• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Noble M12 GTO-3R fleurt Amsterdam op [gespot]

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 maart 2014 om 10:55 – 27 Reacties

Noble M12 GTO 3R


De Noble M12: gebouwd in Zuid-Afrika, met een 360 pk sterke V6 uit een Ford Taurus en een automaat uit een Mondeo. Onderhuids is een beetje een samenraapsel, maar de prestaties worden er niet minder om!

Al in 2000 werd de M12 door het bedrijf datv destijds nog van Lee Noble was aan het publiek voorgesteld. Topmodel in de lineup is de GTO-3R, met een GRP composiet carrosserie, met hieronder een spaceframe chassis. In het interieur vind je een volwaardige rolkooi en veel Alcantara en leer voor de mooi. De auto is uitgerust met een Quaife Automatic Torque Biasing differential.

Dankzij een gewicht van ruim 1.200 kg komt de sportwagen lekker vooruit. Dit konden we al eerder ontwaren toen we schreven over een ander exemplaar op de Maarten memorial. Onlangs spotte mevipp de coupe in Amsterdam, voor de deur van de importeur.

Check de foto’s op autojunk!

Ook interessant!

  • Gespot: de bruutste Audi RS6 die er is
  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, Gespot, grijs, gto, m12, noble

Vorig bericht: « Mexicaanse drug lord El Chapo en zijn 43 (luxe-)auto’s
Volgend bericht: Bram Moszkowicz rijdt nu een Bentley Continental GTC »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    10 maart 2014 om 11:01

    Hé, Noble heeft de achterlichten van de Ford Mondeo ingeruild voor die van een Hyundai!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      10 maart 2014 om 20:07

      @RRRobert: het lijken Hyundai Sonata achterlichten, maar ze zijn van de Chrysler Sebring (zoals de doorontwikkelde Rossion Q1 ze heeft).

      Daarnaast was de topuitvoering níet de GTO-3R, maar de M400 (425pk, 400pk per 1000kg, vandaar de naam).

      Tegenwoordig worden ze mondjesmaat verkocht als Rossion Q1, met een iets luxer interieur en 453pk.

      De Spoilert was nodig voor de behoorlijke lift die de auto aan de achterkant ondervind op hoge snelheden.

      Login om te reageren
  2. dondeboer zegt

    10 maart 2014 om 11:03

    Echt een gaaf ding, ik hou wel van Engelse superlights.

    Login om te reageren
    • Thomasio zegt

      10 maart 2014 om 11:18

      @dondeboer: “De Noble M12: gebouwd in Zuid-Afrika” (buiten de naam, weinig Engels aan lijkt me?)

      Login om te reageren
      • soup zegt

        10 maart 2014 om 11:25

        @Thomasio: Buiten dat de auto in Zuid-afrika gebouwd is, weinig Zuid-afrikaans aan. Dat is net als zeggen dat een Mini NL’s is ipv Duits.

        Login om te reageren
      • dondeboer zegt

        10 maart 2014 om 12:53

        @Thomasio: Veel Engelser wordt t niet, de meeste Britse merken (JLR, RR, Bentley, Mini) zijn in handen van Duitsers en Indiërs en worden, als je mazzel hebt, in GB in elkaar geschroefd. Noble is op en top Brits (from a shed in Leicester, sir), alleen wordt de productie blijkbaar gedeeltelijk in het buitenland gedaan. Dat wist ik dan weer niet.

        Login om te reageren
        • Thomasio zegt

          10 maart 2014 om 16:13

          @dondeboer: Ja ik dacht ook dat het brits was, maar doordat ze in Zuid-Afrika worden gebouwd dacht ik meteen: ah vuile oplichters! :P Ik had beter research moeten doen.

          Login om te reageren
  3. metalmike zegt

    10 maart 2014 om 11:18

    Is quaife een alternatieve schrijfwijze van queef?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      10 maart 2014 om 11:42

      @metalmike:
      Nope, Quaife is een bouwer van Hi-end diffs en transmissies uit Engeland. Google daar maar eens op, ze hebben ook mooi spul voor een heleboel gewone auto’s.
      Zoonlief rijdt trouwens in de GP2.

      Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      10 maart 2014 om 14:39

      @metalmike: Beetje rare toevoeging in de tekst, dat het ding een sperdifferentieel heeft.
      Een Quiafe (merknaam) is een soort Torsen dif, iets vergevingsgezinder (minder direct) als een lamellendif en is als losse unit toepasbaar in veel achterwiel aangedreven auto’s als after market item. Ik rij er zelf al een paar jaar mee rond en dat bevalt uitstekend.

      Login om te reageren
      • ej20g zegt

        10 maart 2014 om 19:41

        @n54coupe: bovendien ook beschikbaar voor verschillende voorwielaangedreven auto’s zoals bijvoorbeeld de Volvo 850. Bij de snelle jongens zijn differentiëlen van Quaife erg gewild en een uitstekende aanvullig aan de oersterke handgeschakelde 5-bakken van de 850.

        Login om te reageren
  4. Vincegail zegt

    10 maart 2014 om 11:29

    Noble, mijn favoriete automerk. Altijd een van de hoogtepunten van Le Mans raceweek om een paar zotte Engelsen met hun Nobles (of TVR’s) op de camping tegen te komen en een paar brewski’s mee te drinken.

    Login om te reageren
  5. jensgib zegt

    10 maart 2014 om 11:41

    Waar zit de kenteken? :/

    Login om te reageren
    • stannl43 zegt

      10 maart 2014 om 14:26

      @jensgib: klein stickertje op het achterbumper.

      Login om te reageren
      • bassen zegt

        10 maart 2014 om 18:33

        @stannl43: Grapjas, daar staat het logo. De letters noble in het geel.

        Login om te reageren
  6. rosstrop zegt

    10 maart 2014 om 11:43

    Een automaat uit een mondeo? Dat zag ik niet aankomen

    Login om te reageren
  7. rotarypowah zegt

    10 maart 2014 om 11:49

    Zo opfleurend vinf ik dat grijs met zwart niet. Maar gaaf ding natuurlijk!

    Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    10 maart 2014 om 12:14

    Leuke wagen, maar als het een spot is van in het stadscentrum waar zit dan z’n kenteken?

    Het lijkt me wel een leuke wagen om te hebben, maar langst de andere kant is die alles behalve luxues, en als je dan toch per se een scheurijzer wil, waarom niet direct een radical oid. ipv een Noble?

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      10 maart 2014 om 12:55

      @Hupke: Met de Noble kan je nog enigzins normaal naar het circuit toe rijden, bij een Radical heb je eigenlijk wel een aanhanger nodig.

      Login om te reageren
    • tupperware zegt

      10 maart 2014 om 14:35

      @Hupke:
      Het kenteken zit onder die zwarte plaat waar van der Kooy sportscars op staat.
      Hij staat trouwens niet bij de importeur (die zit in Lochem) maar bij z’n zoon Jan voor de deur. Die verkoopt Lotus, Noble en Caterham van uit dit pand aan de Amsteldijk in 020.

      Login om te reageren
  9. maseratizzzzzzzz zegt

    10 maart 2014 om 12:20

    Dezelfde motor zit ook in onze ST220, maar dan zonder turbo.

    Login om te reageren
    • frietjemet zegt

      10 maart 2014 om 12:48

      @maseratizzzzzzzz: Lijkt me lastig, een motor delen, hoe bevalt dat in de praktijk? Eerlijk om en om ieder een week, of de mondeo doordeweeks de motor en de nobel in het weekend?

      Login om te reageren
      • maseratizzzzzzzz zegt

        10 maart 2014 om 13:45

        @frietjemet: wat is een nobel?

        Login om te reageren
        • TheVeenmeister zegt

          10 maart 2014 om 16:26

          @maseratizzzzzzzz: Het broertje van noedels..

          Login om te reageren
  10. sergedemulder zegt

    10 maart 2014 om 12:38

    Beetje ridicuul dat er een (foute) spoiler op een spoiler staat!
    Zou toch veel strakker zijn zonder dat onding?

    Login om te reageren
  11. fernie zegt

    10 maart 2014 om 13:49

    Ding staat al jaren te koop bij Van der Kooij… omdat het een automaat is weet ik denk ik waarom :)

    Login om te reageren
  12. eduardovich zegt

    10 maart 2014 om 14:12

    Ik begrijp niet waarom je een automaat zou willen in zo’n auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North