• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nostalgia Drags – dragraces in slowmotion

Auteur: ricardo, gepost 6 juni 2010 om 21:59 – 32 Reacties

Nostalgia Drags

Vaak duurt het maar luttele seconden en een beetje dragrace is alweer voorbij. Handig voor autofanaten met een beperkte attentiespanne natuurlijk, maar soms zou je willen dat het allemaal net iets beter zichtbaar was. Nou, dat kan nu dus.

Strepen trekken op het asfalt blijft vooral in de VS populair. Ford komt zelfs zo nu en dan met een fabrieksdragracer aanzetten, die dan door handige huistuners weer een stukje verder wordt getuned. Maar in deze klasse gaat het vooral om de wat oudere voertuigen (jaren ’50 en ’60) met bizar veel vermogen aan boord. Ja, dat trekt allemaal best lekker weg. Ook in slowmotion zoals je hieronder kunt zien.

PS. Liever met iets snellers over de ragstrip? Pak dan gewoon de KillaCycle.

Met dank aan FlowMotion voor de tip!

Ook interessant!

  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Video: drama bij herstart
  • Video: Start GP Saudi Arabië!
  • Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip
    Video: Red Bull Racing doet Europese roadtrip

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

banden, Racing, Video

Vorig bericht: « Video: met de VW Polo scoor je nog eens een blowjob
Volgend bericht: Autoblog 2010 flashback: week 22 »

Lees Interacties

Reacties

  1. bmw7 zegt

    6 juni 2010 om 22:03

    mooi filmpje, maar dat achtergrondmuziek ?? ik had eerder rock verwacht

    Login om te reageren
    • Bosnia_love zegt

      6 juni 2010 om 22:12

      @bmw7: Nee, joh. Muziek past er perfect bij.
      Vreemd dat ik daar nooit vierwielaandrijving zie. Het zou toch wel enig verschil maken? Of is het verboden om vierwielaandrijving te hebben? Quattro. :lol:

      Login om te reageren
      • Timmie zegt

        9 juni 2010 om 09:00

        @Bosnia_love:

        Die wagens accellereren zodanig snel dat al het gewicht van de vooras komt (vandaar die kleine wieltjes achter de achterwielen). Als je weinig grip hebt op de voorwielen, is het vrijwel nutteloos dat je daar aandrijving op plaatst. Dat vergt dan weer extra techniek (die kapot kan), die plaats in het vooronder wegvreet.

        Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    6 juni 2010 om 22:03

    Prachtig, pure kunst!

    Login om te reageren
  3. six-trey zegt

    6 juni 2010 om 22:05

    dit bewijst maar weer hoe krachtig oldskool muscle is en dat er geen replacement is voor displacement :D wel rotte muziek op de achtergrond

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      6 juni 2010 om 22:13

      @six-trey:

      ga jij voor de grap eens op youtube opzoek naar filmpjes over RX7’ns op dragstrips..

      Login om te reageren
      • six-trey zegt

        6 juni 2010 om 23:54

        @bakkerst:
        hangt allemaal af van hoe veel een auto getuned is en hoeveel geld er in zit op youtube zijn 1000den dergelijke discuties aan de gang één hoop blah blah blah volgens mij

        @jan1666
        het is gewoon een feit dat motoren uit de 60s veel steviger zijn en daarom veel gemakkelijker op te voeren zijn en daarbij buiten de chassis en delen van de carroserie zit er niet veel origineel meer op hoor

        @vanquish
        rally is een hoop buizen met een plastieken omhulsel rond en een getalenteerde racer aan het stuur dragracen gaat voledig om de auto en is mechanisch gezien interesanter :P

        Login om te reageren
      • RaKiM zegt

        7 juni 2010 om 00:52

        @bakkerst: jah maar ze noemen de rx-7 ook wel vaak de japanse viper dus dan zal dat wel de reden zijn

        Login om te reageren
    • Laurens zegt

      6 juni 2010 om 22:16

      @six-trey: houwitser ;-)

      OT: wat een geweld. En na een paar ritjes weer helemaal uit elkaar halen…

      Login om te reageren
  4. Gioor zegt

    6 juni 2010 om 22:05

    geweldig om die wielen zo te zien vervormen !

    Login om te reageren
  5. 940 zegt

    6 juni 2010 om 22:10

    Dit is echt mooi.

    Login om te reageren
  6. AMG Powerrr zegt

    6 juni 2010 om 22:13

    Fantastisch! Het heeft haast iets sierlijks zonder motorgeluid en met dat muziekje, maar in het echt is het -natuurlijk- anders!

    Login om te reageren
  7. 528i_touring zegt

    6 juni 2010 om 22:14

    Puccini: “O mio babbino caro” Wat een fantastische muziek…

    Login om te reageren
  8. Vanquish zegt

    6 juni 2010 om 22:22

    Ik vond het doodsaai om eerlijk te zijn :P. Die muziek draagt daar ook aardig aan bij. Misschien omdat dragracen ook niet mijn sport is, strakke stuurkunsten bij bijvoorbeeld rally vind ik boeiender.

    Login om te reageren
  9. Larrs zegt

    6 juni 2010 om 22:29

    Erg mooi gemaakt. :)
    .
    Op deze manier ga ik het dragracen ook bijna leuk vinden.

    Login om te reageren
  10. corvettez06 zegt

    6 juni 2010 om 22:30

    @vanquish probeer het eens kom je dr achter hoe bedreven je moet zijn en hoe moeilijk het is , net zo moeilijk als ieder andere auto sport , alleen niet jou smaak dat snap ik wel , dus kijk uit met je niet onderzochte uitspraak .

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      6 juni 2010 om 23:56

      @corvettez06: m’n niet onderzochte uitspraak? Wat had ik moeten onderzoeken dan? Ik doe in mijn bericht geen bewering, ik geef mijn mening. Dat dragracen moeilijker zou zijn kan me niks schelen, mij interesseert het niet. Dat staat er ook.

      @jan1666: Hoe moeilijk het ook is, ik vind het saai om naar te kijken. Lelijke auto’s die zich in rechte lijn voortbewegen…

      Login om te reageren
  11. BMWmannetje zegt

    6 juni 2010 om 22:38

    @Bosnia_love, is verboden. Dat zou de sport behoorlijk vergallen! Bovendien

    OT: Mooi filmpje, lekker foute muziek…

    Login om te reageren
    • Wessee zegt

      7 juni 2010 om 10:04

      @BMWmannetje @ Bosnia_love: Ligt aan de klasse. In sommige klasses is AWD wel toegestaan.

      Login om te reageren
  12. jan1666 zegt

    6 juni 2010 om 23:06

    mooi, maar niet mijn smaak.

    @vanquish: Dit is waarschijnlijk moeilijker dan snel bochtenwerk, 1 foutje en je ligt plat…

    Wel zonde van die oude wagens…neem dan een nieuwe, als die plat gaat..naja..nieuwe kan nog..maar die oude..

    Login om te reageren
  13. Mee zegt

    7 juni 2010 om 00:06

    Erg knap filmpje met heel toepasselijke soundtrack.

    Geweldig om te zien hoe die banden eerst worden ‘samengeplooid’ voor ze de tractie met het asfalt verliezen, prachtig!

    Login om te reageren
  14. Hendrik zegt

    7 juni 2010 om 00:55

    nee geef mij maar een volvo:
    http://www.youtube.com/watch?v=1zyDgepdRDY&feature=related

    Login om te reageren
  15. Wessee zegt

    7 juni 2010 om 10:10

    Trouwens, die oude TF is wel machtig. Gewoon lekker de motor vlak voor je harses.

    Login om te reageren
  16. corvettez06 zegt

    7 juni 2010 om 10:34

    @ als je me ber goed gelezen had dan betwist ik je smaak ook niet , en nog wat tegen mij hoef je niet zo popie te doen , im not impressed, je geeft aan rally stuur kunsten wat denk je dat ze bij dragracen doen niet sturen of zo , daar lgigen de snelheden en g krachten een stuk hoger maat, dat bedoel ik met onderzoeken.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      7 juni 2010 om 11:07

      @corvettez06: Als je geen commentaar terug wilt, reageer dan ook niet op mij. Overigens: ik twijfel er niet aan dat ze sturen bij het dragracen, wie denk je dat je voor je hebt? Een kindje die nergens verstand van heeft? Ik heb ook weer nergens gezegd dat de g krachten en snelheden bij dragracen lager liggen. Je zet jezelf een beetje voor schut.

      Login om te reageren
  17. gijsbert zegt

    7 juni 2010 om 13:11

    @Gioor de banden vervormen :)…

    Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    7 juni 2010 om 15:15

    @corvettez06: Serieus, dit slaat nergens op..

    Wat is moeilijker en vereist meer inzicht:

    Dragracen: Of te wel, je auto in een rechte lijn proberen te houden. Errug lastig voor sommigen. (Kijk maar op Youtube voor de vele crashfilmpjes)
    Natuurlijk ligt de topsnelheid erg hoog, dat is absoluut een feit.

    Rallyrijden: Op het scherpst van de snede het parkoer afleggen en met hoge snelheden door de vele bochten glijden/driften. Soms met ware doodsverachting.

    I rest my case.

    @Six-trey: “rally is een hoop buizen met een plastieken omhulsel rond en een getalenteerde racer aan het stuur dragracen gaat voledig om de auto en is mechanisch gezien interesanter”

    Niet echt een bijster slimme uitspraak. Een Drag-auto is meer nog dan een rallyauto een buizenframe op 4 wielen met een lichtgewicht kappie erop en een getalenteerde racer aan het stuur om de auto in een rechte lijn te houden.

    Bij het rallyrijden is het ook erg belangrijk dat de auto geen gebreken vertoont en optimaal kan functioneren. Dat kan schelen in de lap-times.

    Dat jij het dragracen mechanische interessanter vindt is puur een mening, geen gegeven feit.

    Login om te reageren
    • Vanquish zegt

      7 juni 2010 om 15:32

      @Benz..: Jij begrijpt het tenminste!

      Login om te reageren
    • six-trey zegt

      7 juni 2010 om 23:01

      @Benz..:
      I beg to differ de 1ste 4 autos zijn echte stalen carroseries met de originele chassis,.. er zijn veel soorten drag race auto’s en ik ben gewoon geen liefhebber van buizen frames :P ik heb mijn klassiekers liefst met een origineel uiterlijk en chassis een opgefokte motor en of een race ophanging daar in tegen… een rollcage is ook nog aanvaardbaar

      Login om te reageren
  19. Benz.. zegt

    7 juni 2010 om 15:36

    @Vanquish: Dank u, dank u.. ;)

    Login om te reageren
  20. Rob USA zegt

    7 juni 2010 om 18:10

    Heeel leuk zo in slomo maar mis het mooie geluid van onregelmatig lopende motoren en brullende V8 sound magistraal en onovertroffen.

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    8 juni 2010 om 00:41

    Erg mooie beelden dit! Vind het vooral mooi om die banden zo om grip te zien smeken, met alle vervorming van dien.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North