• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Obsidian Mustang met Twin superchargers en 800pk+

Auteur: autoblogger, gepost 28 januari 2008 om 14:04 – 54 Reacties

Obsidian Ford Mustang
Well, het ziet er in ieder geval opvallend uit…

Deze Mustang is gemaakt door Obsidian en draagt officieel de naam “SG-One Mustang”. De 6.4 liter V8 heeft twin superchargers met 1000 Nm koppel en een vermogen van 800 pk on pump gas, met wat tuning zou er echter een vermogen van 1000 pk gehaald kunnen worden. De sprint naar de 100 (60mph) zou mogelijk moeten zijn in 4 seconden, dat is redelijk weinig en lijkt me toch wel het minste met deze specs. De topsnelheid wordt niet gegeven maar volgens eigen zeggen zou dit wel eens de snelste Mustang ooit kunnen zijn… De prijs? $1.3 miljoen.

Obsidian Ford Mustang
Obsidian Ford Mustang
Obsidian Ford Mustang

ENGINE & DRIVE TRAIN:

* Obsidian 392 cubic inch engine (351W based), 800+HP on pump gas
* Big Stuff 3 fuel injection w/on-board computer mgt. & in-dash diagnostics
* Rotrex C38-81 twin superchargers & Active twin blow off valves
* Hogan custom aluminum intake manifold w/Viper twin throttle bodies
* Spearco custom twin air to air intercoolers
Custom billet aluminum pulley system, radiator core support & firewall
Aeromotive fuel pump & custom alum. fuel tank (sumped & baffled)
Doug Thorley custom headers, custom dual exhaust & aluminum tips
Tremec TKO 600 5-speed manual w/Master Shift paddle shifters
Mittler Brothers 9″ fabricated rear end housing w/Currie 31-spline axles

CHASSIS:

* Integrated tubular chassis, 4-point hidden roll cage & 4-piece belly pan
* Redesigned shock towers, rear frame rails, reinforced frame rails & jack pads
* Lowered center of gravity (for high speed stability & aggressive look)
* Engine & firewall have been pushed back (for better weight distribution)

SUSPENSION, BRAKES & STEERING:

* RRS Phase 5 front coil over suspension (Koni shocks w/Eibach springs)
* RRS rear 3-link coil over suspension w/torque Arm
* Brembo 14″ 4-wheel disc brakes w/4-piston calipers
* RRS power rack & pinion steering w/IDIDIT brushed tilt steering
* Power Brake Service hydroboost power brakes

INTERIOR (17 CUSTOM INTERIOR PANELS):

* 2-seat conversion w/seats/boxes pushed back (for a modern sports car feel)
* Recaro custom ultra heated leather seats w/full lumbar support
* 4-point safety harness system
* Luxury carpeting, sound proofing & heat insulation
* Electronic A/C, Electric Life power windows, door locks & 3-speed wipers
* Kicker 3,000 watt sound system w/5.1 Dolby digital surround sound
* DVD GPS Navigation, XM Radio, MP3, WMA, iPod, Bluetooth, 60 Gig hard drive, Mobile Wi-Fi Internet, HomeLink & more
* 10.5″ LCD touch screen monitor (operates electronics for vehicle)
* Keyless ignition, remote keyless entry & vehicle security system
* Stewart Warner gauges w/chameleon light package
* Hand crafted color matched dash board extends several inches over stock
* Hand crafted 2-piece door panels, headliner, center console & rear panels
* Leather wrapped billet steering wheel w/manual paddle shifters
* Lokar billet pedals & various billet accessories

Met dank aan iedereen voor de tip!

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Video: Mustang crasht op een verraderlijk recht stuk
  • Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie
    Video: Mustang-rijder heeft lak aan de politie

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, tuning

Vorig bericht: « Hangt de nieuwe A4 met touwtjes aan elkaar?
Volgend bericht: Hybride auto plus LPG: 14% bijtelling en goedkoop tanken! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fruitcake zegt

    28 januari 2008 om 14:07

    Leuk schermpje :lol:

    Login om te reageren
  2. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2008 om 14:07

    Ik vind de achterzijde wel geslaagd, maar de voorkant net even te agressief…

    Login om te reageren
  3. Klassiekerrally zegt

    28 januari 2008 om 14:08

    Waar zijn trouwens de uitlaatpijpen?

    Login om te reageren
  4. bmw6cil4life zegt

    28 januari 2008 om 14:08

    en nou maar hopen dat ie niet uit de eerste de beste bocht vliegt.

    Login om te reageren
  5. Zephyr zegt

    28 januari 2008 om 14:09

    Koop dan gewoon een small-jet en ga vliegen.

    Login om te reageren
  6. the bugcollector zegt

    28 januari 2008 om 14:14

    800 pk en dan 4seconden naar de 100?
    Kijk maar uit in de bochten dan, komt zijn power niet echt kwijt geloof ik.
    (Of zoals het een amerikaan betaamt het gewicht van een middelgroot vrachtschip natuurlijk)
    Qua looks wel een coole Goth/Batmobile.

    Login om te reageren
  7. Jop zegt

    28 januari 2008 om 14:20

    buitenkant en engine bay zijn te gek. Echt supervet. Maar dan verprutsen ze het met zo’n Dell scherm in t interieur. Jammer.

    Maar voor de rest supergaaf. Lord Vader zn wagentje

    Login om te reageren
  8. Auke zegt

    28 januari 2008 om 14:20

    oei oei oei,

    hijs wel mooi!!
    maar of ie nou ook lekker rijd? hmmmmm

    Login om te reageren
  9. Hilgert zegt

    28 januari 2008 om 14:22

    mooi…hoe agressiever hoe beter in mijn optiek..

    Login om te reageren
  10. jurrian zegt

    28 januari 2008 om 14:24

    @ Klassiekerrally. die rechthoekige dingen volgens mij, nog voor de diffuser. over de auto deel ik dezelfde mening als jij

    Login om te reageren
  11. jack zegt

    28 januari 2008 om 14:27

    Idd jammer van het scherm,

    zo’n auto is zo goed als elektronica vrij, proppen ze het er nog in.
    Hier moet gewoon zo’n ouderwetse typisch amerikaanse teller in die zo op en neer gaat van links naar rechts:D

    Login om te reageren
  12. DJD zegt

    28 januari 2008 om 14:27

    dat ding aan de voorkant is een beetje overdone, past dus eigenlijk wel bij de auto

    Login om te reageren
  13. Frasker (Maserati MC12) zegt

    28 januari 2008 om 14:32

    Bruut! Alleen die achterkant lijkt meer op’n oude camaro. Voor de rest zijn die uitlaten echt cool!

    Login om te reageren
  14. CasperH zegt

    28 januari 2008 om 14:33

    Mijn gezicht deed ongeveer dit toen ik door de plaatjes scrollde: :D :| :) :shock:

    Het begint veelbelovend, die achterkant is heerlijk, maar het interieur en de voorkant, gadverdamme.

    Login om te reageren
  15. Alex zegt

    28 januari 2008 om 14:36

    Niet de meest efficiente plaats voor de intercoolers. Verder zeer gaaf, ik teken ervoor! :)

    Login om te reageren
  16. IbiTDI zegt

    28 januari 2008 om 14:37

    Zouden die intercoolers daar ook echt nut hebben? Veel rijwind ‘pakken’ ze daar niet lijkt me…
    Verders wel een dikke Amerikaan. 8)

    Login om te reageren
  17. ZwerverRoodbaard zegt

    28 januari 2008 om 14:43

    Overkillllll met hoofdletter O en met 6 L’en.

    Zie je je hiermee al in NL rijden van benzinepomp naar 250m voor de volgende benzine pomp :P

    Login om te reageren
  18. bakkerst zegt

    28 januari 2008 om 14:58

    ik geef het niet gauw toe over tuning en PK projectjes, zeker niet uit america,

    maar dit, dit ziet er gewoon vét uit..
    maar k ben het wel eens met Jack, wtf doet dat scherm daar?
    DVD kijken ofzo? terwijl je 800 PK en 1000 nm in bedwang probeert te houden op een mustang onderstel.. (in hoeverre is dat nou verbeterd? ‘k kan het niet goed opmaken)

    maar vét

    Login om te reageren
  19. sacha zegt

    28 januari 2008 om 15:05

    Die achterkant is HELEMAAL goed.

    Login om te reageren
  20. Jan zegt

    28 januari 2008 om 15:06

    De achterkant vind ik echt wel DIK! Het interieur is dan weer niets, zeker niet met zo’n gigantisch scherm in het midden

    Login om te reageren
  21. GeoBem007 zegt

    28 januari 2008 om 15:16

    Duur en met 800pk vallen er wel snellere 0-60 tijden te halen.. Maar dat kontje vind ik best heerlijk, de rest is wat overkill. (met kleine o en 2 ll’en ;))

    Login om te reageren
  22. Spaz zegt

    28 januari 2008 om 15:17

    Echt een vet ding, alleen die luchthapper verneukt het helemaal, die had toch wel wat mooier gekunt.

    Login om te reageren
  23. Michel zegt

    28 januari 2008 om 15:23

    De achterkant is mooi gedaan, maar ik vin de zijkanten van die luchtinlaat echt niet mooi. Het aantal paardjes is tof gedaan:P

    Login om te reageren
  24. Michael zegt

    28 januari 2008 om 15:28

    Ben ik de enige die schrikt van het prijskaartje?!
    Maar hij is wel fly :D

    Login om te reageren
  25. Whoohoow zegt

    28 januari 2008 om 15:36

    Beetje te groot die supercharger voor de redelijk kleine auto.
    Ze hadden beter de wielverbreders breder kunnen maken, zodat de lijnen beter bij elkaar passen.
    Interieur is strak gemaakt !

    Login om te reageren
  26. jack zegt

    28 januari 2008 om 15:48

    En trouwens,

    de voor en achterkant passen helemaal niet bij elkaar.

    Voorkant is voorzien van scherpe lijnen, en de achterkant is badkuip.
    Vind het eigenlijk maar een foute bak.

    Zal ook wel rijden als een dweil als ze de ori vering erin hebben laten zitten.

    Plak er maar een stempel “afkeur” op.

    Login om te reageren
  27. JD zegt

    28 januari 2008 om 15:55

    Ik mis de versnellingspook. zie ik helemaal niet zitten. Ook niet aan het stuur… of ben ik nou gek?

    Login om te reageren
  28. Wolluis zegt

    28 januari 2008 om 16:00

    Het interieur is prachtig gemaakt voor weer een retro model. Waarom kunnen ze dit niet doen bij de Chevrolet Camaro?

    Login om te reageren
  29. jack zegt

    28 januari 2008 om 16:05

    pook lijkt links naast het stuur te zitten, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

    Login om te reageren
  30. Mr Hyde zegt

    28 januari 2008 om 16:28

    wat is dat voor KITT interieur!

    Login om te reageren
  31. Racer X zegt

    28 januari 2008 om 16:46

    Geinig, een manuele transmissie die gebruik maakt van flippers achter het stuur. Ben benieuwd hoe dat werkt.

    Verder wel een strak ding… Echt zo’n mooi neo-futuristisch achtig iets.

    Login om te reageren
  32. jan aka pueblo zegt

    28 januari 2008 om 16:49

    achterkant is zalig
    voorkant is bijna slecht te noemen

    Login om te reageren
  33. jordey zegt

    28 januari 2008 om 17:03

    1 ding is zeker. Het is de mooiste mustang! snelste? denk het niet. zoveel van die gekke amerikanen die hun auto laten vliegen met zoveel turbo’s en nitro etc!

    Login om te reageren
  34. robgym zegt

    28 januari 2008 om 17:13

    jongens geloof me dit gaat af en zeer goed door de bocht prachtige wagen , wowwww

    Login om te reageren
  35. Mr. V8 zegt

    28 januari 2008 om 17:14

    Wauw!!! :P Wat een bak!

    Login om te reageren
  36. David zegt

    28 januari 2008 om 17:22

    1,3 miljoen voor 4 seconden naar 100

    die motorkap ziet er ook al niet uit.

    Login om te reageren
  37. lincoln zegt

    28 januari 2008 om 17:29

    mooie billen .. en heerlijk over de top .. maar met zo,n prijs denk ik dat er geen kopers op af komen ..

    Login om te reageren
  38. Dennis zegt

    28 januari 2008 om 18:02

    $1.3 miljoen AMERIKAANSE dollar???

    Login om te reageren
  39. GeoBem007 zegt

    28 januari 2008 om 18:07

    880.000 euro.. Koop ik me idd wel wat anders mee dan zo’n Mustang.

    Login om te reageren
  40. Fastback zegt

    28 januari 2008 om 18:34

    Holy fap…
    Is dit de nieuwe, nieuwe knightrider?

    Login om te reageren
  41. thom zegt

    28 januari 2008 om 18:40

    Als je een gekke amerikaan wilt hebben doe et dan goed

    1974 Vette

    http://www.lateral-g.org/distad/

    Login om te reageren
  42. Statler@Unaversatah zegt

    28 januari 2008 om 18:43

    Ziet er bijzonder gaaf uit; lekker klassiek. je zou haast vermoeden dat er een klassieke mustang als donorauto voor gebruikt is. Dat zou me gezien het prijskaartje ook niet echt verbazen.

    Wat die foto’s van die rode standaard mustang onderaan het bericht doen snap ik niet zo…

    Login om te reageren
  43. Robin zegt

    28 januari 2008 om 18:59

    En als je in de bocht met je bovenbeen richting de zijkant van je stoel schuift heb je een probleem…

    Login om te reageren
  44. Rikus zegt

    28 januari 2008 om 19:19

    stond ook op de sema show en wat andere grote beurzen.. wat een machtige machine.. hebben hebben hebben

    Login om te reageren
  45. Polman zegt

    28 januari 2008 om 19:33

    ik vind dit geen Muscle-car niet meer :S

    Login om te reageren
  46. w0o0dy zegt

    28 januari 2008 om 19:58

    Jammer van de monitor en andere onzinnige meuk in het interieur en ik zou liever midner vermogen hebben dan altijd tegen die vluchtheuvel aan gaan zitten kijken…. Waarom is er eigenlijk geen v8 met de inlaten aan de buitenkant van de v en de uitlaat IN de v? Is dat technisch te moeilijk? Je zou dan wel de compressor(s) of turbo’s aan de buitenkant kunnen monteren, redelijk koel en een lager motorblok……

    Anyway misschien dat één van de heren techneuten hier even op in kan/wil gaan…..?

    Login om te reageren
  47. Citrofiel zegt

    28 januari 2008 om 20:20

    Wauw! :shock: Ik vind hem heel mooi, met uitzondering van die, ehm, bult op de motorkap (what’s the word?). Maar zo’n prijs…? Ach, ze hebben vast inspiratie opgedaan bij die andere Mustangs voor recordprijzen hier op Autoblog…

    Login om te reageren
  48. Cooper S zegt

    28 januari 2008 om 20:38

    Dit had voor mij de nieuwe KITT mogen worden in Knight Rider. Ik vind de achterkant zeer geslaagd.

    Login om te reageren
  49. The Devil Tuner zegt

    28 januari 2008 om 20:52

    @ Whoohoow

    zo’n mustang is een stuk groter da die lijkt hoor…. (is ongeveer qua lengte en breedte even groot als een hyundai santa fe)

    Login om te reageren
  50. vin zegt

    28 januari 2008 om 20:53

    Ik baal er elke keer van als één of andere stomme Amerikaanse tuner z’n eigen cultureel erfgoed verneukt door een eind jaren ’60 “Bullit” Mustang Fastback om te bouwen tot een dergelijk quasi-modern gedrocht…

    Ik had echt liever het origineel [wel in zwart, met andere velgen ;) ]:
    http://picasaweb.google.com/obsidiansgone/ObsidianSGOneMustang

    Login om te reageren
  51. joey zegt

    29 januari 2008 om 09:01

    mooie wagen alleen de motorkap maakt het echt minder.
    voor de rest vind ik het een super mooie wagen.

    Login om te reageren
  52. Kevski Style zegt

    29 januari 2008 om 16:31

    @ Wooody:

    Waar wil je dan naartoe met de uitlaten? technisch gezien kan het wel, maar die moeten dan hele rare bochten maken om weer beneden uit te komen. Weg flow….

    Van de achterkant ben ik wel weg, alleen loopt de fastback net te ver door voor mijn gevoel. Motorkap is 3 x niks. En het had ook niet zo hoeven zijn, alleen zie je dan de compressors niet meer, en is het uiterlijk minder agressief….

    Login om te reageren
  53. Kevski Style zegt

    29 januari 2008 om 16:54

    Ohja, dit had nog even bij mijn vorige comment gemoeten: Het blok wordt er normaal gesproken niet lager door. Dit hebben ze alleenm allemaal de hoogte ingebouwd, terwijl dit makkelijk de lengte in had gekunt (intercoolers naar voren en onderen), of als het echt moet zelfs in de breedte (intercoolers voven de wielkasten, en flowplates gebruikenom de lucht te geleiden)….

    Login om te reageren
  54. dekster zegt

    2 februari 2008 om 08:57

    De voorkant ziet er beetje goedkoop uit, maar de achterkant is werkelijk “wow” :D

    (Ben ik de eerste die zie dat “Well” met 2 L-en is geschreven?)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North