• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan onthult GT-R met ‘Track Pack’

Auteur: robbie, gepost 8 december 2011 om 17:41 – 50 Reacties


Toen Nissan een maand geleden de opgefriste GT-R (met 550 pk) onthulde maakten ze al bekend dat er ook een ‘Track Pack’ zou komen. En daar zijn nu alle details van bekend gemaakt.

Laten we met het slechte nieuws beginnen: Dit pakket zal alléén leverbaar worden op auto’s met het stuur aan de verkeerde kant. Blijkbaar heeft Nissan er geen zin in om dit pakket beschikbaar te maken voor GT-R’s waar het stuur aan de linkerkant zit.

Waar bestaat dat pakket dan uit? Allereerst zien we een setje zwartgespoten lichtgewicht RAYS wielen. Daarnaast zijn in de voorbumper extra cooling ducts aangebracht die ervoor zorgen dat je remmen maar liefst 100 graden koeler blijven bij het scheuren op het circuit. Ook de remschijven aan de achterkant profiteren van wat extra koeling. Ook heeft Nissan nog eens goed naar de afstelling van het onderstel gekeken.

Zodra je de deur opentrekt zal je zien dat de achterbank is verdwenen en dat voorin twee Recaro stoelen zijn gemonteerd die gestoffeerd zijn met een materiaal dat veel grip geeft. En die blauwe kleur springt natuurlijk lekker in het oog. Om het geheel af te maken is er nog een ‘Track Pack’ badge op het middenconsole gemonteerd.

In het Verenigd Koninkrijk mag je £10.000 aftikken als je dit pakket op je GT-R wil hebben. Waarom deze (minimale) verschillen niet leverbaar zijn/worden op de linksgestuurde GT-R is voor mij een raadsel.

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • hightech Nissan GT-R
    Hightech Nissan GT-R wordt níet elektrisch
  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, gt-r, Nissan, track-pack

Vorig bericht: « Kerstman test de Jaguar XF Sportbrake [update]
Volgend bericht: Nissan bazen wisten niks van Juke-R. Zijn nu boos »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    8 december 2011 om 17:45

    Wedden dat het later ook op de auto’s met het stuur op de juiste plaats komt?Heerlijk om Porsche’s en ander minderwaardig blik mee te pesten :mrgreen:

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      8 december 2011 om 19:40

      @norge: Porsche minderwaardig… tov een GT-R… :roll:

      Login om te reageren
  2. masterstig zegt

    8 december 2011 om 17:47

    Is dus eigenlijk niet zo heel veel veranderd.

    Login om te reageren
    • fiatsco zegt

      8 december 2011 om 18:03

      @masterstig: Nee inderdaad, want een Audi a6 met business pakket is ook een heel andere auto! Je hebt er niet veel kaas van gegeten of niet?

      Login om te reageren
      • masterstig zegt

        8 december 2011 om 18:53

        @fiatsco: Ik zeg toch niet dat het een hele andere auto is! Ik zeg alleen dat er weinig veranderd is in de vorm van uiterlijk, interieur enz. Dit moet meer voorstellen dan een optiepakketje hoor, en die vergelijking met de A6 is al helemaal bullshit.

        Login om te reageren
        • fiatsco zegt

          8 december 2011 om 19:17

          @masterstig: Wat verwacht je dan? 6 wielen in plaats van 4? De koplampen van een citroen 2CV?
          Allemachtig zeg…
          Nee, natuurlijk verandert er niet veel! Het is een PACK! Oftewel, een pakket… Dude, serious?

          Login om te reageren
          • masterstig zegt

            8 december 2011 om 19:53

            @fiatsco: Als jij denkt dat zo’n pakket ongeveer hetzelfde is als een A6 optiepakket, dan is er echt iets mis met jou….

            Login om te reageren
            • bumperklever zegt

              9 december 2011 om 10:39

              @masterstig: idd, minimale verschillen voor 10000, beter koop je voor dat geld een Pixo erbij voor de korte stukjes ;-)

              Login om te reageren
          • The_12oach zegt

            8 december 2011 om 19:53

            @fiatsco: Frustratie kan je niet kwijt ofzo?
            Van een “Track pack” zou ik toch wel wat verwachten eigenlijk. Ipv straat afgesteld onderstel compleet circuit afgesteld, op z’n minst een halve rolkooi als niet een hele, nog veel meer gewichtsbesparing dan alleen de achterbank weg en nog meer “oemph” uit die toch al bizar sterke v6tt.

            Dat zou een waardig “Track Pack” zijn.

            Login om te reageren
          • xilver zegt

            8 december 2011 om 21:08

            @fiatsco: Gevalletje gefrustreerd?… Doe een beetje normaal zeg… @masterstig stelde maar gewoon een vaststelling vast… Zo’n trackpack kan toch een en andere cruciale veranderingen inhouden (niet qua uiterlijk uiteraard… mss een dikkere bumper of een grotere splitter).

            Login om te reageren
          • lamborgfan zegt

            8 december 2011 om 21:45

            @fiatsco: Als je naar Jaguar kijkt en je vergelijkt de XKR met de XKR-S dan zie je toch ook veel meer of niet dan? Ander bumpertje hier, 2cv komplampje daar, 40pk erbij, 36000kilo eraf etc.

            OT: Misschien als er een paar extra PK’tjes geboren zouden worden dat het mij wel iets zou doen, maar nu? NEE! Ik Sloop die achterbank er zelf wel uit! (heb ik alleen nog een GTR nodig): )

            Login om te reageren
  3. wolf zegt

    8 december 2011 om 17:48

    @Norge: Snap jij het wel helemaal? Je eerste stelling is gepikt van J.C. (topgear) en de tweede is gewoon zielig.
    Start jij motgenochtend gewoon je scooter of je tiendehands Polo en hoop dat het snel weekend wordt. Sneu.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 december 2011 om 18:01

      @wolf: @Norge in een Polo? LOL!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        8 december 2011 om 18:50

        @robbie: When Hell freezes over :)

        Login om te reageren
    • euro95 zegt

      8 december 2011 om 18:01

      @wolf: Jij bent sneu dat je erop in gaat. Als die jongen iets wilt zeggen, laat hem lekker.. Bovendien, de pot verwijt de ke(u)tel? Je wilt dus Norge op zijn/haar flikker geven, voor wat je zelf ook doet? Pff, alsof jou “tweede” opmerking niet zielig is? Bovendien kijk eens naar je activiteit. Tel daar eens in hoeveel “gefrustreerde” / hersenloze brabbeltjes post’s je daar op hebt. Leer eens ZONDER frustratie / boosheid te schrijven.. Ik ben het ook niet eens met: Heerlijk om Porsche’s en ander minderwaardig blik mee te pesten. Maar hoor je mij daarover zeuren? Een grotere Porsche Fanboy zal jij je leven niet meemaken ;) Ik bedoel het dus niet verkeerd, ik hoop je alleen een (opbouwende) les mee te geven!

      Login om te reageren
      • drentje zegt

        8 december 2011 om 18:28

        @euro95: amen.
        hij ziet er wel leuk uit zo. maar 10k.. beetje veel als je mij vraagt

        Login om te reageren
    • norge zegt

      8 december 2011 om 18:49

      @wolf: Ik stap morgen in mijn Caddy en zaterdag in mijn Hyundai,maar is dat van belang dan ? Ook al zou het een scooter zijn dan kan ik nog steeds een(mijn) mening verkondigen.Als je die niet waardeert mag je daar natuurlijk op reageren maar graag een beetje beleefd ,dank U :)

      Login om te reageren
    • Romen zegt

      9 december 2011 om 10:33

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  4. Lan_Evo zegt

    8 december 2011 om 17:54

    De leukste uitvoeringen van Japanse autos hebben het stuur altijd aan de goede kant. Dat is traditie. ;)

    Login om te reageren
    • Melvivio zegt

      8 december 2011 om 18:52

      @Lan_Evo: Mag misschien wel een traditie zijn, maar deze modificaties zijn wel uitermate minimaal (of ze worden hier minimaal beschreven.
      [
      Alleen de achterbank eruit & geen verder gewichtsbesparing??
      Naar het onderstel gekeken & toen weer naar huis gegaan?
      Of zijn er dikkere stabi’s geplaats. Andere progressie van de veerweg, andere regeling van het 4wiel systeem & later / ander management van Abs & traction control?
      [
      Geen areo aanpassingen, alleen gaten in de bumper, of zijn er ook werkelijk cooling ducts naar de remmen gemaakt. Ook achter? Andere remkrachtverdeling?
      [
      Dat zijn dingen waar ik naar zou laten kijken voor een track oriented auto. & volgens mij wil Nizmo of Switzer dat wel voor minder realiseren….

      Login om te reageren
      • Lan_Evo zegt

        8 december 2011 om 19:24

        @Melvivio:
        Bedoelde ook meer de bijzondere uitvoeringen in het algemeen. Of deze ook een gemis is weet ik niet, dan zou de setup wel heel goed moeten zijn.

        Login om te reageren
  5. Freewarefreak zegt

    8 december 2011 om 17:55

    Niceee.. en weer is ie wat sneller en beter. Kan dit ook nog even aangebracht worden op de rhd Juke-R? Want we weten nu op de lhd kan het niet.. ;)

    Login om te reageren
  6. eduardovich zegt

    8 december 2011 om 18:17

    Hartstikke leuk van Nissan, maar ik vind die stoelen echt hondslelijk en zou ze meteen verwachten door andere lightweight recaro’s

    Login om te reageren
    • KUYL zegt

      8 december 2011 om 19:17

      @eduardovich: Lijken op die goedkope autostyle stoel hoezen. Snap zo ie zo niet echt waar die 10.000 vandaan komt?

      Login om te reageren
  7. The360box zegt

    8 december 2011 om 18:44

    Deze velgen zaten toch al op de V-Spec, ok, dit is een normale maar alsnog.

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      9 december 2011 om 10:57

      @The360box: Ze zijn iig knap lelijk voor een verder hele gave auto

      Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    8 december 2011 om 18:45

    word een beetje moe van dat ding, maak eens een witte met zwarte vlekken, kunnen ze hem letterlijk uitmelken..

    Login om te reageren
    • gregorius zegt

      8 december 2011 om 18:58

      @dennisr: Mooi ;)
      Track Pack hoef ik niet; maar ik ben nog klaar met dit ding. Ik ben serieus de prijzen aan het volgen van de 1ste generatie.

      Login om te reageren
    • pikes83 zegt

      8 december 2011 om 19:11

      @dennisr: dan kijk je er toch niet na ha ha.

      Login om te reageren
  9. mout zegt

    8 december 2011 om 18:48

    Compleet off topic, maarrreh, waarom kan ik niet op de CV9 stemmen bij car of the year?

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 december 2011 om 18:55

      @mout: waarom zou je daar op willen stemmen ? waarschijnlijk een fout dat hij er überhaupt tussen staat..

      ze moeten zo’n poll eens serieus nemen, vorige keren stond er ene ManBearPig tussen, ik vond zijn ManBearPigCar wel car of the year maar staat er nu ineens niet tussen..

      maar even serieus dus AB! :)

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      8 december 2011 om 18:56

      @mout: ik begreep het verkeerd, hij staat er ook niet tussen.. :)

      Login om te reageren
  10. slappehap zegt

    8 december 2011 om 18:57

    Ontwerpert Kazutoshi Mizuno vertelde dat ze met deze auto, voorzien van slicks, onder de 7 minuten gaan rijden op de ring.

    Login om te reageren
  11. LJ zegt

    8 december 2011 om 19:44

    10K voor het verwijderen van een achterbank, het veranderen van de stoelen, een setje nieuwe velgen en wat andere luchtinlaten… pfoew…das niet mis;)

    Login om te reageren
  12. mightymike zegt

    8 december 2011 om 20:02

    Die transformers velgen zijn ook mega lelijk en die stoelen anders ook wel, Jezus wat een vergissing. Knal gewoon zwartleren recaro sportstoelen er in lijkt wel of die ish van west coast custom er aan gezeten heb

    Login om te reageren
  13. Imom zegt

    8 december 2011 om 20:04

    Moest ik het geld hebben dan zou ik het niet besteden aan minderwaardig spul,hoe goed en mooi het ook mag zijn.

    Login om te reageren
    • norge zegt

      8 december 2011 om 20:16

      @Imom: Dan zou ik jouw definitie van minderwaardig weleens willen horen.

      Login om te reageren
    • agera zegt

      14 december 2011 om 18:20

      @Imom: Je kan denigrerend gaan doen naar de GT-R, maar deze GT-R wint het wel bijna van alle supercars uit je dromen. Kwalitatief is er niks mis mee en in mijn ogen zeer mooi wat wil je nog meer?

      Login om te reageren
  14. moondustfocus zegt

    8 december 2011 om 20:16

    Die velgen vind ik niet mooi, maar lang leve de aftermarket met genoeg aanbod. De kleur vind ik dan weer wel erg geslaagd.

    Login om te reageren
  15. Volvo_440_turbo zegt

    8 december 2011 om 23:32

    Jongens toch wat een reacties hier van sommigen die met moeite een fiets kunnen betalen… en begin niet over mijn volvo 440 turbo, die is al lang de deur uit…

    Zelfs als mijn cijfertjes goed zijn op het einde van het jaar zou ik hem toch niet willen, te hardcore voor mij. Liever de gewone versie dan, met wat meer luxe en comfort. Wel nice natuurlijk dat ze dat ding toch weer wat sneller kunnen maken, dan kunnen ze misschien eindelijk de 911 turbo S volgen :p

    Login om te reageren
    • griffendahl zegt

      9 december 2011 om 10:59

      @Volvo_440_turbo: Sowieso als ik het geld had ging ik liever voor bloedmooi dan bloedsnel, en dan valt de GTR (want: onwijs lomp uiterlijk, niet perse lelijk, maar zeker niet mooi) al snel af.

      Login om te reageren
  16. pagani86 zegt

    8 december 2011 om 23:44

    Dit is 1 van mijn favo cars…

    Login om te reageren
    • renesf zegt

      9 december 2011 om 00:36

      @pagani86: Van mij ook.

      Login om te reageren
      • mylvan zegt

        9 december 2011 om 06:08

        Dat ding staat voor op 20 inch jetsers en die zijn ook gewoon nodig ivm de remmen. Damn!

        Login om te reageren
    • porschegt2rs zegt

      9 december 2011 om 15:20

      @pagani86: Ook een van de mijne.

      Login om te reageren
  17. Mbaas zegt

    9 december 2011 om 09:52

    Voor mij maakt het niks uit of ze dat pakket er op gooien, ding is toch al veels te snel. Misschien wel leuk voor de echte liefhebber die dr wat mee kan

    Login om te reageren
  18. kliko zegt

    9 december 2011 om 09:54

    Ik zie geen reden waarom dit alleen mogelijk met het stuur aan de verkeerde kant.
    Er veranderd een knopje, wat exterieur en de bank achterin wordt vervangen, nou boehoe.
    Dat kan ook allemaal in de gespiegelde versie naar mijn mening…

    Login om te reageren
  19. porschegt2rs zegt

    9 december 2011 om 15:19

    Ik had wel wat meer verwacht van zo’n Track Pack. En die stoelen vind ik er ook niet fraai uitzien.

    Login om te reageren
  20. Volvo_440_turbo zegt

    9 december 2011 om 20:05

    @ griffendahl

    Kan ik wel inkomen, vele vinden het hun ‘favoriete’ auto zonder echt te weten wat het is om dagelijks auto te rijden. Het is misschien een dijk van een auto met superkwaliteiten maar ik wil er niet dagelijks mee rondrijden, zeker niet gezien de hernia in mijn rug, en zo’n auto enkel voor zondag kopen? Dat is dan weer weggegooid geld, kan je beter iets sjeiker goodlooking kopen.
    Zou ik elke zondag op circuit gaan raggen, kocht ik hem direct, maar daar heb ik geen tijd voor het is de enige dag dat ik niet werk, dan hou ik het liever rustig…

    Login om te reageren
  21. agera zegt

    14 december 2011 om 18:17

    Zet deze GT-R maar voor mijn deur graag als kerstcadeautje :D helemaal niks meer aan veranderen :D. Prachtig mooi deze GT-R en wordt alleen beter en beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North