• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Novitec Rosso 430 Scuderia: 510 plus 207 pk!

Auteur: autoblogger, gepost 26 juni 2008 om 16:30 – 57 Reacties

Ferrari 430 Scuderia NOVITEC ROSSO
Uiteraard is er meer uit zo’n Scuderia te halen. Wat dacht je van 717 pk en een topsnelheid van 348 km/u?

Standaard heeft de Ferrari 430 Scuderia een vermogen van 510 pk, met een topsnelheid van 320 km/u. De jongens van NOVITEC ROSSO hebben op basis van die specs een zeer nette winst behaald. Dit alles dankzij een speciale twin-supercharger versie van de achtcilinder uit de Scuderia. Het max koppel steeg van 470 Nm naar 722 Nm (6,250 rpm).

De getunede Scuderia gaat in 3,5 seconden naar de 100 en zit na 10,1 seconden op 200 km/u! Na slechts 26,1 seconden doorbreekt de supersnelle Italiaan de grens van 300 km/u.

Ook aan het uiterlijk is natuurlijk het één en ander aangepast. Wat denk je van driedelige 20-inch sloffen in plaats van die magere 19-inchers? En er is gebruik gemaakt van diverse “discrete componenten” zoals zwarte achterlichten, laterale richtingaanwijzers en reflectoren.

Each cylinder bank is equipped with its own toothed belt driven high-performance mechanical supercharger and a generously dimensioned water-cooled intercooler. Boost pressure of the superchargers is limited to 0.48 bar. A newly designed heat-insulated intake manifold with larger ports provides the engine with pre-compressed air. Two high-performance air filters and eight larger injectors complete the engine conversion on the intake side.

The perfect interaction of all NOVITEC ROSSO performance components is coordinated by a newly programmed engine management system. This benefits perfect running smoothness as well as maximum power output and unquestionable durability.

The conversion further includes higher-capacity coolant systems for water and oil plus additional dedicated coolant cycles for both compressors and intercoolers.

NOVITEC ROSSO also offers exclusive and functional details for the interior of the lightweight-design Ferrari. The NOVITEC ROSSO sport steering wheel with its leather/carbon-fiber material combination features a flattened bottom for easier entering and exiting of the vehicle while its ergonomically correct shape provides optimal grip. The carbon-fiber NOVITEC ROSSO shift paddles are longer than their production counterparts and make manual gearshifts of the F1-SuperFast2 transmission even easier.

Scuderia owners can choose any colors imaginable for the NOVITEC ROSSO treatment of the interior.

Ook interessant!

  • Novitec SF-90 Stradale
    Novitec SF-90 heeft 258,25 pk per aangedreven wiel!
  • Novitec Ferrari Roma
    Novitec Ferrari Roma mooier/niet mooier dan origineel?
  • Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
    Zeldzaam en bloedsnel, de nieuwe Novitec N-Largo
  • Deze Ferrari F8 Spider doet 0-100 in 2,6 seconden

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

430, Ferrari, novitec, scuderia, tuning

Vorig bericht: « Video: Maserati GranTurismo met Caravan
Volgend bericht: Skoda Superb vanaf €26.190 »

Lees Interacties

Reacties

  1. hans zegt

    26 juni 2008 om 16:34

    mooi mooi, doe hem maar in her rood voor mij

    Login om te reageren
  2. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 16:34

    hou hem maar gewoon atmosferisch…

    Login om te reageren
  3. FordKa zegt

    26 juni 2008 om 16:34

    Geil/geel

    Login om te reageren
  4. Pixed zegt

    26 juni 2008 om 16:34

    Jezus, Maria, Jozef, van een heilige koe gesproken!

    Login om te reageren
  5. aston martin zegt

    26 juni 2008 om 16:38

    en wat is zijn top?

    Login om te reageren
  6. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 16:39

    @aston martin

    kan je niet lezen?

    Login om te reageren
  7. prop zegt

    26 juni 2008 om 16:39

    Wauw.. normaal trek ik die tuningsprojecten niet… ze worden er nooit
    m ooier op maar dit is een superconcept

    Login om te reageren
  8. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 16:39

    Fuck dat gaat hard. :o Toch blijft het een zonde, een supercharger op een Ferrari.

    Login om te reageren
  9. prop zegt

    26 juni 2008 om 16:42

    Wat is overigens het nut van het Autoblog watermerk in de persfoto’s,, mag aannemen dat deze voor iedereen toegankelijk zijn?

    Login om te reageren
  10. Guan zegt

    26 juni 2008 om 16:46

    @RenJie
    AM bedoelt hoe hoog hij kan, ben ik ook wel benieuwd naar… ;-)

    Mooooi ding.

    Login om te reageren
  11. Tjerk zegt

    26 juni 2008 om 16:48

    Mooi, maar ik had wel meer van die acceleratie verwacht, dit is nauwelijks sneller. Komt natuurlijk omdat hij vast niet die extra PK’s kwijt kan.

    Login om te reageren
  12. Klassiekerrally zegt

    26 juni 2008 om 16:51

    Is een trekhaak een optie?

    Login om te reageren
  13. Bert zegt

    26 juni 2008 om 16:57

    t zijn bezige “bijtjes” daar bij novitec…

    Die scuderia mag mij in welke kleur dan ook zo afgeleverd worden hoor :)

    Login om te reageren
  14. RA999 zegt

    26 juni 2008 om 17:04

    Zolang ze ‘m uiterlijk min of meer intact laten vind ik hier niks mis mee, integendeel zelfs…

    @mx5/rx8owner
    De F40 had ze ook, en dat vond ik in ieder geval geen zonde ;)

    Login om te reageren
  15. DJD zegt

    26 juni 2008 om 17:04

    jammer dat de diffusor + uitlategedeelte nog steeds een hoog hobby-gehalte hebben. Voor de rest een lekkere bak!!

    Login om te reageren
  16. lolzor zegt

    26 juni 2008 om 17:20

    de F40 had turbo’s trouwens, twin turbo om precies te zijn, net zoals de 280gto

    mr dit is wel een lekker concept ^^

    hoewel het tunen van een Ferrari altijd eventjes schokkend is

    Login om te reageren
  17. Nick-G zegt

    26 juni 2008 om 17:20

    Ik ben het wel eens met mx5/rx8owner. Al ben ik toch een groot fan van de F40 en de 288 GTO. Maar zolang Ferrari zelf er geen turbo’s/supercharger opplakt hoort die er ook niet op.

    Login om te reageren
  18. Pieter zegt

    26 juni 2008 om 17:28

    het ziet er mij een hete banaan met chocoladesaus uit ! :D

    Super! :D

    Login om te reageren
  19. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 17:30

    @RA999.

    Die was zo door Ferrari bedoeld. Dan mag het wel. :P

    Login om te reageren
  20. RA999 zegt

    26 juni 2008 om 17:38

    @mx5/rx8owner
    Ah, er zijn kleine lettertjes :P

    Login om te reageren
  21. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 17:43

    @RA999.

    Zo klein dat ze niet zichtbaar zijn. ;)

    Login om te reageren
  22. Ejay zegt

    26 juni 2008 om 17:57

    Zonde eigenlijk, de Scuderia is de mooiste Ferrari op het moment en dan mag je er vanaf blijven. Allen de top van 348 snap ik niet. Is de Scuderia niet zo efficient met de luchtweerstand, want er zijn auto’s met minder vermogen die daar ook bij in de buurt komen.

    Login om te reageren
  23. Brian zegt

    26 juni 2008 om 17:57

    Dat geel en zwart staat em ook wel erg goed!

    Login om te reageren
  24. Maxi zegt

    26 juni 2008 om 17:59

    ik zie het nut hier niet van

    deze scuderia heeft 10 pk en 10 Nm meer dan de ‘gewone’ Novitec F430

    big diff voor een auto die standaard zo’n 60.000 euro meer kost

    Login om te reageren
  25. a_tomba zegt

    26 juni 2008 om 18:01

    wat zijn drie-delige-sloffen? Banden, metaal en …?

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    26 juni 2008 om 18:01

    Zouden die hun naam niet beter veranderen naar Novitec Nero?

    Login om te reageren
  27. RenJie zegt

    26 juni 2008 om 18:18

    @Guan

    haha :P ;)

    Login om te reageren
  28. Holy Cow zegt

    26 juni 2008 om 18:38

    @ Pixed

    Heyyy!! Waarom wordt er over mij gepraat:P?

    Iig, zeer mooie auto, lijkt wel of Ferrari met opzet zo weinig mogelijk uit de V8 heeft gehaald.

    Login om te reageren
  29. bozewolf zegt

    26 juni 2008 om 18:47

    Ziet er nog goed uit ook…zwart en geel is zo’n grof lekkere in-your-face kleurencombinatie…mooie shit…

    Niks met het onderstel gedaan lijkt het. Niet dat er iets mis is met het standaard 430 onderstel, maar met nog eens 200 hengsten erboven op, kon je de boel dan niet wat tweaken?

    Ik weet het ook niet, misschien rijdt ie nog steeds superstrak ondanks de niet-zo subtiele powerhike.

    Geluid, trouwens? Is d’r een filmpie o.i.d.?

    Login om te reageren
  30. SimonMc zegt

    26 juni 2008 om 18:50

    0-200 in 10,1 seconde is snel, maar niet indrukwekkend snel.Carrera gt doet 0-200 in 9.9 seconden, met een handmatige vernellingsbak,100 pk minder en 100 Nm minder.

    Login om te reageren
  31. thom zegt

    26 juni 2008 om 18:53

    @ a tomba

    Velgen die uit 3 delen bestaan

    Login om te reageren
  32. frank zegt

    26 juni 2008 om 19:04

    wat is daar het voordeel van ?

    Login om te reageren
  33. MB zegt

    26 juni 2008 om 19:05

    Ik vind de specs nogal tegenvallen.
    Als je hem vergelijkt met mercedes black bullit arrow (een Sedan) stukke zwaarder en niet zo aerodynamisch dan deze ferrari.
    Voor de rest hebben ze ongeveer evenveel PK.
    Merc-B black bullit arrow: 0-100 in 3,9
    0-200 in 10,5 sec!
    0-300 in 24,5 sec!
    En de mercedes heeft en top van 360 km/h

    Dan heb ik toch liever de Mercedes. (kan ik nog fatsoenlijk spullen kwijt als ik op vakantie ga :p)

    Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 19:09

    @MB.

    WTF? Een mercedes met een Ferrari vergelijken…. Vreemd. :roll:
    Volgens mij vergeet jij ff dat een Ferrari een berg meer downforce produceert. Dat remt af. Zet de twee tegen over elkaar op een bochtig parcours en je ziet de Mercedes nooit meer terug.

    Login om te reageren
  35. Solstice zegt

    26 juni 2008 om 19:56

    Gelijk maar het hele karakter van de auto om zeep geholpen? Een compressor of turbo op een motor schroeven is wel de minst originele manier om het vermogen op te schroeven. Enkel voor zonnebanktypes met teveel geld die graag getalletjes roepen in de lokale kroeg lijkt me…

    Login om te reageren
  36. clijde zegt

    26 juni 2008 om 20:00

    Een van de mooiste ferrari’s en dan moeten ze hem weer opkrikken. Hou hem maar lekker origineel, snel genoeg. De kleustelling vind ik ook wel lijp.

    Login om te reageren
  37. Birger zegt

    26 juni 2008 om 20:27

    Heel mooi of beter prachtig in dat geel en die velgen staan hem ook.
    Stukken beter dan die groene kikker van laatst. Maar de motor zou ik laten zoals die is, het geluid is niet meer mooi met die turbo erop: http://www.youtube.com/watch?v=eY82ndS1lJg
    Hij gaat wel gruwelijk hard vooruit!! :)

    Login om te reageren
  38. BasaBas zegt

    26 juni 2008 om 20:35

    717pk en 720Nm uit een motor met drukvulling (dus relatief vlakke koppel kromme, toch??) en hij is 0,2s langzamer van 0-200 dan een Carrera GT. Is een CGT dan zo verschrikkelijk snel voor zn vermogen, of?

    Login om te reageren
  39. Silverarrow zegt

    26 juni 2008 om 20:38

    Ik vind de vergelijking van MB eigenlijk wel een goeie, ik zou ook voor de Mercedes/Brabus gaan. :D

    Op die foto’s lijkt het door het camber van de wielen en verleging (?) trouwens net of de auto door z’n assen is gezakt…

    Login om te reageren
  40. Silverarrow zegt

    26 juni 2008 om 20:38

    Verleging = verlaging

    Login om te reageren
  41. RenesisHP zegt

    26 juni 2008 om 20:44

    @BasaBas.

    Ja, een Carrera GT is zo snel en ik dacht dat hij ook iets lichter is. Dat helpt ook. ;)

    Login om te reageren
  42. SimonMc zegt

    26 juni 2008 om 21:48

    Carrera gt weegt ongeveer 1380 kg.Wat zou deze wegen?In ieder geval wel meer, misschien zelfs meer dan 100 kg .

    Login om te reageren
  43. CSL zegt

    26 juni 2008 om 23:37

    Dat is fout want een standaard Scuderia weegt al zo’n 100kg minder dan Carrera GT.

    Login om te reageren
  44. SimonMc zegt

    27 juni 2008 om 00:04

    @CSL: heb het net opgezocht.De scuderia zou zoiets van een 1250 kg wegen en dat is echt licht !Des te meer vreemd dat de carrera gt dan sneller is?

    Want deze novitec scuderia is op alle vlakken in het voordeel !Meer pk, meer koppel, minder gewicht ( wie weet hoeveel is bijgekomen door toevoegen van onder andere twin supercharger enz…)

    Login om te reageren
  45. Wouter zegt

    27 juni 2008 om 08:58

    Dit klinkt bekkend in de oren: http://www.autoblog.nl/archive/2008/06/21/novitec-f430-verde-ithaca

    Ben blij dat ze hem deze keer geel gemaakt hebben.

    Login om te reageren
  46. sjz zegt

    27 juni 2008 om 09:19

    voor de verandering een uitzondering op de regel (van ferraris moet je afblijven) deze is wel ok.

    Login om te reageren
  47. keizer zegt

    27 juni 2008 om 09:58

    @ silver arrow

    Een Mercedes is niet uniek!
    Een Italiaans raspaardje echter wel!

    Maar goed, mooi duits is niet lelijk.

    Login om te reageren
  48. JR zegt

    27 juni 2008 om 13:23

    hebbe hebbe hebbe

    Login om te reageren
  49. JR zegt

    27 juni 2008 om 13:24

    hebbe hebbe hebbe

    Login om te reageren
  50. 9ff GT9 zegt

    27 juni 2008 om 16:20

    ”De getunede Scuderia gaat in 3,5 seconden naar de 100.” Niet bepaald indrukwekkend…

    Login om te reageren
  51. T. zegt

    27 juni 2008 om 17:01

    juij

    eindelijk een ferrari die er een beetje rebels uitziet !

    Login om te reageren
  52. CSL zegt

    27 juni 2008 om 19:23

    @SimonMc
    Ja, maar een Carrera GT is ook een echte Superauto. Carrera GT zou nog veel sneller kunnen met zo’n Porsche dubbele koppeling met flippers etc.. Maar de GT is toch echt een rijders auto.

    Login om te reageren
  53. SimonMc zegt

    27 juni 2008 om 19:30

    @CSL: ja, de carrera gt is enig in zijn soort,een echte superauto.Maar zou een scuderia dat ook niet moeten zijn?Ok, de puurheid van een carrera gt heeft de scuderia niet door bv die flippers enz…

    Login om te reageren
  54. T593F zegt

    27 juni 2008 om 21:11

    NOrmaal hep ik het niet zo op tuning maar deze auto mag er wezen. zowel de specs als de vormgeving. Eindelijk een normaal getunede auto

    Login om te reageren
  55. Harbol zegt

    27 juni 2008 om 22:34

    Zou er ook een caravan achter passen?

    Login om te reageren
  56. Ringroller zegt

    28 juni 2008 om 09:09

    Dit is kunst!

    Login om te reageren
  57. Windhoos zegt

    1 juli 2008 om 00:22

    9ff GT9 schrijft,

    27 June 2008 om 16:20
    ”De getunede Scuderia gaat in 3,5 seconden naar de 100.” Niet bepaald indrukwekkend…

    ———————————————————————–

    Niet? Volgens mij maakt dat wanneer je er zelf inzit echt wel indruk hoor…..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North