• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nog meer fun: Nieuwe Lotus Elise Club Racer

Auteur: carbert, gepost 18 februari 2011 om 14:33 – 13 Reacties

Elise Club Racer 2011

Lotus komt met een nieuwe versie van de Elise, die Club Racer 1.6 aan haar naam mag toevoegen. Het lichtgewicht bommetje is dankzij nog een extra afslankingskuur weer 24 kilogram kwijt (er kan overigens meer vanaf). Ook het onderstel is aangepast en er is een elektronisch systeem aan de kart toegevoegd waardoor onervaren rijders ook goed met de auto overweg zouden moeten kunnen. Bah!

De sport setting van de Dynamic Performance Management (DPM) zorgt ervoor dat jij en ik de Elise ook op de grens kunnen rijden. Op zich een heel fijn idee, wel is dit de allereerste keer dat een Elise een ESP-achtig systeem krijgt. Jammer voor de puristen dus. Waar deze groep rijders misschien wel opgewonden van raakt zijn de nieuwe, instelbare Bilstein schokdempers en verstelbare stabilisatorstangen. Daarnaast heeft de tweede generatie Club Racer minder isolatiemateriaal en een klein model autosport accu voor een nog lager gewicht. Informatie over de prestaties heeft Lotus nog niet vrijgegeven, een gewone Elise 1.6 accelereert in 6,5 seconde naar de 100 km/u.

Wolf Zimmermann, hoofd van de technische afdeling heeft het volgende over de Elise Club Racer te vertellen: “This car epitomises everything that’s cool about the Elise – it’s fast, raw, responsive and a huge amount of fun to drive.”

De 852 kilogram zware Club Racer komt in zes kleuren op de markt (Sky Blue, Saffron Yellow, Ardent Red, Aspen White, Matt Black en Carbon Grey), en de carrosseriekleur komt sterk terug in het interieur. Voor de milieufreaks die een Elise overwegen: De Club Racer stoot slechts 149g CO2/km uit, wat hem recht geeft op een B-label. De prijs? € 34.450,- exclusief alle belastingen.

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Lotus E-9R
    Lotus E9-R is nog níet de nieuwe Elise

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

elise, geneve-2011, Lotus

Vorig bericht: « Bende skimt parkeerautomaten in Utrecht
Volgend bericht: 365 km/u: Edo Competitions Lambo LP750 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Vanquish zegt

    18 februari 2011 om 14:49

    Ik zou ‘m in ieder geval niet deze kleur laten!

    Login om te reageren
  2. floryn zegt

    18 februari 2011 om 14:53

    Knap hoe ze dit model telkens weer updaten en gaaf houden. De kleuren zijn wel redelijk club sport inderdaad. Maar iemand die een Elise rijdt, vind opvallen sowieso leuk.

    Login om te reageren
  3. SHFT zegt

    18 februari 2011 om 15:14

    Hopelijk kan ik er ooit eentje betalen!

    Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      18 februari 2011 om 19:33

      @SHFT: goed sparen, heb ik ook gedaan en een leuke Elise gekocht. Een echte big smile generator ;-) Soms moet je dromen waar maken!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      19 februari 2011 om 18:48

      @SHFT: Gewoon, even @CasperH skimmen…

      Login om te reageren
  4. PeugeotGTI zegt

    18 februari 2011 om 15:37

    Ja hoor doet u mij er maar een.
    In het Carbon Grey graag.
    Strikje erom hoeft niet.

    Login om te reageren
  5. dondeboer zegt

    18 februari 2011 om 16:17

    Zo hoort Lotus te zijn. En die ESP denk ik dat ik in de praktijk best nodig zou kunnen hebben…. Maar die kan vast ook uit.

    Login om te reageren
  6. DannyHoff zegt

    18 februari 2011 om 16:41

    Doe mij er maar 1 in het geel.
    En dan ga ik er stiekem Kia badges op zetten. B)

    Login om te reageren
  7. Justawheelchairguy zegt

    18 februari 2011 om 18:44

    Lol @ DAnnyHoff

    Hoeveel versies zijn er nu al van die Elise/Exige? Ongeveer net zoveel als van de 997 gok ik.

    Login om te reageren
  8. The360box zegt

    18 februari 2011 om 19:10

    6.5 seconden is echt niet relevant tov een Ferrari etc.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      18 februari 2011 om 19:22

      @The360box: Nee. Maar €34.500 ex belastingen natuurlijk wel, toch?
      Als concurrent voor een T-Ford is het ook niet alles.
      Zelfs met een Hummer kan ik dingen die niet met een Elise kunnen.
      Dan is het vast een rotding. Toch?

      Login om te reageren
  9. As_long_as_it_is_fast zegt

    18 februari 2011 om 20:30

    Ma die kleur, dat is een smurfenmobiel! Trekt toch op niets. Is ook geen volwaardige auto in mijn ogen. Speeltje, sportief, lichtgewicht en al wat je wil. Vraag me af of die overigens veilig is. Voor die prijs liever Golfje R of scirocco R!

    Login om te reageren
  10. fluvioglacialeafzetting zegt

    19 februari 2011 om 10:27

    geweldig autotje blijft t :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North