• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

O hai, ik ben de BMW 650i Cabrio

Auteur: ricardo, gepost 13 april 2011 om 17:58 – 21 Reacties

BMW 650i Cabrio
Fotogalore van BMW’s nieuwste cabriotelg. De 6-serie Cabrio met een V8 onder de kap, beter bekend als 650i. Wouter reed ‘m laatst al…

BMW biedt de bijna vijf meter lange cabrio aan met een turbogeblazen zes-in-lijn motor (320 pk – 450 Nm) en plakt daar de badge ‘640i’ op. Wil je de wind iets harder door je haardos laten suizen, dan is de V8-variant een betere optie: de 650i met 408 pk en 600 Nm.

Chris Bangle ontwierp de vorige 6-Serie en zette daarmee een behoorlijk statement neer. Adrian van Hooydonk zette zijn opvolger op papier en speelt het iets meer op safe. En wat krijg je dan? Precies, een tweekamp tussen voor- en tegenstanders van het huidige model. Op de AutoRai is ‘ie de komende tijd in levende lijve te beoordelen, wellicht helpt het bij je beeldvorming.

BMW 650i Cabrio

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW
  • BMW M440i xDrive Cabrio rijtest
    BMW M440i xDrive Cabrio rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

6-serie, 650i, autorai-2011, Autoshows, BMW, Cabrio

Vorig bericht: « Video: is Anne het leukste meisje van de AutoRai?
Volgend bericht: Uitzending Gemist: RTL Autoblog RAI dag 2 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Nijntje_ zegt

    13 april 2011 om 18:06

    Hij is zoveel braver als de vorige… De bangle modellen daar moest je aan wennen, je moest ze leren appreciëren.. Ze waren een beetje zoals bier of wiskey…
    Toen ik enkele jaren geleden moest kiezen tussen een E-Klasse, een A6 of een 5-Serie dacht ik steevast, A6 – E – 5 . Als ik nu moet kiezen tussen dezelfde 3 wagens, kies ik 100% zeker voor de 5serie. Hij heeft een tijdloos design, hij blijft knap, en zeker niet verouderd, in tegenstelling tot de A6 en E-Klasse.

    Bij de nieuwe BMW 5 had ik dadelijk een WOW gevoel.. net zoals bij de 6. Maar de vraag is, achter 5 jaar, zijn we dan nu niet te braaf geweest?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      13 april 2011 om 18:20

      @Nijntje_:

      Bangle FTW.

      Verder niks meer op toe te voegen.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      13 april 2011 om 18:23

      @Nijntje_: en natuurlijk hebben anderen er een andere mening over.
      De vorige reeksen BMW vond ik moooi van de buitenkant, oerlelijk van binnen. BMW kon niet met de Nav-schermen omgaan en zelfs eem M5 vorige model zag er van binnen ronduit kaal en koud uit. Nu is de buitenkant braaf en gaat MB de goede kant uit. Audi is voor de degelijkheid en BMW wordt saai (uitgezonderd Z4). Maar de binnenkant van de nieuwe versies verslaat Audi en zeker MB met gemak.

      Login om te reageren
      • majinstar zegt

        13 april 2011 om 19:14

        In 2004 kwam BMW met een revolutie. Ze gaven waar de consument om vroeg ! Een eigen identiteit voor alle modellen die zich konden onderscheiden t.o.v. elkaar. De verkoopresultaten waren niet bij te houden en Audi en Mercedes moesten het nakijken geven zowel financieël als op de weg met de zuipende V8-jes en V10’s.

        In 2010 kwam de 7 serie als eerste wanvertoning van BMW onder leiding van de kaasvretende inspiratieloze v.Hooydonk. Hij week af van het BMW product, Hij spotte met de Bangle ideologie en zette zijn eigen koers volhardend in. En het resultaat is een brok ellende met de 5,6 en 7 serie, die het nu moeten doen met zielige V8-jes onder de kap.

        BMW zit nu in reverse ipv de 6de versnelling. Helaas een trieste boel.

        Login om te reageren
        • Alpinaa zegt

          13 april 2011 om 21:11

          @majinstar: Van Hooydonk was DE rechterhand van Bangle. Van Hooydonk was degene die zelf het ontwerp voor de 6 en 7 serie heeft getekend. Nu geeft hij alleen nog maar leiding. De nieuwe ontwerpen komen van een nieuwe generatie ontwerpers. Een merk moet continu veranderen om nieuw en verfrissend te blijven. Zie het als de verandering van de E34 naar de E39. En die zielige V8-jes zijn niet het idee van Van Hooydonk.

          Login om te reageren
  2. RDC zegt

    13 april 2011 om 18:07

    Is echt een zeer mooie wagen, ik heb er ook al ingezeten op het autosalon van Brussel! ;)

    Login om te reageren
  3. the-budel-guy zegt

    13 april 2011 om 18:37

    echt lelijk die nieuw styl van BMW zo als de 5 5gt 7 en nu deze 6 vind ik helemaal niks geef mij maar de vorige 5 6 7 serie

    Login om te reageren
  4. driftkicker zegt

    13 april 2011 om 19:20

    Ik vind alleen de X6 mooi. Thans jaren met BMW gereden omdat het moest van de baas. Heeft me nooit echt kunnen bekoren. Inderdaad kaal en saai vanbinnen. En dat zie je uren per dag, niet de buitenkant.

    Login om te reageren
  5. W115 zegt

    13 april 2011 om 19:38

    De bangle bmws waren prachtig in M uitvoering, puur futuristisch



    Login om te reageren
  6. The360box zegt

    13 april 2011 om 19:45

    Wie neemt ingodsnaam die foto’s

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      13 april 2011 om 20:20

      @The360box: ik. Waarom?

      Login om te reageren
      • Alpinaa zegt

        13 april 2011 om 22:36

        @CasperH: Tsss, die foto van het interieur is nogal licht/dof. Die had ik toch ff iets bewerkt. Veder topfoto’s hoor! Zal wel niet zo makkelijk zijn in die drukte?

        Login om te reageren
        • CasperH zegt

          13 april 2011 om 23:21

          @Alpinaa: die is inderdaad niet super, maar ik heb geen uren de tijd om alle foto’s tot in de puntjes na te bewerken tijdens zo’n beurs ;)

          Login om te reageren
  7. mbman zegt

    13 april 2011 om 20:21

    Schitterende auto.Doet de bangle gedrochten gauw vergeten.

    Login om te reageren
  8. rodger zegt

    13 april 2011 om 21:33

    Heerlijke wagen, veel meer stijl en een stuk minder drugsdealer gehalte. Top!

    Login om te reageren
  9. Freewarefreak zegt

    13 april 2011 om 23:16

    Ik denk dat dit een discussie zonder einde is. Zoveel mensen, zoveel meningen.

    Ik sta persoonlijk aan van Hooijdonks kant. Ik vind de Bangle BMW’s te druk.. al die complexe conclave lijnen her en der.. en als je deze dan ziet.. veel cleaner, strakker.. iedereen roept dan saaier, maar daardoor wel weer veel tijdlozer. Ik krijg er het gevoel bij dat hij weer lijkt op de aloude 635 CSI van vroeger. Dat was ook zo’n cleane schoonheid. Ik zie dat toch liever.

    En dat interieur.. wat een schoonheid. Ik denk dat BMW hetzelfde niveau haalt als Audi. Zo niet beter. Voelde het ook in de 5 serie F10. Wat is dat dash strak, het lijkt wel van graniet. Dat vond ik in de Audi’s minder.

    Om een lang verhaal dus kort te maken, BMW ga zo door!

    Login om te reageren
    • gerard71 zegt

      14 april 2011 om 01:16

      @Freewarefreak: helemaal eens. Overigens hoef je om deze auto te zien niet naar de AutoRAI, hij staat ook gewoon bij de BMW dealer om de hoek.

      Login om te reageren
  10. toon zegt

    14 april 2011 om 09:47

    topauto!

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    14 april 2011 om 10:14

    Samen met de Z4 de mooiste BMW’s uit de nieuwe generatie.
    Super interieur heeft de nieuwe 6 ook.

    Login om te reageren
  12. Nijntje_ zegt

    14 april 2011 om 13:00

    Om even terug te komen op het interieur, ik moet eerlijk toegeven dat de interieurs van de huidige 7 , 5GT, Z4, 5 F10, en 6 gewoonweg subliem zijn.
    Als ik de vorige 3 en 5 moet vergelijken, iedereen zaagt maar over die navi-bobbels in het dash, ik kan deze wel appreciëren. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel toegeven dat ik geen 3 of 5 zou willen zonder die bobbel, het dashboard zou gewoon kaal zijn zonder…

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    19 april 2011 om 14:15

    Ik heb hem gister op de RAI gezien, en als ik eens even goed nadenk dan kan ik geen mooiere 4 persoons cabrio opnoemen. Een geslaagde auto dus!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North