Nase deutlich vorn.”

    Sportauto test de auto’s trouwens van een willekeurige dealer die niet weet dat het voertuig door sportauto gebruikt gaat worden. dit om te voorkomen dat de fabrikanten de auto’s speciaal gaan prepareren. het betreft dus een geheel standaard voertuig. elk voertuig wordt met de gelijke hoeveelheid brandstof voorzien.

    Ik vraag me alleen ook hier (bij deze record) weer af met wat voor voertuig dit gedaan is. met of zonder launche control, straat of straat toegelaten semislicks en met welk vermogen? standaard 486pk of duidelijk meer dan 600pk?

    Login om te reageren
  78. silly zegt

    2 juli 2009 om 16:28

    @ Trevor

    Voor de fun en prestaties….en looks……alle italianen!!

    Login om te reageren
  79. Timmie zegt

    2 juli 2009 om 16:43

    Zonder al deze onruststokerij zou de GT-R ongetwijfeld in de marge van de verkoopsstatistieken gezeten hebben. Natuurlijk jagen ze zich andere premium-sportmerken op de hals: om betere economische resultaten te verkrijgen. Vissen naar de gunst van de premium-sportrijder. En daar is elk bitsig taaltje goed voor…

    Login om te reageren
  80. Maximus-GTR zegt

    2 juli 2009 om 18:05

    De GT-R zit ook in de marge van de verkoopstatistieken. Die 34 stuks die Nissand de komende 2 jaar verkoopt zijn natuurlijk peanuts. De GT-R moet het uithang bord worden/zijn voor Nissan qua technische kennis. Dat is redelijk geslaagd in mijn optiek.

    Login om te reageren
  81. ponjorno zegt

    3 juli 2009 om 09:56

    ferrari is een design merk en niet echt waar ze auto;s bouwen die alleen maar heel hard behalve de 599xx en de fxx
    maar de gt-r ios er helemaal op gebouwd omhard te gaan eigenlijk en ik vidnt het knap dat ze er dan ook nog een mooi design bij hebben gedaan en de oude dingen uit de oude skyline er in verwerktzijn (zoals de achterlichten)
    en ik heb er in gereden en het rijdt heel anders dan de ferrari’s

    Login om te reageren
  82. saker_gt zegt

    3 juli 2009 om 11:03

    @ TSI

    ieder motor blok heeft een verschillend vermogen.
    neem nou bijvoorbeeld de ferarri f430
    als daar een blok voor gemaakt wordt kijken ze naar het aantal pk’s dat er in zit
    als het tussen de 480 en de 490 doen ze hem in de straat verzie.
    maar als ze zien dat het blok meer pk’s er uit perst dus ronde de 500 a 510 dan hebben ze ook nog de race verzie die voor het circuit is en dan stoppen ze die blokken in de race verzie.

    en als het goed is heeft elk blok wel een verschil in specs

    Login om te reageren
  83. SjonnieKroket zegt

    3 juli 2009 om 16:54

    @ TSI

    Als de motor van de nissan net zo groot was en net zoveel turbo’s had als die van de Veyron had de nissan weer flink gehakt gemaakt van de Veyron.

    En toch ben ik benieuwd wie er op de Nurburghring zal winnen, de Skyline of de Veyron.

    De reden waarom er zoveel verschil zit in de motoren qua vermogen, is omdat elke motor met de hand gebouwd wordt!

    Login om te reageren
  84. Tim240z zegt

    11 juli 2009 om 13:18

    Als jullie allemaal gelijkwaardig of sneller zijn dan bijv: Sabine Smith of dichter bij Sandor van Es en een eigen onderbouwde mening hebben over de passie dan wel emotie van whatever merk, wil ik deze graag van je aannemen.
    Gezien het feit dat de meeste brulboeien hier een tent bouwen onder de poster van hun geliefde voorkeur geloof ik niet dat je meer kan vertellen over de Golf plus van je vader of de Micra van je moeder.
    Oftewel ben je eigenaar van een GT-R danwel een 599 schrijf een Review en je hebt recht van spreken en elke fanboy we weten dat jouw merk beter is dan welke andere dan ook

    Login om te reageren
  85. Jari zegt

    4 oktober 2009 om 14:41

    Ha iedereen zit te wachten op er eentje tespotten niet?
    ik woon in Australie onder Perth en ik heb er zo ver al 5 gezien maar normaal zie ik hier helemaal niets! misschien aston martin of audi R8 maar nooit zoiets:shock:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North